Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1729
Skjermen min flimrer! Har hørt at noen GF kort gjør dette sammen med AMD cpu og abit hk, men jeg har asus hk. Ok pc speccsa mine er Creative GeForce 2 GTS , ASUS A7V hk og tbird 900 mhz prosessor, hvorfor flimrer da skjermen? (gjelder ikke bare diverse spill, men så lenge jeg er i windows generelt, godt mulig dette skjer i DOS også, men der tilbringer jeg så liten tid at jeg ikke vet..)

-----
just another lame question by zeth
Jeg hadde samme problem på min forrige pc. Ringte et eller annet "pc hjelp" sted og fikk der beskjed om å sjekke hvilken hertz (eller hvordan man skriver det) jeg kjørte skjermen på. Det hjalp ikke meg noe men kanskje det hjelper deg???

Mvh Maniac.
Jeg kjører Win.2K, men det er vel noenlunde samme fremgangsmåten i Win.98.
Høyreklikk på skrivebordet > Velg "EGENSKAPER" > Deretter velger du "INSTILLINGER" > Så velger du "AVANSERT" > Så velger du SKJERM > gå nederst i denne menyen og velg "OPPDATERINGSFREKVENS" > Velg da minimum 85 Hz. Vær forsiktig med å velge høyere frekvens, da det kan være at skjermen din ikke tåler det. Ovenforstående forutsetter at du har en skjerm som takler 85 Hz. Dette finner du ut. På 85 Hz flimrer garantert ikke skjermen din. Mulig du må restarte?

Få høre hvordan det gikk.

Hilsen Fleinsopp http://www.iblis.nu/ubb/biggrin.gif

[This message has been edited by Fleinsopp (edited 05-02-2001).]
Faen dette hørtes risky ut http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif Tror jeg venter til 19" min kommer og lar min bror overta den heller gamle 17" jeg nå bruker..

zeth
hehe, du. 85 hz er ikke mye risky egentlig. det burde skjermen din klare. men prøv mindre og ta oppover. men ikke for mye. min 4 år gamle compaq presario 150 skjerm klarer 75 hz iallefall.
Det kan være det blir bedre hvis du oppdaterer driverne til skjærmkortet. Last de ned på hjemmesiden til kortprodusenten..
Dette bør ivertfall være løsningen hvis ikke noe av det over fungerer. Har du sjekkket at du har innstalert skjermen( den skal sannsynligvis hete plug and play skjerm) og skjermkortet riktig

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hadde samme problemet en stund, men var ikke den mest avanserte løsningen. tok bare å en "degauss" på skjermen, kan velge det på skjermens egen meny, da korrigerte den seg selv

------------------
nso @ /-ignore dot.com
Originally posted by nso:
hadde samme problemet en stund, men var ikke den mest avanserte løsningen. tok bare å en "degauss" på skjermen, kan velge det på skjermens egen meny, da korrigerte den seg selv

Vis hele sitatet...
Tror ikke problemet er degauss, siden jeg jevnlig trykker på den knappen etter som jeg ofte kjeder meg foran PCn :P

zeth
Det pleier bare å være at dere har større oppløsning en dere kan ha.
prøv å sett ned oppløsninga. har en kammerat det funka for

------------------
-:Tupac 4 ever:-
Originally posted by Xpedit0r:
Det pleier bare å være at dere har større oppløsning en dere kan ha.
prøv å sett ned oppløsninga. har en kammerat det funka for

Vis hele sitatet...
Hvis jeg må sette ned oppløsninga mere enn jeg allerede har (1024x768) vil jeg heller ha en skjerm som blinker.. jo høyere oppløsning jo bedre, skal <u>værtfall</u> kjøre 1600x1200 når jeg får ny skjerm..tnx anyway

zeth
det blir jæblig lite da.
hvor stor skjerm skal du ha da???

------------------
-:Tupac 4 ever:-
Originally posted by Xpedit0r:
det blir jæblig lite da.
hvor stor skjerm skal du ha da???
Vis hele sitatet...
Bla litt lenger opp, derja, akkurat 19"



------------------
Westside till I die
Jeg hadde samme problemet.... setter du Hz på Adapter Default så skal det funke fint... gjør det ikke det er det en annen feil... du nevnte hardware konflikt, sjekk dette ved og f.eks sette kortet i en kamerats PC...
brb...

btw... jeg trenger faktisk en 17" skjerm =)