Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 890
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Lurer på hvor lang virketid temgesic har om man ikke har tåleranse? Og halveringstid, noen som vet? Komme virkninga raskere og hår Over raskere enn på subutex?
Det kan virke som den går over raskere en subutex, men det er bare pga dosen, når man tar subb tar man gjerne en kvart(2mg) for å ruse seg, mens folk med temgesic bruker en eller to 0,4mg, som er godt under halvparten.

Effekten trer raskt inn, akkurat som subutex enten du sniffer eller skyter eller tar de under tunga. Det er jo akkurat samme virkestoff, bare at det er 20stk 0,4mg temgesic i hver 8mg subutex, så det er lett å ta (for)mye med subutex.

Tenk før hadde vi bare temgesic, og de gikk for 100kr stykk på gata før subben kom. Tiden flyr. Ha en trivelig dag, håper du koser deg med dine temgesic.

s
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar saviour

Temgesic inneholder buprenorfinhydroklorid
Subutex inneholder buprenorfin

Veit ikke forskjellen men har hørt andre som har brukt begge deler at det føles forskjellig
Hmm, trodde det var akkurat samme stoff jeg, men skal ikke si det for skråsikkert. Jeg begynte min opiatkariære med temgesic 0,4mg med sprøyte, det funket med bare en i begynnelsen. Til slutt satte jeg tre skudd om dagen med en halv subutex i hver, så 12mg, det går fort oppover med så potente ting som subutex. Er litt lettere å holde kontroll på dosene med temgesic hvertfall. Jeg syns buprenorfin varer hele dagen enten det var temgesic eller subutex jeg tok. Men det varierer med dosen, andre stoffer som heroin blir mest sterkere jo mer du tar, mens subutex ikke blir så mye sterkere, men det varer lengre jo mer du tar.

s
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar igjen :-)

Lurer på, med tanke på den kortere virkeriden til temgesic, da måtte du vel ta flere ganger daglig. Hva type ubehag merket du etter virkningen begynte og gå ut? Samma med subutex, hva merker man når maner avhengig og virkningen begynner og gå ut?