Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3475
Hei, jeg tenker nå å kjøpe mitt ett ordentlig tastatur etter årevis med tasting på laptop. Har lyst til å kjøpe mekanisk, men har aldri hatt dette før og har ikke peiling på hva som er bra. Det skal brukes 95% til skriving. Budjsett: Helst under 1500, stor bonus om det er trådløst
Har ingen spesifikke tastatur og anbefale, men vil anbefale å ta en tur innom en butikk for å trykke litt på de forskjellige typene. Forskjellige typer mekaniske brytere har forskjellig egenskaper, så det beste vil jeg tro er å finne ut hva som funker best for deg. For skriving vil jeg ikke anbefale Cherry MX Red brytere, da de er svært sensitive og fører til store mengder skrivefeil.
Cherry MX blue for skriving. Funker fjell for gaming å. Men de bråker en del så det er noe å ha i bakhodet.
Ellers er vel det beste som hippitus over her sier, dra på en butikk å trykk litt.
Das keyboard med blå switcher
IBM model M.
Det bråker litt, men ingen av dine kolleger kommer til å tørre å påpeke det.
Lite som slår gode gamle IBM model M nei. Kan fint brukes som våpen også om det kniper :P
Skulle gjerne hatt et Model M, men der er vel ikke så enkle å få tak i :P Er ikke så enkelt for meg å få dratt å prøvd, så kommer nok bare til å bestille noe. Litt bråk er ikke noe problem da dette blir stående på hjemmekontoret. Har sett på Svive Triton med Cherry Blue på komplett - dette var ikke så dyrt og så ganske nøytralt ut, dog ikke trådløst. Noen som har erfaring med dette tastaturet?
Sånn generelt virker Svive til å være helt kurant i forhold til prisen. Holdbarhet etc kan jeg ikke uttale meg om.
Limited edition
Moff's Avatar
Svive er et typisk billig-merke. Jeg har aldri testet noen av de elektroniske produktene de har, men jeg stiller meg veldig skeptisk til å kjøpe et produkt som må ha svært solid byggekvalitet (tastatur) fra dem. Svive er for Komplett det Exibel er for Clas Ohlson. Det er Komplett sitt eget merke (selv om de prøver så godt de kan å legge skjul på det). Det trenger ikke bety at det er dårlig, men som sagt - for et produkt som du vet må ha solid kvalitet, da ville jeg kanskje sett ekstra nøye på hva de mer etablerte konkurrentene kan tilby. Selv er jeg svært fornøyd med Logitech sine. Jeg bruker G810, som er varianten med numpad (tall på høyre side). De har også en gaming-versjon uten numpad, og disse tastaturene bruker Logitechs egne Romer G-switcher, som jeg foretrekker over de blå Cherry-switchene mest på grunn av lyden. Det er sånn passe slitsomt å høre på Cherry MX-lyder hele dagen.

https://youtu.be/KgUnp43sZX4
Kan bekrefte at også Cherry MX Red bråker som et tog. Hele nabolaget hører hvert eneste tastetrykk.