Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1301
Anonym bruker
"Målløs Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fant en interesant artikkel som bla har målt innhold av de gode stoffene og hvor mye kjemikalier som blir igjen.

http://www.cannabis-med.org/data/pdf/en_2013_01_1.pdf

Er den legit?
I så fall måde bekrefter den og avkrefter endel myter.

Det var interesant å se at olivenolje klarer å ta ut mest av de gode stoffene og helt uten klorofyll.

De viser vel også at det å varme cannabis i stekeovn gjør at man mister mye godsaker.
Virker som en legit artikkel, men husk at en forskningsrapport ikke er synonymt med fakta. Det kan man først snakke om etter gjentatte forsøk.
Kjøpte meg sous vidé jeg. Vacumpakker 5-10g hasj med 100g smør. Lar det ligge å godtgjøre seg på 40-50 grader i 8-10 timer. Blir helt sinnsykt.
Får ikke veldig gode resultater med sous vidé. Har latt den gå i 4 timer på maks. Dvs. 99 grader. Det funker men blir ikke like sterkt som andre metoder jeg har brukt med mer varme.
Bruker helst sous vidé for å ekstrahere i kokosolje.

Hadde vært utrolig spennande å gjøre forsøk med mange forskjellige metoder og så få testet produktet.
Anonym bruker
"Målløs Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Får ikke veldig gode resultater med sous vidé. Har latt den gå i 4 timer på maks. Dvs. 99 grader. Det funker men blir ikke like sterkt som andre metoder jeg har brukt med mer varme.
Bruker helst sous vidé for å ekstrahere i kokosolje.

Hadde vært utrolig spennande å gjøre forsøk med mange forskjellige metoder og så få testet produktet.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp det de har gjort.

Det jeg lurer på er hvordan man decarbe uten å miste så mye virkestoffer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er nettopp det de har gjort.

Det jeg lurer på er hvordan man decarbe uten å miste så mye virkestoffer.
Vis hele sitatet...


Her kan du lese litt mer om akkurat dette: https://www.google.com/amp/s/hightim...-thc-best/amp/
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Får ikke veldig gode resultater med sous vidé. Har latt den gå i 4 timer på maks. Dvs. 99 grader. Det funker men blir ikke like sterkt som andre metoder jeg har brukt med mer varme.
Bruker helst sous vidé for å ekstrahere i kokosolje.

Hadde vært utrolig spennande å gjøre forsøk med mange forskjellige metoder og så få testet produktet.
Vis hele sitatet...
Syns det funker knall jeg. Røyker ikke lenger, men når jeg røyket var tolleransen min oppi skyene. Laget en kakemix med 7-8g. Måtte ta meg fri fra jobb neste dag.
Fikk lyst i å teste en liten batch med svak varme men tror det er best å bruke weed siden det er vanskelig å vite med hasj om den har hatt noe varmebehandling før jeg har fått den.

Å bruke bakerovn, og spesielt med 145 grader er et helt umulig sammenligningsgrunnlag. Skal man sammenligne resultatet med svak og lav varme må man ta utgangspunkt i rundt 110 grader uten temperatursvingninger i mer enn halvannen time i en nesten tett beholder. Hvorfor bruke en dårlig metode og måle den opp mot andre metoder?
Har selv best resultat med kokosolje. Putre i vannbad 1 til to timer på lav varme.

Eventuelt I ovnen på 110-140 grader.

3-4 gram på 20 gram kokosfett. Ca 35 gelatin kapsler som ferdig resultat.

Varier enormt med hva type rev man har, men oppskriften ovenfor er definitvt best for egen del.

Kontrollerer inntaket med ca 0,1 gram pr kapsel. Mener selv det har gitt mer effekt enn noe annet man har prøvd.

Det være seg i mat eller canabutter.

2-3 kapsler gir en fin buzz på 4-5 timer på tom mage med god Bruning.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 2. juli 2019 kl. 00:30.