Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 615
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Jeg er en smule forundret. Man kan si det slik at jeg er en rusavhengig person. Jeg havnet inn i en ekstrem livskrise etter å ha blitt mishandlet i mange år av min tidligere samboer. Jeg slet mye psykisk før jeg møtte han, men han her han ødela meg fullstendig. Jeg begynte å drikke alene. Så mer og mer. Til slutt kunne jeg drikke 15 øl (jeg er dame) og ta noen piller i tillegg. Bevsimte midt i gata og ble fraktet til sykehus for de kunne ikke se reaksjon på noen smertestiumlering. Begynte etter hvert med hasj og over til tyngre rusmidler. Der møtte jeg selvsagt en som introduserte meg for skyting. Det husker jeg ikke for jeg hadde nylig tatt rivo-overdose og husker ikke noe av uken etterpå. Men plutselig "våkner" jeg til meg selv og han har begynt å sette spøryter med amf i meg. Det ble et tungt rusmisbruk med alle mulige rusmidler.

Nå har jeg derimot ikke rørt narkotiske stoffer siden november og ikke rørt alkohol siden januar. Jeg er 64 kg og 174 cm høy. I kveld tok jeg meg nok øl. Nærmere bestemt har jeg drukket 3 øl. Og jeg er altså relativt full allerede? Altså jeg kan fint drikke mer. Har ikke nådd mitt metningspunkt, men jeg skriver lettere feil, jeg har munndiare så har snakket masse med en kompis (som vet om min problematikk, og han sa til slutt at ja, nå merker han jeg er bedugget osv.), jeg merker jeg sperrer opp øynene mer enn normalt og ja. Jeg føler meg slik jeg før følte meg etter 6-10 øl.

Den ene gangen med alkohol i januar var nettopp det. Den ene gangen. Jeg har i praksis vært for det meste rusfri siden slutten av september. Med unntak av to-dagers sprekk på amf og MDMA i november og ei fyllekule uten like i starten av januar. Så for det meste har jeg vært rusfri.

Jeg har vel ikke gått så her lenge uten alkohol (skjønt, jeg bruker lite alkohol når jeg ruser meg på amfetamin. Det er det som er min favoritt) siden jeg begynte å drikke alkohol som 16-åring. Mitt rusmisbruk startet da jeg var 25 og alvorlig psyksik syk.

Altså jeg har just startet på min øl nr. fire. Er det virkelig normalt å bli så bedugget av 3 øl? Jeg kan ikke huske å noen gang ha blitt såpass påvirket av så lite. Hehe.

Det får meg også til å undre over hvordan det ville være å ta andre substanser. Er toleransen min latterlig lav der også? JEg skjønner jo at den er lavere enn før. Men da jeg tok etter 6 uker frihet i november så tok jeg vel en 0,4 iblandet 0,1 MDMA. JEg ble jo rusa ut av en annen verden. Det var som første gangen noen sinne. Bedre enn det tror jeg for første gang skjøt jeg jo ikke. Men uansett. Synes det er merkelig at jeg har SÅ lav toleranse på alkohol.

Tradisjonen tro får jeg lyst til å drikke meg snydens til psykisk sammenbrudd og stikke og gjøre ugang på byen, men det går helt fint jeg skal ikke gjøre det. Det er den psykisk syke delen av meg som vil det, men jeg har lært meg å kontrollere den delen. For å si det sånn i 2017 hadde vel politiet 30 oppdrag på meg minst. I 2018 kanskje 15, men da var jeg for det meste sammen med mine ruskjærester rusa på andre ting enn alkohol. Det er alkohol som får fram den ustabile faen i meg som vil lage mest mulig helvete for å få ut undertrykt sinne, sorg og jævelskap.
Sjekk leveren din hos legen. Det kan hende at den er skadet på ett eller annet vis og det er derfor du blir fortere full enn før. Dette er en kjent sak hos gamle alkoholikere, men du har muligens speeded opp nedbrytningen av leveren med alt det andre du har tatt opp gjennom tiden.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Som x avhengig blir jeg fort påvirket av alkohol siden det er lenge siden, men abre rolig. Det går fort over om du fortsetter.

Samme med stoff. Bruker du stoff så har du lav toleranse de første par gangene så blir toleransen like fucket som før og enda være ila svært kort tid.


Men kjenner meg igjen i å føler meg beruset etter 2-3 halvlitere. Er mann og trent og tungt så burde tåle mer enn deg, men på 4 halvlitere er jeg små full)/tipsy. Derfor drikker jeg kun alkoholfritt nå.

Rusmidler har jeg ikke godt av. Vil ikke ende opp som junkie igjen, men det skjer fort om man leker med ilden

Lykke til.
Sjekk for all del leveren, men jeg tror det bare har med toleranse å gjøre. Leveren min har vært nedkjørt flere ganger, men jeg hadde kjent 3 øl godt nå også hvis leveren min var perfekt.mange dagene før mengden er mangedoblet oc over på vin, sprit og ende opp med å drikke HB rett fra dunken
Jeg har tatt disse rundene så altfor ofte, og at man blir kjappere full, når leveren holder på å bryte sammen er bare litt av symptomene, og det er flere som er mye mer plagsomme, Har hørt mange alkoholikere inkludert meg selv si at det å bli full så billig var kjekt som bare det.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Sjekk leveren din hos legen. Det kan hende at den er skadet på ett eller annet vis og det er derfor du blir fortere full enn før. Dette er en kjent sak hos gamle alkoholikere, men du har muligens speeded opp nedbrytningen av leveren med alt det andre du har tatt opp gjennom tiden.
Vis hele sitatet...
Hm. Ja, kanskje det? Men jeg føler ikke jeg kan spørre legen. Det er liksom fullstendig hemmelig at jeg tar meg noen øl i dag. Nå er jeg på øl nr. 6 og har vel drukket litt saktere. Så er på rudt samme nivå av følt rusopplevelse, men jeg føler en kvalme begynner å gry? Det er jo litt merkelig så mye som jeg kunen drikke før uten antydninger til å bli kvalm.

Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Som x avhengig blir jeg fort påvirket av alkohol siden det er lenge siden, men abre rolig. Det går fort over om du fortsetter.

Samme med stoff. Bruker du stoff så har du lav toleranse de første par gangene så blir toleransen like fucket som før og enda være ila svært kort tid.


Men kjenner meg igjen i å føler meg beruset etter 2-3 halvlitere. Er mann og trent og tungt så burde tåle mer enn deg, men på 4 halvlitere er jeg små full)/tipsy. Derfor drikker jeg kun alkoholfritt nå.

Rusmidler har jeg ikke godt av. Vil ikke ende opp som junkie igjen, men det skjer fort om man leker med ilden

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Hm, nei. Det er jo et godt poeng. Men jeg vil bakre ikke akseptere at jeg ikke kan kose meg av og til. Jeg elsker å være beruset...

Sitat av Everlost Vis innlegg
Sjekk for all del leveren, men jeg tror det bare har med toleranse å gjøre. Leveren min har vært nedkjørt flere ganger, men jeg hadde kjent 3 øl godt nå også hvis leveren min var perfekt.mange dagene før mengden er mangedoblet oc over på vin, sprit og ende opp med å drikke HB rett fra dunken
Jeg har tatt disse rundene så altfor ofte, og at man blir kjappere full, når leveren holder på å bryte sammen er bare litt av symptomene, og det er flere som er mye mer plagsomme, Har hørt mange alkoholikere inkludert meg selv si at det å bli full så billig var kjekt som bare det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror også det går på toleranse, for alkohol holdt jeg bare på med i ett års tid før jeg gikk over på andre rusmidler. Så tror ikke jeg har ødelagt leveren. Det skal sies at jeg hadde forhøyede leververdier ettersom jeg drakk til jeg besvimte to ganger i uken over en hel sommer før jeg gikk over til andre ting, men..

Ingen har sagt noe om leververdier etter at jeg sluttet å misbruke alkohol og gikk over til amfetamin, hasj og andre ting.

Man kan vel si det slik at jeg kan bare ikke godta at jeg ikke tåler å ruse meg av og til. For det er det som holder meg oppe om dagen. Viten om at at om for eksempel tre måneder kan ta en skikkelig runde.

Det eneste som er irriterende med denne "runden" med alkohol er at jeg føler meg både småkvalm og småtrøtt. Hva er det for noe liksom. Etter bare fem-seks øl.

Jeg har planer om å ta speed en kveld om noen uker. Lurer på hvordan det blir da.
Sist endret av Veggen; 28. juni 2019 kl. 22:31. Grunn: Slo sammen innlegg
PS. Det er andre indre organer som blir skadet lenge før leveren.
Leveren tåler utrolig mye før point of no return, og kan bygge seg opp igjen hvis man ikke drikker mer alkohol, og tar det med ro.
Ingen andre organer som enærheten av, og skadene er ofte permanente.