Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3149
hei. mulig ett dumt spørsmål.

men hva er regelen for første og siste helg i måneden?

jeg mener bestemt at et er første helgen i den fulle uken.

eller er det helgene som er anmerket på kallenderen? da er man altså avhengig av kallender for å se hva som er første, andre og siste helg i en måned da...

f.eks april. kommer første helgen på uke 13: 1 og 2 april,
elller kommer den på uke 14: 8,9 april?



http://www.norskkalender.no
Jeg har i alle fall aldri operert med kun fulle uker. Helg er helg. Er det den første helga i april så er det vel den første helga?! Ikke den andre helga, men med første fulle uke? Dette har jeg aldri hørt om. Men når søndag faller på den1. i en måned. Er det da den siste helga i forrige måned eller er det den første helga i den nye måneden?

Er egentlig bare glad det blir helg jeg, benytter anledningen til å ønske dere alle en god en! Ta vare på dere selv og kos dere:-)
Den første helgen i April er den første helgen. Du kan ikke legge til andre premisser for tenkningen din enn det. En kan kanskje begynne å kverulere om måneden bryter opp helgen, men det finnes absolutt mer givende ting å snakke om