Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2526
Kan man slippe militæret pga. migrene?
ja tror nok det skal gå bra. Gå til legen din..
Ja.

Jeg fikk ikke fullføre førstegangstjenesten pga. migrene.
Uansett hvor sterkt jeg ønsket dette fikk jeg bare beskjed om å reise hjem.
+ Støv allergi, er vell ikke akkurat bra å ha det i militæret?
Du vasker jo rommet hver dag. Er nok få steder det er "renere" enn i en militærleir.
Sitat av solrikioo Vis innlegg
Du vasker jo rommet hver dag. Er nok få steder det er "renere" enn i en militærleir.
Vis hele sitatet...
Ute i skogen tenker jeg på da. + Jeg har tenkt til å gå på høgskole så åssen får jeg tid til førstegangstjensete da?
Millitæret i dag er frivillig uansett. du trenger bare si du ikke har lyst. Jeg fikk fritak i fredstid, uten noe som helst samfunnstjeneste. dette var for endel år siden.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
+ Støv allergi, er vell ikke akkurat bra å ha det i militæret?
Vis hele sitatet...
Jeg er allergisk mot alt som kryper og går, og i tillegg alt som er dødt. Tåler ikke min egen svette engang, men jeg fullførte for fanden førstegangstjeneste. Hva er det med folk nå for tiden sombruker all sin energi på en opplevelse som skjerper deg og gir deg utrolig masse lærdom?

Sorry for prekenen, men jeg klarer ikke å la være å mene noe om denne saken.
Sitat av dynamite Vis innlegg
Jeg er allergisk mot alt som kryper og går, og i tillegg alt som er dødt. Tåler ikke min egen svette engang, men jeg fullførte for fanden førstegangstjeneste. Hva er det med folk nå for tiden sombruker all sin energi på en opplevelse som skjerper deg og gir deg utrolig masse lærdom?

Sorry for prekenen, men jeg klarer ikke å la være å mene noe om denne saken.
Vis hele sitatet...
Men vil heller bruke tiden for å konse om skole og jobb jeg.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Men vil heller bruke tiden for å konse om skole og jobb jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg ser den - absolutt. Det er jo mer innbringende både for deg og samfunnet. Særlig på kort sikt. Men man skal ikke kimse av det gode gamle uttrykket 'du blir mann i millitæret'. Fint at folk lar være, så slipper jeg å betale 150'000 for EN stk sambandsenhet (walkie talkie).
Synes alltid der er flott som syter over førstegangstjenesten tross alt det positivet det fører med seg.
Det å ha tid pga skole, det er et år fri fra skolen før du fortsetter, flott om man er lei, man kan forbedre standpunktkarakterer fra vgs gratis, ta noen høgskolefag (tok 3 selv), gratis og man får ekstra vektpoeng eller hva det nå heter.

Selve tjenesten synes jeg var ekstremt kjedelig pga lite oppfinnsomt befal og hel feil avdeling for meg.
Men vitnemålet mitt ser mye bedre ut nå, har også en attest på hvordan jeg er som person (kjekt ift arbeidsgiver), pluss en del andre gratis kurs som ville kostet mye ellers.

Bare fordi mange som drar inn bare sitter på kaserna å støver ned med cola og en laptop klager betyr ikke det at de har rett, sier ikke at jeg har det heller, men det er noe å vurdere.
Låner tråden din litt....

Hvordan blir det med meg når jeg har 3-4 i minus på brillene mine?
Må faktisk henge meg på her. Det er 1 år av livet ditt det er snakk om, å du gjør det til hva du vil selv. Du tjenestegjør landet ditt, så er du ferdig med det. Alle skal finne på unnskyldninger for å slippe unna, noen værre enn andre. Dette er ikke for å henge ut dem som faktisk ikke kan gjennomføre tjenesten, men vær mann for helvette. Bit i det sure eplet, ta et år "fri" fra studiene.
Rain Man snakk med legen din, eller vent til sesjon og snakk med legen på sessvollmoen.
Herregud si nå bare at du har kraftig allergi, jeg skrev bare under på at jeg tidligere har hat allergi på førstegangsesjonene også ble jeg nektet. Jeg sendte et e post til de for å vite hva det var som gjorde at jeg ikke kom inn og da understrekte de at det var pga tidligere allergi. Og jeg understreker tidligere allergi. Jeg ville inn men neida, hvis de ikke vil ha de som vil inn så får jeg nå la det ligge

Veldig enkelt!
Sist endret av Fanfare; 28. mars 2011 kl. 18:30.
Hvis du krysser av på noen av tingene som trekker ned på sesjon del 1-skjemaet, så virker det som du ikke blir tatt ut til del 2.
Jeg har skadet skulderen + allergi, og selv om jeg sa at jeg hadde litt over middels lyst ble jeg ikke tatt ut til sesjon del 2 en gang.
Norskehesten
Alden's Avatar
jeg hadde litt lyst å gå men jeg fortalte legen på inntaket at jeg hadde nettopp opplevd en ulykke som var traumatisk for meg og som jeg slet med. Ble sendt rett hjem Glad for det i ettertid men kunne godt tenkt meg å opplved militær livet en gang.
Som sagt tidligere her. Du trenger ikke en unskyldning mer, du kan si at du ikke har lyst så slipper du!
De gidder ikke bruke penger eller tid på folk som ikke har lyst være der, det var før i tiden.
Så det er ikke noe vits å spørre om noe av dette mer.