Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2119
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Som dere alle sikkert vet, så må alle betale en NRK lisens. Denne lisensen er det som gjør NRK gratis og fri for reklame.

Jeg leste nettopp en nyhet på IT-Avisen, hvor de forteller om hvilket kanaler man må starte å betale for. Dette er de nye kanalene i det nye bakkenettet.


Jeg liker ikke NRK..

Vi må uansett betale. jeg liker TV3, selv om den er driftet av for mye reklame. Men nå skal vi betale for det også. er det ikke da litt kjipt at de skal bruke så mye reklame?

Før så hadde man bare NRK. Ferdig med det. NRK var det store. Nå har vi mange kanaler. Mange av dem er gratis. Men igjen; de er driftet av reklame.

Så hvis vi da skal starte å betale for det også? Vil ikke de si at vi må betale for fler kanaler? Selv om vi ikke ser på dem en gang. Igjen; NRK.

er ikke akkurat dette det samme som å betale for godteriet lokalkiosken kjøper inn, selv om ikke du skal ha det?

Nå har jeg også lagt for stor vekt på hvor mye jeg hater NRK. Den diskusjonen er tatt før. Så nå skal jeg slutte å prate om hvor mye jeg misliker dem.

Her er spørsmålet mitt:

Hva mener dere om at man må betale for NRK selv om man ikke ser på det. Og i at man i tillegg må da starte å betale for TV kanaler man vil se på, som får sin inntekt via reklame?


Følgende gratis-kanaler må man nå starte å betale for:

TV 2
TV3
TVNorge
TV 2 Zebra
Discovery Channel
The Voice
SportN
TV 2 Filmkanalen
TV 2 Nyhetskanalen
Viasat 4
TVNorge 2
National Geographic Channel
Disney Channel
Animal Planet
LokalTV
Åpen Kanal


Kommer det en demonstrasjon, så kommer ihvertfall jeg til å være der



REF:
IT-Avisen

Ettersom det jeg har fått med meg, så er dette bare for storbyene. Oslo er en av dem. Vet ikke hvem fler det gjelder.

Sorry for rotet. Heh.
Sist endret av Kekurikekaka; 12. juni 2007 kl. 22:14.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Rubster
Som dere alle sikkert vet, så må alle betale en NRK lisens. Denne lisensen er det som gjør NRK gratis og fri for reklame.
Vis hele sitatet...
Nei, det må man kun om man mottar TV-signaler.
Livet er minst like rikt uten.

Du betaler forresten ikke for NRK, du betaler staten for å kunne motta TV-signaler. NRK er lisensiert til å kreve det inn for staten.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Ok. Men da vet jeg det. Men alle som bor i Oslo med tilgang til kabel, må betale denne lisensen. Jeg mener det er ganske absurd når det bare er gamle folk som ser på det, og ikke vi som tar over for dem igjen.

NRK er ikke noe så mange liker. NRK har sikkert veldig mye med 'Norge' å gjøre, men alikevel.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vil du sjå tv2 så har dei funne ut at du må betale i tillegg til å godta reklame. Er du ikkje villig til det, så får du ikkje produktet. Omtrent som ellers i livet. For å ta smågodtsammenligninga di: vil du ha smågodtet må du betale.

NRK-avgifta har vi for å ha en almennkringkaster som skal ta seg av sendinger for minoriteter og ting som ikkje ville blitt en komersiell suksess, for å sikre at alle i samfunnet faktisk får dekka si sak på TV. Døme på dette er nyhende på samisk, migrapolis o.l. Du kan diskutere fram og tilbake om almennkringkastarar, men eg meiner det er eit gode i eit samfunn å ha det.

Men botnar på det samme: har du tv, så må du betale den avgifta. Har du ikkje tv så må du ikkje betale avgifta.

Sitat av Rubster
NRK er ikke noe så mange liker. NRK har sikkert veldig mye med 'Norge' å gjøre, men alikevel.
Vis hele sitatet...
Tja, NRK er jo fortsatt den kanalen som i snitt har mest sjåarar ein fredagskveld, så eg skulle likt å sett litt oppbacking av den påstanden din...
Nrk har da mange gode produksjoner. Som nso sier, du må ikke betale for NRK selv om du er tilknyttet til kabelnettet, du må kun beatle om du har et tv apperat i leiligheten/huset.

Du har nå forøverig alltid betalt for de andre kanalene, da de inngår i en programmpakke konstruert av ditt kabelselskap, som du igjen betaler en avgift til...
Sist endret av voktern; 12. juni 2007 kl. 22:22.
Jeg har en tv, men ingen antenne(bruker den bare til å se film).
Har kanskje en dårlig sak om det plutselig blir kontroll,
kunne jo alltids ha gjemt unna en eventuell antenne.
De må vel bevise at jeg har tilgang til tvsignal for å kreve lisens?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Krizzeyboi
Jeg har en tv, men ingen antenne(bruker den bare til å se film).
Har kanskje en dårlig sak om det plutselig blir kontroll,
kunne jo alltids ha gjemt unna en eventuell antenne.
De må vel bevise at jeg har tilgang til tvsignal for å kreve lisens?
Vis hele sitatet...
Nope. Har du tv-tuner skal du betale.

Du kan gå og få tatt ut tuneren i tven, og bruke den med SCART o.l. innganger, og ha den lovlig uten lisens.
Wow.
*Breaking the law*.
En slik operasjon burde da visseligen være gratis.
Betale for å elminere muligheter,
det byr meg imot.

Er det studentrabatt på lisens?
Jeg betaler NRK-lisens, selv om jeg ikke har sett på TV siden sommer-05. Jeg har den på avtalegiro og glemmer ganske enkelt å bli irritert over sånt. Syntes til og med det var litt koselig jeg da kontrolløren kom på besøk.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Du må plombere TVen og bevise dette for NRK, men enklest er det nok å bare sende inn at du har solgt TVen til noen andre.

Sitat av Rubster
Følgende gratis-kanaler må man nå starte å betale for:
TV 2
TV3
TVNorge
TV 2 Zebra
Discovery Channel
The Voice
SportN
TV 2 Filmkanalen
TV 2 Nyhetskanalen
Viasat 4
TVNorge 2
National Geographic Channel
Disney Channel
Animal Planet
LokalTV
Åpen Kanal
Vis hele sitatet...
Man må betale for å motta alle de kanalene bortsett fra TV2, LokalTV/TVNorge. Det er disse i dag som sender over det eksisterende bakkenettet som altså er gratis. Resten av kanalene må man betale for å motta enten gjennom kabel-TV selskapet, parabolselskapet eller fiberleverandøren. Det nye digitale bakkenettet erstatter det gamle analoge bakkenettet, bytte fra analog til digitalt nett vil ikke påvirke oss som allerede får inn kanalene i denne listen, kun de som i dag bare mottar TV fra antenna og får NRK kanalene, TV2 og LokalTV/TVNorge.

Det virker som du ikke er helt klar over dette...
Neeei, jeg vil ikke betale for TV 2, TV3, TVNorge. Ville bare vært dumt :P For min del syns jeg reklamene er greie, unntatt på TV3 da.. der blir de litt for lange.

Kjekt med en 2mins pause hvis man må pisse ^^,
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tøffingen
Neeei, jeg vil ikke betale for TV 2, TV3, TVNorge. Ville bare vært dumt :P For min del syns jeg reklamene er greie, unntatt på TV3 da.. der blir de litt for lange.

Kjekt med en 2mins pause hvis man må pisse ^^,
Vis hele sitatet...
Neivel. Da er markedsprinsippet så enkelt at om mange nok er einige med deg så går kanalen konkurs eller blir tvinga til å sende ukrypterte signaler. Det er ingen som tvinger deg til å sjå tv2.
@ vidarlo

At TV2 sender ukyptert er jo bare fint, fordi da blir det billigere.
De kjører jo greit åpent analogt, så hvorfor ikke også digitalt?
Bare fordi at de nå snart kan ta betalt, er ikke det samme som at de bør gjøre det.
Sitat av vidarlo
Tja, NRK er jo fortsatt den kanalen som i snitt har mest sjåarar ein fredagskveld, så eg skulle likt å sett litt oppbacking av den påstanden din...
Vis hele sitatet...
OT:
Tja, 80% av det som ser på nrk på fredagskvelden er vel så gamle att de ikke har funnet ut hvordan fjernkontrollen funker ...
kreativ nerd
devotio's Avatar
Siden TV2 velger å gå over til betalkanal vil det frigjøre en plass til en gratis reklamefinansiert allmenkringkaster. Hvor bra dette tilbudet vil bli kommer ann på, men det burde jo ha en sjanse i det minste.
Du kan ta i mot TV2 (Og nrk sine kanaler) gratis ut 2009 på det digitale bakkenettet. Inngen 2009 skal TV2 bestemme seg om de vil bli en betal kanal, eller om de vil fortsette å sende gratis.

Når det blir digitalt bakkenett er det ingen vei utenom lisensen. Når du kjøper boksen blir du registrert og vil få regning for TV lisensen. Eneste muligheten er vel å få noen du kjenner (famile e.l) som allerede betaler lisens til å kjøpe boksen for deg.
Hva hvis du ikke kjøper boksen, vil du da kunne motta signaler fra NRK og måtte fortsatt betale lisensen?

Leste om nyheten på vg.no og så rundt 100 kommentarer hvor jeg kun så en positiv (kanskje ironisk) kommentar. Synes det er meningløst å ha et slikt bakkenett når de ikke kan tilby noe nytt. Kanalpakkene til bakkenettet er latterlige og overdrevent dyre. Det blir nok viasat på meg senere. Du skal betale lisens, boks og kort samt at du ikke får noen av de andre kanalene enn de du får i dag, faktisk færre og hvertfall for meg langt mindre interessante.

Noen sier det er HD kvalitet tilgjengeliig, men etter det jeg har hørt har ikke dette nettet kapasitet for dette og er ganske utdatert før det ble startet, så hva er egentlig fordelen med bakkenett når en får færre kanaler, dyrere månedsbetaling osv. ? ..Det virker som veldig bortkasta penger å bygge et slikt nett, men de klarer vel å få lurt noen til å kjøpe abbonnement.

For å svare på noe annet som trådstartet spurte om så har jeg ikke noe ord på hva jeg synes om å betale for NRK som jeg aldri ser på.
Sist endret av icebyte; 13. juni 2007 kl. 20:41.
Jeg synes at NRK burde dele ut gratis digitalbokser, ettersom folk betaler lisens fra før.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av rolvs
Når det blir digitalt bakkenett er det ingen vei utenom lisensen. Når du kjøper boksen blir du registrert og vil få regning for TV lisensen. Eneste muligheten er vel å få noen du kjenner (famile e.l) som allerede betaler lisens til å kjøpe boksen for deg.
Vis hele sitatet...
Egentlig akkurat det samme som det er i dag med kjøp av TV-apperat, så ingenting forandrer seg. Du kan fortsatt si at du solgte STBen (fordi du ikke var fornøyd eller lignende...)

Dette påvirker utrolig få, de aller fleste får TV inn via kabel-TV, satelitt eller fibernett/Internett (IPTV). HUSK DET!
Sitat av devotio
Dette påvirker utrolig få, de aller fleste får TV inn via kabel-TV, satelitt eller fibernett/Internett (IPTV). HUSK DET!
Vis hele sitatet...
Tull! Det er VELDI mange som får tv via vanlig antenne også. Er ikke over alt det er satelittdekning, og enda færre steder det er kabel.
Sitat av rolvs
Tull! Det er VELDI mange som får tv via vanlig antenne også. Er ikke over alt det er satelittdekning, og enda færre steder det er kabel.
Vis hele sitatet...
Tja, det er vel mer tull det du sier. Det er vel oftere at man ikke får inn analoge signaler og derfor må ha sattelitt, enn steder man ikke får sattelitt og må ta til takke med analoge signaler.

Til trådstarter; Nei, du skal ikke betale for å ta inn de kanalene, du skal betale for å kunne ta inn digitale signaler. Den eneste forskjellen fra i dag er strengt tatt at du må mer for den boksen enn du må for en analog antenne. Du trenger ikke kjøpe den pakken de tilbyr, men kan kjøpe en boks og få de norske kanalene gratis. Antagelig flere kanaler enn du får inn gratis per i dag...

Når det kommer til stykket synes jeg det er bra de bygger ut et digitalt bakkenett, men jeg er skuffet over pakkene de tilbyr. Jeg kommer ikke til å kjøpe en digital boks, men holde meg til min CanalDigital pakke...
kreativ nerd
devotio's Avatar
Det vil jeg gjerne se litt statestikk for

I Stor-Oslo vil jeg anta at MINST 75% bruker enten kabel-TV, satelitt eller IPTV for å motta TV signaler, da snakker vi om omtrent 1 mill av en befolkning på 4,7 mill. Om man ser på andre store byer i Norge vil jeg anta man ser lignende. I følge NTV er det vel 800 000 som fortsatt bruker vanlig antenne for å se på TV, altså er det en liten del av befolkningen...

Uansett vil tilbudet være rimelig likt det det er i dag frem til 2009, etter 2009 vil en annen gratis kanal bli tilgjengelig, altså vil man alltid ha tilgang til NRK 1-3 samt en allmenkringkaster... LokalTV vil mest sannsynlig også få plass, og om TVNorge gjør samme avtale da som de har nå vil du ha tilgang til TVNorge også...
Sitat av Rubster

Følgende gratis-kanaler må man nå starte å betale for:

TV 2
TV3
TVNorge
TV 2 Zebra
Discovery Channel
The Voice
SportN
TV 2 Filmkanalen
TV 2 Nyhetskanalen
Viasat 4
TVNorge 2
National Geographic Channel
Disney Channel
Animal Planet
LokalTV
Åpen Kanal
Vis hele sitatet...
Disse kanalenne har jeg betalt for siden 2002. altså da jeg flytta ut fra boretslag og inn i ett frittstående hus.

Eneste som er gratis er nrk.
Ingenting fra viasat eller Canal Digital er gratis.

Boretslag beboere betaler dette via husleien.

T...
Jeg synes det er latterlig at de har byggd dette bakkenettet, de burde heller fokusert på å øke fiber dekkning ut til sluttkunder så man har kapasitet til å motte IPTV i stedet.

Eneste kabler jeg trenger inn til mitt hus er Fiber og strøm!
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av ZubZeroo
Jeg synes det er latterlig at de har byggd dette bakkenettet, de burde heller fokusert på å øke fiber dekkning ut til sluttkunder så man har kapasitet til å motte IPTV i stedet.

Eneste kabler jeg trenger inn til mitt hus er Fiber og strøm!
Vis hele sitatet...
Nå er ikke det digitalebakkenettet en kabel inn i huset ditt uansett

Det er noen steder det ikke vil være lønnsomt med å legge fiber frem til alle, dessuten kan man ikke ta med seg fiber til hytta, regner med ikke alle har lyst å betale i dyre dommer for å legge inn fiber på hytta og campingvogna!
Hvorfor skal man ikke ha fiber på hytta? (Les: http://www.folkebladet.no/dataognett/article63422.ece)

Og campingvogna vil jo fortsatt kunne motta gode gamle analoge signaler via antenne.

Jeg står fortsatt på mitt at eneste kablene man vil trenge i framtiden er fiber og strøm
Sitat av ZubZeroo
Jeg står fortsatt på mitt at eneste kablene man vil trenge i framtiden er fiber og strøm
Vis hele sitatet...
Enig der, da jeg synes at hele det digitale bakkenettet er tull.
Antenne og dekoder... for bakke nett, eller parabol...
Hvorfor kjøpe bakkenett, når en kan se mere med parabol, og like vel må betale?

Skulle jeg bestemt så skulle det fortsatt blitt sending i analog, og heller gjøre som du skriver å satse på fiber.

Hele det digitale bakkenettet er åpenbart et desperat skrik for å selge mere TV til de som i utgangspunktet IKKE ønsker parabol/kabel aka utenlandsk TV.
Når det gjelder det digitale bakkenettet, er dette en fin anledning for eierne å sikre plasser til sine egne kanaler i fremtiden.
Bakkenettet eies av Telenor Broadcasting, (som også eier Thor Satelittene), samt NRK og Tv2 Jeg finner det hele veldig merkverdig at ledelsen i RiksTv nå går ut mot seg selv - å forteller hvor håpløst bakkenettet egentlig er. Det skyldes på teknisk kapasitet i "Nettet" som gjør det umulig for dem i etableringsfasen å kunne tilby flere kanaler.

Likevel har de klart å sette av plass til 13 Nrk-kanaler, mesteparten av Tv2s primære kanaler; ja til og med Tv2 Film.

Samtidig Har både tvNorge, den nye kanalen FEM, Thevoice, og Radio1 fått plass i bakkenettet. De sistnevnte kanalene har samme eiere, SBS Broadcasting.

Samtidig vil de etterhvert kunne tilby Canal+ kanalene som betal tv. Da Har vi totalt kommet opp i 6, SBSeide kanaler.

MTG er også på plass med den nye satsningen av Viasat4, samt P4. (Dog usikker på hvem som eier de resterende kanalene i bakkenettet..)

Det er på ingen måte meningen med dette innlegget å sverte potensielle konkurenter i fremtiden, da jeg selv jobber med å etablere en satelittkanal på Sirius satelitten. Problemet her, for de potensielle krikasterne er at det lukter snusk hele veien i selve kanalvalget.
De som ønsket å søke for plass i det digitale bakkenettet fikk total munnkurv av Rikstv, og mye lovnader internt blant søkerne er misligholdt. Dessverre er det faktisk snakk om erstatningskrav ved brudd på dette, så litt vanskelig å komme nærmere inn på dette.

Men uansett, det finnes flere seriøse aktører der ute som lett kan dekke sine driftskostnader (samt gå i pluss etterhvert) ved å sende ukryptert. Resten av bransjen stiller seg undrende om hvorfor så mange av kanalene har samme eiere. Det kan nevnes at alle de kanalene jeg har kommet inn på nå, sender på Telenor Broadcasting sin egen satelitt Thor. Og ikke sirius.

Det er forståelig at kanalene som er konsesjonsbelagt får plass i bakkenettet. Men hverken betal-tv kanalene eller årets nysatsninger som glir rett inn i bakkenettet, stiller seg særlig bedre enn flere andre potensielle kanaler. Forskjellen er at aktørene er etablerte fra før, og har en stor mulighet for å overleve i markedet.

Noe man forhåpentligvis vil merke må bli konkurransen mellom Rikstv og spesielt kabel-leverandørene.
Min spådom må bli at kabel-leverandørene vil vise mer åpenhet for distribusjon av andre mindre kanaler. Nå som Rikstv har fylt opp kvoten med kanaler, vil nok de andre leverandørene ønske å levere noen andre unike kanaler i tillegg.

En haug av skrivefeil, men skylder på klokka.. Litt vanskelig å ordlegge meg akkurat nå.
Sist endret av kmkh; 15. juni 2007 kl. 03:48.
Sitat av kmkh
Likevel har de klart å sette av plass til 13 Nrk-kanaler, mesteparten av Tv2s primære kanaler; ja til og med Tv2 Film.
Vis hele sitatet...
TV2 film er da mere intresang enn TCM som bare har klassiske filmer.

Sitat av kmkh
Samtidig Har både tvNorge, den nye kanalen FEM, Thevoice, og Radio1 fått plass i bakkenettet. De sistnevnte kanalene har samme eiere, SBS Broadcasting.
Vis hele sitatet...
Det er vel... It's not who you are, but who you know.
De mottar vel bestikkelser da?

Sitat av kmkh
Samtidig vil de etterhvert kunne tilby Canal+ kanalene som betal tv. Da Har vi totalt kommet opp i 6, SBSeide kanaler.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder C+ så er det vel flere grunner til at de kanalene blir prioritert fremforbi TV1000:

* Fotball (liker ikke fotball selv, men vet at andre gjør det)
* De har best avtaler med Hollywood om å få de største kassaskusessene først

Sitat av kmkh
Problemet her, for de potensielle krikasterne er at det lukter snusk hele veien i selve kanalvalget.
Vis hele sitatet...
For litt tid tilbake så hadde Get (UPC) en avsteming angående hvilke kanaler som skulle ligge i grunnpakken. Valgene var da en ferdig pakke, og valg to var å plukke løsekanaler.
Resultatet ble da selvsagt at ferdig pakken vant.
Lukter ikke dette også kurrupt?

Sitat av kmkh
Men uansett, det finnes flere seriøse aktører der ute som lett kan dekke sine driftskostnader (samt gå i pluss etterhvert) ved å sende ukryptert.
Vis hele sitatet...
Jeg har alltid ment at kanaler som f.eks. TV3 burde være fullstendig gratis, da enten ved at de kjørte ukryptert på satelitt eller ved at alle parabol eiere fikk 100% gratis mottakskort for denne kanalen.
Ved å gi gratis tilgang så ville jo piratproblemet bli kraftig redusert ettersom bransjen da ville ha oversikt over hvem som ser TV3, og kan deretter forlange reklame inntekter.
Moralen her er at man bør ikke skyte piratene, men heller rekke ut en vennskapelig hånd.

Sitat av kmkh
Resten av bransjen stiller seg undrende om hvorfor så mange av kanalene har samme eiere. Det kan nevnes at alle de kanalene jeg har kommet inn på nå, sender på Telenor Broadcasting sin egen satelitt Thor. Og ikke sirius.
Vis hele sitatet...
Nå er det slik at Canal Digital har mange kanaler som mange gjerne vil se, samt at Viasat har opparbeidet seg endel fiender over årenes gang.
Foreksempel dette ved å benytte seg av Videoguard kryptering, samtidig som man nekter å legge ut et CAM slik at andre kan se Viasat på ikke godkjent utstyr.
Nå sies det riktig nok at dette problemet skyldes NDS sine regler, men så var vel heller ikke Viasat forpliktet å velge dette systemet.
Derfor tror jeg mange heller velger å kjøpe Canal Digital, blant annet fordi TV2 ikke finnes hos Viasat. Da blir man ikke kjent med Viasat sitt tilbud.

Sitat av kmkh
Noe man forhåpentligvis vil merke må bli konkurransen mellom Rikstv og spesielt kabel-leverandørene.
Min spådom må bli at kabel-leverandørene vil vise mer åpenhet for distribusjon av andre mindre kanaler. Nå som Rikstv har fylt opp kvoten med kanaler, vil nok de andre leverandørene ønske å levere noen andre unike kanaler i tillegg.
Vis hele sitatet...
Den dagen man er lei av at andre skal bestemme hvike kanaler en skal få se, så kan man bare gå for parabol.
Att folk vil se på TV2 er en gåte for meg.. Totalt uforståelig.

Sendte foresten en mail til rikstv. Med spørsmål om hvorfor det var så mye TV2 kanaler og andre "Canal Digital" kanaler. Samenligna med Viasat kanaler.. Og spurte hvorfor F.eks ZTV ikke var med. ikke som tilleg en gang...

Svaret:

Hei og takk for din henvendelse.

Vi har valgt ut kanaler ut i fra hvilke som er mest ettertraktet.
Når det analoget nettet slukkes, vil kapasiteten i det digitale
bakkenettet utvides, og det vil da være plass til fler kanaler.
Hvilke kanaler som vil komme, er noe vi i RiksTV kommer til å vurdere
ut i fra hvilke som blir mest sett.

Ha en fin dag.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
NRK:

Synest det med at vi betaler NRK-lisens for å ikke se reklame begynner å bli mer og mer bullshit jeg!
Noen ganger før et program får vi reklame på den måte at de viser hvem som sponser det(det vil jeg kalle reklame).
De har også reklame på sine egne programmer..
Og i det hele er NRK en kjedelig kanal, eneste NRK2's svisj jeg liker.

At vi må betale lisens på de andre kanalene er jo bare idiotisk, tenker meg de tjener nok på all den reklamen som går jeg..
Spesielt TV3.
Det blir vell bare til at flere og flere går over til pirat, dreambox fks.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trang
Svaret:

Hei og takk for din henvendelse.

Vi har valgt ut kanaler ut i fra hvilke som er mest ettertraktet.
Når det analoget nettet slukkes, vil kapasiteten i det digitale
bakkenettet utvides, og det vil da være plass til fler kanaler.
Hvilke kanaler som vil komme, er noe vi i RiksTV kommer til å vurdere
ut i fra hvilke som blir mest sett.

Ha en fin dag.
Vis hele sitatet...
Men da håper jeg virkelig at NRK ikke er en av dem. Det er jo mindre og mindre som ser på NRK, etter som de som ser på dør en etter en.

Det er ikke akkurat mange 'unge' folk som ser på NRK nå til dags. Det må da være mange andre kanaler som er mer attraktivt enn det.
Sitat av Rubster
Men da håper jeg virkelig at NRK ikke er en av dem. Det er jo mindre og mindre som ser på NRK, etter som de som ser på dør en etter en.

Det er ikke akkurat mange 'unge' folk som ser på NRK nå til dags. Det må da være mange andre kanaler som er mer attraktivt enn det.
Vis hele sitatet...
Seertallene til Nrk har da holdt seg stabilt høye i mange år... Jeg er "ung", og jeg ser nesten bare på Nrk når jeg ser på TV...
Sitat av Rubster
Det er jo mindre og mindre som ser på NRK, etter som de som ser på dør en etter en.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at NRK frykter resultatet dersom de hadde gått over til frivillig betalings TV. Eventuelt så kunne de ha gått over til 100% reklame TV, men da måtte de også slutte med å sende tusen repriser pr år.

Noe sier meg at de frykter resultatet, så derfor så skal NRK tvangsfinansieres i vårt såkalte "demokratiske land". Der man tar frie valg.

Konklusjonen: I "NRK land" så skal man betale lisens til Esso for å få kjøpe bensin på Shell.
Det er jo greit, og rettferdig fordi det er likt for alle. (Det "ultimate" rettefediggjørings argumentet.