Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 9770
Sitat av Matthiesen
Visste du at faktisk 78,3% av alle mennesker i Irak er terrorister?
Vis hele sitatet...
Det er sånn cirka det dummeste jeg har hørt på lenge.
Sitat av Armada
Det er sånn cirka det dummeste jeg har hørt på lenge.
Vis hele sitatet...
Har du noe dokumentasjon på det?
Sitat av Kanoner

Og når vi først er igang med å spekulere her, så har jeg en liten teori om at dette er en lite vifspøk som dere sitter å ler av på kanalen deres mens intedanende freakere prøver å argumentere seriøst for hvorfor drap bør legaliseres. Jeg liker tanken. Dog liker jeg tanken på et fellesrunk bedre.

Du hadde fått min stemme pus.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg hadde vært en fjortenårig norsk-pakistaner hadde jeg klappa deg kameratslig på skuldra, og sagt "respekt". Det mener jeg, uten ironi, i motsetning til resten av tråden.
Sitat av Kanoner
Har du noe dokumentasjon på det?
Vis hele sitatet...
OT: men ja..:P
Sitat av Armada
OT: men ja..:P
Vis hele sitatet...
Få link til kildene dine, ellers blir jeg nødt til å drepe deg i den nærmeste framtid når drap har blitt legalisert.
Ser ut som jeg blir en dø mann, men får vell dratt noen med meg i dragsuget...
Sitat av Armada
Ser ut som jeg blir en dø mann, men får vell dratt noen med meg i dragsuget...
Vis hele sitatet...
Ser du hvor godt en overhengende trussel om terminasjon av livet ditt faktisk fungerte? Du innrømte nettopp at du faktisk ikke hadde de kildene du tidligere hevdet at du hadde. Hadde jeg invitert deg på en kopp te for å diskutere de påståtte kildene dine hadde du mest sannsynlig funnet opp en unnskyldning gang på gang for å slippe det eller bare slengt noe d**tt etter meg.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Lovverket vi har i dag setter en effektiv stopper for darwinslære. Darwins evolusjons teorier forutsetter at de svake i samfunnet går til grunne og ikke formerer seg. Med det lovverket vi har i dag har man ødelagt denne naturlige prosessen. Hvordan skal mennesket utvikle seg når alle de svake individene har så sterke rettigheter til å formere seg fritt? Ønsker vi virkelig at menneskeheten skal gå til grunne siden vi ikke lenger får lov til å luke ut de svake individene. Jeg kunne gjerne tenkt meg å luke ut folk som er meget overvektige eller har pådratt seg uhelbredlige sykdommer. Disse personene er ikke til nytte for samfunnet og derfor ser jeg heller ingen grunn til at vi sunne og friske mennesker skal spare på dem.

Darwinisme har fungert godt siden tidenes morgen, så hvorfor skal vi sette slike unaturlige hindringer i veien for den?
Det er som skrevet mange gode grunner, men problemet er derimot...

Det blir kjapt den sterkestes rett!

Og det er helt latterlig. Det er ganske tydelig at målet er anarki, og vet du hva? Det funker ikke. Plain and simple.

Regulering er til for å gjøre plass til både de sterke og de svake. Selv om mange sier det ville skapt balanse, ville dette fremdeles også skape mer ubalanse.

Hvis legalisering av drap kommer først, hva etterpå? Voldtekt? <.< Herremin.
Sitat av voldern
Ser du hvor godt en overhengende trussel om terminasjon av livet ditt faktisk fungerte? Du innrømte nettopp at du faktisk ikke hadde de kildene du tidligere hevdet at du hadde. Hadde jeg invitert deg på en kopp te for å diskutere de påståtte kildene dine hadde du mest sannsynlig funnet opp en unnskyldning gang på gang for å slippe det eller bare slengt noe d**tt etter meg.
Vis hele sitatet...
Kommer gjerne på en kopp te, har seg sånn at jeg for tiden bor i trondheim... Beklager hvis du følte det som drittslenging...
Sitat av spetznaz
Lovverket vi har i dag setter en effektiv stopper for darwinslære. Darwins evolusjons teorier forutsetter at de svake i samfunnet går til grunne og ikke formerer seg. Med det lovverket vi har i dag har man ødelagt denne naturlige prosessen. Hvordan skal mennesket utvikle seg når alle de svake individene har så sterke rettigheter til å formere seg fritt? Ønsker vi virkelig at menneskeheten skal gå til grunne siden vi ikke lenger får lov til å luke ut de svake individene. Jeg kunne gjerne tenkt meg å luke ut folk som er meget overvektige eller har pådratt seg uhelbredlige sykdommer. Disse personene er ikke til nytte for samfunnet og derfor ser jeg heller ingen grunn til at vi sunne og friske mennesker skal spare på dem.

Darwinisme har fungert godt siden tidenes morgen, så hvorfor skal vi sette slike unaturlige hindringer i veien for den?
Vis hele sitatet...
Og benekte de svake å være i samfunnet?
Hallo~

Det er ikke demokrati. Du har en liten gruppe som styrer alt, plutselig. Den eneste balansen da er rent bullshit.

Prove me wrong. <.<
Jeg runker til dette
Ministry of Love
sptz's Avatar
Drunkenvalley du har misforstått. Det er ikke den sterkeste som overlever det er den mest tilpasningsdyktige.

De svake (som i "ikke tilpasningsdyktige") har ingen funksjon derfor trenger vi dem ikke! De er bare en byrde for resten av oss.

Legalisering av voldtekt er på ingen måte nødvendig siden det nok er vel så mange jenter som gutter som tilhører kategorien "tilpassningsdyktige" og derfor ikke ønsker kontakt med de svake.

Drunkenvalley hvor har du det fra at det vil bli en liten gruppe som styrer alt? Jeg ønsker bare å rydde litt i rekkene av ubrukelige snyltedyr.
Sitat av spetznaz
Drunkenvalley du har misforstått. Det er ikke den sterkeste som overlever det er den mest tilpasningsdyktige.

De svake (som i "ikke tilpasningsdyktige") har ingen funksjon derfor trenger vi dem ikke! De er bare en byrde for resten av oss.

Legalisering av voldtekt er på ingen måte nødvendig siden det nok er vel så mange jenter som gutter som tilhører kategorien "tilpassningsdyktige" og derfor ikke ønsker kontakt med de svake.
Vis hele sitatet...
Det er faktiskt det samme.

Den tilpasningsdyktige vil være den verste arten menneske i hele menneskets historie. Balansen du søker etter med anarki finnes ikke.

Jeg vet ikke om du er noen pingle eller ikke om du først får pistolen i ansiktet, men tro meg, det eneste samfunnet du vil se er massemord og terror. Disse "tilpasningsdyktige" vil effektivt bringe mennesket mange århundre tilbake, om enn ikke totalt utrydde mennesket.

Det vil ikke fremme noen evolusjon, tvert imot vil det ødelegge

En gruppe "tilpasningsdyktige" ville styrt så mye område som de kunne makte, og i tur og orden plaffe ned hverandre og de svakere i paranoia om at posisjonen deres er i fare. De svakere lever i konstant frykt, gjemt bort hvor som helst hvor de kan unngå "jegeren", ledergruppa, alphaene.

EDIT:

Og hvordan jeg vet at en gruppe vil ta kontrollen?

Mengden våpen og lignende er begrenset. De som har brukbare våpen og rett instilling vil fjerne alt de kan som ikke har det samme, for å kjempe seg fram til "ledelsen".
Sist endret av Drunkenvalley; 16. mars 2007 kl. 00:41.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Om dette får gjennomslag, stemmer jeg for at alle våpen blir fjernet, slik at drap kun kan utføres ved håndmakt. Slik slipper man massakrer. Og dermed ikke får store drapsbølger. Enda godt at politiet får mer tid til og f.eks stoppe folk for feil bruk av lys på bil.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Drunkenvalley jeg skjønner ikke din frykt for alfaene. Uttaket vil selvsagt være basert på om du og din funksjon i samfunnet bringer arten videre. Har du mange negative egenskaper vil du ikke være ønsket. Har du flere positive en negative egenskaper vil man selvsagt være kvalifisert videre.
Ja man må nok regne med en artsreduksjon, men det er ikke så unaturlig siden vi har hatt 4000år med unaturlig seleksjon. Det kan kanskje virke hardt å brutalt, men er et naturlig onde som vi må igjennom.
Jeg har også mange ganger tenkt tanken på at menneskeheten har sluttet å utvikle seg ettersom de svake har like gode, og i mange tilfeller bedre muligheter til å formere seg. Med det mener jeg foreksempel at smarte folk som kanskje har ambisjoner om en bra karriære utsetter det å få barn i motsetning til svake personer.

Andre tiltak er jo å fraråde dumme, svake, syke personer å formere seg. Det vil kanskje være mere humant med tanke på dagens samfunn. Men også det, er vanskelig gjennomførbart.

De svake har fått ganske mye makt allerede, så om vi hadde fått en legalisering hadde sansynligvis mange svake hopet seg sammen i demonstrasjoner og opprør, og utryddet dem som ikke var slik som dem. Deres oppfatning ville jo igjenn vært at DEM var sterkest og vi ville fått en veldig uheldig utgang av legaliseringen.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Mulig vi snakket forbi hverandre her i stad. Selvsagt vil en gruppe ta kontrollen. Men jeg tror ikke det vil være en liten gruppe. Det vil være den beste gruppen som vinner. Her vil man få rendyrket de gode genene. Jeg skjønner igrunnen ikke problemet ditt her
Og hvordan vil du få ett antall mennesker som er ca SÅ nær med å plaffe ned hverandre i å "pare" og føre disse genene videre? Det hjelper ikke hvem det er snakk om. Enten har du voldtektsbarn, eller så har de svakere barn. De sterke vil rett og slett ikke ha barn fordi de ikke er i stand til å stole på hverandre nok til å utføre ett komplett samleie.

Og nei, ikke det at de to partnerene ikke stoler på hverandre, men at de frykter at hvem som helst kommer og plaffer dem ned midt i sesongen.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Drunkenvalley jeg ser ingen grunn til at man ikke kan stole på andre tilpassningsdyktige om man vet si egen samfunnsnyttige verdi.
Jeg har bare ett råd: Se på Stalin og Hitler i deres siste år. <.< Se, følg med, hør, lytt. Paranoia er mye verre enn du tror, tydeligvis.
Jeg har nå ikke lest hele posten men først var jeg veldig kritisk til dette men etter litt tenking så skal vi ikke se bort i fra at dette hadde vært en god ide, jeg vil uansett forsatt kalle deg IvI syk i hode men det er vel egentlig kun av at jeg er 110% sikker på at om det hadde vært total avkriminalisering av drap så hadde ikke jeg skrevet dette innlegget..

Jeg støtter deg!

Med nærmere etter tanke, hadde det vært slikt hadde jeg hatt en mulighet til og drepe de jeg hater. Mennesker som tror de er kule som driter i utdanning og kun driver dank og stjeler.
Så samfunnet hadde blitt bedre. Elsker dette.. JA TIL AVKRIMINALISERING AV DRAP!

All hail!
Sist endret av Skummetmelk; 16. mars 2007 kl. 01:49.
Vet ingenting
Om verden skulle blitt et bedre sted skulle man ha avfyrt et par atombomber og utslette hele menneskeheten. Det finnes ikke et eneste menneske her i verden som kan bestemme hvem som skal få leve eller ei. Altså hvem som er svak i samfunnet. Grunne til at det finnes svake i samfunnet er samfunnet sin egen feil.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Herregud da! Det er ikkje snakk om svake som i fysisk svake her, men folk som ikkje evner å vere så oppegåande at dei overlever.

Ved å legalisere drap vil samfunnet *spare* penger.

Dei som argumenterer mot dette har svalgt propagandaen fra den norske staten! Eg kan forstå at etter at ein lærar har brukt 10 år av livet ditt på å fortelle at drap er galt, så tar det litt tid å få opp auga. Heldigvis er enkelte av oss så klarsynte at vi har fått opp auga, og vil rettleie alle inn på rett veg her i livet!

Bli med i FFLD. Dersom du vil bli lokallagsleder, så kan du ta kontakt med IvIoyner, som kjenner ledelsen bedre enn meg.

Argumentasjonen er slåande, og veldig få går imot FFLD når vi opplyser om kva vi står for.
Sitat av vidarlo
Herregud da! Det er ikkje snakk om svake som i fysisk svake her, men folk som ikkje evner å vere så oppegåande at dei overlever.

Ved å legalisere drap vil samfunnet *spare* penger.

Dei som argumenterer mot dette har svalgt propagandaen fra den norske staten! Eg kan forstå at etter at ein lærar har brukt 10 år av livet ditt på å fortelle at drap er galt, så tar det litt tid å få opp auga. Heldigvis er enkelte av oss så klarsynte at vi har fått opp auga, og vil rettleie alle inn på rett veg her i livet!

Bli med i FFLD. Dersom du vil bli lokallagsleder, så kan du ta kontakt med IvIoyner, som kjenner ledelsen bedre enn meg.

Argumentasjonen er slåande, og veldig få går imot FFLD når vi opplyser om kva vi står for.
Vis hele sitatet...
Faktiskt, er det slik at noen er mer klarsynte enn du tror.

Du er ganske trangsynt hvis du ikke tenker tanken at det er en for stor risiko å "avkriminalisere" drap, og som vi--de jeg snakket med angående dette irl--ble enige om: De første til å gå ville vært dere, de "sterke". (Les tidligere meldinger av meg i tråden for innsyn på hva jeg mener.)

Enten vil anarkiet oppløse seg selv i løpet av knappe måneder, ellers sitter vi igjen med en gjeng diktatorer og massemordere.

Ett liv er verdt mye mer enn tydeligvis du tror. Ingen er så "svake" som du tror. Problemet er at de "kule" sender folk ut på det skjeive planet, eller at de er fødd slik--og det er det allerede mulighet for alle mødre å gjøre noe med.

Det er så få som faktiskt ville en gang bli kvalifisert "sterke" nok til å leve. Enten har du psykopater--og de er jo ikke store greiene til "gode gener".

Eneste dere ville ha kommet fram til er at selv om mennesket ikke er så fritt som du vil ha det, så må det være ett system på det hele.
Jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor du har lyst på en sånn brutal verden hvor folk kan dere hvem dem vil!
Hvis noen dreper moren min for 150 Kr på gata hadde jeg vært uta av meg, jeg hadde sannsynligvis prøvd og ta hevn, men uansett hadde det vært umulig gor meg og finne ut.

Det hadde blitt sånn at de sterkeste overlevde, det hadde blitt sånn at de feigeste, maktsykeste, samvitighetsløse hadde regjeret!
Jeg bli så sur på deg Iv., jeg vet de er usaklig men jeg tenker på hva som hadde skjed hvis noen drepte barna\kona\ferdrene mine og det ikke fikk konsekvenser

The man who misjudges and disregards the racial laws actually forfeits the happiness that seems destined to be his. He thwarts the triumphal march of the best race and hence also the precondition for all human progress. (ADOLF HITLER)
Vis hele sitatet...
- Synes hitler hadde litt samme tenkemåte.
Jeg så alltid opp til Vidarlo og Ivi. på en måte, men nå har jeg mistet all respekt for dere
Sist endret av torsken; 16. mars 2007 kl. 12:17.
Sitat av torsken
Jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor du har lyst på en sånn brutal verden hvor folk kan dere hvem dem vil!
Hvis noen dreper moren min for 150 Kr på gata hadde jeg vært uta av meg, jeg hadde sannsynligvis prøvd og ta hevn, men uansett hadde det vært umulig gor meg og finne ut.

Det hadde blitt sånn at de sterkeste overlevde, det hadde blitt sånn at de feigeste, maktsykeste, samvitighetsløse hadde regjeret!
Jeg bli så sur på deg Iv., jeg vet de er usaklig men jeg tenker på hva som hadde skjed hvis noen drepte barna\kona\ferdrene mine og det ikke fikk konsekvenser


- Synes hitler hadde litt samme tenkemåte.
Jeg så alltid opp til Vidarlo og Ivi. på en måte, men nå har jeg mistet all respekt for dere
Vis hele sitatet...
Du forstår tydligvis ikke konsekvensene ved noe slikt.
Survival of the fittest blir det uansett, og det er hele meningen. Om mordi ikke er blant "the fittest" så var det meningen at hun skulle dø.

Hvis dette kom igjennom, og noen var ute etter meg ville jeg slått tilbake med alt jeg hadde, for å overleve. Om jeg taper, så taper jeg. Verden går ikke under om jeg dør.

Forresten, jeg ville ikke sammenlignet Hitler med dette, da Hitler var kun ute etter spesielle raser/religioner. F.eks. jødene er ikke de svakeste her. Noen av jødene er svake, akkurat som noen av den ariske rasen er svake. Eller afroamerikanere, eller afrikanere, eller asiatere, eller muslimer, eller katolikker. Rase/religion er ikke med i bildet.
Sist endret av hedningen; 16. mars 2007 kl. 13:21.
Sitat av Drunkenvalley
Ett liv er verdt mye mer enn tydeligvis du tror. Ingen er så "svake" som du tror. Problemet er at de "kule" sender folk ut på det skjeive planet, eller at de er fødd slik--og det er det allerede mulighet for alle mødre å gjøre noe med.[/b]
Vis hele sitatet...
Du har rett, mødre har en mulighet til å forme ungene sine positivt. Hvorfor er det da slik at mange ikke benytter seg av denne muligheten? Spiller ingen rolle. Det som betyr noe er at legalisering av drap faktisk vil føre til bedre foreldre.
Tenk deg om: Hvor mange ganger har du ønsket død over foreldrene dine?
Det er selvsagt langt fra tanke til handling, men den distansen vil være atskillig kortere når drap er legalisert.
Se for deg en verden hvor foreldre skjelver av tanken over hva barnet vil gjøre med dem hvis de ikke former det til å bli et anstendig menneske. På den andre siden vil også barnet strebe etter å oppføre seg i frykt for å lide krybbedød, i en alder av åtte og et halvt år.
Ikke lest hele tråden enda, men lest websiden. Morsom, men bare noen motargumenter i tilfelle dette ikke er en spøk :
En art som er et resultat av flere milliarder års evolusjon og har utviklet fantastiske evner på en rekke områder – vi er den dominerende art på jorden.
Vis hele sitatet...
Vi er det ja.
Allikevel har det i de siste tre-fire tusen år oppstått en restriksjonskultur som hemmer mennesket og enkeltindividets rett til å uttrykke seg selv gjennom en av de mest naturlige handlinger som finnes.
Vis hele sitatet...
Og det er de tre-fire siste tusen år vi har blitt den overlegent dominerende art på jorden.

Hadde vi drept som vi ville, ville vi bare blitt værende på det samme stadiet av menneskenes utvikling fram til vi døde ut pga en komet traff jorden. For å kunne øke intelligens i andre evner enn å overleve, trenger vi trygghet og masse fritid.
Sitat av empty_other
Ikke lest hele tråden enda, men lest websiden. Morsom, men bare noen motargumenter i tilfelle dette ikke er en spøk :

Vi er det ja.

Og det er de tre-fire siste tusen år vi har blitt den overlegent dominerende art på jorden.

Hadde vi drept som vi ville, ville vi bare blitt værende på det samme stadiet av menneskenes utvikling fram til vi døde ut pga en komet traff jorden. For å kunne øke intelligens i andre evner enn å overleve, trenger vi trygghet og masse fritid.
Vis hele sitatet...
Som jeg nevnte. Alle tar det for gitt at teknologien er til stede. Med legalisering av drap ville du kun sette mennesket tilbake flere århundrer i løpet av én generasjon.

Utdanning ville være intet-eksisterende på andre steder enn under forelderens kappe, og vi ville stått bom stille i løpet av 2 generasjoner, omtrent. Skjønt, det er usikkert om menneskeheten ville overlevd 2 generasjoner av frie drap. <.<
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Drunkenvalley
Utdanning ville være intet-eksisterende på andre steder enn under forelderens kappe, og vi ville stått bom stille i løpet av 2 generasjoner, omtrent. Skjønt, det er usikkert om menneskeheten ville overlevd 2 generasjoner av frie drap. <.<
Vis hele sitatet...
Mesteparten av det teknologiske grunnlaget vart lagt mens drap var legalisert, eller belagt med relativt frie 'straffer.

Og husk på at legalisert != lønnsomt.

Dersom du dreper nokon, kan godt venner av vedkommande finne på å drepe deg, så du bør berre gjennomføre det om du meiner du vil ta risikoen. Dermed vil dette bli ein sjølvregulerande effekt.
Sitat av empty_other

Og det er de tre-fire siste tusen år vi har blitt den overlegent dominerende art på jorden.

Hadde vi drept som vi ville, ville vi bare blitt værende på det samme stadiet av menneskenes utvikling fram til vi døde ut pga en komet traff jorden. For å kunne øke intelligens i andre evner enn å overleve, trenger vi trygghet og masse fritid.
Vis hele sitatet...
Vel, egentlig er det bare i de siste 200 årene i den vestlige verden drap har vært underlagt streng regulering. Det har eksistert mange oppegående samfunn hvor drap har vært lov, f.eks. maktbalansen mellom familier i norrøn tid.

Sitat av Drunkenvalley
Som jeg nevnte. Alle tar det for gitt at teknologien er til stede. Med legalisering av drap ville du kun sette mennesket tilbake flere århundrer i løpet av én generasjon.
Vis hele sitatet...
Og kanskje det er like greit, med tanke på at det siste århundret har fått menneskeheten stadig nærmere utradering gjennom global oppvarming, forurensning og produksjon av atomvåpen. Legalisering av drap vil holde befolkningen på et akseptabelt nivå siden folk ikke pleier å få lyst til å drepe hverandre med mindre de lever i for tett kontakt med hverandre.


Sitat av Drunkenvalley
Utdanning ville være intet-eksisterende på andre steder enn under forelderens kappe, og vi ville stått bom stille i løpet av 2 generasjoner, omtrent. Skjønt, det er usikkert om menneskeheten ville overlevd 2 generasjoner av frie drap. <.<
Vis hele sitatet...
Den har da gjort det mange ganger før. Hvorfor ville utdannelse vært ikke-eksisterende?
Sitat av ivioyner
Vel, egentlig er det bare i de siste 200 årene i den vestlige verden drap har vært underlagt streng regulering. Det har eksistert mange oppegående samfunn hvor drap har vært lov, f.eks. maktbalansen mellom familier i norrøn tid.


Og kanskje det er like greit, med tanke på at det siste århundret har fått menneskeheten stadig nærmere utradering gjennom global oppvarming, forurensning og produksjon av atomvåpen. Legalisering av drap vil holde befolkningen på et akseptabelt nivå siden folk ikke pleier å få lyst til å drepe hverandre med mindre de lever i for tett kontakt med hverandre.




Den har da gjort det mange ganger før. Hvorfor ville utdannelse vært ikke-eksisterende?
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Vel, det er ganske enkelt frykten for å bli drept. Du kan ikke akkurat sende barn på skolen lenger uten våpen, og da er de til og med enda mer utsatt. Foreldre, samme enn hvem de er, vil sjeldent til aldri være rene datamaskinen til å huske.

Og teknologi er mer nødvendig enn du tror, dessverre.

Bare forestill deg hva som hadde skjedd om alle elektriske apparater rett og slett stopped opp. Det hadde vært kaos med en gang, men med legalisering ville det vært enda verre, ettersom man gjerne vil fjerne seg med eventuell konkuranse.
Tror såpass godt om folk at jeg regner med at dette ikke er seriøst. Men hva ligger bak, Ivioyner? En dårlig spøk? Altfor mye fritid? Et forsøk på å åpne en eller annen slags debatt?
Enig Drunkenvalley, det er i moderne tid vi har utviklett oss intelektuelt.
Ja det ligger i vår natur, men det betyr ikke at der et bra!
Det heter overlevelse instinkt.

Men vi har ikke noe som truer vår eksistens, ikke som enkelt personer, familier osv.

Det eneste truslen som faktisk kan utslette oss er atomvåpen.
Ja jeg ser for meg en verden hvor vi er enda mer primitve, vi kommer til og utslette os selv med disse våpene!
Og kometer, hvis vi utvikler ny teknologi kan stoppe kometer på kurs mot oss, men istedenfor skal vi vende tilbake til naturen, instinktet\primitive?

Ps. Tenk på alle drapene som foregår, hvor barn dreper for pokemon kort og voksne for en 100 lapp eller fordi de ikke har samvitighet.
Så tenk deg at de ikke får no straff, det ikke blir satt igang noen etterforskning med mindre det er på de srøgendes egen regning.

Sitat av vidarlo
Dersom du dreper nokon, kan godt venner av vedkommande finne på å drepe deg, så du bør berre gjennomføre det om du meiner du vil ta risikoen. Dermed vil dette bli ein sjølvregulerande effekt.
Vis hele sitatet...
Ja, så hvis noen dreper moren min skal jeg liksom sette igang min egen etterforskning?
Det er på trynet, jeg er sørgende, har ikke tilgang til resurser.

For meg er dere bare et par egoistiske nerder som ikke et hvor mye et menneske liv er verdt, trur dere at dere kommer til og ha samme syn på det når dere får barn og sender dem på skole?
Dere sier det blir opp til mødre og forme barna sine bedre, det blir ikke opp til og forme dem bedre, men sterkere, mer primitive
Dette er heller ikke en verden som den skjøre skapningen kvinner kunne overlevd i
På trynet, jeg hater dere, jeg mener det, jeg blir så provosert
torsken: jeg tror det var akkurat den effekten de prøver å oppnå.. å provosere.. som masse annet =)
Jeg håper det, men jeg har alltid trodd at Vidarlo og Ivi. var rasjonelle nerder, de vet mye og jeg har alltid tatt deres poster med allvor, men nå har jeg mistet ALL respekt for dem.

Har dere hatt deres 10 min i rampelyset nå?
Sitat av Drunkenvalley
Hvorfor? Vel, det er ganske enkelt frykten for å bli drept. Du kan ikke akkurat sende barn på skolen lenger uten våpen, og da er de til og med enda mer utsatt.
Vis hele sitatet...
Nei, det hadde ikke blitt slutt på utdanning. Det er ikke så veldig mye drap omkring på skolene nå heller, og konsekvensene ved å drepe er noen år på et barnesykehus for sinnsyke kanskje. Jeg vet ikke helt, barn blir vel ikke satt i fengsel, men konsekvensene hadde vært mye værre om drap hadde vært lovlig, man hadde mest sansynlig blitt drept som hevn, og da ville man kanskje ha tenkt seg om en ekstra gang før man drepte noen?

Hvis drap hadde blitt lov i morgen, hva tror du ville ha sjedd IvI? Enkelte hadde kanskje dratt og drept gamle eks-kjerester og uvenner osv. og hevneaksjoner på det igjen, ellers ville vi kanskje ikke fått noen stor forskjell?

Spesialskolene for utviklingshemmede og sykehusene ville kanskje ikke blitt helt de samme? Ville DU ha gått og drept de du synes er svake og lite tilpassningsdyktige? I såfall HVEM er det? Men jeg tror kanskje ikke det, så hvem andre ville? Skulle vi ha hatt et råd for å stemme på hvem som burde dø? Dødsstraff for skoleelever som ikke klarer en snittkarakter over 2,5 foreksempel? Eller som ikke klarer å løpe 3000 meteren på under 13 minutt? Nei, selvfølgelig ikke, vi vet jo ikke engang hvilke egenskaper som er fordelaktige, eller som kommer til å bli fordelaktige, vi har jo ingen naturlige fiender i andre dyrearter.
Det å være intelligent og å løpe fort er ting vi hadde bruk for da vi drev strategisk jakt på ville dyr for mat. Plutselig har vi ikke behov for de samme egenskapene nå som for etpar tusen år siden, og så raskt går ikke evolusjonen heller.
Vi har jo medisiner og kirurger som fikser det meste, blir noen født med en eller annen feil tar man bare og oppererer litt på dem. På en måte gjør jo det at vi som en art blir mere tilpassningsdyktig, selv om det gjør hvert enkelt individ (som går utover arten) mindre tilpassningsdyktig.

Jeg er helt enig, menneskeheten har sluttet å utvikle seg til en viss grad, og vi avler på dårlige gener og uheldige genetiske mutasjoner, vi har jo medisiner for det meste, så selv de lite tilpassningsdyktige og de som er lite motstandsdyktige mot foreksempel sykdommer formerer seg akkurat som alle andre. Allergier og nye sykdommer og hjerneskader dukker opp både her og der, de fleste av alle barn får vel snart dysileksi, talevansker, adhd, allergier mot melk, korn, frukt og det meste annet.

Vi burde absolutt få en sunnere naturlig utvelging for menneskehetens beste, men det er vanskelig å finne noen god løsning som fungerer i praksis.
Kanskje er det derfor vi ikke har funnet noen utenomjordiske intelligente vesner enda, fordi arten blir så intelligent at den ikke har behov for en en sunn naturlig utvelging og dør ut?

Huh, lang post det ble, interessant emne dette
Jeg tror ikke at anarki vil fungere i praksis. Ihvertfall ikke med jordboere. Det er alltid en eller annen jordboer som prøver å samle folk for å styre dem og lage en egen gruppe hvor folk beskytter hverandre - akkurat som Guilds i rollespillene. Og når gruppene utvikler seg, vil de jo ha eget samfunn med regler osvt. Etterhvert vil gruppene krige mot hverandre pga ulike meninger.

Mennesker er og blir mennsker...


edit:
Sitat av ivioyner
Det har eksistert mange oppegående samfunn hvor drap har vært lov, f.eks. maktbalansen mellom familier i norrøn tid.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor bra det gikk den gangen, men "blodhevn" er velkjent begrep fra den tiden. Hvor ene dreper den andre, og familien dreper den ene. Og familen til den ene dreper den andre familien. Av erfaring med rollespill med liknende situasjon, blir den svakeste "familien" utryddet eller oppløst.

Da må man håpe at man ikke har en tankeløs idiot i familien, som ikke kan forstå situasjonen som kan oppstå dersom han dreper noen. Enhver familie har vel en idiot, og skal man drepe eller bortvise idioten før han gjør skade for familien vår. Da har idioten ingen sjanse til å klare seg.

Eller hva hvis den andre familie er maktgrådig som undertrykker oss og vi er ikke sterk nok til å slå tilbake? Vi må bøye oss for dem uansett hvor uenig man er med dem? Hvor er frihet da?

Man får ihvertfall ikke frihet ved å fjerne lovene. Man er alltid en slave for et eller annet. Eneste måte å "illustrere" friheten, er å lukke øynene og ikke vite noe. Jeg tror ikke på full frihet før man dør.
Sist endret av marsboer; 16. mars 2007 kl. 18:29.
Altså, enten er dette åpenbar ironi, eller åpenbar idioti.
I ett samfunn hvor drap er legalisert ville ingen våge å være uenig med de med størst våpenarsenal. "Balansere maktforholdet". Bah, det ville skape et uutholdelig diktatursamfunn.
Hvis menneskene skal kunne gjøre det hjertet sier at vi skal gjøre er vi avhengige av å kunne ytre oss fritt og handle uten å være redd for å bli myrdet. Hvem ville tatt utsatte yrker som f.eks politiker, lege eller butikkansatt om en hvilken som helst misfornøyd person har sin fulle rett til å likvidere deg uten konsekvenser? Samfunnet ville kollapse.
Uffuff, jeg er litt imot at man har muligheten til å drepe folk i utgangspunktet. Straff er en selvfølge, nettopp fordi man ikke bare går og dreper folk.

Finn deg en tidsmaskin og drep noen huleboere.
Der har denne tråden eksistert i ca 24 timer og jeg tror de fleste som har kunnet bidra har bidratt. På tide å avsløre spøken, i den grad den kan avsløres.

FFMD er en gammel idé jeg har hatt - ikke som en ekte organisasjon, men som et humoristisk tema. Jeg har forsøkt å bruke satire for å parodiere legaliseringsorganisasjoner for div. rusmidler, ungdomspartier, politikk generelt og folk som bruker statistikk og matematikk uten å egentlig ha noen særlig kritisk sans. Samtidig har det også vært et lite forumeksperiment.

Til dere som faktisk tok spøken (og det var mange av dere, noe som bevitnes av at det finnes en haug poster som helhjertet støtter opp om drap her): Takk for at dere faktisk leser nøye gjennom innholdet i den første posten før dere legger inn svar og/eller at dere har humor og/eller øyne for parodi/satire og takk for at dere bidro til denne diskusjonen som strengt tatt var mye morsommere enn selve debatten - folk som ikke prøver å være morsommere vil alltid kunne bli morsommere enn en som prøver.

Og nå til de som ikke tok spøken: Det er jo godt å vite at dere er mot legalisering av drap og at demokratiet dermed er i (antagelig) rette hender! Jeg lurer litt på hvorfor folk ikke tok tegningen, da jeg prøvde å sørge for at teksten heller lå nærmere åpenbar parodi enn det subtile (eller var kakelotteri i en forening for drap, åpenbare feilaktige argumenter, referanser til 80-tallsartister og statistikk dratt ut av min bakende ikke subtilt nok? Mulig jeg må revurdere!) og når flere brukere påpekte i tråden at det må være en spøk. Kanskje man i fremtiden skal lese hele tråden før man poster?

...og for de som sikkert kommer til å skumme over denne posten og fremdeles tro at jeg er for legalisering av drap: Det er jeg ikke. Det gjelder også eventuelle arbeidsgivere som har funnet denne tråden via google. HEI FÅR JEG JOBBEN ELLER?=???


Sitat av torsken
Jeg håper det, men jeg har alltid trodd at Vidarlo og Ivi. var rasjonelle nerder, de vet mye og jeg har alltid tatt deres poster med allvor, men nå har jeg mistet ALL respekt for dem.
[/b] [/u]
Vis hele sitatet...
Jeg gråter på innsiden over at jeg har mistet akkurat din respekt.
::: en kreativ spøk er en god spøk :::

til dere som ikke tok den: leste dere en gang én setning av det som stod på hjemmesiden?
Sist endret av mongeland; 16. mars 2007 kl. 19:57.
Sitat av Hundre_Kroner
Etter å ha lest siden din for Folkebevegelsen for legalisering av drap, har jeg kommet frem til at dette er seriøst en vannvittig og utrolig teit idè og jeg skjønner faen ikke hvor du har fått det greine der fra ?

Du sier at folk hver uke ønsker folk døde.. Hvor lang tid tror du det tar for de personene å tenke; "Å faen, kanskje det ikke var så dumt / eller var så dumt det han/hind gjorde" og ikke tenke noe mer på dette..

Hvordan i all helvete mener du at nettopp DU skal ha rett til å ta et menneskeliv? Skal ikke dette være opp til hver enkelt person selv ? Men du mener faktisk at du skal ha rett til å ta livet av ett menneske som helt sikkert ikke ønsker det, i hvertall ikke på dette tidspunktet...

Syns rett og slett hele ideen din er vannvittig idiotisk og jeg skjønner ikke hvordan noen kan være enig i det du sier !
Vis hele sitatet...
Jeg må bare sitere dette før du redigerer det vekk. Perfekt timing!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av Hundre_Kroner
Etter å ha lest siden din for Folkebevegelsen for legalisering av drap, har jeg kommet frem til at dette er seriøst en vannvittig og utrolig teit idè og jeg skjønner faen ikke hvor du har fått det greine der fra ?

Du sier at folk hver uke ønsker folk døde.. Hvor lang tid tror du det tar for de personene å tenke; "Å faen, kanskje det ikke var så dumt / eller var så dumt det han/hind gjorde" og ikke tenke noe mer på dette..

Hvordan i all helvete mener du at nettopp DU skal ha rett til å ta et menneskeliv? Skal ikke dette være opp til hver enkelt person selv ? Men du mener faktisk at du skal ha rett til å ta livet av ett menneske som helt sikkert ikke ønsker det, i hvertall ikke på dette tidspunktet...

Syns rett og slett hele ideen din er vannvittig idiotisk og jeg skjønner ikke hvordan noen kan være enig i det du sier !
Vis hele sitatet...
Det der kaller vi bra timing
Haha, who's the sucker now Fikk med meg alt i posten, utenom den siste fra deg Men uansett, en interessant tråd hvor dere ihvertfall fikk min mening
btw: mange fikk kanskje ikke med seg denne for en stund siden http://www.freakforum.nu/galleri/sho...&searchid=9143
Puhhh, jeg kunne ikke skjønne hvordan noen kunne tro noe sånt!
Jeg er lettet, jeg kan inrømme at jeg gikk 5 på, men jeg synes det virket helt drøyt men så heller ikke noe poeng i og poste det hvis ikke det var sant så jeg tokk det for god fisk.

Ps, jeg leste alt på siden det var snakk om og alle postene..
Sist endret av torsken; 16. mars 2007 kl. 20:35.
Hva!?
Bare tull!?

Jeg har jo betalt medlemskontingent til deg alt, ivioyner.
Makan altså.