Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 7532
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Sånn. Minigun er plassert.

http://home.no/kakcoo/minigun.jpg
Najs
Du, bakken an står på, hva er teknikken for den diffusionen av skyggene?
Hvit farge med Skylight?
Texturen til de panelene er strekt litt, "skeivt"? Vet ikke, men det er vel sånn de oppfører seg i RL.
Litt vel lyst "hode"? Men ellers konge :P
Helve**e! Evig tøft, jeg er fascinert.. Den lille minigun-en var litt skjønn..
NFFs husbedreviter
Nice må jeg bare si.-.. kan ikke noen ta seg tid til å lage en tutorial til 3dsMax.. på norsk..

Men må si at jeg syntes roboten var utrolig kul.. har fulgt med på de forskjellige revisjonene og de blir bare fetere og fetere.
Sleng på noe mørkere texture eller mesh ting på Øynene og ha lys med vetlebøyle på toppen. Likte den litt allikevel så lys.
Mad skilled ninja altså. Tommelen opp for den der Kakcoo. :-)
Det var en synssvakt fet robot. bra laget.

synes kansje de røde og blå ledningene var litt for fargerike...
Btw, du har vel ikke dreamscape og afterburn? Du har vel ikke noen ide om hvor jeg kan få tak i de?
Den er evig fetere en hva den var da du startet! Du har skillz!
very impotent freak
Delusional's Avatar
Søt nå, men jeg er ikke helt vill etter den skyggen under roboten.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
ProZhen: Takk. Det er ikke textur i panelene. Det er skyene som reflekteres. Jeg bruker et skylight og light-trace. Afterburn og dreamscape kan du laste ned fra ed2k.

jOkKeJacKaL: Takker.

VoJe: Takk. Som sagt skal jeg lage noe tutorial-greier når jeg får tid.

RoMer: Det er ikke øyner. Ønene er ikke laget enda. De skal være to røde eller grønne lys like over minigunen.

Marjo: Tusen takk.

pyramide: Takk så mye.

eppes_: Takk skal du ha.

Delusional: Blir ikke bedre skygge før jeg tar det siste rendere. Gidder ikke ha full kvalitet når jeg tar WIP-renders.
det blir bare vakrere og vakrere...
minigun så litt "ushiny" ut...
synes det grønne minigun-lyset kan være en anelse (altså ikke mye) større...
utrolig vakre detaljer i leddene... serlig hydraulikken..
<3<3<3.. thumps up!
hva er skills? den var såååå fet! blir bare kulere og kulere og kulere! OMFG! you have SkillZ!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
uLLdott^: La merke til det der med minigunen etter at jeg renda den. Hadde glemt texturen. Blir å ha en del andre lys også, så jeg blir ikke å gjøre det grønne lyset større. Er uansett bare et sikte. Er også en rød laser der, men den er ikke synlig i lys. Men når det er mørk vil man se en rød stråle:P



pHREAKy: Tusen takk.
Mener det som kan virke som øyne. Lokkene på hodet. Burde være mørkere. Bare min mening
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
RoMer: mhm... Ville ha samme farge på dem som de beskyttelsesgreierne på bena. Vil at de skal stå i stil. Blir å ta noen renders av dem med andre farger, men jeg vil alikevel bruke samme farge på bena også.
Denne var utolig fet, Imponert over utviklingen
kanskje se den søte robotten i noen andre positurer?
kanskje til og med en animasjon ?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
S_Cwirl: Andre positurer blir det, men animasjon... Det blir mye arbeid.
Opprinnelig postet av Kakcoo
S_Cwirl: Andre positurer blir det, men animasjon... Det blir mye arbeid.
Vis hele sitatet...
vel, anyways håper jeg på en hel langfilm med den...
send fil til lucasarts og få dem til å slenge den med i siste star wars filmen ellernoget ^__^

*ser fram til flere bilder*

du burde gjøre dette til ditt livsbrød..
Utrolig bra laget. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg sagt at det var ett fotografi.

Hvor mange polys er det i den?
PENT!

jeg anbefaler sterkt at du tar røde øyne
Hinthint: (Du vet sikkert om den, menmen)
Utilities (Til høyre der oppe til høyre med Modifiers osv) -> More Utilities -> PolyCount eller .no

Btw, er det "hodet", eller er det en slags kropp til roboten?

Og for å pirke litt:
Den chaingunnen under der, den har 3 rør, og den "ringen" som holder den sammen er 6-kantet, vet ikke om det kanskje ville vært sundere for den høye farten med, humm, en 12+kantet, aka rund? med tanke på vibrasjon i skjelettet?


Keep it up
Sist endret av ProZhen; 23. august 2004 kl. 20:58.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
uLLdott^: Jeg kom fra til at det vil a rundt 56000 timer å rende en langfilm med min PC.

vidder: Takker.

Dice: Det er allerede gjort. Har bare ikke tatt en skikkelig render av den.

ProZhen: Takk for tipset. Jeg viste ikke hvor jeg polycount.
Det er kroppen du ser der. Som ei slags krabbe.
Tror ikke deet ville gjort noe med den minigunnen for det er like stor vekt mellom løpene. En kant mellom hvert løp. Helt jevn. I teorien skal det ikke bli viberasjoner.

Det er 420260 Polygoner.

Takk.
Sist endret av Kakcoo; 23. august 2004 kl. 21:14.
Ble litt inspirert nå... Eneste kjipet er at jeg må formatere pcen før jeg kan legge inn 3dsmax. Sånn som pcen min er nå ville det blitt drepen for den. Til din ære skal det første jeg prøver meg på være en robot, når jeg får fyrt det opp. Har litt erfaring med det fra før, men den som venter får se.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Godt å høre. Lykke til da.
Med formateringen eller modelleringen? Takk, skal nok gå sånn nogenlunde tror jeg.

Har et spørsmål forresten, Hvilke 3d forumer henger du på og hvor ser du etter tutorials generelt (hvis du bruker det i det hele tatt da)?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
storedyret.com og cgtalk.com er forumene jeg er medlem på, men tutorials søker jeg på google. Jeg er bare smågutten i forhold til dem på cgtalk da. De er kembo-moddelører
Hvis de som ble inspirert nå syns at denne roboten var rå kan de jo ta en titt på f.eks. http://www.storedyret.com/ der de har mye mer

Og Kakcoo: Hva med å lage skrivebordsbakgrunner?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Zerd, tja. Modellen må bare gjøres ferdig først. Så må jeg ta å rende med høyre oppløsning.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Nesten ferdig nå. Jeg har lagt på et par beskyttelsesplater bakpå oppå og et bar infrarøde greier. Et til render i mørke pågår, men det kan ha en rask halvtime.
http://home.no/kakcoo/ferdig.jpg
Zerd: Har den siden oppe stadig vekk jeg...

Ang. den siste renderen sin synes jeg nok øynene ser litt for unaturlige ut. Men det kan jo selvfølgelig ha noe med vinkelen og lyssettingen å gjøre. Hva med å rendere den fra en litt annen vinkel?
Jeg pleier ikke å skryte så mye, men dette var utrolig bra!!!

Det enste som kan gjøre det bedre er hvis du lager en film når du er ferdig

[SIZE=3]Dette eier![/SIZE]
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
NoRemorse: Som jeg skrev, så render jeg en i mørket nå, og jeg skal ordne sån at de øynene avgir lys. Nå er de bare selvilluminert.

Frazzy: Tusen takk.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Pent!
Den der kan du sikkert legge inn i et eller annet program, å få den til å røre på seg.
Bra detaljer!
RagnaRock:
Hvorfor skulle han bruke flere programmer når han allerede har 3dsmax?

Kakcoo:
Hvis du vil ha litt inspirasjon ang. roboter så sjekk ut bildene av "M.T.S. Arach" på http://www.3dluvr.com/davewilson/ . Det er skikkelig 3d det. Er vel noen deilige robot animasjoner der også.
Dette er kanskje noe som kvalifiserer til en grafikk-award?
Evig kul den siste ble!
Du jobber vel ikke med/tenkt å begynne å jobbe med spill-design?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Takker alle sammen

Geir&Dangerous: spilldesign er noe som krever få polygoner. Jeg er like sparsom på polygoner som jeg er på småpenger. Liker high-poly-greier bedre. Men det finnes jobber innen for slikt også. Kanskje starte med film eller noe slikt.
fi faen EVIG rå.. *lasterned3dsmax*..
Mad props going out to Kakcoo
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Takk. Det natt-bildet er ferdig å rende om ikke så alt for lenge så "stay tuned".
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Da var det endelig ferdig. Maskinen min har så vidt begynt å komme seg på bena etter den renden.
Synes de lysene ble mye bedre nå.

http://home.no/kakcoo/mork2.jpg
Likte lysene mye bedre nå ja, men nå legger jeg merke til at det kanskje er litt tomt inne i nøtta til roboten din. Bør jo være noen trykkluftbeholdere, ammunisjonsbeholdere og massevis av kabler. mmm... deilig.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
hmm. Du kan ikke se innsiden fra den vinkelen. Det er et gulv på undersiden.
Bare se på den linken.

Wire
Ok, jeg tok feil . Er forresten veldig morsomt å se på wire renderen din og se hvordan de forskjellige elementene er bygd opp .
wOOW! du er god i 3d kakcoo! som marjo sa: dette MÅ være kvalifisert til en graffic award! *misunnelig på kakcoo*
Enig i at dette fortjener en grafikk-award, for dette er skikkelig bra arbeid! Ble inspirert til å begynne nå, ja

Eneste problemet er vel at awards ikke gis ut lengre siden det skal vekk, eller tar jeg feil nå?
*gir en egen slags award*

Kan du si noen tutorials du har tatt?

*ser opp til*
Heilt sykelig hva du klarer å lage da!

Noe av det beste jeg noen gang har sett hittil!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Tusen takk. *smigret*
VELDIG morsomt å få skryt av arbeidet sitt. *takker*