Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  114 7306
SysOp
eirik's Avatar
Trådstarter
Trippel posting, men er lenge siden siste post så. Ville bare si ifra at mye..mye..mye!! barnesykdommer er fjerna. Og bnc'en blir nok ikke restarta flere ganger nå. Og har i tillegg lagt til støtte for flere IRC nettverk ved bare en konto! =)

Any questions? pnk @ efnet, qnet, sw33tn3ss, espernet, sexygore @ &partyline (bnc'en)
▼ ... noen uker senere ... ▼
HEI! :P
Vet ikke helt hva jeg ska gjoere naar jeg har kobla meg paa serveren(har registrert osv.)
Hvordan er det jeg kobler meg til en server annen en bnc.arrogan.se?
Jeg skulle proeve aa koble meg opp til efnet,men faar bare You are not marked as quit.
da proever jeg aa koble meg til irc.avalonworks.ca

Jeg har bare proevd en vhost enda,men
det er fordi jeg ikke klarer aa aapne den siden der de viser alle de vhostene
http://web1.arrogan.se/vhosts.php

Har lest at det er problemer med nettet,er det bare meg eller er det flere som sliter?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Ta å spør i partyline. Vi holder på å skifte til ny server. Derfor er det litt kluss for tiden.
Sist endret av Deezire; 20. juli 2004 kl. 15:16.
Opprinnelig postet av x3m
HEI! :P
Vet ikke helt hva jeg ska gjoere naar jeg har kobla meg paa serveren(har registrert osv.)
Hvordan er det jeg kobler meg til en server annen en bnc.arrogan.se?
Jeg skulle proeve aa koble meg opp til efnet,men faar bare You are not marked as quit.
da proever jeg aa koble meg til irc.avalonworks.ca

Jeg har bare proevd en vhost enda,men
det er fordi jeg ikke klarer aa aapne den siden der de viser alle de vhostene
http://web1.arrogan.se/vhosts.php

Har lest at det er problemer med nettet,er det bare meg eller er det flere som sliter?
Vis hele sitatet...
Jeg får heller ikke opp siden som lister tilgjenglige vhoster.
Kan noen poste en liste over disse her?
SysOp
eirik's Avatar
Trådstarter
Vi har nå flyttet over til ny server og har lagt inn litt ekstra i sms bnc'n: Den nye serveren er på london.arrogan.se og er multi-homed gigabit.

Kode

/server london.arrogan.se 6667
Prat med oss på #arrogan.se @ QuakeNet for hjelp med å flytte over brukeren din fra USA serveren.

Nye features
Automatisk velging av vhost.
VHost limit på 5 stk per IP/vhost.
Automatisk G/K-Line detection (g-line blir registrert, og automatisk skipping til neste vhost]
Mulighet for å "renewe" kontoen i BNCen.
Generell bugfixing.

Features to come
Logging av G/K lines og message. Automatisk sletting av "offensive" users.
▼ ... over en uke senere ... ▼
SysOp
eirik's Avatar
Trådstarter
Nå har vi laget enda en ny versjon av SMSBNC'en, etter å ha tatt den ned i to dager. Vi har en høy brukerlast. Over 500 brukere, fordelt over 200 IP addresser.

psyBNC koden er egentlig ikke laget for så mange brukere så mye har måttet skrevet om mye, spessielt i "connectuser" funksjonen i p_peer.c

Nå er det da slik at en /quote bconnect ikke lenger fører til kø og en bruker logger rett inn. Vi har også fikset litt bugs i "detection" av g/k/throotle og en 1 time expire på IPer som blir markert som ubrukbare. Denne versjonen er så bra at det er mulighet for at dette blir den endelige og blir kjørt i lang tid.

/server bnc.arrogan.se 6667
om du vil teste
[23:14:27] * Connecting to bnc.arrogan.se (6667)
-
[23:14:28] * Unable to connect to server (Connection refused)

Funka ikke (til meg),skulle bare la deg merke til det.
SysOp
eirik's Avatar
Trådstarter
Ser ut som .1 IPen har fått nok :>

/server 194.150.122.10 6667
(den skal ligge i bnc.arrogan.se zonen nå sammen med .1)
▼ ... noen uker senere ... ▼
For å være ærlig syntes jeg denne tjenesten ikke har fungert i det hele tatt. Jeg vet at vi på nFF var "test-kaniner" for dette prosjektet. Men det var fryktelig ustabilt, og nå, godt over en måned siden jeg bestilte bnc via sms får jeg ikke tatt den av nett. Jeg kan ikke connecte til den, og admins på #arrogan.se @ efnet er ikke særllig aktive. Jeg har nå prøvd to ganger og få kontakt med admins, uten hell. Det eneste som pjatter på den kanalen er en bot som "direkte-refererer" fra #arrogan.se @ qnet. (Hvorfor i helvete?) Det jeg egentlig ville si med dette er at jeg er misfornøyd med tjenesten, og håper at pnk/eirik sletter bnc-brukeren min.
Ja, min er fortsatt oppe etter sikkert 2mnder!
SysOp
eirik's Avatar
Trådstarter
Marjo: Bare si ifra så får vi den slettet.
InsomniA: Ja vi er opptatt av at alle brukerne faktisk får det de har betalt for (og litt til) så vi har skrudd opp en del på hvor lenge brukere fikk ha bnc'en :>
eirik: Slett den. :-)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva er det som skjer med denne Bounceren? Jeg tenkte meg at barnesykdommene var over, og at den skulle funke bra nå.. Men det har kun vært problemer, og ingenting funker..
Nå får jeg ikke connecta til bounceren engang:
* Looking up bnc.arrogan.se
* Connecting to bnc.arrogan.se (194.150.122.10) port 6667...
* Connection failed. Error: Oppkobling nektes
* Disconnected ().
Ta deg en tur innom IRC-kanalen våres så taes det opp der.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
SysOp
eirik's Avatar
Trådstarter
Nå har vi holdt på med dette en stund og prøvd ut diverse teknologi for å kjøre smsbnc tjenesten. Etterhvert har det vist seg at eneste måten å kjøre en multiuser bouncer på er å lage vår egen Siden det er nå er sommer og sol, har vi fått solstikk som har gjort at vår egen teknologi nå ligger tilgjengelig for alle under GPL lisensen på http://prophor.sf.net Så nå oppfordrer vi alle som er kompetente i C til å hjelpe med å forbedre bounceren.

prophor bruker under 2MB minne og nesten ikke CPU i motsetning til f.eks. psyBNC som tar hele prosessoren ved over 70 brukere og til tider 3MB minne per bruker ;o]
Sist endret av eirik; 18. juni 2005 kl. 15:52.