Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 15712
Hey, tenkte å eksprimentere å teste trip på muskatnøtt. Trenger ingen pekefinger som sier at man bare får bad trips osv, men hvor får man egt kjøpt denne nøtta? Må de være hele eller kan jeg bare kjøpe sånn krydderpose med muskat? Og evt hvor mange? Tenker å ta dose på maks 10g da så jeg merker litt men ikke overdrevent mye. Takk for svar!
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dont do it!

Meeeen... Kjøp hele nøtter som du rasper opp til pulver.

!enjoy
Anders ;)
Trådstarter
Hvor fææn får man kjøpt det æ? Ikke joker hvertfall�� Takk for svar^
Mener at Kiwi selger hele muskatnøtter som er hele, eller så finnes de nok i krydderhylla på mediums store butikker
Håper du har lest deg opp på hvordan en muskatnøttrus er.
Ærlig talt.... Ruse seg på muskatnøtt?? Jeg tror nok det blir den første og eneste gangen du gjør det, med tanke på hva jeg har lest om det.

Kan du ikke bare få en 20-åring til å handle sprit på polet for deg isteden? Eller ta deg en ?
Hel muskatnøtt får du på enhver matbutikk som har satt av litt plass til en krydderhylle. Skal ikke si noe som helst om ruseffekten av det, men basert på responsen du fikk ovenfor tror jeg nok at jeg ville rådet deg til å drite i å prøve å ruse deg på det og heller bruke det i sausen.
Heisann, jeg har prøvd dette selv i mine yngre dager.. Det er ikke særlig fett i 3 dager etterpå.. Med en ganske drøy hangover... HUSK også og ikke hiv i deg for mye.. Nå vil jeg ikke uttale meg om doseringen, ettersom jeg ikke husker det i farten.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kos deg med diare, magesmerter og smårus som ikke er verdt det i 2-3 dager.
I følge bekjente jeg vet om som har testet dette skikkelig, så gir det en følelse av og være notorisk dehydrert, svimmel og kvalm i mangfoldige timer, og kvalmen blir mer og mer intens som en karusell som nekter og stoppe som igjenn gir en kraftig panikk. Ikke gjør dette.
Pass på og ikke ta formye ellers kan du daue
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drit i det. Skada greier. Røyk ei bønne istedet.
Du "tripper" ikke på muskatnøtt. Blir bare stein, og deretter dauslapp og trøtt i 2-3 døgn. I allefall gjorde jeg det. Kjøpte hele nøtter på butikken, knuste de, og sluka det i et glass vann. Var som å drikke et glass med sand.
Sist endret av nehmZ; 6. september 2017 kl. 17:23.
Sitat av nehmZ Vis innlegg
Kjøpte hele nøtter på butikken, knuste de, og sluka det i et glass vann. Var som å drikke et glass med sand.
Vis hele sitatet...
Noen spesiell grunn til å ikke blande det med noe som gjør det litt lettere å svelge? Både tørt og i te høres helt jævlig ut. Det er jo klassisk krydder i f.eks. potetstappe og hvit saus.
Anders ;)
Trådstarter
Prøvde nå nettopp å lage te, fulgte en oppskrift her jeg fant, tok 2 nøtter og raspet dem, helte oppi en pose av malt muskatt i tillegg så en kopp vann, kokte detta i 10 minutter, silte ut driten og en te du liker og litt sukker og en touch av melk. Smakte aldeles ikke jævlig. Ikkenså fodt men helt ok og helle ned
Sikker på at vikrkestoffet tåler å bli kokt?
Hvor mange gramm var 2 nøtter?

Lyst til å skrive tripprapport i tråden her senere?
Heldigvis for ts så er ikke 2 nøtter all verdens, blir nokk mest kvalm tenker jeg, styr unna det muskattnøtt pisset, vi gjor det på ungdomsskolen husker jeg og samtlige deltagere ble dritdårlige med halliser, dehydrering, angst og kaldsvetting, det er absolutt ikke verd det
Det er jo ikke akuratt lett å dosere når stoffet kommer i form av nøtter..kan hende at det kommer litt ann på dosering osv, slæsken linker jo til en rapport som virker ganske så possetiv?
Sist endret av Alge; 6. september 2017 kl. 21:02.
Jeg har brukt muskatt en del, og er vel den eneste som synes muskat er et "brukanes" rusmiddel. Det ble sånn jeg forstår det, brukt i gamle Egypt som en erstatning for Cannabis. Noe jeg kan forstå, da de kropslige effektene er ganske like etter min mening. En "stein" følelse og litt eufori, dog har jeg opplevd å bli kvalm under "oppturen".

Det som er greit å merke seg, er at muskat starter langsomt og varer leeenge. Så ikke kjør på med mer om du ikke får funk i begynnelsen. For meg kicker det inn etter 3-4 timer på tom mage, og peaker rundt 8-9. I tillegg varer hele rusen totalt i 24-36 timer, så anbefaler å ha minst dagen etter fri.

I forhold til dose, har jeg lest at mellom 1gr-1,25gr pr. 1lbs (4,5kg) kroppsvekt funker bra. Mot smaken anbefaler jeg at du lager Earl Grey te med masse sukker/suketter og ingefær mot eventuell kvalme. Muskatten skal selvfølgelig være nymalt nøtt og ikke ferdigmalt.

Lykke til

Edit:
Var litt rask, så så ikke at du hadde prøvd alt. Hvordan var rusen?
Sist endret av Person_navn; 6. september 2017 kl. 21:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anders ;)
Trådstarter
Vel.. jeg tok i meg to kopper med 2 nøtter og 3/4 pose på 10gram og kan ikke si jeg kjente så mye. Merket litt ømhet i trynet rett etter koppane og la meg ned i senga i 30 sek og når jeg spratt opp igjen kjente jeg en slags prikking i beina nå kl 22.00 sitter jeg her å ser på dPlay som vanlig.. litt trøtt? Skuffet reaksjon. Håpet på halliser og en slags rus, har bare følt meg litt øm og smårar...

Edit: kanskje det ikke funket så bra med koking? Jeg kokte muskaten oppi kjelen også helte det på kopp
Sist endret av Behring09; 6. september 2017 kl. 22:03.
mye mulig du har redusert mengden på virkestoffet drastisk ved koking. Bedre lykke nestegang

for alt jeg vet så er det ikke sikkert virkestoffet er så vannløselig heller, mener på å ha hørt at virkestoffet er en slags olje
Sist endret av Alge; 6. september 2017 kl. 23:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Behring09 Vis innlegg
Vel.. jeg tok i meg to kopper med 2 nøtter og 3/4 pose på 10gram og kan ikke si jeg kjente så mye.
Vis hele sitatet...
Om du leste kommentaren til Person_navn så ser du at det tar litt tid før det virker.
Gi det litt mer tid en bare 3-4 timer.
Mange merker det ikke før 6-8 timer etter inntak.

Du kan forresten lese litt mer om akkurat rus på muskatt her:
https://erowid.org/plants/nutmeg/nutmeg_article1.shtml
Anders ;)
Trådstarter
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Om du leste kommentaren til Person_navn så ser du at det tar litt tid før det virker.
Gi det litt mer tid en bare 3-4 timer.
Mange merker det ikke før 6-8 timer etter inntak.

Du kan forresten lese litt mer om akkurat rus på muskatt her:
https://erowid.org/plants/nutmeg/nutmeg_article1.shtml
Vis hele sitatet...

Takk. Helte koppene i meg kl 14.00, burde kjent noe nå halv tolv på kvelden da? Hmm kanskje man ikke må koke det da?
Vel, man ekstraherer de eteriske oljene fra muskat ved bruk av damp-destillering. Så koking over lengere tid vil nok redusere mengden virkestoff noe. Som du sikkert skjønner bør du altså koke opp vannet uten muskaten. Vannkoker funker i grunn fjell.

I forhold til vannløselighet, så befinner de psykoaktive virkestoffene seg i den eteriske oljen. Ergo er de ikke vannløselige, men vil flyte oppå vannet. Det skal altså i teorien være mulig å få i seg virkestoffene uten å få i seg resten av nøtta/ene (som visstnok inneholder noen stoffer som kan skade leveren).

Leste om en tek en gang, som gikk ut på å bare drikke det øverste laget av muskat-teen. For så å fylle opp med mere te og repetere helt til du ikke ser olje som flyter på toppen. Har eksprimentert litt med dette selv og resultatene har vært varierte. Har fått best resultat ved å øke doseringen med 3-4 gram. Det fine med tek-en er at ventetiden før det skjer noe blir kraftig redusert (1.5-2t).

Btw. så ville jeg ikke forventet noen hallusinasjoner som er verdt å se på. Det drøyeste jeg har opplevd er at ting henger litt igjen i lufta (trails). Har hørt at folk som har dratt på veldig med doseringen har hallusinert, men jeg har inntrykk av at dette er "halliser" av en mer delirisk karakter (altså ikke veldig moro).
Sist endret av Person_navn; 7. september 2017 kl. 00:06. Grunn: trøtt trøttesen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg pleier og kjøpe fra kiwi,
du bør bruke sånn mellomlegspapir.
så rasper du nøtta legger det oppi og nytter trippen...

gud luck!.
Sitat av gollumlover Vis innlegg
jeg pleier og kjøpe fra kiwi,
du bør bruke sånn mellomlegspapir.
så rasper du nøtta legger det oppi og nytter trippen...

gud luck!.
Vis hele sitatet...
Nyter du det? Liker du rusen? Har nesten aldri hørt om noen som har hatt nott posetive erfaringer.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trodde du helt ærlig at du skulle få hælliser og rus av en nøtt du får kjøpt på butikken? Eneste man oppnår er hodepine og litt prikking her og der, noe du kunne funnet ut med et enkelt søk på forumet.
Jeg spiste 3x10g pakingner med hele nøtter, fikk halliser, og vondt i magen. Er jo værdt og prøve for å ha prøvd det. Men gjør det ikke igjen.
fåes på rema 1000 for 10 krone pakka
Du får ikke en trip av muskatnøtt, du bare føler deg skækk jævla lenge. Det er jævli dårlig for kroppen og er bedre å bare ta en joint. Men hvis du vil burde du ta det før du legger deg så våkner du opp skækk. Selges på de fleste matbutikker
▼ ... flere år senere ... ▼
Muskat er helt jwlig rus tok 20g en gang å trodde jeg skulle dø å hadde jwlig høy puls angst som faen å går ikke Ann å slappe av å sove mye bedre å la være!��