Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2909
hei

jeg har en iphone 5 som jeg ikke husker passordet på fordi en venn skiftet det, for å så glemme det!!!... problemet er at pcn min som den opprinnelig var koplet opp mot ikke fungerer lenger...

et tredje problem er at power knappen/button ikke fungerer og jeg kan derfor ikke gjenopprette eller skru av telefonen. disse triksene for å komme forbi passcoden funker dermed ikke.

jeg har lest litt og jeg tror jeg kommer til å trenge et hacke program eller noe i den duren, men jeg er ikke så teknisk flink. en annen ting, jeg er lite keen på å betale for et slikt program.

setter pris på alle svar og all hjelp!
Sist endret av shallowgoose; 4. november 2013 kl. 19:27.
Nå er ikke jeg en apple ekspert, men mener det skal gå an å logge inn på apple accounten din på en annen pc og så gjennoprette/skifte passord derfra.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Tyveri er ulovelig

Tror at du må logge inn på itunes med din apple id, så tar du det derfra
jeg leter etter et hackeprogram eller liknende, jeg har prøvd alle apples forslag
Er det en svar eller hvit Iphone du har fått stjet?
den er hvit, ikke lett å skjule ting på dette forumet. for erfarne folk går jeg utifra
Argh! Drittsekk. Lever den tilbake til rettmessig eier er du grei
jeg fant den i en gymgarderobe, jeg har ingen ide om hvem det er sin, før jeg får åpnet den
Gode unnskyldninger du har. Vær en knupp og lever den inn på nærmeste politistasjon. Det å få mobilen stjålet er ikkje det gøyaste eg har opplevd...
dårlig ide og poste det her, ikke noe annet en bedrevitende tullinger.... med mindre dere ikke kan hjelpe meg med problemet: back of!

ingen små kriminelle hackere som vil hjelpe en frend i nød?
Jeg kan hjelpe deg... Det er bare å glemme det! Er det en iPhone 5 med passcode aktivert har du ingen annen mulighet enn å restore. Har personen iOS 7 og på Find My iPhone aka Finn iPhone er den like mye verdt som en murstein for deg.
så det eneste som kan fungere er å bytte ut power knappen?
tja, vet ikke hvem denne telefonen har tilhørt. Men er personen smart nok og vet hva Finn iPhone er kan du være i trøbbel as we speak…
Om powerknappen er ødelagt, så bruker man assistive touch, der kan man holde inne ¨Lås skjermen¨knappen for å skru av telefonen, så må man koble til strøm/usb for å få den på igjen
Er ikke det sånn at iOS7 gjør at du ALDRI kan bruke telefonen igjen om du har glemt kodelåsen, og ikke kan gjenopprette, siden kodelåsen ikke skal kunne åpnes uten å taste riktig kode?
Sist endret av Rusmisbrukeren; 4. november 2013 kl. 21:02.
telefonen er ikke koblet til nettet eller har hatt sim kort i seg, så jeg tviler på at man kan spore den...
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Er ikke det sånn at iOS7 gjør at du ALDRI kan bruke telefonen igjen om du har glemt kodelåsen, og ikke kan gjenopprette, siden kodelåsen ikke skal kunne åpnes uten å taste riktig kode?
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Derfor man må ta dette av før man leverer den til service nå til dags.
Uansett om du hadde fått låst den opp so kan dei sperre IMEI so telefonen din blir ubrukelig. (igjen..)
Sitat av shallowgoose Vis innlegg
telefonen er ikke koblet til nettet eller har hatt sim kort i seg, så jeg tviler på at man kan spore den...
Vis hele sitatet...
At du fant den uten SIM hørtes rart ut…?
Sitat av shallowgoose Vis innlegg
telefonen er ikke koblet til nettet eller har hatt sim kort i seg, så jeg tviler på at man kan spore den...
Vis hele sitatet...
http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2010/09/apple-iphone-brick1.jpg
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
Uansett om du hadde fått låst den opp so kan dei sperre IMEI so telefonen din blir ubrukelig. (igjen..)
Vis hele sitatet...
Bare i EU vel å merke. Men du har rett i det, IMEI sperre er fullt mulig.
Har ikke eu delt svartelister av IMEI med Nord-Amerika? Trur ei har hørt det en gang.. men hukommelsen min er ikkje på topp.
Det skal jeg ikke si meg for sikker i. Men vet at om man sperrer en telefon i USA, så blir den ikke sperret i EU. Men det kan jo selvfølgelig være visse unntak her også.

http://www.gsma.com/technicalproject.../imei-database
Sist endret av TheWaveable; 4. november 2013 kl. 21:12.
personen som hadde den før meg, brukte en sånn wifi ringing, viber, det var faktisk ikke sim kort i den
Fortsatt en murstein.... Du får nok ikke bruk for den iPhonen, dessverre
Du er ikke tilfeldigvis i fra Sør-Sudan?

Fra spøk til revolver, er det en ting Apple er gode til så er det å låse sine enheter. Enten du er rettmessig eier eller ei.