Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4223
Hei

Satt og drakk kaffe, plutselig kom det en sang ut av meg, skjønner ingen ting, men jeg hadde satt pris på noen kommentarer på produktet! Beatmusikk er dette altså

Coffee Routine
Sist endret av Kaffemannen; 7. september 2013 kl. 15:30.
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg likte det. Veldig sært, har ikke hørt noe lignende før!
Likte det jeg. Du fikk meg hvertfall til å sette på kaffekjelen Minte meg litt om Philter egentlig.
Takker alle mann. Smakte kaffen? Philter ja, jeg er fan av han så det er bare bra!
Sært, men bra. Likte det, og det er artig å se at jeg ikke er det eneste koffeinvraket på forumet!
avhengning av min morgen kaffe selv jeg ellers blir jeg ubrukelig på jobb. :P
Kaffe er deilig ja. Er det noe flere som har noe usagt om denne sangen her?
Vil ikke akkurat kalle det sært, har hørt mye lignende. Jeg synes det ble litt masete med alle de stemmene.
Jeg synes vokalen ga en fin historie i sangen jeg!

Ellers skjønner jeg ikke hvordan dette kom ut av deg... det er jo digitalt, altså det er jo ikke fysisk av noe slag? eller har du rippet det eller noe?

Uansett veldig kule greier!
ÅÅhhhhhh, sykt digg å høre på. 1+ for you
Minnet meg litt om Company Flow.

Syntes det var fett
Hmm...
Det var det jeg vil kalle funky, men ikke noe å høre på til vanlig.
Aldri hørt om Campany Flow før, fete greier det! Er vel mest inspirert av J Dilla og Madlib da, av hip hop hvertfall!

Hehe, morsom du dr!
Som andre her sier syns jeg lyden var svært slitsom å høre på. Verre enn de aggressive synthene i dubstep og lignende liksom. Tror det er pga stemmene.
Ok, lyden eller vokalen skjønner ikke helt hva du mener?
Sitat av Kaffemannen Vis innlegg
Ok, lyden eller vokalen skjønner ikke helt hva du mener?
Vis hele sitatet...
Det er vel egentlig lyden jeg prater om. Det ligger i miksen på en måte som gjør at det blir veldig slitsomt å høre på føler jeg. Kunne gjerne vært litt "mykere".
Sist endret av Dongerino; 8. september 2013 kl. 17:27.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det er vel egentlig lyden jeg prater om. Det ligger i miksen på en måte som gjør at det blir veldig slitsomt å høre på føler jeg. Kunne gjerne vært litt "mykere".
Vis hele sitatet...
Tenke det samme. Blir en rar blanding når man fokuserer på hva som blir sagt samtidig som det er en en rytme i bakgrunnen som ikke passer helt inn.
Det hadde kanskje passet bedre med musikktyper man finner i Chill Out på Soundrop.
Hmm, jeg har da bevisst lagt til disse analoge litt skitne lydene, for å nettopp unngå å få den myke lyden jeg tror dere snakker om.

Det du sier om rytmeforskjeller mellom vokalen og grunnrytmen kalles polyrytme, og er også gjort på denne måten, bevisst. Så spørsmålet blir vel om dere har tatt dette i betraktning eller om dere er ny til sånn musikk.

Uansett sier jo det noe om hvordan folk oppfatter dette da, så takk for feedback skal dere ha!
Sitat av Kaffemannen Vis innlegg
Hmm, jeg har da bevisst lagt til disse analoge litt skitne lydene, for å nettopp unngå å få den myke lyden jeg tror dere snakker om.

Det du sier om rytmeforskjeller mellom vokalen og grunnrytmen kalles polyrytme, og er også gjort på denne måten, bevisst. Så spørsmålet blir vel om dere har tatt dette i betraktning eller om dere er ny til sånn musikk.

Uansett sier jo det noe om hvordan folk oppfatter dette da, så takk for feedback skal dere ha!
Vis hele sitatet...
Ok, da er nok ikke dette min type musikk
Til å være kaffemusikk, så var den veldig skarp og "brå" på en måte.

Når jeg ser for meg kaffe, så ser jeg for meg den lille stunden der du kan slappe 110% av og bare ta en tankepause.
Oida, der sier du egentlig noe ganske vesentlig, hehehe.. Sjit la gå!
Synes det var veldig kult, jeg. Synes verken polyrytmen eller synthene var plagsomme heller. Håper du klarer å lage noen flere sanger lik denne en gang
Digger denne type sound. Du har jo mange fete låter på soundcloud, nå hører jeg på "Sentimentalhospital" veldig chill låt!
Av nysgjerrighet for hvor sample'n kom fra, søkte jeg opp "Coffee mountain grown" og fant reklamen
Sitat av sopptryne Vis innlegg
Digger denne type sound. Du har jo mange fete låter på soundcloud, nå hører jeg på "Sentimentalhospital" veldig chill låt!
Vis hele sitatet...
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Synes det var veldig kult, jeg. Synes verken polyrytmen eller synthene var plagsomme heller. Håper du klarer å lage noen flere sanger lik denne en gang
Vis hele sitatet...
Takk begge to, er jo gøy når folk liker hva jeg gjør. Mer musikk i samme stil kommer garantert.

Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Av nysgjerrighet for hvor sample'n kom fra, søkte jeg opp "Coffee mountain grown" og fant reklamen
Vis hele sitatet...
Hehe, ja ting må nesten samples og resamples for å oppnå denne typen sound, litt vinyl- og gammelt analogt støy skader ikke