Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5267
Hei!

Jeg skal lage brennende shots til en spesiell annledning, av typen B-52 Flaming Bomber Shots. Dette skal etter oppskriften toppes med noen dråper "Bacardi 151" rom, da det er dette som brenner. Jeg har forstått at sistnevnte ikke er å få tak i lovlig i norge, så jeg lurte på om noen har tips til gode alternativer- og hva som i det hele tatt er kriteriene for at sprit skal kunne brenne?

B-52 Bomber
1/3 shot Kahlua coffee liqueur
1/3 shot amaretto almond liqueur
1/3 shot Bailey's Irish cream

Og da etter oppskriften toppet med noen dråper Bacardi 151 og et par sukkerkorn.

http://www.youtube.com/watch?v=Hgz-q5EjR1I

Jeg er klar over hvordan brennende shots skal konsumeres, og vil sørge for at alt foregår forsvarlig.

Takk.
Sist endret av 2BIAS; 7. mai 2013 kl. 00:31. Grunn: Ekstra info.
cointreay funker til dette formålet også, i stede for bacardi 151.
fant den norske oppskriften for det som ser slik ut.
1.3 CL KAFFELIKØR
1.3 CL BAILEYS ORIGINAL IRISH CREAM
1.3 CL COINTREAU/TRIPLE SEC

så kan en velge om enn vill tenne på eller ikke. legge det lagvis i synkene rekkefølge som oppskriften over. samme med din eksempel vis.
Dette har ingenting med shoten din å gjøre, men ren sprit brenner bare visst den er over 100 proof (50%). Unntak finnes, som f. eks sambuca(38%) pga. det høye sukkerinnholdet brenner denne faktisk overraskende bra
Formel og utredning hvorfor det er tilfelle finner du på google
2BIAS's Avatar
Trådstarter
Takk for gode svar! Vil man få den flotte, blå flammen også- ved bruk av det som er nevnt?
Sitat av 2BIAS Vis innlegg
Takk for gode svar! Vil man få den flotte, blå flammen også- ved bruk av det som er nevnt?
Vis hele sitatet...
jepp. det vi du
Røyk mange av de her i Thailand gitt noen ganger føltes det som om flammen ble med i svelget!
Sist endret av Life Goes On; 7. mai 2013 kl. 10:20.
Hvordan vil det fungere skvette litt god hjemmebrent på toppen. Såvidt jeg husker fra ungdommen brenner den nesten uten farge på flammen, men det blir kanskje noe annet når den er sammen med andre stoffer?
Kjære kjære kjære deg, vær så snill å slukk flammen før dere hyler denne nedpå. Jeg har sett resultatet av denne idiotien 2 ganger og begge gangene var jeg bartender.

Å ikke slukke flammen kan resultere i store skader på gane og svelg. Det er ikke minst farlig for lungene om man gisper etter pust med flammende veske i munnen.

Cointreu\sec er et alternativ, hvis du vil eksperimentere kan du prøve å skaffe Strårom (60-70% brun som faen rom).. smaker pepperkaker og sparker godt

SLUKK FLAMMEN!

Sitat av Tsunami Vis innlegg
Hvordan vil det fungere skvette litt god hjemmebrent på toppen. Såvidt jeg husker fra ungdommen brenner den nesten uten farge på flammen, men det blir kanskje noe annet når den er sammen med andre stoffer?
Vis hele sitatet...
Hjemmebrenten kommer til å brenne fargeløst og være vanskeligere å slukke.. samt at det smaker HÆGG!
2BIAS's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for godt svar! Stårom, får jeg det på polet? Er det et merke eller samlebegrep?


Sitat av Mxzyzptlk Vis innlegg
Kjære kjære kjære deg, vær så snill å slukk flammen før dere hyler denne nedpå. Jeg har sett resultatet av denne idiotien 2 ganger og begge gangene var jeg bartender.

Å ikke slukke flammen kan resultere i store skader på gane og svelg. Det er ikke minst farlig for lungene om man gisper etter pust med flammende veske i munnen.

Cointreu\sec er et alternativ, hvis du vil eksperimentere kan du prøve å skaffe Strårom (60-70% brun som faen rom).. smaker pepperkaker og sparker godt

SLUKK FLAMMEN!



Hjemmebrenten kommer til å brenne fargeløst og være vanskeligere å slukke.. samt at det smaker HÆGG!
Vis hele sitatet...
Det er sikkert Stroh Mxzyzptlk tenker på.
Den får du fra 38 til 60% på vinmonopolet.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Det er sikkert Stroh Mxzyzptlk tenker på.
Den får du fra 38 til 60% på vinmonopolet.
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer aldeles riktig. Den er å få opp til 80% i tyskland\østerrike.

http://www.google.no/imgres?imgurl=h...9QEwAw&dur=343

Her er en annen variant av b-52 flameren.

Flaming Lambhorgini

2 cl Kahlua. Kaffe likør
2 cl Sambuca
2 cl Blue Curacao Likør
2 cl Bailey's Irish cream

2 Shotglass, 1 cocktailglass

( Cocktail glass er de glassene du ser dry martini's etc serveres i.
http://bit.ly/10fDVKu )

Hell sambuca og Kahlua i et cocktail glass.
Hell Bailleys og Blue Curacao i to seperate shotglass.
Tenn på blandingen som ligger i coctail glasset og sug dette igjennom et halvt sugerør.
Når du har kommet i bunnen av glasset slukker du flammen ved hjelp av å helle de to shotglassene med baileys og curacao i cocktailglasset og drikk dette igjennom sugereøret til alt er borte. Det er viktig at sugerøret til enhver tid er i bunnen av glasset slik at man ikke får i seg flammer. Det er også viktig at man heller i de to shotglassene slik at flammene slukker FØR de når bunnen av glasset og sugerøret.



Denne skal drikkes i ett jafs så timing er essensielt for at dette skal foregå trygt.
Sist endret av Mxzyzptlk; 7. mai 2013 kl. 11:33. Grunn: La til bildelink