Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 715
Hei,
Har et problem. Hver gang jeg prøver å launche wow så går grafikken helt mad, begynner å skurre osv, og plutselig slår pcn seg av. Har hatt problemet i en uke nå, og det hender, istedet for skurringa, at det rett og slett bare kommer opp "Skjekk etter at du har siste version av DirectX og at alle drivere til skjermkortet er innstallert." Har reinstallert både drivere og DirectX mange ganger uten å lykkes.

Hadde vært flott om noen kunne ha kommet med noen innspill om hva jeg kan gjøre for å fikse det. Hadde det evt hjulpet å reformatere? Kan dette skyldes virus?

Takk på forhånd.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Prøv å reinstallere drivere til skjermkortet. Hvis det ikke funker, så funker det sikkert å kjøpe nytt Men prøv også emd et annet skjermkort, så du vet at det er skjermkortet.
Sitat av Rubster
Prøv å reinstallere drivere til skjermkortet. Hvis det ikke funker, så funker det sikkert å kjøpe nytt Men prøv også emd et annet skjermkort, så du vet at det er skjermkortet.
Vis hele sitatet...
Han har jo gjort det!

Ville nok formatert ettersom du har prøvd det meste.
Tøffingen's Avatar
Trådstarter
22 0
Ok, takk. Skal prøve å formatere i helgen jeg
Ingen andre som har noe annet som kan prøves?
Prøv å reinstaller WoW først, eller slette WTF og Cache folderen
Tøffingen's Avatar
Trådstarter
22 0
Har prøvd å reinstallere. Har ikke sletta WTF og Cache, tho. Skal prøve det senere. Men det smarteste ville vel vært å reformatere, så jeg prøver meg på det. Men det virker nesten som at det er selve kortet som er gåent, kanskje jeg må kjøpe nytt. Eller, kan man evt. sende slike ting på reperasjon?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvilket OS ? Hvilket Skjermkort ?
Tøffingen's Avatar
Trådstarter
22 0
Bruker XP. Nvidia GeForce 7900 GT
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og du har lastet ned siste driver fra Nvidia og ikke bare "reinstallert" den driveren du hadde liggende?
Tøffingen's Avatar
Trådstarter
22 0
Har prøvd begge
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hm, skjer dette med andre applikasjoner en WOW da?

Har du prøvd å åpne kabinettet å se om viften spinner f.eks, virker som det blir noe overbelastning under 3DGrafikklast.
Tøffingen's Avatar
Trådstarter
22 0
Har ikke prøvd å kjøre andre spill enn wow nei, skal prøve.
Vifta går rundt ja. :S

Har en bekjent som påstår at dette kan skyldes virus, kan det stemme?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har aldri hørt om et virus som får PC'en til å kræsje hvis du fyrer opp noe som krever 3Daksellerering iallefall.