Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2998
Jeg har blitt fullstendig mett på alt som har med filmer å gjøre for tida, men jeg setter pris på litt løs latter på kvelden, så jeg ønsker noen tips.

Komediene jeg foretrekker tror jeg kalles situasjonskomedier ala Two and a half men, Anger management, Seinfeld osv, så jeg vil gjerne ha noen tips innenfor denne kategorien. Det kan være gamle og nye serier.

Takk på forhånd for alle tips.
Sist endret av Fuzzybossen; 17. august 2014 kl. 00:31.
The Big Bang Theory
Vil anbefale Friends, The Office og Fawlty Towers (om du liker britisk humor).
Arrested development, weeds, modern family, silicon valley
Workaholics
Det er til tider ganske mye barnslig humor og fjas. Jeg digger det, men for noen kan det kanskje bli litt mye.
Red Dwarf er min favoritt serie har sett alle episodene flere ganger.
Klovn. Elsker kleinhet og keitete mennesker.
Eastbound and Down og Garth Marenghis Darkplace.
Brooklyn Nine Nine eller Silicon Valley.
Black Books.

Sesong 1 er best, 2 litt dårligere, 3 dårligst.
Innenfor din kategori vil eg seie av dei aller nyeste som går i US. Young & Hungry, Your the Worst.
My name is Earl!
Men at work
Mom
Blue Mountain State
Vet dette ikke er en sitcom, men jeg ler mye mer gjennom en hel episode med Sherlock enn en gjennomsnittlig sitcom episode. Pluss at det er ganske spennende i tillegg verdt å ta en titt uansett.
De du nevner er ikke helt min greie og ser egentlig ikke på humorserier. Men så du nevnte Seinfeld, og vil da gjerne nevne (som over) et par jeg bare elsker: Klovn, Helt Perfekt, Solsidan og Curb Your Enthusiasm. Curb er laget av samme mann som laget Seinfeld. Alle disse er forskjellige versjoner av samme sak (Curb = originalen): en serie om en komikers liv, mye improvisert. Kleine situasjoner og humor og dagligdagse situasjoner og dilemmaer.
Hvis du liker Seinfeld er Curb Your Enthusiasm å anbefale, ikke akkurat en sitcom men det er laget av samme person (Larry David, ikke Jerry Seinfeld) så det er likheter der. I den ene sesongen er det til og med en Seinfeld reunion.

Edit: ninja
Sist endret av høyblokk; 17. august 2014 kl. 12:50.
Its Always Sunny In Philadelphia: Imo, er dette tidenes beste komedie, der alle hovedkarakterene kunne hatt sin egen Spinn-off serie, og det har fortsatt vært bedre en de fleste Sit-coms som går på norske kanaler o.l.

Curb Your Enthusiasm, som Chronic420 har nevnt over meg, kan også nevnes at George Costanza er basert på denne personen, dog er det en del drygere en Seinfeld, og tar opp en del mere kontroversielle temaer.

Arrested Development, må være tidenes smarteste komi-serie...

The Inbetweeners UK

The Office US/UK

Legit

Workaholics