Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3067
jeg og noen kompiser har en youtube kanal sammen. I fjor kom jeg i kontakt med en fyr fra Canada som også hadde en youtube kanal. Når har vi falt ut med han fyren fra Canada og han sa han skulle hacke youtube kanalen vår og ødelegge den. Vi tvilte på det så vi ignorerte advarslen.

Nå idag fikk vi melding fra han hvor han skrev at han hadde hacket den ene videoen vår på youtube. Denne videoen har egentlig 40 likes og 2 dislikes men nå har han tydligvis klart å gjøre slik at videoen plutselig fikk 55 likes og 61 dislikes...

Noen som vet hva han holder på med? og noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Ganske irriterendes..

Takker for alle svar!
Det høres ut som "hackingen" har bestått av å ha litt for god fritid og vedkommende har laget mange youtube brukere som har gitt tommel ned på din video. Jeg tror du kan ta det med knusende ro...
Sist endret av ZELDUR; 27. mars 2014 kl. 16:08.
Trådstarter
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Det høres ut som "hackingen" har bestått av å ha litt for god fritid og vedkommende har laget mange youtube brukere som har gitt tommel ned på din video. Jeg tror du kan ta det med knusende ro...
Vis hele sitatet...
hmm har han lagd 60 forskjellige youtube kontoer og logget inn på alle sammen for og dislike en video? høres veldig rart ut

Ser at det fins mange sånne youtube bot programmer som gjør at man får flere uvirkelige likes. Tenkte det var noe av det samme bare at det kom dislikes istedet :P

Sitat av Heisveis Vis innlegg
hmm har han lagd 60 forskjellige youtube kontoer og logget inn på alle sammen for og dislike en video? høres veldig rart ut

Ser at det fins mange sånne youtube bot programmer som gjør at man får flere uvirkelige likes. Tenkte det var noe av det samme bare at det kom dislikes istedet :P
Vis hele sitatet...
Han må ha lagd over 100 kontoer faktisk. Fordi videoen fikk plutselig 55 likes også :P her er det ugler i mosen med et program altså..
Sist endret av Heisveis; 27. mars 2014 kl. 16:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Han hacker dere sønder og sammen ved å gi dere dislikes? Call the Cyber Police!!

Hva som har skjedd kan være så mangt. Hvis han har VPN og for mye fritid er det godt mulig at han har laget eller fått tilgang til massevis av youtubekontoer og gitt dere noen dislikes. Det finnes jo også tjenester som selger både views og likes på youtube, så jeg kan tenke meg at det også finnes det samme for dislikes. Er jo også mulig at han har bedt alle han kjenner om å dislike videoen. Mulighetene er mange og så vidt jeg vet er det nok ikke så alt for mye du kan gjøre for å stoppet dette forferdelige hackerangrepet utover å be han stoppe. Når det er sagt er jeg ingen YT-guru så det er godt mulig det finnes alternativer jeg ikke er klar over.
Eller så har han bare tatt en tur innom et forum og bedt folk dislike videoen, eventuelt /b/.

Sidenote, når det er ondsinnet dataangrep kalles det cracking, ikke hacking.
Trådstarter
Sitat av zlagther Vis innlegg
Eller så har han bare tatt en tur innom et forum og bedt folk dislike videoen, eventuelt /b/.

Sidenote, når det er ondsinnet dataangrep kalles det cracking, ikke hacking.
Vis hele sitatet...
Tviler på at han har gjort det. Hovedpoenget hans var at han skulle vise at han hadde data skills med å "cracke" youtube kanalen min.

Han har gjort dette med sin egen video tidligere. Han tullet med meg og satt over 200 likes på sin egen video. Jeg sa at jeg viste at han tullet med meg så til slutt innrømmet han det. Dagen etterpå hadde han 14 likes på videoen sin igjen. Så var ekte likes.

Sitat av Heisveis Vis innlegg
Tviler på at han har gjort det. Hovedpoenget hans var at han skulle vise at han hadde data skills med å "cracke" youtube kanalen min.

Han har gjort dette med sin egen video tidligere. Han tullet med meg og satt over 200 likes på sin egen video. Jeg sa at jeg viste at han tullet med meg så til slutt innrømmet han det. Dagen etterpå hadde han 14 likes på videoen sin igjen. Så var ekte likes.
Vis hele sitatet...
Husker han snakket om Javascript når det gjaldt sin egen youtube video.
Har ikke så gode kjennskaper til dette men han skrev værtfall dette til meg:

enter this and you can cahnge everything on the page... enter it in the address bar and add a ''j'' at the beginning of the code before hitting enter
avascript:document.body.contentEditable='true';document.desi gnMode='on';void 0

jeg vet ikke om han gjorde det samme nå? isåfall? hvordan fikser jeg det!
Sist endret av Heisveis; 27. mars 2014 kl. 16:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ok...

Gå inn på "Analytics" på youtube kanalen din og sjekk på statestikken for "tomler opp og tomler ned".



Da har du bevis for at tomlene ned kom samtidig rett etter at det gikk skeis med fyren fra canada.

Nå har du en dato.

Sjekk deretter "Demografi" og "Trafikkkilder" for denne datoen på videoen.

Da skal du ende opp med info som viser at alle tomlene ned kom på samme tidsrom, fra samme sted, fra samme trafikkkilde kort tid etter kisen i canada ble sur.

Deretter setter du videon til "private" og laster opp en ny video med en kort forklaring (med grafene/dataene fra analytics) som viser at du ble utsatt for falske downvotes.

Post videoen her når du er ferdig.
Sist endret av Turbolego; 27. mars 2014 kl. 17:02.
Sitat av Heisveis Vis innlegg
Husker han snakket om Javascript når det gjaldt sin egen youtube video.
Har ikke så gode kjennskaper til dette men han skrev værtfall dette til meg:

enter this and you can cahnge everything on the page... enter it in the address bar and add a ''j'' at the beginning of the code before hitting enter
avascript:document.body.contentEditable='true';document.desi gnMode='on';void 0

jeg vet ikke om han gjorde det samme nå? isåfall? hvordan fikser jeg det!
Vis hele sitatet...
Den javascript-snutten du postet der er noe gjengen bak Google Chrome la ut som et tips til folk som ønsker lure andre. Med andre ord bare tull og tøys.

Link for de som vil sjekke det ut: https://plus.google.com/+chrome/posts/9MLLZpAh2mr
Trådstarter
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
hva er youtube linken hans da ? så kan vi trykke disslike tilbake
Vis hele sitatet...
Her er kanalen hans - https://www.youtube.com/user/dukeriderz

Alle som trykker dislike på han sine videoer! Stort Takk!!

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ok...

Gå inn på "Analytics" på youtube kanalen din og sjekk på statestikken for "tomler opp og tomler ned".



Da har du bevis for at tomlene ned kom samtidig rett etter at det gikk skeis med fyren fra canada.

Nå har du en dato.

Sjekk deretter "Demografi" og "Trafikkkilder" for denne datoen på videoen.

Da skal du ende opp med info som viser at alle tomlene ned kom på samme tidsrom, fra samme sted, fra samme trafikkkilde kort tid etter kisen i canada ble sur.

Deretter setter du videon til "private" og laster opp en ny video med en kort forklaring (med grafene/dataene fra analytics) som viser at du ble utsatt for falske downvotes.

Post videoen her når du er ferdig.
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar! Skal sjekke ut dette

Sitat av s1gh Vis innlegg
Den javascript-snutten du postet der er noe gjengen bak Google Chrome la ut som et tips til folk som ønsker lure andre. Med andre ord bare tull og tøys.

Link for de som vil sjekke det ut: https://plus.google.com/+chrome/posts/9MLLZpAh2mr
Vis hele sitatet...
Så er dette noe han har brukt mot meg for og tulle?
isåfall hvordan fikser jeg det?
Sist endret av Heisveis; 27. mars 2014 kl. 17:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Heisveis Vis innlegg
Så er dette noe han har brukt mot meg for og tulle?
isåfall hvordan fikser jeg det?
Vis hele sitatet...
Disse endringene kan bare skje lokalt på din PC, og forsvinner så fort du lukker nettleseren.
Så det er ikke noe å fikse. Og jeg vet ærlig talt ikke hvorfor han dro inn det der i samtalen i utgangspunktet.
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ok...

Gå inn på "Analytics" på youtube kanalen din og sjekk på statestikken for "tomler opp og tomler ned".



Da har du bevis for at tomlene ned kom samtidig rett etter at det gikk skeis med fyren fra canada.

Nå har du en dato.

Sjekk deretter "Demografi" og "Trafikkkilder" for denne datoen på videoen.

Da skal du ende opp med info som viser at alle tomlene ned kom på samme tidsrom, fra samme sted, fra samme trafikkkilde kort tid etter kisen i canada ble sur.

Deretter setter du videon til "private" og laster opp en ny video med en kort forklaring (med grafene/dataene fra analytics) som viser at du ble utsatt for falske downvotes.

Post videoen her når du er ferdig.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke vise info om tomler opp og ned enda. Youtube oppdaterer jo veldig sent så det har ikke kommet opp at den har fått 60 dislikes.
Sitat av zlagther Vis innlegg
Eller så har han bare tatt en tur innom et forum og bedt folk dislike videoen, eventuelt /b/.

Sidenote, når det er ondsinnet dataangrep kalles det cracking, ikke hacking.
Vis hele sitatet...
Har nok ingenting med /b å gjøre dette her
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ok...

Gå inn på "Analytics" på youtube kanalen din og sjekk på statestikken for "tomler opp og tomler ned".



Da har du bevis for at tomlene ned kom samtidig rett etter at det gikk skeis med fyren fra canada.

Nå har du en dato.

Sjekk deretter "Demografi" og "Trafikkkilder" for denne datoen på videoen.

Da skal du ende opp med info som viser at alle tomlene ned kom på samme tidsrom, fra samme sted, fra samme trafikkkilde kort tid etter kisen i canada ble sur.

Deretter setter du videon til "private" og laster opp en ny video med en kort forklaring (med grafene/dataene fra analytics) som viser at du ble utsatt for falske downvotes.

Post videoen her når du er ferdig.
Vis hele sitatet...
Nå kan jeg se demografien på tomler opp og ned. Og har totalt 68 dislikes hvor det er 1 dislike fra mange forskjellige land rundt om i verden. Ikke 2, men 1 og bare 1 dislike fra hvert land...

Han har nok brukt et dislike program ellernoe hvor han limer inn videoen på en nettside hvor folk disliker..
På hackforums kan man kjøpe "thumbs up" kan sikkert paye en fyr 10usd for thunbs down?
Hva med å legge ut youtube channelen hans på 4chan under /b/ og be alle om å dislike den
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hva med å legge ut youtube channelen hans på 4chan under /b/ og be alle om å dislike den
Vis hele sitatet...
Støtter den!
Venn av meg la ut fågelwrap sangen på 4chan, fikk over 100 dislikes
Sitat av zlagther Vis innlegg
Eller så har han bare tatt en tur innom et forum og bedt folk dislike videoen, eventuelt /b/.

Sidenote, når det er ondsinnet dataangrep kalles det cracking, ikke hacking.
Vis hele sitatet...
Verste jeg vet er når folk skal leke IT-proffe ved å forklare folk forskjellen på begrepene "hacking" og "cracking"... Er som en grammarnazi, bare mer smug.
Sitat av Valutaberg Vis innlegg
Verste jeg vet er når folk skal leke IT-proffe ved å forklare folk forskjellen på begrepene "hacking" og "cracking"... Er som en grammarnazi, bare mer smug.
Vis hele sitatet...
Like irriterende som når folk sier "noen hacka facebooken min!" når noen gjetta passordet demmes, og "jeg hacka han med loic og superhacktool_2014.exe " da eller?
Sist endret av Bruskork1; 31. mars 2014 kl. 01:48.