Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  170 31399
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Fantes en app som heter USB Drive eller noe sånt på Cydia og da kunne man bruke den som en Bootbar USB stick.
Vis hele sitatet...
Jaha? Sikker på at det ikke bare var en app som mountet iPhone til en mappe i /media? Den virker nok slik iPhone pleier når du kobler til (da kan du se på bildene) bare at den gir read+write. Tviler på at du får bootet fra dette.

Fant en artikkel fra 2009, om det virker nå er en annen ting...
http://limneoswizard.blogspot.no/200...-your.html?m=1
Sitat av 4Rooted Vis innlegg
Jaha? Sikker på at det ikke bare var en app som mountet iPhone til en mappe i /media? Den virker nok slik iPhone pleier når du kobler til (da kan du se på bildene) bare at den gir read+write. Tviler på at du får bootet fra dette.

Fant en artikkel fra 2009, om det virker nå er en annen ting...
http://limneoswizard.blogspot.no/200...-your.html?m=1
Vis hele sitatet...
Åssen den funker har jeg ikke peiling på, men er fult murlig.

Yes den artikkelen er riktig.

Fant en som heter RogyUSB men har noen brukt den? er den legit? så man ikke får virus
Sist endret av Pyromannn; 6. januar 2014 kl. 00:31.
Jeg har innstalert MovieBox men når jeg går inn på hvilken som helst film kommer det opp: Server not available now. Det kommer også opp at jeg kan oppdatere, men når jeg kommer på Cydia finner den ikke...

-Takk
Sitat av PS3HACKER Vis innlegg
Jeg har innstalert MovieBox men når jeg går inn på hvilken som helst film kommer det opp: Server not available now. Det kommer også opp at jeg kan oppdatere, men når jeg kommer på Cydia finner den ikke...

-Takk
Vis hele sitatet...
Du må ha den nyeste versjonen.
Den finner du gjennom denne sourcen: cydia.dtathemes.com/repo/
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Du må ha den nyeste versjonen.
Den finner du gjennom denne sourcen: cydia.dtathemes.com/repo/
Vis hele sitatet...
Når jeg klikker oppdater kommer det opp at han ikke finner sourcen....
Sitat av PS3HACKER Vis innlegg
Når jeg klikker oppdater kommer det opp at han ikke finner sourcen....
Vis hele sitatet...
Avinstaller den eldre versjonen først?
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Avinstaller den eldre versjonen først?
Vis hele sitatet...
Finner den ikke på den sourcen...

INgen ting dukker opp lengre... Når jeg Feks: går inn på en source kommer det ikke opp noe! Når jeg starter cydia kommer the opp at jeg har too many pakage, men jeg har nesten ikke noen...!
What to do?
Sitat av PS3HACKER Vis innlegg
Finner den ikke på den sourcen...

INgen ting dukker opp lengre... Når jeg Feks: går inn på en source kommer det ikke opp noe! Når jeg starter cydia kommer the opp at jeg har too many pakage, men jeg har nesten ikke noen...!
What to do?
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd det, så det var rart. Prøv å restarte iDingsen din. Skru den av og på. Kanskje det hjelper?
Fant ut av det... Det er det at jeg av en eller annen grunn hadde for mange repo source selv om jeg bare hadde 3 :P LOL

Nå fikk jeg alt til å funke Takk!

Vist noen av dere har noe brae tweeks er det bare å skrive de
Dette frister veldig, men gikk noen frysninger ned ryggraden når jeg leste om at man ufrivillig blir påtvunget kinesisk tredjeparti-software. Er det noen nytt omkring spekulasjonene rundt sending av brukerdata?
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Dette frister veldig, men gikk noen frysninger ned ryggraden når jeg leste om at man ufrivillig blir påtvunget kinesisk tredjeparti-software. Er det noen nytt omkring spekulasjonene rundt sending av brukerdata?
Vis hele sitatet...
Aldri vært sendt noe brukerdata.... Anyways er china greiene fjernet nå og var KUN for kinesiske brukere.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Hager Vis innlegg
Aldri vært sendt noe brukerdata.... Anyways er china greiene fjernet nå og var KUN for kinesiske brukere.
Vis hele sitatet...
Kilder? Titegn..
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Kilder? Titegn..
Vis hele sitatet...
iOS 7 jailbreak installs pirate App Store if your device language is Chinese
men det ble senere skrevet på twitter at
We have decided to remotely disable the default installation of TaiG in China for further investigations on the piracy issue.

Her er evad3rs sin side av historien.
Sist endret av Lanjelin; 8. januar 2014 kl. 06:34.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Det har kommet noen oppdateringer på winterboard nå. Noen som har fått til noen kule themes. Eller noe annet?
Kunne tenkt meg noe lettere som lås på tlf også. Synes den dumme kodelåsen er tungvind
Sitat av Lima Vis innlegg
Det har kommet noen oppdateringer på winterboard nå. Noen som har fått til noen kule themes. Eller noe annet?
Kunne tenkt meg noe lettere som lås på tlf også. Synes den dumme kodelåsen er tungvind
Vis hele sitatet...
ByPass & Activator lar deg sette opp activator snarvei for å hoppe over kodelåsen.

Prøvde en tidligere som lot deg hoppe over hele PIN-greia ved å taste koden en første gang (per boot), men husker ikke hva denne heter. Mulig det var CleverPin, men er usikker.
Hvorfor får ikke jeg Cydia etter jailbreak på 5S?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvorfor får ikke jeg Cydia etter jailbreak på 5S?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si uten noe mer info. Gikk jailbreaken som den skulle? Ble evasi0n ferdig, ingen errors?

Er ingenting som slår meg sånn umiddelbart. Eneste er at noen har hatt problemer med over the air update. Så hvis du har oppdatert til 7.0.4 OTA feks, kan det være derfor.

Er neimen ikke sikker. Men du kan alltids prøve deg med en restore også jailbreake på nytt. (Restore for å fjerne eventuelle korrupte filer/ ræl fra tidligere forsøk på JB)
Jeg installerte iOS på nytt, jeg jailbreaket. Jeg merket at etter siste steg i prosessen der det bare står at jeg skal åpne tastelås, når jeg gjør det så bare lukkes evasi0n.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg installerte iOS på nytt, jeg jailbreaket. Jeg merket at etter siste steg i prosessen der det bare står at jeg skal åpne tastelås, når jeg gjør det så bare lukkes evasi0n.
Vis hele sitatet...
Skru av koden _FØR_ du starter JB prosesses så du ikke må skrive inn kode.
Sitat av Hager Vis innlegg
Skru av koden _FØR_ du starter JB prosesses så du ikke må skrive inn kode.
Vis hele sitatet...
Prøvde det tidligere i dag, da jeg gjorde det så prøvde jeg på en annen PC, akkurat samme resultat.
Er det noen andre som sliter med at Cydia hele tiden sender deg til en app i AppStore som heter "Farm Heroes Saga"???
Edit: Fant ut at jeg hadde lagt til en shady repo, løste problemet ved å fjerne det.
noen andre som blir kastet ut av instagram og facebook? skjedde når jeg jailbreaket for 2 uker siden, men jeg fjernet jailbreaken og jailbreaket på nytt, men nå skjer det igjen. trenger hjelp asap
Sitat av HeavyMacro Vis innlegg
noen andre som blir kastet ut av instagram og facebook? skjedde når jeg jailbreaket for 2 uker siden, men jeg fjernet jailbreaken og jailbreaket på nytt, men nå skjer det igjen. trenger hjelp asap
Vis hele sitatet...
Hadde samme problemet, for meg løste det seg med en reboot, aka skru mobilen av og på
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Tok lang tid før jeg fant ut at 0bscure 7 skrives med "null"
Men det koster penger så jeg valgte "Translucent" istede.

Sitat av HeavyMacro Vis innlegg
noen andre som blir kastet ut av instagram og facebook? skjedde når jeg jailbreaket for 2 uker siden, men jeg fjernet jailbreaken og jailbreaket på nytt, men nå skjer det igjen. trenger hjelp asap
Vis hele sitatet...
Sitat av 295638 Vis innlegg
Hadde samme problemet, for meg løste det seg med en reboot, aka skru mobilen av og på
Vis hele sitatet...
Har selv problemet med at samtlige apps krasjer at random(?). Visst jeg tapper på ikonet mens den lukker seg opp og igjen flere ganger funker det plutselig.. tenkte å prøve en gammel backup.
Sitat av Lima Vis innlegg
Tok lang tid før jeg fant ut at 0bscure 7 skrives med "null"
Men det koster penger så jeg valgte "Translucent" istede.
Vis hele sitatet...
Da burde du legge til flere sources
BYA repo har den ute gratis.

Med mindre du er av den lovlydige typen selvfølgelig
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Da burde du legge til flere sources
BYA repo har den ute gratis.

Med mindre du er av den lovlydige typen selvfølgelig
Vis hele sitatet...
Hm, kan du forklare det litt mer skritt for skritt til en Iphone noob ?
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Edit: Fant ut at jeg hadde lagt til en shady repo, løste problemet ved å fjerne det.
Vis hele sitatet...
Sliter med det samme, hvilken repo var det?
Sitat av Lima Vis innlegg
Hm, kan du forklare det litt mer skritt for skritt til en Iphone noob ?
Vis hele sitatet...
Legg til følgene under manage -> sources -> edit -> add i cydia: repo.biteyourapple

Der finner du b.l.a Obscure
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av trauMa Vis innlegg
Legg til følgene under manage -> sources -> edit -> add i cydia: repo.biteyourapple

Der finner du b.l.a Obscure
Vis hele sitatet...




Hva gjør jeg feil?
Sitat av Lima Vis innlegg
Hm, kan du forklare det litt mer skritt for skritt til en Iphone noob ?
Vis hele sitatet...
Du kan legge til sources som legger ut piratkopier av andre utgivelser.
feks spill, tweaks, eller themes som egentlig koster penger fra feks BigBoss.
Følge trauMa sin beskrivelse for å legge til BiteYourApple. BYA er en av mange sources som poster pirateversioner av andre apper

Sitat av trauMa Vis innlegg
Legg til følgene under manage -> sources -> edit -> add i cydia: repo.biteyourapple

Der finner du b.l.a Obscure
Vis hele sitatet...
EDIT;
URL'en er med .net på slutten
Sist endret av KjemikalieX; 20. januar 2014 kl. 14:25.
Sitat av Lima Vis innlegg




Hva gjør jeg feil?
Vis hele sitatet...
Husk å ha http:// foran også Så det blir:

http://repo.biteyourapple.net
btw, noen som vet om noe lignende 0bscure for ipad mini?
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg

EDIT;
URL'en er med .net på slutten
Vis hele sitatet...
Takk, glemte dette i farten
Sitat av fatfro Vis innlegg
btw, noen som vet om noe lignende 0bscure for ipad mini?
Vis hele sitatet...
Det finnes sikkert noe som ligner til iPad, men 0bscure7 er ikke tilgjengelig enda. Jeg har dog fått bekreftelse på mail fra utvikleren at en iPad versjon vil komme. Noe mer om når, ble ikke avklart.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Jeg har lastet ned "AndroidLock XT" gjennom BiteYourApple, men jeg får det ikke til og fungere. Den legger seg i innstillinger men når jeg aktiverer låsen så kommer den bare ikke frem da jeg lukker telefonen. Har prøvd reininstallering flere ganger... Noen tips?
Sitat av Lima Vis innlegg
Jeg har lastet ned "AndroidLock XT" gjennom BiteYourApple, men jeg får det ikke til og fungere. Den legger seg i innstillinger men når jeg aktiverer låsen så kommer den bare ikke frem da jeg lukker telefonen. Har prøvd reininstallering flere ganger... Noen tips?
Vis hele sitatet...
Du er ikke alene Lima. Måtte nesten laste det for å teste om jeg fikk det til selv. Prøvde å reboote, enable/ disable både passcode og tweaken, respringe, men til ingen nytte.

Endte til slutt opp med å google det, og fant en youtube video. Der leste jeg i kommentarfeltet at piratversjon ikke fungerer fordi den failer med å finne en valid license. Fair enough. Så det ser ut til at du er nødt til å kjøpe det hvis du er veldig keen. Jeg er ikke så av fan pattern unlock så jeg kjenner ikke til noen alternativer til iOS 7 desverre, men det fins hetl sikkert en annen (gratis) tweak som funker.

PS: Springtomize 3 er ute, den tweaken med flest funksjoner i ett. Kan endre på omtrent alt. Endre på Animations, App Slider, Control Center, Dock, Folders, Icons, Lock Screen, Pages og Status Bar.
Anbefales!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Springtomize 3 var jo helt genialt ! Takk for d trauMa.

Må legge til at AndroidLock XT fungerte når jeg betalte for det. Så som trauMa skrev er det nok lisensen eller noe i pirat versjonen som ikke fungerer.
Sist endret av Lima; 29. januar 2014 kl. 11:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Nytt favoritt theme!

Aura

Hei!

Vil bare tipse om en tweak jeg kom over nå nettopp. Cleverpin. Gjør at du kan disable passcode på kjente nettverk, slik at når du er hjemme på eget wifi trenger du ikke å skrive inn passcode. Du kan legge inn flere nettverk, slik at du kan disable passcode hos kompisen din, svigers, osv. Helt genialt må jeg si
har installert whoiscalling å addet kildeneå prøvd, nå får jeg opp at "the trial is over " reinstallert appen men fremdeles feilmelding, har dere noe tips?
Sitat av Lincon Vis innlegg
har installert whoiscalling å addet kildeneå prøvd, nå får jeg opp at "the trial is over " reinstallert appen men fremdeles feilmelding, har dere noe tips?
Vis hele sitatet...
Jeg betalte, funket knall.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anbefaler alle å bruke xSellize repoen for å få alle Cydia-tweaksa gratis, med mindre man er moralprek og vil støtte devsa.
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Anbefaler alle å bruke xSellize repoen for å få alle Cydia-tweaksa gratis, med mindre man er moralprek og vil støtte devsa.
Vis hele sitatet...
BiteYourApple funker også fint til dette
xSellize og HackYouriPhone har større utvalg, og alle cracksa kommer cracked 5 minutter etterpå.
Etter min erfaring har jeg funnet flere ting jeg er ute etter, cracked fra BYA, enn xsellize. Men det er jo ikke noe vits å kverulere på hverandre. Man kan jo bare ha begge!

http://repo.biteyourapple.net og
http://cydia.xsellize.com
for dere som ikke hadde disse repoene fra før
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lenge siden forrige oppdatering her nå.

Har kommet en masse nye spennende tweaks i det siste, og nå må jeg si jeg begynner å bli fornøyd med utseende på min 4S

Lockscreen:

customLS for å fjerne objektene jeg ikke trenger.
Bakgrunn modifisert i photoshop av meg
Klokke: LS LMS av Schnedi

Homescreen:

Tema: Carla
IconOmatic tema av Schnedi
Minimal Wifi-Signal CS
Rainbowdock for ClassicDock
Bakgrunn modifisert av meg

Eneste som er planlagt å gjøre i nærmeste framtid er å endre bakgrunn på hjemskjermen. Mangler bare å finne noe jeg liker og synes passer.
trauMa's Avatar
Trådstarter
Looking good rAfIfOlO!
Er ikke sånn kjempe fan av theming myself, men jeg har jo et par "nye" tweaks på lager for de som vil høre

Vil trekke fram Simple Passcode Buttons (se screenshot). En liten, men velkommen, visuell forandring. Gjør det litt vanskeligere for nysgjerrigper å snappe opp koden din også ser det cleanere ut.



For geeksa så har jeg funnet en fake verbose boot. Basically flere bilder med tekst animert slik at det scroller over skjermen når du booter. Ser kult ut, men har ingen annen funksjon utover det. Mer info i denne reddit tråden.

Kort fortalt:
1. Last svart eller hvit (fra reddit-tråden), avhengig av om du har hvit eller svart iDevice.

2. Last opp de bildene til iDevicen din (til: Library/BootLogos/VerboseWhite/Black). iFunbox funker bra til det.

3. Fyr opp Cydia å last animate og animate fix for iOS7.x.x

4. Gå til settings --> BootLogo. Der velger du VerboseBlack eller VerboseWhite, alt etter som.

5. ??

6. Profitt!

End result: