Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4499
Altså,jeg har adhd og har da ritalin tabletter som jeg bruker. I den siste tiden har jeg missbrukt pillene. Jeg brukte nylig 200stk på en uke
Når jeg dagen etter skal bruke de for det de er ment som så funker de omtrent ikke!
De funker max en halv time. Hva skal jeg gjøre nå?
Hvis jeg tar en pause fra de,sånn at de går ut av kroppen,vil virkningen komme tilbake da? Er det fordi jeg har så mye av stoffet i kroppen at de ikke virker?
Noen som kan litt om dette som kan svare meg/gi meg noen råd?
Er litt stressa nå for jeg trenger de jo...

Vil også legge til at abstinensene er på full fart her nå
Du har bygget deg opp en toleranse for stoffet.
Vil du ha et råd så er det å kutte ut bruk et par dager så skal du se at det funker igjen ganske så snart.
Trådstarter
9 1
Takk skal du ha for rådet. Det var bra å høre. Nå ble jeg lettet phu
Kan også legge til at med en bruk på 200 piller i uka, kan det raskt føre til leversvikt !
Trådstarter
9 1
Sitat av moret Vis innlegg
Du har bygget deg opp en toleranse for stoffet.
Vil du ha et råd så er det å kutte ut bruk et par dager så skal du se at det funker igjen ganske så snart.
Vis hele sitatet...
Men tror du pillene vil virke like mange timer igjen (3t) etter at jeg har vært clean en stund? nå virker de bare 30min
Vil anbefale deg å få skaffet depot kapsler istedenfor piller...
Depot har 12timers effekt
Sitat av KaiN Vis innlegg
Vil anbefale deg å få skaffet depot kapsler istedenfor piller...
Depot har 12timers effekt
Vis hele sitatet...
Depot har ingen hensikt her. Foreskrevet dose for TS er sannsynligvis såpass liten at det ikke er behov for det. Problemet er at TS misbruker medisinen sin.

Sitat av Vaskepott Vis innlegg
Men tror du pillene vil virke like mange timer igjen (3t) etter at jeg har vært clean en stund? nå virker de bare 30min
Vis hele sitatet...
Ja, men du må slutte å ruse deg på Metylfenidat om du skal bruke det som medisin, ellers havner du raskt i samme situasjon.
Alt som går opp, kommer ned igjen. Tror nok du må gå i flere dager uten noe som helst om du skal få samme "rus" igjen. Og de dagene vil du sikkert være litt nedfor.
Er de få timene med "rus" verdt flere dager med abstinenser?
Trådstarter
9 1
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Alt som går opp, kommer ned igjen. Tror nok du må gå i flere dager uten noe som helst om du skal få samme "rus" igjen. Og de dagene vil du sikkert være litt nedfor.
Er de få timene med "rus" verdt flere dager med abstinenser?
Vis hele sitatet...
Takk for svar alle sammen. Nei faen ikke verdt det i det hele tatt. Sitter her alene med abstinenser og er deppa. Ikke en gang til!
Ble selv diagnosert med Adhd i en alder av 7, gikk fast på ritalin helt til jeg "la dem ifra meg" i en alder av 19.
Slik er det selvfølgelig tenkelig at jeg en og annen gang misbrukte medisinen min.

Jeg opparbeidet meg en par flotte erfaringer av dette.

1: Ritalinrusen er "nådeløs". Den er ikke noe særlig "god", og den har et mangtall av elendige bivirkninger. Spesielt er det utrivelig når kroppen prøver å kvitte seg med stoffet og abstinensene kommer.

2. Abstinensene og nedturen målt opp mot rusens effekt - er ikke verdt det.

3. Med riktig dosering og bruk av Ritalin gjorde det UNDERVERKER for meg i skolesammenheng.
Jeg hadde aldri kommet meg gjennom videregående uten ritalin - og har i ettertid opparbeid meg en respekt på stoffet som først og fremst er et "hjelpemiddel" - fremfor noe man burde misbruke.

4. Misbruker du dette - vil den "ønskede" effekten av ritalin bli svakere. Du vil prestere dårligere på skolen, føle deg verre i den daglige tilværelsen og opparbeide deg følelsen av en "avhengighet" til stoffet.

5. Min personlige erfaring oppsummeres derfor med at legemidler som er ment å hjelpe deg, ikke burde misbrukes. Nettopp fordi dette vil ha motsatt effekt, både på personlig liv og helse.
Gjør som legen din sier du =)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Ble selv diagnosert med Adhd i en alder av 7, gikk fast på ritalin helt til jeg "la dem ifra meg" i en alder av 19.
Slik er det selvfølgelig tenkelig at jeg en og annen gang misbrukte medisinen min.

Jeg opparbeidet meg en par flotte erfaringer av dette.

1: Ritalinrusen er "nådeløs". Den er ikke noe særlig "god", og den har et mangtall av elendige bivirkninger. Spesielt er det utrivelig når kroppen prøver å kvitte seg med stoffet og abstinensene kommer.

2. Abstinensene og nedturen målt opp mot rusens effekt - er ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
Interessant, for jeg har en helt annen erfaring. Jeg har ikke adhd, men har ved tidligere anledninger brukt methylfenidat rekreativt, hovedsaklig til sex, men også for å våkne litt om jeg skulle ha kommet til skade for å drikke litt for mye på byen.

Jeg opplevde stoffet som en mer klar, fokusert og langvarig kokainrus. Jeg fikk fint sove, spise og opplevde ingen ettereffekter eller abstinenser. Jeg brukte dog kun en kveld i blandt, ikke fast.