Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 7197
Stemplet med k, noen som veit hva det er?
K for kvalitet, vel. Større sjanse for at dealer vet svaret, dog. Send ham en melding. Nevn tydelig at det er hasj du snakker om.
Har sett det før, og han som hadde det sa det var kashmir hasj, Men mer en det vet jeg ikke
drit i stemplet .... dritbra varer kan ha identisk stempel som ræva varer ... jeg kan stemple plata med hva du vil hvis det hjelper deg noe ?
Som gekko4u så fint sa, drit i stempelet. Stemplene er greie nok hvis du vil sortere platene du har kjøpt, men bare fordi en plate har et visst stempel vil det ikke si at du vet kvaliteten på den. Har blant annet vært borti en plate med stempelet "The Best" fra Trondheim, var overraskende nok bare dritt.
Sitat av Tawon Vis innlegg
K for kvalitet, vel. Større sjanse for at dealer vet svaret, dog. Send ham en melding. Nevn tydelig at det er hasj du snakker om.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel ikke alle dealere som blir like glade for en melding der det spesifiseres at det er hasj det er snakk om. Er vel heller ikke så lurt å snakke om sånt på SMS generelt.
^ Sikker på at Tawon mente det ironisk... ingen som dealer har lyst på slike meldinger.
Sist endret av Bluish; 6. februar 2013 kl. 14:58.
Sitat av Bluish Vis innlegg
^ Sikker på at Tawon mente det ironisk... ingen som dealer har lyst på slike meldinger.
Vis hele sitatet...
Eller noe sånt, ja, hehe. Men uansett er det ikke alle som tenker over det. I hvert fall ikke de som er nye i "gamet".
Får maaange år siden så var det noe vi kalte Gull Hasj stemplet med k og futta som f, i dag jukser dem med allt
Jeg var borti en type stemplet med "k" en gang. Var meget god. Var type marrokk. Ganske mørk, fast og litt myk. Fin lukt.
Det er "egg" sant? Trådstarter.
Stempler folk culero "egg" hasj? Tviler...
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Det er "egg" sant? Trådstarter.
Vis hele sitatet...
Nei Det var fra en plate
Stempel har sjelden noe si, en gang jeg har vært borti stempla som det var mye av, å svinegod, var LaCoste stempel, men detter er noen år siden.

Mange som setter på et hjemmelagd stempel kun for å få det til å se "proft" ut også da..
Har fått "gullstempla" egg før hvertfall, det var for 2-3 år siden... hender folk minner meg på hvor god den hasjen var ENDA, ordentlig analsmugler hasj helt DRØY kvalitet. Så skjønner at det er smartinger der ute som fake gullstempler dritt hasjen sin og selger til kidza.
"k" betyr "kako" som betyr bæsj på esperanto. med andre ord den er blannet med bæsj/avføring. dealerne merker det "k" for og selv vite om det er blannet ut eller ikke...

kos deg
Her i området er det mye "cph" stempla nå for tiden, helt ok hasj. Er også en som er stemplet med en nøkkel som er ganske god.
Sitat av koalafant Vis innlegg
"k" betyr "kako" som betyr bæsj på esperanto. med andre ord den er blannet med bæsj/avføring. dealerne merker det "k" for og selv vite om det er blannet ut eller ikke...

kos deg
Vis hele sitatet...
I call BS.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
I call BS.
Vis hele sitatet...
Ja, den var særdeles tørr og barnslig.

Stempel betyr ofte ingenting. Bruk luktesansene og kjenn hvor hard/myk hasjen er. God hasj lukter godt, det er ikke til å unngå.
Er hver eneste peace (feks 1,5,10g) stemplet eller snakker vi 100g plater? Har aldri vert borti det før tho.
Sitat av koalafant Vis innlegg
har selv vert neddi der for og se hvordan "produksjonen" gikk og da sa dem at dem kalte det "k" for da visste dem selv om det innholdte bæsj eller ikke..
mye av produksjonen foregår neddi der så er ganske sikker på at TS har fått seg litt avføring. dem nevte at det var bare der og i new york dem brukte stempelet "K"
Vis hele sitatet...
Hvor er "neddi der"?

Stiller meg fortsatt tvilende til at de blander ut hasjen med avføring. Har enda tilgode å røyke hasj som stinker avføring. Skulle det vært blandet ut med avføring så kan hasjen neppe være særlig god på smak, og rus for den del.

Du kjenner forskjell på lukten av avføring og hasj, ikke sant? Nei, jeg tror enten at du bløffer, eller at noen har bløffet deg.
K, er ikke ett uvanlig stempel og komme borti, dog har det lite å si på kvaliteten, da det antaglivis er forskjellig.

Har vært borti uttalige stempler, og det bruker som regel ikke og si noe på kvaliteten.

Feks: For noen år siden, så var det ett nøkkelstempel i byen, det var standard tørrok, ikke noe spesielt. For noen måneder tilbake kommer jeg over akkuratt det samme stempelet, bare at kvaliteten var mye bedre.
"gull" merked hasj betyr bare at det er en bedre type. Hasjen er ikke gull farget eller har noe merke på seg.
Sitat av Dpac Vis innlegg
"gull" merked hasj betyr bare at det er en bedre type. Hasjen er ikke gull farget eller har noe merke på seg.
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere så er ikke dette et fasit-svar,har selv fått "gull-stempla" sorting som både lukta å smakte diesel under fyring.

Etterhvert lærer du og kjenne hasjen og dens kvalitet,mye bedre og kontrollere produktet på den måten før man handler. Dealere har dog en tendens til å skryte det stempla opp i skyene.
Kan den være stemplet med "K" fordi den kanskje har blitt laget i Ketama, Marokko?
Har hørt at de står for en stor del av eksport hasjen i Marokko, men har for øyeblikket
ingen kilder å understreke dette med.

Har tho fått plater med alt forskjellig, fra "B","BB", elefanter, og m.m.

Men som sagt av andre, stempel har omtrent like stor verdi som utseende.
Tror folk generelt bryr seg mer om lukten, smaken og virkningen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Helt vanlig måte for dealere å ha oversikt på type/kvalitet/styrke osv. Bilmerker osv er også relativt normalt. (eks. A4/A6 osv.)
Sikkert blitt sagt mange ganger men sier det igjen. Hvem som helst kan stemple sine plater med hva de vil. Så det er ingen big deal ! Røyk den, smak den, finn det ut selv . Det som teller, shit ei om den er stemplet med a eller å ..
Har selv "stempla" plater med mercedes stjerne. Er bare å varme emblemet og trykke det ned i plata, Folk er lettlurte og tror at stempla shit er dyrere/mer ekslusivt.
Har vært et stort parti i Oslo området med en "K" på seg. Standard+ kvalitet. Så og si alt du får som er gullstemplet idag hvor det står super quality, stjerner, kaboul o.l. er bare stjeling av gamle merkevarer.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Er hver eneste peace (feks 1,5,10g) stemplet eller snakker vi 100g plater? Har aldri vert borti det før tho.
Vis hele sitatet...
Folk har sagt det før, og jeg sier det igjen, så ALLE får det med seg:

Det er snakk om hasj i sammenpressede plater, gjerne på 50g eller 100g som har blitt stemplet med symboler (i dette tilfellet "K").

In my opinion er stempel bare BS nå. Ja, jeg vet det var mye god stemplet hasj i Norge før (jeg røyka ikke da, så sier null om kvalitet), og at det helt sikkert finnes idag og, men jeg tror det meste er tyveri av merke.

Det er jo vist gang på gang, at med mindre man gjør markedet lovlig og stabilt, vil det alltids finnes "rip-offs" av ting som Rivotriler, Ecstasy, Hasj også videre.

Mennesker bryr seg for mye om penger
Har mere tro på at det er "storgutta" som stempler platene.
Hvis da en fjortissfjott får tak i seg ei plate og begynner å selge billig, også kjent som undercutting, så kan dem fort finne ut hvor han fikk tak i plata og straffe alle involverte.

Konspirasjonsteori 1 av 1 for i dag.
Hva merket betyr vet ingen andre enn de som stemplet det. Det finnes ikke noe vesen som godkjenner og kvalitetsstempler hasj her i verden. De blir stemplet for at gutta som flytter store partier skal se forskjell på platene. En K kan bety "Knallvare" idag og "Kvalmende dårlig" imorra.
Er mange år siden jeg fikk en plate med stemplet audi på. Den var ganske syk, nærmere smør tilstander på hasjen. Gikk dog for 200 den gangen så fin var den. Men de siste årene blir jeg bare mer og mer skuffet av disse såkalte gullstempel world quality etc.

Samme som en gang jeg hadde inntatt noen plater med ok hasj, solgte den som vanlig. Så stoppet det litt opp, så jeg tok en vri. Stemplet hasjen med weed merke og brått steg salget, med gode tilbakemeldinger. Selvom det var den samme hasjen. Så vil tro den placebo effekten kan ha litt å si dersom man blir små kåt når man hører ordene stempla plater..

Virker for meg at dette bare er en fin myte for bedre hasj. Men nå snakker jeg om Norge, er veldig annerledes i feks Nederland. Der kjører de som nevnt tidligere stempling på div plater for å ha kontroll på hvilken kvalitet div plate/produjskon innehar. Men det er for å ha kontroll på de beste fra de nest beste platene.

Men er penger det er snakk, penger penger penger. Så her i Norge har jeg liten tro på den "populære" stemplingen.
Smak først, do your deal after
Stempel schmempel...

Det eneste som er borti 99% sikkert ang. plater med stempel, er at det er crap. K for krap..?

Har nesten aldri sett stempel på "godis" Var en periode på 2-3 mnd, for mange år siden, hvor de gode, høye, lyse, lettpressede platene hadde CLK, og div andre dyre bilmerker på seg. Antagelig lokalt stemplet el noe.

I den grad man gidder handle noe særlig plater og være buisnessnisse; ustemplede, lettpressede, nok % krystaller, squeeze den selv i litt glad-pack, til den blir mørk og seig ( dvs "hodet" på trikomene knuser, og "oljen" kommer frem )

Siste "bra" jeg så var den jødestemplede standard saken, 14-17 år siden. Smakte god gammeldags maroc, enkelt og greit. Ikke full av dritt
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Stempel schmempel...

Det eneste som er borti 99% sikkert ang. plater med stempel, er at det er crap. K for krap..?

Har nesten aldri sett stempel på "godis" Var en periode på 2-3 mnd, for mange år siden, hvor de gode, høye, lyse, lettpressede platene hadde CLK, og div andre dyre bilmerker på seg. Antagelig lokalt stemplet el noe.
Vis hele sitatet...
Din påstand om at alle plater med stempel er dårlig kvalitet har like lite verdi som påstanden om at stempel er lik kvalitet.