Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 14780
115kg KAN bety voldsomt muskuløs... Men uten og vite fettprosent så kan det jo bare bety at jeg er feit Nå er jeg ikke tjukk og synes jeg passer inn i kategorien relativt muskuløs. Når jeg passerer 50cm rundt biceps vil jeg driste meg til og kalle det ganske muskuløs.

Vel, jeg ville ikke sett brydd på deg hvis du valgte og sette deg hos meg. Neste gang du ser en litt morsk mann som matcher min beskrivelse så slå deg ned.. Jeg blir heller mer brydd hvis noen ser på meg og velger og bli stående fremfor og sitte med meg
Jeg skulle hjem med bussen igår, og på andre siden satt det en kar i heftig metadon-form. Når han skulle gå av og var kommet seg halveis til døra, sa datt han sammen sakte i forsterstilling og sovnet av. Bussen var ca. 1/3 full og ingen reagerte. Jeg er den eneste som reiser meg, prøver å vekke ham og spør om det går bra. Fikk tilslutt kontakt og fyren kommer seg av bussen. Folk så bare rart på meg. Jeg er litt sky selv, men jeg forventer at man hjelper hverandre i slike situasjoner, uansett om man kjenner vedkommende eller ikke.
Ekspert på påstander
Jeg er en fyr som er veldig sjenert når det gjelder fremmed, men har ingen problemer med å prate med fremmede når de snakker med meg. Igår møtte jeg en fyr som var avhengig av amfetamin og spurte meg om jeg selger hasj. Han tilbyr meg en pils, men jeg takket nei og det er fordi jeg drikker ikke. Men jeg spurte han om han ville være med på et trekk. Da sa han ja og da røyka vi sammen. Vi begynte prate sammen om forskjellige ting som vi var kompiser lenge og han hadde mista mobilen forgårs. Men vi skulle møte senere om natta, men jeg sovna etter en hard arbeidsuka.
Sist endret av IRead; 13. oktober 2012 kl. 22:14.
Har et seriøst problem når jeg skal snakke med folk, er at jeg aner ikke hvor jeg skal se. Føler meg sjeløyd :s
I dag opplevde jeg noe morsomt på t-banen. Jeg hadde akkurat gått av, og ned trappen ved jernbanetorget kommer det springende en mann i voldsom fart. I ren refleks snur jeg meg for å se om han faktisk rekker t-banen, akkurat i det dørene lukkes er det en mann (begynnelsen av 20 årene) som strekker ut armen slik at døren treffer den og må åpnes igjen. Dermed rekker den travle mannen banen, og jeg ser at mannen er takknemlig overfor den fremmede som "reddet" han.

Måtte bare påpeke at ikke alle er folkesky på kollektiv transport, og jeg synes det var en veldig omtenksom og altruistisk handling av den fremmede. Om bare alle kunne vært slik
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
What? Folk er opptatte, og skal kanskje kjøpe superfarlig partydop eller dra i begravelse, MEN om man faktisk vil ha venner skal man prate til alle? Du sier jo to helt forskjellige ting.
Vis hele sitatet...
Tja, det kunne jo hende at ts hadde noen interesser som den nye personen har, og da er jo grunnlaget lagt allerede... Som sagt alle har forskjellige interesser..
Sitat av kazmaier Vis innlegg
115kg KAN bety voldsomt muskuløs... Men uten og vite fettprosent så kan det jo bare bety at jeg er feit Nå er jeg ikke tjukk og synes jeg passer inn i kategorien relativt muskuløs. Når jeg passerer 50cm rundt biceps vil jeg driste meg til og kalle det ganske muskuløs.

Vel, jeg ville ikke sett brydd på deg hvis du valgte og sette deg hos meg. Neste gang du ser en litt morsk mann som matcher min beskrivelse så slå deg ned.. Jeg blir heller mer brydd hvis noen ser på meg og velger og bli stående fremfor og sitte med meg
Vis hele sitatet...
Du er nok en bamse. Er jeg heldig så er bicepsen min 28.

Takk for tilliten. Ser jeg deg neste gang på bussen skal jeg klappe deg på skuldra, takke for setet.
Er vel samme om det er kongen eller jørgen hattemaker som sitter der .. ingen som har noe med hva du skal alikevel ^^
Stagg: Rapporter tilbake om hvordan det går Kan jo hende du tar feil av meg og en psykopat med store problemer med kroppskontakt..

En artig histore som jeg kom på med relatert til frykt for store menn, eller i dette tilfellet mangel på frykt. Et par kompiser var på byen og han ene ble kastet ut av kebabsjappa. Han dreiv og surra og røra så mye at personalet sendte han ut med uforettet sak. Kompisen hans som var like full ble sendt inn og kom ut med to kebab. Han som ble sendt inn var egentlig ikke sulten og surra rundt med denne kebaben og rota seg bort fra de andre i gruppa. I ei bakgate kom han plutselig brått på en ordentlig bamse. Han her kjenner jeg til og dette er broiler av rang, 240 i benken og tattis på huet.

Broilern sto der med to damer og prata og min kompis med kebaben stoppa opp og så på han før han utbrøtt: Du trenger kebab! Broileren svarer best i enstavelsesord så han sier: JA.. Hvorpå min kompis rusler bort og begynner og mate han og lage fly og tog lyder når han vil at han skal åpne munnen. Damene rundt han ble rimelig forundret over dette og når kameratgjengen finner han igjen blir de jo også rimelig paff.. Botemiddelet for Norsk sjenanse er og vil alltid være alkohol
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det som jeg nevnte i andre avsnitt - spør deg selv, hvor ofte ser du folk i Norge gladelig spille volleyball, fotball eller noe annet artig og sosialt og som IKKE innebærer rølpefyll, en random sommer? (selvsagt sett vekk ifra det til tider dårlige været..)
Vis hele sitatet...
Ser ikke hva du griner etter. Innvandrerne på Storhaug i Stavanger spiller jo volleyball og basket hele tiden, uavhengig om de kjenner hverandre. Dem bare tar en ball under armen og trasker opp til parken.
Forsøker meg på en slags historisk analyse for den sosiale kulturen i Norge i dag. Svaret er selvsagt ikke der ute, men vi kan konstruere en brukbar modell med historisk empiri. Hvis vi tar utgangspunkt i at premisset er gyldig, og nordmenn er mer tilbaketrukne enn andre (i bunn og grunn europeere), vil dette vise seg i landets historie.

Her treffer vi til en viss grad - Norge opplevde en relativt sein industrialisering, noe som videre gav en sakte og moderne urbanisering. Mens resten av Europa opplevde modernisering siden begynnelsen av 1800-tallet (samtidig som byen har vært sentral kulturelt lenge før dette), fikk Norges bønder inntil nylig sin bygdesentrerte kultur totalt nedrevet. I Europa eide man en bykultur, i Norge lot ikke den bondske bygdeoppfatningen seg adoptere til byens forhold, og man utviklet en kjølig distanse til omgivelsene, med et hardt fokus mot det som ligner bondegårdens tilværelse - kjernefamilien.
Det er for merkelig. Jeg er ikke en sky person på bussen eller liknende i det heletatt, prater gjerne med
noen jeg ikke kjenner, hvis anledningen passer. Satt meg prata med en søt blond jente på bussen her i vår mens jeg gikk på skole og busset til og fra byen hver dag. endte faktisk med at få vite at hun ikke har vært her veldig lenge, og
klarte å oppklare for henne at hun faktisk var på feil buss og fikk henne på rett buss Det var hyggelig det.

kommer på en busstur til byen med dama og ei venninne av henne, satt nest bakerst i bussen, meg og dama på de nest bakerste setene og venninna hennes på det forran, dvs ledig bak oss. to gulinger kommer på bussen og er påvirka av noe, og den ene jævelen lener seg på seteryggene der vi sitter og prater dritt og at vi holder litt hender og hvor teit kjærestebullshit er og greier til kompisen sin. Vet det er greit å ikke bry seg, men faen jeg hadde lyst å knekke nesa og noen ribbein på den drittsekken.
Sitat av Kalars Vis innlegg
Jeg er bare vant til at jeg generelt misliker folk, da gidder jeg egentlig ikke bry meg å snakke med det som vistnok skal være Ola Nordman som sitter på bussen. Kan vel og innrømme at 'small-talk' ikke er det jeg er flinkest på.
Vis hele sitatet...
Er på ditt lag. Pep / Small-talk er noe folk kan spare meg for. Det er både kleint, lite interessant og til ingen nytte.
Jeg har ikke noe i mot ting slik de er. Er sjeldent jeg føler for å snakke om været på bussen..

Når det er sagt så tror jeg ikke bare det er folk som kazmaier som blir unngått på bussen!

Jeg opplever ofte at folk velger å stå fremfor å sitte ved siden av meg..
Og jeg er en liten jente, over gjennomsnittet pen ville jeg tippe, altså verken muskuløs eller skummel..

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor.. Per dags dato er det ingen som forventer at du starter en samtale med den du setter deg ved siden av på bussen/toget/trikken.. Tror de færreste er redd for å bli infisert eller smittet av noe.. Så hvorfor velger folk å stå på bussen?
Folk står for å slippe innpåslitne folk som absolutt må prate. Vi nordmenn vi liker rett og slett ikke å være sosiale på buss eller bane.
Sist endret av ompapa; 16. oktober 2012 kl. 15:59.
Sitat av ikkeviktig Vis innlegg
Jeg opplever ofte at folk velger å stå fremfor å sitte ved siden av meg..
Og jeg er en liten jente, over gjennomsnittet pen ville jeg tippe, altså verken muskuløs eller skummel..
Vis hele sitatet...
Hadde sitti ved siden av deg på bussen når som helst Vi som er over gjennomsnittet pene får holde sammen
Sitat av ikkeviktig Vis innlegg
Jeg opplever ofte at folk velger å stå fremfor å sitte ved siden av meg..
Og jeg er en liten jente, over gjennomsnittet pen ville jeg tippe, altså verken muskuløs eller skummel..

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor..
Vis hele sitatet...
Kanskje folk er redd for å bli sett på som creeps hvis de som er under gjennomsnittet pene setter seg med deg?
Jeg pleier ofte og ta å prate med randoms på bussholdeplasser osvosv..
Ganske hyggelig som oftest, finnes alltid noen som er litt grinebitre.
Er enig i det du sier, men vil ikke bruke amerika som et et eksempel, vil heller vise bortover mot Sørøst-Asia, eller ned i Mellom-Europa(Sør for tyskland da) osv.. Men Nordmenn er stort sett veldig overfladiske.. Spessielt generasjonen som nå er 30-40.. Vet ikke hvorfor, men føler de er værst..
Jeg mener selv at nordmenn er veldig private av seg. Får å få i gang en samtale på en buss så er man veldig avhengige av at begge parter er villige til å åpne seg for den andre. Mind your own business-atituden til mange nordmenn åpner selvsagt for kleine samtaler om hvor dårlig vær det er. Folk som er redd for å sitte siden av noen fordi de ikke vil prate burde fylle livene sine med "guts".

Sitt ned og si at du er sliten og ikke ønsker å prate i stedet for å stå der som om du er blind og ikke har sett at plassen er ledig. Tenk på alle som må stå sammenklemt i rushtraffiken som sikkert ville betalt en 100-lapp for å få en sitteplass.

Og gi plass til eldre og gravide. Folkeskikk er en klassiker.
Sist endret av Mofse; 18. oktober 2012 kl. 18:38.
Jeg slår lett ann en prat med noen på buss/tog (som oftest tog), når jeg orker. Jeg tror de fleste ikke har noe i mot det å slå ann en prat, men for all del, du ser jo om en person ikke vil, orker osv. Jeg er av typen som smiler til tilfeldige mennesker på vei hjem fra toget, utadvent om du vil, snakker med det meste som viser interesse.

Det absulutt værste må være de som leker "hard to get". Om noen smiler til meg, så smiler jeg tilbake, rett og slett fordi det er normal folkeskikk, gir ikke vedkommende et kaldt blikk og snur meg rundt akk.. Jeg er nok relativt ung, men må si jeg blir sjokket av gjevnaldrende, spessielt på bussen! Husker en episode på vei til skolen på buss..

Det kom en dame som var sånn rundt 50-60 år gammel, har sett damen flere ganger på samme buss. Bussen var nesten helt full, et ledig sete igjen, men såklart folk som ikke turte å spørre om de kunne sitte der, så sto en del bak i bussen og Uansett, damen spør den unge jenten (kanskje et år eldre enn meg eller noe) som sitter forran om hun kunne få lov til å sitte der. (Hadde det vært meg så hadde jeg selvfølgelig sagt ja med engang) Men denne ungen jenten sier "Jeg har jævlig mye ting da, stress å flytte veska" Og med skikkelig uhyggelig stemme. Først var jeg litt sjokket over hva hun faktisk sa, men så spurte damen igjen om hun kunne få sitte der, da velger jenten å si: "Hører du dårlig eller? Jeg sa jeg hadde jævlig mye ting" Jeg så at damen ble litt oppgitt og gikk bak i bussen til de andre for å stille seg der.. Jeg ble utrolig sjokket, at noen kunne være så frekke! Men uansett, ja, jeg mener at "Ola Nordman" kanskje kan lære seg at det er ikke så farlig og si hei og smile litt, eller slå ann en prat på bussen.. og folk flest skjønner at halv syv på morningen på bussen ikke er den mest idelle tiden å slå ann en prat
Norwegian Stiffness Syndrom

Noen som husker den reklamen? Det stemmer ofte bra desverre, men opplever også annet da.
Står man der og venter en stund på buss, tomt busstorv og et´ menneske til der,
så blir det jo gjerne til at man småprater litt.

Har også hatt fine, dype, og meningsfulle samtaler med totalt fremmede. Ubetalelig. (og nei, da mener jeg ikke 2-3 om natten på fylla )

F.eks satt jeg ved et bord i byen på dagen og nøt solen, drakk litt øl.
En voksen kar spør om han kan sette seg ned, og vips så var vi langt inne i en samtale om mye interresant,
kvantefysikk og alternative ting, hvorpå han retorerte til det jeg sa,
og snakket videre om samme tingen f.eks.

Helt sprøtt. Hadde aldri snakket noe særlig om slike ting før heller, bare lest en del bøker og slikt.
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Norwegian Stiffness Syndrom

Noen som husker den reklamen? Det stemmer ofte bra desverre, men opplever også annet da.
Står man der og venter en stund på buss, tomt busstorv og et´ menneske til der,
så blir det jo gjerne til at man småprater litt.

Har også hatt fine, dype, og meningsfulle samtaler med totalt fremmede. Ubetalelig. (og nei, da mener jeg ikke 2-3 om natten på fylla )

F.eks satt jeg ved et bord i byen på dagen og nøt solen, drakk litt øl.
En voksen kar spør om han kan sette seg ned, og vips så var vi langt inne i en samtale om mye interresant,
kvantefysikk og alternative ting, hvorpå han retorerte til det jeg sa,
og snakket videre om samme tingen f.eks.

Helt sprøtt. Hadde aldri snakket noe særlig om slike ting før heller, bare lest en del bøker og slikt.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=hGOLJlZW_qc
Som oftest er det mennesker som ikke er etnisk norske som slår av en prat med meg. De prater ivei når vi går i samme tempo mot sentrum, og det er hyggelig og interessant.
Så i ettertid går jeg rundt og irriterer meg over at nordmenn er så innesluttet.
Jeg lurer på hvorfor det er sånn, i grunn.

Men det virker som det også er en del reflekterte folk rundt i norge som ikke har noe imot å prate noen timer på toget eller bussen, det liker jeg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Sio Vis innlegg
Ser ikke hva du griner etter. Innvandrerne på Storhaug i Stavanger spiller jo volleyball og basket hele tiden, uavhengig om de kjenner hverandre. Dem bare tar en ball under armen og trasker opp til parken.
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant ja.. Nettopp innvandrerne gjør det!

Er det egentlig _så jævlig_ ofte nordmenn tar selv intiativ til volleyball, sandfotball, artige kafeturer, whatever annet på en varm sommerdag i oslo /stavanger/etc , ...såfremt det ikke er noe alkohol involvert?
Som jeg nevnte i første innlegg i tråden - man må liksom "organisere litt" før det blir noe ut av det, hvis nordmenn skal ha en random aktivitet.


Ser du nå hva jeg "griner" etter?? -Det er bare å innse det, f.eks si alkoholen er en veldig naturlig måte for nordmenn å komme over den sosial-kommunikative barriere-kneika..

Derimot i profesjonelle arbeidsforhold inntar nordmenn en nesten amerikansk-lignende tilstand/oppførsel med å være imøtekommende og informative . I private forhold nordmenn-utlendninger derimot, da er utlendingen/innvandreren vanligvis(ikke alltid) den klart mest kommunikative og utadvendte, hvis ikke nordmannen/norkvinnen er eksentrisk av seg (er mange av de også!).
Sist endret av aeon_illuminate; 24. februar 2013 kl. 01:49.
Jeg tror selvfølgelig at alle som snakker til meg på bussen er gale og psykotiske. Men siden jeg er profesjonell pissprater takler jeg situasjonen ganske bra og jatter med dem så lenge de har lyst.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg tror selvfølgelig at alle som snakker til meg på bussen er gale og psykotiske. Men siden jeg er profesjonell pissprater takler jeg situasjonen ganske bra og jatter med dem så lenge de har lyst.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg godt igjen i den! Synes personlig det er svært hyggelig å prate med folk, nesten uansett, så lenge de ikke ser ut som nervevrak, det går mer på fordommer da.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Tar jeg veldig feil, eller har du fortalt meg denne historien før? Den høres kjent ut.
Vis hele sitatet...
Du har kanskje lest noe lignende i denne tråden?
Sitat av somnium Vis innlegg
så, du er uenig med den sosiale kulturen her i norge, og mener den i USA er mer tilpasset deg som person og din personlighet..

noe som er helt greit.

men.. hvorfor skal du konstantere og proklamere at kulturen i USA er den "rette" for oss andre her i norge?
Vis hele sitatet...
Fordi USA er et prakt eksempel på kultur og den enestående republikkens fødsel ar lokalisert der?

Du må være stille... Norge er et innadvendt og innavlet samfunn som trenger å utfordres.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
I Norge er folk sky.

F.eks:

En engelskmann kommer bort til deg og spoor om veien. Svaret som kommer av de fleste nordmenn er "sorry, i dont speak english. Just like this: http://www.youtube.com/watch?v=AbOHMh9c3Cg

Sorry for skriveleifer da jeg er i Spania atm.
Hvis du synes det er ille, prøv å forestille deg hvordan eldre folk ser på deg som innvandrer i en buss. Er glad jeg slipper å ta buss like mye som jeg måtte før, for å si det sånn.

Men, i USA så tror dem fortsatt i kristendommen, selvom det er blitt bevist feil flere ganger, og jeg ville antatt at det å våre hyggelig med andre er noe som de følger de burde praktisere daglig som resultat av religion.
Enig med trådstårter her. De fleste nordmenn gjør sitt beste for å slippe å ha noe kontakt med hverandre på buss og tog, og hvis man faktisk snakker til en fremmed på f.eks. toget blir man sett på som en særing, mens i andre land forventes det at man skal snakke med hverandre. Merkelig.
Alle har sine grunner til å ikke være så utadvendte og sosiale med fremmede mennesker. Noen har kanskje psykiske plager som angst, stress, panikkanfall, depresjon og lignende. Noen kan være veldig paranoide med god grunn. Andre har rett og slett bare lyst til å være i fred, og har nok med det de driver med. Alt har sine grunner, og jeg personlig mener at det går veldig mye på enkeltindivider enn bare vår kultur i Norge. Har man litt sosiale antenner vet man som regel hvem, når, hvor og hvilken situasjon man skal innlede en samtale. Av og til går det automatisk. Har sett mamma gjøre det titt og ofte, og alltid ender samtalen i et smil.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tja, jeg har det på litt annen måte.

Opplevelsen min er at så fort jeg smiler litt ekstra og kommer med tullete ting så blir folk helt sånn "eeeehhhhh", spesielt yngre folk. Eldre folk på 40+ eller utadvendte gutter og jenter bare tyter med og ler litt med meg, spesielt de som er litt trygge. Dette er ikke basert på at jeg er en potensiell skrulle, søsteren min har det på samme måte. Hun studerer et prestisjefag, samt at hun blir ringt ned av arbeidsgivere som vil ha henne i stallen sin.

Hvem er dere idioter som går rundt med mursteinansikt. Hvordan i helvete klarer dere å være så LIVLØSE?! Dere er så SELVHØYTIDELIGE.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Nordmenn generelt virker som ett veldig lite sosialt folkeslag. Tror det muligens kan ha en sammenheng med at folk ikke vil skille seg ut, snakker du med en fremmed på bussen nå blir du sett på som merkelig. Ola Nordmann gjør bare det som er normalt og "trendy". Tror også det kan ha noe med at veldig mange er ekstremt naive og snakker ikke mer enn de må med folk dem ikke kjenner så godt.

Mulig dette bare ble helt teit, men det er hvertfall min oppfatning. (sier ikke noe negativt om de som ikke "small talker" på bussen altså! Jeg gjør det ikke selv, av den enkle grunn at jeg ikke liker "small talk" generelt!)