Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 36941
[CENTER]DMT Ekstraksjon
Av GrowMoe[/CENTER]

Jeg har nå laget oversatt og redigert liten guide for ekstraksjon av DMT fra Mimosa Hostilis rotbark (MHRB). Guiden er basert på ” Whatcha's Easy MHRB STB Extraction, Step by Step Pictorial” på Mycotopia.net, og vil ta for seg en enkel og sikker metode for å ekstrahere DMT fra plantemateriale. Metoden er prøvd og har vist seg å være veldig grei med tanke på resultat, brukervennlighet og sikkerhet. Metoden er en STB (straight-to-base/rett-til-base), og tar i bruk kjemikalier som er relativt lette å få tak i, og inkluderer også guide for rekrystallisasjon.

Du trenger:
500 gram Mimosa Hostilis rotbark eller annet plantemateriale som inneholder DMT
1200 ml Heptan/hexan (NAF heptan fås på apoteket)
500 gram Kaustisk soda/lut, NaOH (malerhandel i pulverform)
<50 gram Krystall soda, Natriumkarbonat (malerhandel i pulverform)
< 50 gram Epsom salt/badesalt (fås på bodyshop e.l. , evt. internett)

Utstyr:
2 stk 5L HDPE (PE-HD 2) plast dunk (Jernia)
Skje, pipette eller skilletrakt (buchner filter)
Trakt, helst glass eller rustfritt stål (evt. Hjemmelaget av 1,5 L brusflaske)
Kaffefilter

Hvordan lage skilletrakt:
Du tar en 1,5 L brusflaske og kutter den i to. Så tar du den delen med korken så skrur på en ny ”imsdal-type” kork med drikketut. Nå kan trakten stenges eller strålen reguleres etter behov.

Steg 1 – Pulverisering og blanding

Fyll plast dunken halvveis med vann. Mål opp kaustisk soda og tilsett forsiktig, litt av gangen. Det skal gå bra å ta 1/3 om gangen. Rist dunken til vannet blir varmt. Plasser dunken i kaldt vannbad så den avkjøles. Fortsett slik til all den kaustiske sodaen er løst opp i vannet og vannet er kaldt. Nå kan du tilsette MHRB, 500 gram (bruk gjerne trakten til dette). Barken MÅ være pulverisert. Om den ikke er pulverisert fra før, kan du gjøre dette i en food-processor. Det er altså et 1:1 forhold mellom MHRB og kaustisk soda/lut. Rist dunken veldig godt og sett den i et varmt vannbad. Vannbadet kan godt bare være oppvaskkom på kjøkkenet med varmt vann fra springen. Litt ekstra varmt vann tilsettes dunken, men lar det være nok plass til 400 ml heptan/hexan. Dunken las stå i vannbadet i minst en time, og ristes jevnlig.

Steg 2 - Ekstraksjon
Nå tilsettes 400 ml heptan. Dunken ristes godt flere ganger og settes tilbake i vannvadet.
Vannet skal være så varmt du kan få det i springen og så høyt opp på dunken du kan få det.
Etter rundt 20-30 minutter kan du se at lagene begynner å skille seg, med heptanen på toppen, og MHRB/lut-løsningen ligger på bunnen. Vent til lagene har skilt seg fullstendig, ca 45 minutter. Det øverste laget skal nå dekanteres av (skilles/separeres) fra det nederste. Av erfaring er det beste uten tvil å bruke en skikkelig skilletrakt. Med en skje blir det veldig tungt og kjedelig, og du får ikke ut alt. Det er ikke så viktig før den siste ekstraksjonen, men da er det et poeng i å få med seg så mye som mulig.
Separer lagene så godt som mulig og spar heptanen/hexanen i en egen dunk. Gjenta med ny heptan/hexan 3 ganger, og hver gang separerer du det til den andre dunken. Når du er ferdig vil du i teorien ha rundt 1100-1200 ml heptan/hexan. Denne inneholder også NN-DMT, og om du ikke skal spare løsningen for å ekstrahere det mystiske jungel-krydderet også, kan rotbark-løsningen nå kastes.

Steg 3 - Vask
Nå skal heptanen/hexanen vaskes for å få bort alle ureinhetene og evt. kjemikalier som ligger igjen. Til dette bruker vi Krystall soda og vann, og til slutt kun vann. Dekk bunnen av et glass med krystall soda og fyll halvveis med vann. Rør om til vannet blir klart og alt pulveret har løst seg opp. Om du kan, sjekk at Ph er over 9-10. Hell halvparten av vannet i dunken med heptanen/hexanen og rist. De skilles ummiddelbart og da vil dette ”vannet” ligge nederst, og om det var mye ureinheter vil den være farget. Hell over heptanen på den andre dunken som nå er rengjort. Når du kommer til bunnen kan alt helles rett i en hjemmelaget skilletrakt. Vent til innholdet har skilt seg igjen, og åpne tuten. Følg nøye med på strålen som kommer ut og steng tuten med en gang du ser at den skifter fra ”vannet” til heptanen. Heptanen som er igjen helles over i dunken med resten, og prosessen gjentas. Til slutt skal vi gjøre en siste vask med reint vann. Når vi gjør den siste vasken er det viktig å være kjapp, da noe DMT kan løses i vannet. Vasken utføres som de to andre. Husk at DMT ligger i heptanen, så prøv å ikke søle. Det er jo selvfølgelig lettere sagt enn gjort.

Steg 4 - Tørking
Vi skal nå fjerne all fuktighet i løsningen. Det gjør vi ved å først fjerne all fuktighet fra badesaltet (Epsom Salt) ved å enten kjøre den i mikroen eller ovnen. Ovn på 200 grader i en halvtime til en time funker fint. Badesaltet skal da være et hardt flak som kan brekkes i biter. Når vi legger dette i heptanen vil det trekke ut all fuktighet fra den siste vasken, som vi ikke fikk helt ut. Bare putt oppi en spiseskje og rist godt på dunken. Legg et kaffefilter i din hjemmelagede trakt, ta av tuten, og hell over heptanen i den andre dunken igjen. Badesaltet vil da ligge igjen i filteret. Kast filteret. Skru på korken til dunken med heptanen, og sett den i dypfryseren. Dunken skal stå i fryseren i 12-72 timer for å danne bunnfall.

Steg 5 – DMT
DMT vil nå falle ut av heptanen og legge seg i bunn av dunken. Når du har gjort dette og all DMT har falt ut, kan du gjøre som i steg 4 for å sile av DMT. Når du har alt i filteret, legges dette til side for å tørke. Dette går litt fortere med en liten vifte. Heptanen kan brukes om igjen, og det vil faktisk være noe DMT igjen i heptanen. Dette kan utvinnes ved å fordampe/evaporere heptanen.

Denne metoden vil resultere i noe som er alt fra hvite krystaller til litt mer gult DMT. Om renere produkt ønskes kan man foreta en rekrystallisasjon. Dette er egentlig ikke nødvendig, da det som er av urenheter er ufarlig og består for det meste av plantefett. For de som allikevel vil, kan vi enkelt få et renere produkt. Man vil med en rekrystallisasjon få mindre, men renere resultat.

Steg 6 – Rekrystallisasjon
Legg DMT i et shotteglass eller målesylinder. Fyll på med ca 75 ml/gram. Varm opp i vannbad (ikke mer enn 40-50 C) og la DMT løses opp i heptanen. La de fargede ureinhetene synke til bunn, fjern fra vannbad, og la løsningen avkjøles. Når du nå heller av heptanen til et nytt shotteglass, vil ureinhetene ligge igjen i bunn. Du kan kaste eller vaske ut av det glasset med ureinhetene. La det andre glasset stå og fordampe. Hvit krystaller av DMT vil dannes i glasset. Om enda renere produkt ønskes, kan prosessen gjentas.

Metningspunkt
Heptane/Bestine: 1g/50mL (heated), 1g/90mL (roomtemp)
Toluene: 1g/60-80mL (any temp) (this is jungle, DMT , and DMT oxide)

Jungel-krydder
Om noen der ute ønsker å prøve seg ut på det litt mer mystiske jungle-krydderet, kan det gjøres omtrent like enkelt ved å bruke toluene/xylen istedet for heptan. Toluenen vil faktisk dra ut både DMT og jungel-krydder, så du kan da strengt tatt bruke toluen først, og deretter dra ut DMT fra jungel-krydderet (eller ikke). Det eneste problemet med toluen er at det ikke nytter å fryse det for å lage bunnfall med DMT. DMT vil ikke falle ut når toluen fryses, så den må fordampes. Det sier seg selv at å fordampe over en liter med løsemidler kan ta sin tid, og kan innebære en viss sikkerhetsrisiko. Vær forsiktig!

Om denne metoden benyttes vil du få en blanding av DMT og jungel-krydder. Hvis det er ønskelig kan DMT ekstraheres og skilles fra jungel-krydderet ved en rekrystallisasjon. Det som du da regnet som ureinheter med oransje eller rødlig farge, inneholder nå aktive alkaloider som kan røykes som NN-DMT. Det er ingen konsensus på hva dette jungel-krydderet egentlig er, så ikke spør. Bruk nettet om du lurer (”Jungle Spice: Mystery Alkaloids of Mimosa Root Bark”)

Notater
I stedet for heptan kan man bruke hexan eller naphtha (ronsonol lighter fluid). Bruk hansker og beskyttende briller. HDPE er en klassifisering av plast som tåler diverse kjemikalier. Vanlig plastikk reagerer med mange av de løsemidlene vi kan bruke til dette, og er derfor uegnet. Jeg vet ikke hvorfor, men brusflasker ser ikke ut til å reagere med heptan. Aluminium reagerer også med noen av disse, så det er best å bruke glass eller rustfritt stål. Jeg anbefaler ikke å bruke brusflasker, dette gjøres på eget ansvar. MHRB kan bestilles ferdig pulverisert og kan bl.a. brukes som en ingrediens i såpe.

Det finnes mange måter å ekstrahere DMT på, og dette er kun en metode. Jeg har ikke laget denne selv, men oversatt og redigert en engelsk metode. I den originale metoden er det med bilder av hele prosessen, og det kan gjerne være lurt å se igjennom denne også, for å få bedre forståelse for prosessen. Den er prøvd, og fungerer veldig bra.

NAF heptan er Norges Apoteker Forbunds sin heptan og skal være ganske ren. Jeg vet ikke eksakt hvor ren den er, men hvis en foretar en prøve med fordamping, ligger det ingenting igjen. Det er veldig viktig at alle kjemikalier som brukes er så rene som mulig. For best mulig resultat, brukes ”lab-grade” kjemikalier. Det kan være litt vanskelig å få tak i, men om du har et selskap/foretak skal det gå an å bestille.

DMT lukter som plastikk og møllkuler. Brukerdose er fra 30-60 mg. DMT har ingen effekt hvis det inntas oralt, om du ikke først har tatt MAOI. Jeg vil på det sterkeste anbefale at de som vurderer å ta MAOI leser seg opp på emnet først, da dette kan potensielt være farlig (spesielt i kombinasjon med diverse helt vanlige matvarer).

Innholdet av DMT i plantemateriale kan variere veldig fra "batch" til "batch". Det sies at MHRB har ca. 0.57% DMT. Det er ikke uhørt å få rundt 0.5-1.8% av det platematerialet du startet med. Det vil også påvirkes av hvor rent produktet er, selvfølgelig.


Kilde: Whatcha's Easy MHRB STB Extraction, Step by Step Pictorial
http://forums.mycotopia.net/dmt-spic...pictorial.html

[CENTER]GrowMoe[/CENTER]
Sist endret av GrowMoe; 2. november 2010 kl. 15:57.
Pen lesning. Hvor mange brukerdoser (ca) kan man ekstrahere fra et halvt kilo bark?
Mange... du kan jo lett få mellom 5-8 gram per 500 gram bark. Et eksperiment med 100 gram bark, resulterte i omtrent akkurat ett gram fin, hvit DMT. En brukerdose er ca 40-100 mg, men forskjellige kilder gir forskjellige svar. 50-60 mg er en god dose.

Kanskje jeg skulle nevne at heptan, hean og naphtha er veldig brannfarlig. Bruk aldri åpen flamme i nærheten og ingen røyking! Vær varsom og les advarselen på alle kjemikaliene. Når løsemiddelet fordamper er denne gassen også helseskadelig, så hvis det skal fordampes, sørg for god ventilasjon. Noen velger å gjøre dette ute, men en kraftig kjøkken vifte duger.
Sist endret av mentalmelt; 3. november 2010 kl. 11:20.
Tusen takk, har ikke noe problem med engelsk, bare nå vet jeg hvor å finne pentan osv og alle det andre solvanter osv man trenger.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Nytt resultat av 1 Kg MHRB: 11 gram DMT av forskjellig renhetsgrad. Nesten halvparten var veldig rent (hvitt), noe litt gulere, og pittelitt oransje krystaller. Jeg kan kanskje laste opp noen bilder...

PS: Har ikke teste med Toluen ennå, men det kommer vel etterhvert.
Sist endret av GrowMoe; 18. februar 2011 kl. 16:44.
Kjøkkenvifter blir dessverre etterhvert ganske dårlige og bråker mer enn de suger(Hørtes kjent ut)

Jeg ville personlig satset på å gjøre dette ute med en billig bordkomfyr/kokeplate. Noe ala Kervel2000 får du praktisk talt kastet etter deg på finn.no

Kjedelig at dette er det som går igjen hos alle leverandørene av bark i disse dager... Info: All sales are currently suspended
Sjekket ihvertfall 5-6 steder hvor jeg har sett dette før. Har også lest mye i det siste om krystaller utvunnet på denne måten (Ikke noe galt med metoden,bare barken) som har svært lite til ingen virkning. Men får kanskje prøve en liten batch fra denne siden da for å teste ut denne knallgode guiden.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har vært på tur for å skaffe utstyr og ingredienser og har i den forbindelse ett spørsmål:

Var på biltema og kjøpte to plastdunker. Ble litt usikker siden du skriver "PE-HD 2".
De som jobbet på biltema visste ikke om dunkene reagerte med løsemidler eller ikke, og under står det "PE-HD" og tallet to inni et trekant-symbol. Jeg ble litt usikker på om dette var riktig type da tallet ikke stod etter teksten.
Jeg regner med at det er riktig, men vil ikke ta noen sjangser med sånne kjemiprosjekter :P

Her er et bilde. Ser det riktig ut?
http://bildr.no/thumb/900586.jpeg
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vakkert. Tusen hjertlig takk
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan oppbevarer jeg det ferdige produktet? Inni alu-folie, i fryseren? Funker det?
Lufttett i fryseren ja. En liten glassbeholder funker utmerket. Eller i verste fall en klips-pose.
Funker det i en helt vanlig pipe? Og hvor lenge må det tørke etter at jeg tok det ut av fryseren?
Jeg lot det tørke i 6 timer før jeg la litt pulver i en pipe. Jeg merka absolutt ingenting. Dette var en pipe med et lite kammer foran hvor jeg la pulveret. Beste måte å røyke det på?
Det finnes utallige tråder om dette kamerat The dmt machine er en god metode. (google)
Sist endret av Saint123; 1. november 2011 kl. 16:48.
Hvor mye vil alt det utstyret du lister koste til sammen?
Ja jeg vet, hehe. Det står bare forskjellig overalt. Denne metoden er jo veldig annerledes enn den som er fra mycotopia. Polar vask gjør vi ikke her. Det er heller ingen rapport her om hvordan den funka. Noen som har prøvd denne?

Men ja, the dmt machine ser bra ut
Har prøvd denne ekstraheringsmetoden.
Resultatet var potent krydder =)
Sitat av Grix Vis innlegg
Hvor mye vil alt det utstyret du lister koste til sammen?
Vis hele sitatet...
Det koster ca 13-1500.

Potent som bare det. Uten rekrystallisering. Men måtte bruke veldig mye for
å få funk. Men bare varma det på sølvpapir, så blir nok bedre i en lyspære..

Fikk ikke breakthrough hvertfall, men det ble veldig rart til tider og ville visuals.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er dette NN-DMT?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av combat38 Vis innlegg
Er dette NN-DMT?
Vis hele sitatet...
n,n-DMT om du bruker mimosa hostilis bark, andre plantematerialer som inneholder n,n-DMT inneholder kan inneholde 5-MeO-DMT bl.a.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
n,n-DMT om du bruker mimosa hostilis bark, andre plantematerialer som inneholder n,n-DMT inneholder kan inneholde 5-MeO-DMT bl.a.
Vis hele sitatet...
5-MeO-DMT krever dog en annen form for ekstrahering, så selv om du skulle bruke denne guiden på plantemateriale som inneholder både nn-DMT og 5-MeO-DMT eller Bufotenine så vil du i teorien kun sitte igjen med nn-DMT, mens de andre molekylene vil ligge igjen i plantematerialet.
Sist endret av skytouch; 22. november 2011 kl. 13:18.
Er det best å bruke destilert vann til dette? eller spiller det ingen rolle om man bruker springvann?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om man kan er vel destillert vann det beste, men jeg er ikke av oppfatningen at Norsk springvann er så full av kontamineringer at det vil påvirke ekstrasjonen i noen større grad.
Hei. Kjenner noen som skal prøve seg på ekstrasjons guiden beskrevet her. Har bare et spørsmål angående steg 4. Dunken vil på dette tidspunktet inneholde ca 2-3 liter væske.
Hvis min bekjente setter denne dunken i fryseren 12-72 timer vil den bli bunnfrosset iløpet av noen få timer, er dette meningen? Og vil bunnfallet danne seg i tiningsprossesen?
Beklager på forhånd hvis dette er teite spørsmål, men man vil jo forstå hele prosessen før man setter igang.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har ikke itført denne ekstrasjonen selv, men denne vesken er jo fullt av kjemikalier blandet ut i vann.
Jeg tror ikke den fryser på like kort tid som rent vann.
Takk for meget raskt svar. Da er alt under kontroll.
Jeg forstår ikke helt andreas.. Steg 4, du har altså tatt ut all heptanen med en pipette eller skilletrakt? Slik at du sitter igjen med kun heptan som har sugd til seg molekyler fra blandingen med bark. Der skal du i alle fall være. At dette er 2-3 liter med heptan? Da må du i såfall ha brukt godt over 1 kilo med bark? Du skal kun sette heptan i fryseren. Heptan trekker til seg molekylet vårt når det er varmt, og slipper det ut når det blir kaldt. Heptanen fryser selvfølgelig ikke.
whicked: Takker, du har selvfølgelig helt rett. Heptan fryser IKKE.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det mulig å gjøre dette uten å bruke fryseren? Kanskje la det ligge ute nå om vinteren?
Glem det over, men har et annet spørsmål:

Det er mye billigere å kjøpe nafta på europris etc. enn heptan fra apoteket.. Funker det like bra? Fant tennvæske ("nafta petroleum, hydrogen avsvolvet tung") og white sprit ("nafta petroleum, hydrogenbehandlet tung"). Hvilken fungerer best?
Sist endret av Grix; 27. desember 2011 kl. 14:51.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har jeg skaffet alle ingrediensene, og vil gjerne dele hvordan, ettersom jeg hadde en del problemer med å finne noen av dem:

- Kaustisk soda og Krystall soda fikk jeg begge på en stor ICA butikk, ved siden av plumbo. Det var veldig billig, ca 30kr for hver boks, med 450g i hver. Sikkert ikke veldig rent, though.
- Epsom salt (som bare er magnesiumsulfat) hadde de ikke noen steder i Bergen, så jeg måtte kjøpe på Ebay. Men der var det veldig billig, kostet under 50-lappen med frakt for 250g.
- Heptan/hexan hadde de ikke på noen av de tre nærmeste apotekene jeg var i. Veldig vanskelig å finne. Istedet kjøpte jeg tennvæske på Europris. Sikkert ikke like ideelt, men ser relativt greit ut utifra ingredienslisten. Denne var også utrolig billig, 30kr for en liter.
- Med HDPE "plastdunker" trodde jeg først du mente esker/bokser, og jeg leter lenge etter dette. Men så skjønte jeg at det var snakk om slike: http://www.okelektriske.no/file/349796.jpg . Dette hadde de på Europris også. Igjen, veldig billig. Men vanskelig å skille fra, så må bruke en glassskål eller noe for det..
- Gadd ikke lage skilletrakt, men kjøpte heller en stor 100ml sprøyte fra ebay. Veldig billig, og lett å bruke. Tar hele nafta/heptan-lagene med fem trekk.
- Mimosa kjøpte jeg på ebay også. Dette var klart det dyreste, ca 300kr for 250g, men det gikk hvertfall raskt og kom knirkefritt gjennom tollen. Kjøpte revet bark, som kan enkelt pulveriseres i mixmasteren.
Sist endret av blendtek; 12. januar 2012 kl. 23:39.
Er det normalt å kun få 1 gram beige pulver ut av 250gram bark?
Sitat av Grix Vis innlegg
Er det normalt å kun få 1 gram beige pulver ut av 250gram bark?
Vis hele sitatet...
Nei. Kjøp et skikkelig løsemiddel. Heptan er overlegent nafta på alle områder. Om jeg bruker heptan får jeg rene, fine, hvite krystaller, med nafta(zippo lightergass) får jeg gule litt seige krystaller som trenger minst to rekrystalliseringer før det er brukbart.

Om du bruker heptan og fortsatt får så dårlig resultat er det veldig svak bark du har fått tak i.
Kan man kjøpe heptan andre steder enn på apoteker, f.eks på nett? Ingen apoteker i nærheten har det.
Nei, men du kan få apoteket til å bestille det. I bygda der jeg bor tar det kun en dag å få det inn.
Hvis de spørr hva man skal med det, da? Noen kreative svar her, som ikke vil føre til rynking av øyenbryn?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hvis de spørr hva man skal med det, da? Noen kreative svar her, som ikke vil føre til rynking av øyenbryn?
Vis hele sitatet...
Det har de ikke noe med. Men om du absolutt føler for å si noe i den veldig usansynlige situasjonen har du noen bruksområder her.
Sist endret av Dodecha; 16. januar 2012 kl. 20:47.
Du kan feks si at du skal vaske bort lim rester etter klistremerker på en bil eller moped. Eller vaske sminkeutstyr som hun her: http://maquillage.blogg.no/127497430...minkekost.html
Jeg kjøpte 3 store flasker med heptan på apoteket, da dama i kassa spurte hva jeg skulle med det, svarte jeg bare at jeg skulle bruke det til zippolightere.
Skal si meg enig at det var en tåpelig unnskyldning, og det virker ikke som hun trodde helt på meg heller, men fikk kjøpt.
Jeg fant nettopp et apotek som solgte heptan, noen uker etter jeg lette første gang uten hell. Men da jeg skulle betale kom det en eldre ansatt bort til hun som ekspederte meg og sa til hun: "Han der har vært innom før og spurt, da sa jeg bare at vi ikke hadde det" og hintet til at hun yngre ikke skulle selge slike ting til meg(?). Men jeg er veldig usikker på om de i det hele tatt snakket om meg og heptanen og ikke en annen kunde, fordi 1) Jeg husker ikke engang selv at jeg var innom akkurat dette apoteket forrige gang, og 2) Hun sa det rett foran meg, prøvde tydeligvis ikke å skjule det, og hvis hun snakket om meg ville jo det vært utrolig frekt..

Hva tror dere? Er heptan et produkt som apotekere er veldig forsiktig med å selge? Hvorfor det, hva trodde de at jeg skulle bruke det til? Var en veldig ubehagelig opplevelse uansett.

Sitat av combat38 Vis innlegg
Jeg kjøpte 3 store flasker med heptan på apoteket, da dama i kassa spurte hva jeg skulle med det, svarte jeg bare at jeg skulle bruke det til zippolightere.
Skal si meg enig at det var en tåpelig unnskyldning, og det virker ikke som hun trodde helt på meg heller, men fikk kjøpt.
Vis hele sitatet...
Kan heptan i det hele tatt brukes til lightere? Hvorfor ikke vanlig lightervæske? Jeg ville hvertfall ikke trodd på den forklaringen
Sist endret av blendtek; 18. januar 2012 kl. 20:48.
Heptan kan brukes i lightere, om det er så vanlig er en annen sak
Sitat av blendtek Vis innlegg
Jeg fant nettopp et apotek som solgte heptan, noen uker etter jeg lette første gang uten hell. Men da jeg skulle betale kom det en eldre ansatt bort til hun som ekspederte meg og sa til hun: "Han der har vært innom før og spurt, da sa jeg bare at vi ikke hadde det" og hintet til at hun yngre ikke skulle selge slike ting til meg(?). Men jeg er veldig usikker på om de i det hele tatt snakket om meg og heptanen og ikke en annen kunde, fordi 1) Jeg husker ikke engang selv at jeg var innom akkurat dette apoteket forrige gang, og 2) Hun sa det rett foran meg, prøvde tydeligvis ikke å skjule det, og hvis hun snakket om meg ville jo det vært utrolig frekt..

Hva tror dere? Er heptan et produkt som apotekere er veldig forsiktig med å selge? Hvorfor det, hva trodde de at jeg skulle bruke det til? Var en veldig ubehagelig opplevelse uansett.



Kan heptan i det hele tatt brukes til lightere? Hvorfor ikke vanlig lightervæske? Jeg ville hvertfall ikke trodd på den forklaringen
Vis hele sitatet...
Veldig frekke ansatte. Det eneste jeg kan tenke meg er at du ser ung ut, eller kler deg på en måte som vekker mistanke. Ta på deg litt skikkelige klær neste gang og si du trenger en flaske heptan til sminkefjerning på en fotoshoot. Om de graver videre sier du bare at du kun er produksjonsansvarlig og fikk beskjed av sminkøren om å kjøpe heptan på apoteket.
Hvordan du oppfører/kler deg har litt å si i situasjoner som dette.(selv om det strengt talt ikke burde det, da de egentlig ikke har noe med hva du skal bruke det til)
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Er det normal praksis på apoteker å nekte personer å kjøpe diverse produkter hvis de ansatte mistenker at bruksområdet er alt annet enn noe helsemessig? Regner med at de kan ha kjøreregler siden det er privat drevet.
Føler at det blir så dumt å skulle kjøpe noe, og hvis kassedamen spør hva du skal med den, nekter du å si det.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Føler at det blir så dumt å skulle kjøpe noe, og hvis kassedamen spør hva du skal med den, nekter du å si det.
Vis hele sitatet...
Iallefall når heptan faktisk har en rekke bruksområder du kan finne på. Om du står i kassen og ser usikker ut og helt klart ikke aner noe legitimt bruksområde så ser jeg for meg at flere apotekansatte kan finne på å nekte deg å kjøpe det.

Men seriøst, til dere som sliter med å få kjøpt. Finn et bruksområde på forhånd, kle deg litt ordentlig å gå inn i butikken med en skikkelig holdning. Jeg har kjøpt heptan flere ganger på forskjellige apotek og har aldri opplevd så mye som et mistenkelig blikk.
Veit det at heptan brukes til å rense kameralinser.
Sist endret av combat38; 26. januar 2012 kl. 10:41.
Mener å ha hørt/lest en plass at DMT eksisterer "i alt". Stemmer dette, og vil dette si at man kan ekstraktere DMT fra f.eks. vanlig bark?

Sitat av GrowMoe Vis innlegg
Mange... du kan jo lett få mellom 5-8 gram per 500 gram bark.
Vis hele sitatet...
Regner jeg feil nå, eller vil det si at du kan få (grovt utregnet) ~100 brukerdoser på 500 gram MHRB?
Sitat av trckLOL Vis innlegg
Mener å ha hørt/lest en plass at DMT eksisterer "i alt". Stemmer dette, og vil dette si at man kan ekstraktere DMT fra f.eks. vanlig bark?
Vis hele sitatet...
Det finnes mange steder, men ikke overalt. Men det er kun få planter som inneholder nok DMT til at man kan ekstrahere det, så vanlig bark vil ikke fungere.

Sitat av trckLOL Vis innlegg
Regner jeg feil nå, eller vil det si at du kan få (grovt utregnet) ~100 brukerdoser på 500 gram MHRB?
Vis hele sitatet...
Stemmer.
Sitat av Grix Vis innlegg
Det finnes mange steder, men ikke overalt. Men det er kun få planter som inneholder nok DMT til at man kan ekstrahere det, så vanlig bark vil ikke fungere.
Vis hele sitatet...
Er det ett eller annet som kan plukkes/fåes tak i her ute i skauen som inneholder nok DMT til å ekstraheres da?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av trckLOL Vis innlegg
Er det ett eller annet som kan plukkes/fåes tak i her ute i skauen som inneholder nok DMT til å ekstraheres da?
Vis hele sitatet...
Nei, med mindre du er heldig og finner en strain av phalaris gress som ikke har blitt berørt av mennesker, dette har blitt diskutert på forumet før, her og her.
Prøvde en gang til på dette, men failet hardt. Denne gangen hadde jeg heptan, ikke nafta, og trodde da resultatet ville bli bedre. Denne gangen prøvde jeg å følge denne guiden: http://www.erowid.org/plants/mimosa/...emistry1.shtml med tanke på vann, siden den guiden sier jeg skulle ha 5(!) ganger så mye vann enn denne guiden. Barken var bestilt ferdigpulverisert, da skulle man visstnok bruke enda mer vann. Det var nok en stor tabbe. Jeg lot den oppløste barken og NaOH'en ligge i dunken over natten, hvis det har noe å si. Da hadde jeg ikke plass til begge i varmtbad, og det ble så mye styr at jeg endte med å ikke ha noen i varmtbad. Denne gangen var det så enormt mye vann at jeg ikke hadde plass i en bakebolle, så jeg brukte to. Når jeg la til heptanen ble det veldig lite heptan med tanke på hvor stor vann/NaOH/bark-løsningen var.

Først gikk det greit, og lagene så ut til å skille seg allerede etter et par minutter. Jeg rørte rundt en gang til, for å få med mest mulig DMT siden det virket som om de ikke hadde blandet seg skikkelig. Enda en gang begynte de skilte de seg ganske fort. Jeg lot de stå å skille seg mer og gikk å gjorde noe annet. Når jeg kom tilbake etter en time var de ikke skilt seg mer enn da jeg gikk. Det var såvidt heptan i det hele tatt over det svarte. Jeg ventet enda litt lenger, men ingenting forandret seg. Jeg helte oppi litt mer heptan og rørte rundt igjen. Når jeg kom tilbake etter en time var ikke lagene skilt i det hele tatt. Det virket nesten som om heptanen hadde forsvunnet, selv om jeg hadde helt oppi mer for en time siden. Jeg ventet enda en time og så prøvde jeg å skille lagene selv om de var tilsynelatende ikke skilt. Jeg fikk ut kanskje 15 ml heptan, av de 250ml jeg hadde helt oppi (Jeg brukte 200gram bark). Jeg brukte en sprøyte til å skille lagene forrige gang, og det funket fint. Men denne gangen hadde sprøyten plutselig blitt ødelagt også, som gjorde det hele mye verre. Det endte med at jeg tømte hele driten i do.

700kr rett ut vinduet. Hva gikk galt?
Høres ut som du ikke var nøyaktig nok.
Varmtvannsbadet er jo blandt annet en ting som skal føre til at lagene raskere separeres.

Dette er forøvrig den beste guiden jeg har vært borti:
https://mycotopia.net/forums/dmt-spi...pictorial.html
Du må registrere deg der for å se bildene, men det bør du for det er bildene som gjør guiden ekstra bra.