Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1281
Hei Freaks! Satt å klonka på tangentene her om dagen, så bestemte meg for å recorde en improvisasjon. Vært fint med litt konstruktive tilbakemeldinger på hva dere synes Brukte Ableton live 9 og kontakt 5 The Giant med litt modifikasjoner.

Link: https://soundcloud.com/espenaj/spirit
Det høres bra ut - typisk minimalistisk. Lydmessig syntes jeg kanskje noen av de lyse tonene skjærer litt i ørene (ca 1:26-1:30) fordi du går fra å spille piano (~mezzo piano) hele sangen til fortissimo i akkurat det tidsrommet. Ellers ville jeg slengt inn en ekstra variasjon. Akkurat nå har du en grunnmelodi som går igjen hele sangen som du bygger på. Det hadde nok vært sunt å slengt inn noe som kan vekke litt mer interesse.

Ellers likte jeg veldig godt bassen og lyden - det passer veldig godt til en slik minimalistisk stil.

Men det er bare min mening
Trådstarter
Tusen takk for en veldig fin, konstruktiv å ikke minst hjelpende tilbakemelding. Jeg skal jobbe mere med velocity på pianoet. du har rett i at det skjærer på det partiet. Blir nokk å kjøpe meg fullveide tangenter ettervært. Semiveide fungere helt ok, men til slike opptak så blir vell forskjellen at jeg får kontrollert volumet mye bedre med fullveide tangenter. Skal også jobbe videre med variasjon å prøve å skape noe utover det jeg sitter med nå. Jeg har slitt veldig med å bygd opp slike låter på rett måte. I forhold til å splitte opp i intro med volum justeringer å oppbygging til hovedparti med volum justeringer, samt endringer å variasjon.
Sitat av EspenaJ Vis innlegg
Tusen takk for en veldig fin, konstruktiv å ikke minst hjelpende tilbakemelding. Jeg skal jobbe mere med velocity på pianoet. du har rett i at det skjærer på det partiet. Blir nokk å kjøpe meg fullveide tangenter ettervært. Semiveide fungere helt ok, men til slike opptak så blir vell forskjellen at jeg får kontrollert volumet mye bedre med fullveide tangenter. Skal også jobbe videre med variasjon å prøve å skape noe utover det jeg sitter med nå. Jeg har slitt veldig med å bygd opp slike låter på rett måte. I forhold til å splitte opp i intro med volum justeringer å oppbygging til hovedparti med volum justeringer, samt endringer å variasjon.
Vis hele sitatet...
Du har ihvertfall noe bra gående Fullveide tangenter gjør veldig mye av jobben. Keyboarded jeg bruker har desverre ikke det, men håper å skaffe meg et elpiano før eller siden. Er ikke lett å få satt det sammen på en "fornuftig" måte.