Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 525
Har to planter som står i et skap i kjelleren "der den står"
mesteparten av tiden

Det er ganske kaldt ute i finnmark, men sola har kommet for fullt.

Er det positiv, negativt, eller ingen vits, å ha plantene ute for at de skal få litt naturlig sol? Ja jeg er hippie

de hørte på side brok og sola seg med meg i går, men undrer om det er farlig pga temperaturen?

Det er 5 grader i luften ute, men det er varmere i sola

Meninger?
Sist endret av meaculpaUIO; 6 dager siden kl. 12:33.
planta tåler typ minusgrader, rotsystemet derimot burde du holde varmt.
5 grader burde gå fint en stund.

Frisk luft er bra.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
de hørte på side brok og sola seg med meg i går
Vis hele sitatet...
Haha <3 Bra du tar godt vare på herlighetene
Nei det har ingenting for seg, worst case går planten inn i sjokk.
5 grader er litt under godkjent egentlig. Det er omtrent en tropisk plante liksom. Vent til det er 10-15 ihvertfall. Men når det er temperatur til det er det supert å gi den fullspektrum sollys, og med de lange dagene med sol man kan få i nord skal du se planten trives
rusreform
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Blir max 3-4 timer, i ly for vinden. Mener sjæl den ser mer vital ut etter å ha vært med på grillparty i går.
Bladene reiste seg litt osv.

Men får dundern av å se dem bøye seg i vinden, selv i skjul
De store svingningene i temperatur så raskt uten noe form for gradvis overgang er helt klart ikke bra. Du har bare ting å tape på å gjøre dette. Ofte skadene ikke syntes før hele planten plutselig en dag går rett ned og du kan bruke den som kompost.