Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1614
Anonym bruker
"Forbannet Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Poster anonymt.

God dag. Har et spørsmål. Jeg har en sak på meg angående besittelse og bruk av hasj. Hver gang jeg blir stoppet av politiet, spør de hvordan det går med meg og generelt spørsmål om rusmidler.

Men her kommer spørsmålet. Hvis jeg har en medpassasjerer, foreksempel min mor. Som ikke aner at jeg har den dommen. Vil de da foresatt stille de samme spørsmålene, eller har de taushetsplikt og må ta meg ut av bilen og spørre slikt at hun ikke hører det?

Hva er deres erfaring freak?
Det kommer nok mye ann på situasjonen, men generelt så vil jeg tro de er tilbakeholden på informasjon om deg foran andre, enn når du er alene.

Mindre sjanse for full sjekk når du kjører rundt på dagen med mor, enn om du kjører alene/med kompiser midt på natta.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De har alltid vært ålreite med meg. Feks bedt meg bli med dem i bilen deres for en blåseprøve, og tatt praten og spytteprøve der.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har helt motsatte erfaringer.
Satt i full bil med familiemedlemmer.
Ingen viste om domen, og politiet spurte bare rett ut forran alle.

Dette var en dom for svindel.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De skal ha taushetsplikt. De spør om du har noe på rullebladet, du kan velge å svare ja og "det ser du hvis du slår meg opp", foran familiemedlemmer, eller nei og de slår deg opp uansett og tar deg ut av bilen for å konfrontere deg. Vet ikke hvordan det pleier å skje i praksis men det er sånn det skal foregå hvertfall
Er det slik at jeg med kjent rusproblem og narkodim blir stoppet automatisk hvis de feks tilfeldigvis havner bak min bil og de sjekker bilen?

Sjekker de alltid bilen de har foran seg?

Lurer bare på hva jeg kan forvente da jeg snart har fått tilbake lappen.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av UpsAndDowns90 Vis innlegg
Er det slik at jeg med kjent rusproblem og narkodim blir stoppet automatisk hvis de feks tilfeldigvis havner bak min bil og de sjekker bilen?

Sjekker de alltid bilen de har foran seg?

Lurer bare på hva jeg kan forvente da jeg snart har fått tilbake lappen.
Vis hele sitatet...
japp, de kjører rundt med kamera som tar nummerskilt. om de har lagt inn "misstanke om ruspåvirket kjøring" så stopper de deg om de er ute å cruiser.
behøver ikke havne bak deg heller, de tok usving på meg engang.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
japp, de kjører rundt med kamera som tar nummerskilt. om de har lagt inn "misstanke om ruspåvirket kjøring" så stopper de deg om de er ute å cruiser.
behøver ikke havne bak deg heller, de tok usving på meg engang.
Vis hele sitatet...
Hm okei. Jeg har aldri blitt tatt for ruspåvirket kjøring da, eller noe som helst rusrelatert i forbindelse med bil, men for alt jeg vet har de lagt det inn på meg. Kanskje de gjorde det da jeg mistet lappen for å lettere "ta" meg hvis jeg fortsatte å kjøre etter at jeg mister den.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
en ting jeg lurer på er om jeg alltid må forklare meg, selv om dommen er flere år gammel. Har også noia for å kjøre rundt med familiemedlemmer pga samme greiene, men skulle tro at de har folkeskikk nok til og ikke være så direkte når bestemor sitter på.
De gangene jeg har blitt stoppet med andre passasjerer i bilen har de bare spurt meg om jeg kan bli med inn i deres bil for å prate litt, istedenfor å ta det opp foran alle i bilen.