Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1591
Hei! Jeg har nå fått helseattest til å få tilbake lappen igjen etter 6 mnd med reine prøver.

De neste tre årene må jeg ta ren rusprøve hvert kvartal for å beholde den.

Vil det si at det er faktisk hver tredje måned, eller er det snakk om stikkprøve 4 ganger i året slik at det plutselig kun går en måned i mellom? Legen min sa bare hvert kvartal og nevnte ikke noe om stikkprøver.

Lurer fordi jeg har lyst til å chille med en splitt i ny og ne, men da må jeg passe på å ha fått det helt ut av kroppen fram til jeg skal ta rusprøve. Noe som blir risky hvis det ikke faktisk er hver tredje måned, men bare random fire ganger i året.

En annen ting. Vil det være slik at hvis jeg tilfeldigvis får en politibil bak meg og de sjekker skiltet og ser det er meg, vil de da stoppe meg bare for å sjekke meg ut? Selv om jeg aldri har kjørt i ruspåvirket tilstand? Jeg har en mindre narkodom på meg pluss har vært myyye i trøbbel med dem. Selv om det nå er forttid. På 1,5 år har det bare vært 2-3 ganger nå. Og nesten syv måneder siden sist.
Sist endret av UpsAndDowns90; 27. juli 2019 kl. 22:43.
Hvorfor gamble med førerkortet og livet ditt framover bare for å røyke cannabis? Du bør nok satse på et liv uten, så slipper du slike bekymringer og mere klammeri med politiet. Lykke til.
Sitat av Diamondlamp Vis innlegg
Hvorfor gamble med førerkortet og livet ditt framover bare for å røyke cannabis? Du bør nok satse på et liv uten, så slipper du slike bekymringer og mere klammeri med politiet. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Jo takk for oppfordringen, men vil ikke si jeg gambler med livet ved å røyke en gang i blant. Det var uansett ikke det jeg lurte på.
Jeg mente det i den forstand at det er meget praktisk og uunnværlig å ha førerkort.

Dumt å risikere å miste det pga cannabis-røyking. Skal holde meg unna tråden. Var bare et vennlig råd. :-)
Sitat av Diamondlamp Vis innlegg
Jeg mente det i den forstand at det er meget praktisk og uunnværlig å ha førerkort.

Dumt å risikere å miste det pga cannabis-røyking. Skal holde meg unna tråden. Var bare et vennlig råd. :-)
Vis hele sitatet...
Ja, og jeg tok det som et vennlig råd også altså.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du får holde deg til kokain, mdma og designer drugs som skylles ut av kroppen mye kjappere.. ;b ftp
Ganske tydelig at du har kontakt med Onkel mer enn normalt.

Kan fort bli mer enn kun stikkprøver hos legen.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Klarer meg fint uten lappen og har åpnet nye dører for meg å ikke ha lappen og bil.


Er blitt syklelfrelst og sykler overalt. Sparer masse penger, reiser mer på ferie og er mye mer ut.

Mer energi på jobben, mindre fett, glad når jeg kommer frem siden kroppen har fått bevege seg så ikke nødvendig at det er så negativt å miste den.
Vil anta at de tester deg sporadisk. Hadde ikke gamblet med det.
Må innrømme jeg ofte savner lappen altså,. Men samtidig glad for de nye mulighetene det har gitt meg.

Tror de får opp narkodømte sjåfører på scanneren så du må anta at du er i søkelyset.

Ikke kjør før thc er ute av kroppen. Skjer det noe og du blir tatt kan det ødelegge livet ditt på et splitt sekund.

I Norge kan man ikke ruse seg og kjøre bil synes jeg. Det er strengt (litt for strengt ifht thc synes jeg)

Dagen etter burde være greit, men det er det ikke her. Noen som vet relgene i USa i de statene det er lovlig med weed? Får de lov å kjøre bil der?
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Klarer meg fint uten lappen og har åpnet nye dører for meg å ikke ha lappen og bil.


Er blitt syklelfrelst og sykler overalt. Sparer masse penger, reiser mer på ferie og er mye mer ut.

Mer energi på jobben, mindre fett, glad når jeg kommer frem siden kroppen har fått bevege seg så ikke nødvendig at det er så negativt å miste den.
Vis hele sitatet...
Bor man i en by, så kan det hende at det holder med sykkelen, på bygda blir man nærmest isolert fra samfunnet av å ikke ha lappen.
Takk for svar. Jeg vil ikke risikere lappen igjen. Er ikke SÅ viktig å røyke. Så får i alle fall vente en god stund til jeg har fått bekreftet/avkreftet om det blir stikkprøver i tillegg til hver tredje måned.

Mesteparten av styret med politiet har vært psykisk betinget som har blitt forsterket av alkohol. Ikke så veldig mye narkorelatert, men noe er det jo. Og jeg har hatt kjærester som er tungt kriminell noe politiet vet om. Så. Er ferdig med det nå da.
Sist endret av UpsAndDowns90; 28. juli 2019 kl. 19:54.
Er i samme situasjon selv. Jeg risikerer ikke lappen pga noe bønne eller Amf. Jeg for bare vente mer sagt slutte. Men jeg for valium av legen pga andre ting jeg sliter med så jeg koser med i ny og ne med dette da og hjelper for suge av andre ting. Sier ikke at dette er greit men jeg har da en forklaring om jeg må ta urinprøve ettersom jeg har fått det av lege. Anbefaler deg ikke å risikere lappen din for prøvene kommer veldig uventet.
Jeg syns man burde gå etter blodprøve når man tester for thc... Altså å straffe noen fordi de har thc i urinen blir litt i strengeste laget syns jeg da. Går man etter blodprøve er verdiene der like lenge som rusen. Pluss at det blir mer riktig nyansert med straff iforhold til for eksemper benzo som fortsatt er og burde være i en pisseprøve.
Husker jeg måtte levere rene prøver i 6 mnd for å tilfredsstille helsekravene til førerkortet, det som var merkelig var at det var jeg som styrte når jeg skulle inn å pisse, ringte å fikk en pissings i måneden å hadde da null problem med å røyke mellom prøvene, etter at jeg fikk lappen var det samme greia bare at jeg kun trengte pisse kvartalvis, latterlig egentlig, når det kommer til sjangsen for å bli stoppa så er denne stor, siden du har flere narkorelaterte utskeielser så vil de mest sannsynlig at du skal ta spyttprøve så anbefaler deg inne å kjøre før etter et døgn etter siste inntak
Sist endret av freebird; 29. juli 2019 kl. 12:32.