Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 30383
Her får Svein (40) tilbake marihuana fra norske tollere
http://www.dagbladet.no/2012/05/27/n...uana/21797802/

Dette åpner jo for en debatt knyttet til om marihuana er lov i Norge til medisinsk bruk. Personlig synes jeg det er mye bedre at marihuana brukes til medisinsk bruk enn Ritalin. Hva er egentlig verre med marihuana enn Ritalin til medisinsk bruk? Denne artikkelen viser jo at man bør åpne opp for debatt knyttet til bruk av marihuana i Norge.
Sitat av let100 Vis innlegg
Her får Svein (40) tilbake marihuana fra norske tollere
http://www.dagbladet.no/2012/05/27/n...uana/21797802/

Dette åpner jo for en debatt knyttet til om marihuana er lov i Norge til medisinsk bruk. Personlig synes jeg det er mye bedre at marihuana brukes til medisinsk bruk enn Ritalin. Hva er egentlig verre med marihuana enn Ritalin til medisinsk bruk? Denne artikkelen viser jo at man bør åpne opp for debatt knyttet til bruk av marihuana i Norge.
Vis hele sitatet...
Det som er verre er at det ikke er et legemiddel. Det er en urt, som inneholder både stoffer som virker fremmende og andre stoffer som kan virke mot sin hensikt.

Det er også verre å dossere. I og med at dosen man får i seg varierer i forhold til røykemetoder.
Det blir veldig uvitenskapelig å måtte dosere til man føler at det funker. Å kontrollere dose blir mye enklere med tabletter.
Det er jo bare og måle opp det da, du finner ut hvilken mengde som fjærner ubehagene også doserer du likt med samme type weed hver gang. Tar gjerne alle virkningene jeg hvis jeg hadde fått dette her medisinsk.

Bra Svein sier bare jeg, ett enormt skritt for oss som vil ha legalisering.
Vitnesbyrd om cannabis som medisin
Sist endret av Don Veto; 27. mai 2012 kl. 15:44.
Sitat av kriminalsjef Mona Hertzenberg
- Ja, vi kan trygt si at det var en spesiell situasjon å måtte levere tilbake marihuanaen. Vi ble overrasket over at reglene er som de er, men vi kan ikke gripe inn mot annet enn det som er forbudt
Vis hele sitatet...
årets sitat fra kriminalsjefen

jaja, bare å komme seg til psykologen igjen og si jeg nå er villig til å få diagnoser da.. noen som vet om noen gode sider hvor det står om hvordan fake ADHD og posttraumatiskstresssyndrom?
Sist endret av Novice; 27. mai 2012 kl. 15:50.
Så i teorien ville det vært lov for meg å kontakte en lege i nederland, si at jeg sliter ekstremt med å sovne om kvelden, få utskrevet cannabis og ta det med hjem til Norge?

Er det noen som vet noe angående hvor vanskelig det er å få resept på cannabis i nederland?
Sist endret av Membranplan; 27. mai 2012 kl. 16:11.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Vis hele sitatet...
LÆTTIS, freak.no har gitt Ingunn livsgnisten igjen
Sist endret av Spirituell; 27. mai 2012 kl. 16:23.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
LÆTTIS, freak.no har gitt Ingunn livsgnisten igjen
Vis hele sitatet...
Synes faktisk det var jævlig kult av Ingunn igrunn. Hvorfor leter mennesker fortsatt etter kuren til kreft når vi har hatt den hele tiden?
Sitat av let100 Vis innlegg
Her får Svein (40) tilbake marihuana fra norske tollere
http://www.dagbladet.no/2012/05/27/n...uana/21797802/

Dette åpner jo for en debatt knyttet til om marihuana er lov i Norge til medisinsk bruk. Personlig synes jeg det er mye bedre at marihuana brukes til medisinsk bruk enn Ritalin. Hva er egentlig verre med marihuana enn Ritalin til medisinsk bruk? Denne artikkelen viser jo at man bør åpne opp for debatt knyttet til bruk av marihuana i Norge.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du sammenligne ritalin og hasj?
Selv om hasj har en viss medisinsk effekt, har det også en viss rus, og rusen trenger ikke å være så bra i lengden.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av zer0luck Vis innlegg
Synes faktisk det var jævlig kult av Ingunn igrunn. Hvorfor leter mennesker fortsatt etter kuren til kreft når vi har hatt den hele tiden?
Vis hele sitatet...
Det er ikke en kur mot kreft, men en medisin som kan hjelpe mennesker utrolig mye under kreftbehandling.

Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Hvordan kan du sammenligne ritalin og hasj?
Selv om hasj har en viss medisinsk effekt, har det også en viss rus, og rusen trenger ikke å være så bra i lengden.
Vis hele sitatet...
Leste du artikkelen? Denne "Svein" gikk på ritalin mot plagene sine og byttet dette ut med marihuana istedet

Dessuten blir denne såkalte "rusen" borte etter kort stund med daglig bruk. Det gjelder egentlig alle medisiner, særlig benzodiapiner og opiater.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er ikke en kur mot kreft, men en medisin som kan hjelpe mennesker utrolig mye under kreftbehandling.



Leste du artikkelen? Denne "Svein" gikk på ritalin mot plagene sine og byttet dette ut med marihuana istedet

Dessuten blir denne såkalte "rusen" borte etter kort stund med daglig bruk. Det gjelder egentlig alle medisiner, særlig benzodiapiner og opiater.
Vis hele sitatet...
Skjønner det, men alt kommer an på diagnosen, marijuana er ikke automatisk bedre enn ritalin, dere må ikke bli så blind at dere overser at yndlingsdopet vårt faktisk har sine ulemper det og.
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Skjønner det, men alt kommer an på diagnosen, marijuana er ikke automatisk bedre enn ritalin, dere må ikke bli så blind at dere overser at yndlingsdopet vårt faktisk har sine ulemper det og.
Vis hele sitatet...

jeg tenker litt på det at man kan ha en større sjanse for negativ effekt i lengden ved å bruke hasj til rus enn å bruke det kun til medesinske formål.
Når man røyker kun for rusen så er mengden en viktig ting man kalkulerer når man røyker. Og når man røyker for medesinke grunner er ikke mengden så viktig lengre. Kanskje den negative grunnen ikke er tilstede når man røyker for medesinske formål.
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Skjønner det, men alt kommer an på diagnosen, marijuana er ikke automatisk bedre enn ritalin, dere må ikke bli så blind at dere overser at yndlingsdopet vårt faktisk har sine ulemper det og.
Vis hele sitatet...
Du rører ved noe vesenetlig akkurat der. Å være Ja-mann i legaliseringsdebatten er blitt mer en religion enn noe annet. En religion hvor fakta blir skyvet til siden av fantasi, glødende engasjement og et brennende ønske om at cannabis har bare positive egenskaper.
Sitat av zer0luck Vis innlegg
Synes faktisk det var jævlig kult av Ingunn igrunn. Hvorfor leter mennesker fortsatt etter kuren til kreft når vi har hatt den hele tiden?
Vis hele sitatet...
Det er jeg som er Ingunn... Cannabis kurerer ikke kreft men kan bremse spredning. Jeg gikk til kontroll etter jeg begynte å røyke weed og for første gang var spredningen på ett punkt stoppet opp.

Dessuten har jeg som jeg sier i klippet blitt mer "den gamle Ingunn" igjen sosialt og all kvamle som følger cellegift er borte. Jeg sliter også med stivhet i kroppen og for "korte" sener, dette hjelper også cannabisen til med.

Jeg valgte å stå frem med navn i klippet siden ingen ting annet identifiserer meg så som bosted o.l. Om politiet kommer på døra vil media bli varslet, men ingen ting vil få meg til å slutte å bruke cannabis.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av mexico Vis innlegg
Det er jeg som er Ingunn... Cannabis kurerer ikke kreft men kan bremse spredning. Jeg gikk til kontroll etter jeg begynte å røyke weed og for første gang var spredningen på ett punkt stoppet opp.
Vis hele sitatet...
Utrolig bra video. Jeg regner med du ikke har noe imot at denne blir lagt ut på Facebook og YouTube?
Sterk reportasje om hun med kreft - Vært interessant å høre hun si noe om hva legene hennes sier om medisinen hun velger som fungerer så bra iforhold til alt dem skriver ut som ikke fungerer.

Bra for Svein at han har funnet en medisin som hjelper han bedre enn alternativet, og at han får det lovlig inn til Norge. Men å trekke en konkluksjon på at cannabis fungerer bedre enn ritalin for flertallet med ADHD er muligens litt i overkant(?)

Hvordan dette er et enormt fremskritt for dere som vil ha legalisering skjønner jeg ikke helt. Her er det snakk om to personer som aldri har røykt cananbis for rusen sin del men som bruker det som medisin. Medisinsk marijuana og legalisering av cannabis er to vidt forskjellige ting som tjener to vidt forskjellige hensikter. At folk allerede tenker tanker om hvordan 'fake' seg til diagnoser de kunne fått utskrevet cannabis for høres ut som akkurat det Norge trenger for å gjøre noe med legemidler og EØS loven.

For håpe ting som reportasjen med Ingunn og Svein kan gjøre at lovverket åpner mer for at leger kan tilby cannabispreparater. Sier sitt når en overlege ved Ullevål universitetssykehus i Oslo stiller opp i media med sitat som dette:
"Dette er fortvilende. En av mine pasienter hadde en eventyrlig effekt av medisinen, men kunne til slutt ikke finansiere den. Vi forsøkte å få den utskrevet på blå resept, men fikk avslag fra trygdemyndighetene, sier Aanonsen.
Aanonsen anslår at omlag 500 nordmenn hadde hatt behov for cannabispreparater. Han understreker samtidig at han ikke ønsker noe frislipp av cannabis i Norge."
Den undervurderte
Jeg har Adhd. da jeg røyker marihuana, oppnår jeg ikke en knakandes rus, men jeg blir tom for alt, slutter å tenke.. Det er så herlig. det er ikke samme rus som dere andre vil jeg tro.. jeg får ikke munchis eller noe, men jeg bare blir tom, og det er en lettelse.. Ritalin bare demper det, men jeg vil fortsatt alltid være rastløs, men marihuana har hjulpet meg, faktisk!
Membranplan: http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1724742.ece Det er overhodet ikke lett, nei. Svein Berg betaler 4000 kr i mnd (hvis ikke jeg husker feil) PLUSS reisepenger frem og tilbake til nederland for å få sin medisin. Det er derfor de aller fleste bruker det ulovlig.
Sitat av hideout Vis innlegg
Sterk reportasje om hun med kreft - Vært interessant å høre hun si noe om hva legene hennes sier om medisinen hun velger som fungerer så bra iforhold til alt dem skriver ut som ikke fungerer.

Vis hele sitatet...
Både fastlegen min og kreftlegen sier at jeg må gjøre det som fungerer for meg. De sier begge at de har satt seg for lite inn i cannabis til å kunne anbefale eller fraråde det.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Utrolig bra video. Jeg regner med du ikke har noe imot at denne blir lagt ut på Facebook og YouTube?
Vis hele sitatet...
Det må du spørre killerbunnytv om, jeg personlig har ikke noe imot det.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er ikke en kur mot kreft, men en medisin som kan hjelpe mennesker utrolig mye under kreftbehandling.



Leste du artikkelen? Denne "Svein" gikk på ritalin mot plagene sine og byttet dette ut med marihuana istedet

Dessuten blir denne såkalte "rusen" borte etter kort stund med daglig bruk. Det gjelder egentlig alle medisiner, særlig benzodiapiner og opiater.
Vis hele sitatet...
Vil bare si at det er faktisk dokumentert at hampolje kan kurere hudkreft (har lest noe om at cannabis eller hamp kan hemme veksten av hjernesvulster også)

Men marihuana kurerer ikke alle typer kreft, nei, det har du rett i. Eller... det er i vert fall ikke bevist enda. Men jeg vil anbefale deg å se "Run from the cure" på youtube ... eller laste den ned og se. Det er historien om Rick Thompson og hans erfaringer med medisinsk cannabis mot kreft
Sitat av Muradi Vis innlegg
Utrolig bra video. Jeg regner med du ikke har noe imot at denne blir lagt ut på Facebook og YouTube?
Vis hele sitatet...
Her er råfilen til videoen:
http://www.uploadmb.com/dw.php?id=1338140950
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er ikke en kur mot kreft, men en medisin som kan hjelpe mennesker utrolig mye under kreftbehandling.
Vis hele sitatet...
In cell culture experiments pharmacological activation of cannabinoid receptors induced the apoptotic death of tumorigenic epidermal cells, whereas the viability of nontransformed epidermal cells remained unaffected.

Dette er hentet fra en vitenskapelig studie, nemlig denne https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC151833/

Så cannabis er med på å forhindre/stoppe/drepe kreftceller eller deres aktivisering. Og dermed forhindre metastasering av disse "spisecellene"

Er nok et spørsmål om penger først og fremst som forhindrer en legaliserin/dekriminalisering av cannabis. Og kanskje en redsel for å forsøke noe nytt, eller prøve noe annet?
Sitat av mexico Vis innlegg
Det er jeg som er Ingunn... Cannabis kurerer ikke kreft men kan bremse spredning. Jeg gikk til kontroll etter jeg begynte å røyke weed og for første gang var spredningen på ett punkt stoppet opp.

Dessuten har jeg som jeg sier i klippet blitt mer "den gamle Ingunn" igjen sosialt og all kvamle som følger cellegift er borte. Jeg sliter også med stivhet i kroppen og for "korte" sener, dette hjelper også cannabisen til med.

Jeg valgte å stå frem med navn i klippet siden ingen ting annet identifiserer meg så som bosted o.l. Om politiet kommer på døra vil media bli varslet, men ingen ting vil få meg til å slutte å bruke cannabis.
Vis hele sitatet...
Hei Ingunn,

Flott video, men jeg har noen spørsmål:
Opplever du fortsatt noe rus når du røyker weed?
Hvordan får du tak i det?
Har du hatt noen dårlige erfaringer? Røyket for mye?
Blander du det grønne med tobakk?
Har du tenkt på eventuelle lungeskader (ingenting er bevist ) og hørt om vaporizer?

Mvh,
Spirituell

Og, vet familien din det? Hva syntes de?

Så litt av videoen igjen... fått litt freak-vokabular og? buste, hooke av kompis, trekk av den halve jointen osv..

Hvordan var synet ditt på cannabis før du leste deg opp?

Forresten anbefaler jeg bong, blir mer økonomist. Mye røyk som forsvinner når du røyker fra joint. Rusen kommer litt raskere innpå deg, litt mindre sigende enn joint.
Sist endret av Spirituell; 27. mai 2012 kl. 20:50.
Trådstarter
Håper på svar fra Ingunn her
Sitat av Cavaline Vis innlegg
Vil bare si at det er faktisk dokumentert at hampolje kan kurere hudkreft (har lest noe om at cannabis eller hamp kan hemme veksten av hjernesvulster også)

Men marihuana kurerer ikke alle typer kreft, nei, det har du rett i. Eller... det er i vert fall ikke bevist enda. Men jeg vil anbefale deg å se "Run from the cure" på youtube ... eller laste den ned og se. Det er historien om Rick Thompson og hans erfaringer med medisinsk cannabis mot kreft
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt talt ikke dokumentert , det er gjort forskning så vidt jeg vet om viser at THC KAN ha en positiv innvirkning, og at dette må forskes mer på, det er ikke det samme som at du kan droppe ellegiften her og nå for å si det sånn.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
In cell culture experiments pharmacological activation of cannabinoid receptors induced the apoptotic death of tumorigenic epidermal cells, whereas the viability of nontransformed epidermal cells remained unaffected.

Dette er hentet fra en vitenskapelig studie, nemlig denne https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC151833/

Så cannabis er med på å forhindre/stoppe/drepe kreftceller eller deres aktivisering. Og dermed forhindre metastasering av disse "spisecellene"

Er nok et spørsmål om penger først og fremst som forhindrer en legaliserin/dekriminalisering av cannabis. Og kanskje en redsel for å forsøke noe nytt, eller prøve noe annet?
Vis hele sitatet...
Det er mye som har vist seg å ha effekt In Vittro (som er hvordan denne studien er utført) men som viser seg å IKKE ha effekt når det kommer til kliniske test studier , så bare det at det viser positive resultater nå er ikke nødvendigvis samsvarende med at det fungerer på vanlige personer og.
Stå på Ingun.
Fint at du står frem da noen må det for å få igang diskusjonen.
Du har jo ikke noe å tape bortsett fra livet ditt !
har ikke satt meg så mye inn i denne saken enda, men om jeg har forstått det rett, fikk denne personen først anbefalt ritalin her i norge av norske leger. han dro til nederland, hvor cannabis kan bli utskrevet som medisin, og fikk dette godkjent av en lege der. schengen avtalen gjør at du kan ta med deg legemidler foreskrevet innenfor schengen til norge?

fikk veldig lyst til å forsøke et alternativ til medisinering med ritalin, som jeg har brukt over nesten et tiår, med en del bivirkninger.
Sist endret av AdolfCartman; 28. mai 2012 kl. 15:47.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hei Ingunn,

Flott video, men jeg har noen spørsmål:
Opplever du fortsatt noe rus når du røyker weed?
Hvordan får du tak i det?
Har du hatt noen dårlige erfaringer? Røyket for mye?
Blander du det grønne med tobakk?
Har du tenkt på eventuelle lungeskader (ingenting er bevist ) og hørt om vaporizer?

Mvh,
Spirituell

Og, vet familien din det? Hva syntes de?

Så litt av videoen igjen... fått litt freak-vokabular og? buste, hooke av kompis, trekk av den halve jointen osv..

Hvordan var synet ditt på cannabis før du leste deg opp?

Forresten anbefaler jeg bong, blir mer økonomist. Mye røyk som forsvinner når du røyker fra joint. Rusen kommer litt raskere innpå deg, litt mindre sigende enn joint.
Vis hele sitatet...
Hei Spirituell, jeg skal svare så godt jeg kan.

Opplever du fortsatt noe rus når du røyker weed?
Ja. Jeg røyker stort sett bare i helgene så jeg merker rusen godt.

Hvordan får du tak i det?
Jeg spurte noen ungdommer jeg kjenner rett ut om de kjente noen som selger. De var ikke sene om å ville hjelpe når jeg forklarte de hvorfor jeg ville ha weed, så nå har jeg en 2-3 faste jeg kjøper fra. Er så heldig at jeg kan røyke rent grønt, så og si aldri brunt.

Har du hatt noen dårlige erfaringer? Røyket for mye?
Helt i begynnelsen hadde jeg to ganger fått i meg litt for mye. Den ene gangen satt jeg ute i hagen midt på natten og stirret inn i hekken et par timer. Andre gangen kom alt opp i retur for å si det sånn.

Blander du det grønne med tobakk?
Nei, jeg røyker rent grønt. Jeg blandet med tobakk de første par ukene jeg begynte med cannabis, men astmaen min tålte det ikke.

Har du tenkt på eventuelle lungeskader (ingenting er bevist ) og hørt om vaporizer?
Ja, men jeg veier det opp mot det positive og siden jeg aldri røyker tobakk hverken aktivt eller passivt synes jeg det er greit. Jeg sjekker lungekapasiteten jevnlig hos legen pga astmaen, og jeg har gått fra en lungekapasitet på 35% til 82% ETTER jeg begynte å røyke. Slå DEN du! Jeg har en liten vape (husker ikke navnet i farta) men bruker den sjelden. Lager enten joints eller kjører bong. Bare skattepengene mine kommer skal jeg kjøpe meg en Volcano; vapens konge.

Og, vet familien din det? Hva syntes de?
Mann, sønn og søster vet og de synes det er helt greit.

Så litt av videoen igjen... fått litt freak-vokabular og? buste, hooke av kompis, trekk av den halve jointen osv..
Hehehe ja, ble først klar over det da jeg så filmen. orklaringen må vel være at jeg er endel sammen med ungdom. Fjortiswannabe vettu

Hvordan var synet ditt på cannabis før du leste deg opp?
Før jeg begynte å røyke sjøl kjente jeg ingen som røyka. Jeg har alltid hatt et positivt syn på det. Jeg drikker meg ytterst sjelden full og har alltid tenkt at rusen på cannabis må være sunnere enn alkorus. Har jo aldri hørt om noen som har banka opp kona og vært rabiat av cannabisrus.

Sitat av SayNoMore Vis innlegg
Stå på Ingun.
Fint at du står frem da noen må det for å få igang diskusjonen.
Du har jo ikke noe å tape bortsett fra livet ditt !
Vis hele sitatet...
Takk!! Du har helt rett.
Just wondering, oppnår man samme effekt (mot kvalme, stoppe/forhindre kreftceller) ved å spise det via f.eks brownies som ved å røyke det?
Det vet jeg ikke.
Han har jeg møtt... Han sa hadde hadde ''perscription'' til cannabis men jeg trodde ikke helt på det... Haha
reach for the sun
Sitat av InTrance Vis innlegg
Du rører ved noe vesenetlig akkurat der. Å være Ja-mann i legaliseringsdebatten er blitt mer en religion enn noe annet. En religion hvor fakta blir skyvet til siden av fantasi, glødende engasjement og et brennende ønske om at cannabis har bare positive egenskaper.
Vis hele sitatet...

Hver enste tråd om cannabis osv kommer du med propaganda. Har du noe som helst erfaring med cannabis?
Trådstarter
Sitat av InTrance Vis innlegg
Du rører ved noe vesenetlig akkurat der. Å være Ja-mann i legaliseringsdebatten er blitt mer en religion enn noe annet. En religion hvor fakta blir skyvet til siden av fantasi, glødende engasjement og et brennende ønske om at cannabis har bare positive egenskaper.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri tenkt til å prøve marihuana. Jeg opprettet denne tråden for å skape debatt. Selv om den kommentaren ikke var til meg
https://www.youtube.com/watch?v=8Md2WNqqxTQ Bare for å legge til i denne tråden. Interessant film om cannabis sine medisinske egenskaper. Tar for seg 3 faktorer som er med å bremse tumorcellers vekst. Vel verdt en sjekk for de som er nyskjerrig på emnet :P..
Sitat av feelthepain Vis innlegg
Hver enste tråd om cannabis osv kommer du med propaganda. Har du noe som helst erfaring med cannabis?
Vis hele sitatet...
Jeg røykte cannabis fast i flere år, daglig i perioder. Jeg røyker enda av og til. Det er 11 år siden jeg først prøvde cannabis.
Hva er din erfaring med cannabis

Hvorfor angriper du meg og ikke argumentene mine? Hva slags propaganda kommer jeg med? Det er like mye propaganda det dere kommer med. Jeg kommer ikke med noe som er løgn.
Jeg kommer bare med informasjon som ikke passer i det cannabisgrønne bildet mange av dere sitter med.
Informasjon pakket inn, i hva jeg mener, en passende retorikk.
Jeg har også sterk ADHD, skulle ønske jeg hadde fast tilgang til slik kvalitet. Jeg røyker bare hvis jeg får høykvalitets weed og da ikke mye heller.(Ikke skunk) Men som andre sier her, det er ikke bare gode sider av cannabis, dog disse dårlige sidene er som regel pga ingen kvalitetssikring eller misbruk. Alt kan misbrukes, tydeligvis for få på begge sider av gjerdet som ikke skjønner dette.

Har også en mor som har slitt med smerter hele sitt liv, ble rygget over av en trailer når hun var liten, har masse igjenkommende betennelser og isjias. Tror hun hadde hatt godt av medisinsk cannabis, siden hun nå drikker på de værste dagen. Nekter å ta medisin som gjør henne så dopet. Hun jobber også 100%.

Og ja Ingun, glad du ignorerte samfunnets "fordømelse" av cannabis og har nå fått bedre livskvalitet, du er et lys av håp.
Sitat av Novice Vis innlegg
årets sitat fra kriminalsjefen

jaja, bare å komme seg til psykologen igjen og si jeg nå er villig til å få diagnoser da.. noen som vet om noen gode sider hvor det står om hvordan fake ADHD og posttraumatiskstresssyndrom?
Vis hele sitatet...
Veldig lett i Norge å få fake ADHD.. Faren min fikk det
Re-poster et inlegg om topic jeg posta i en annen tråd om samme tema tidligere;

Da jeg hadde lymfekreft brukte jeg cannabis som medisin, både røyka det og cannabisdråper under tunga. Selvsagt brukte jeg dette i tillegg til cellegiftbehandlingen og kortisonen. Jeg hadde full åpenhet om dette med legene på kreftsenteret, og fikk "off the record" full forståelse og godkjenning for dette.
Det skal sies at før jeg ble syk, så hadde jeg røyka cannabis gjevnlig i noen år.
Jeg røyka ikke hasj da jeg var syk, men jeg hadde så og si fri tilgang på marihuana av ymse slag og sorter, så det røyka jeg daglig.
Gjennom alternativ-miljøet fikk jeg også cannabisolje, som dryppes under tunga.

Marihuana gjorde for det første at jeg kunne spise mat regelmessig. Uansett hvor sulten du er, i det øyeblikket nåla går i armen og cellegifta treffer blodbanen, så forsvinner all matlyst og det siste du kan tenke deg er mat.
Før hver cellegiftbehandling så røyka jeg en feit potjoint, og jeg kunne sitte og spise en brødskive imens jeg satt og fikk behandling. Det er vanlig å bli kvalm og dårlig i opptil 2 uker etter en cellegiftkur, og mot dette fikk jeg foreskrevet 2 typer kvalmestillende tabletter som skulle taes opptil 3 ganger daglig.
Fordi jeg røyka bort kvalmen og fikk opp matlysta, så droppa jeg å ta en eneste kvalmestillende tablett.
Jeg sitter nå igjen med over 200 tabletter som ikke passerte gjennom verken nyrer eller lever.

Under en sånn behandling så får nyrer og lever gjennomgå som tusan, og i tillegg til cellegift så gikk jeg også på store doser kortison i tablettform. Kortisonen gjorde at jeg fikk en skikkelig uro i kroppen, blei skikkelig lettirritert over småting og generelt stressa. Det var ikke meg i det hele tatt, og man tenker jævlig mye når man får en sånn diagnose. Når jeg røyka så blei jeg mer meg selv igjen, jeg kunne slappe mer av og det blei generelt mye lettere å takle de tunge dagene når jeg var fjern, uansett hvor fjernt det kan høres ut

Cannabisolja
Som sagt, så fikk jeg gjennom alternativ-miljøet tilbud om ren cannabisolje. Dette skulle visstnok være veldig rensende for kroppen og hjelpe medisiner til å passere gjennom kroppen lettere. En slags "smøring" for hele systemet kan man si.
Jeg takka gladlig ja, og fikk instrukser om å dryppe 10-20 dråper under tunga og bare la det ligge under tunga i noen minutter før jeg blandet det med spytt og svelget det.
Da jeg kom hjem fra healingsession tok jeg frem den lille brune flaska med pipette i korken, fylte pipetten helt full og dryppet 17 dråper under tunga. Det smakte egentlig ikke cannabis i det hele tatt, mer som hjemmelaga jägermeister eller no. Etter et minutt blei jeg nummen under tunga, men kunne egentlig ikke kjenne noen ruseffekt.
Denne oljen brukte jeg 1-2 ganger i uka, og jeg kunne ikke merke noen fysisk eller psykisk effekt, mest sannsynlig fordi jeg var tilvendt gjennom røyking fra før.

Jeg vet at jeg aldri hadde taklet 8 cellegiftbehandlinger så godt som jeg gjorde hvis jeg ikke hadde brukt cannabis som medisin. Legene på kreftsenteret sa at det gikk langt mellom hvert møte med noen som takla den behandlingen der så bra som meg. Jeg hadde helt sikkert overlevd uten cannabis, men jeg er faktisk glad for at jeg brukte det og nøler ikke et sekund med å anbefale det som hjelp til kreftpasienter.
Jeg måtte skaffe dette her selv, selvmedisinere og gjette på doseringer osv.
Tenk hvis dette hadde vært et godkjent legemiddel, og man kunne fått foreskrevet riktig dose, riktig type osv osv.
Jeg VET at dette funker, og tenker på hvor bra det hadde funka hvis det hadde blitt gjort til en del av behandlingsopplegget mitt i regi av folk som faktisk har utdanning i medisin.
Sitat av InTrance Vis innlegg
Det som er verre er at det ikke er et legemiddel. Det er en urt, som inneholder både stoffer som virker fremmende og andre stoffer som kan virke mot sin hensikt.

Det er også verre å dossere. I og med at dosen man får i seg varierer i forhold til røykemetoder.
Det blir veldig uvitenskapelig å måtte dosere til man føler at det funker. Å kontrollere dose blir mye enklere med tabletter.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke klassifisert som et legemiddel enda. Eller?
http://www.gwpharm.com/sativex.aspx Sativex, inneholder 2,7 mg THC og 2,5 mg CDB. Og hvilket legemiddel finnes i dag som ikke stammer fra en urt/plante? Til og med opiater kommer jo fra en urt. Kokain også, som brukes fordi det har en medisinsk hensikt med tanke på lokal bedøvelse. Og hvor lenge har menneskeheten brukt cannabis som medisin? 1000 år? 4000 år? 10 000 år?

Forklar meg gjerne hvilken stoffer som virker mot sin hensikt i cannabis?=)

Så merkelig at du mener det er verre å dossere. Da majoriteten av pasienter som mottar cannabis som medisin fremhever det at de kan røyke det som en av grunnene til at de foretrekker det fremfor piller. Raskere innsettende effekt, slipper at tablettene blir tatt opp via lever og utskilles via nyrer. Er det lik en bedre helse? Og det at det finnes flere forskjellige strains av planten må gjøre det slik at de hele tiden kan variere mellom strainsa slik at toleranse nivået slipper å bygges opp. Hvor mange forskjellige opiatpiller finnes det?

THC is the main intoxicating ingredient in marijuana. Other active ingredients in marijuana reduce the intoxicating effects of THC, so patients using the pill become more intoxicated than patients using marijuana. Patients have more dosage control with marijuana because smoking produces immediate effects, providing relief without intoxication.

utsagnet ovenfor er hentet herfra: http://deasucks.com/essays/marimyths.htm

Ikke ment som noe negativt. Ville bare vise til hva du i grunn sier med innlegget ditt Forklar meg gjerne hvor jeg har feil da jeg prøver å se etter negative sider ved den planten hva medisinsk bruk gjelder. Og hver så snill, prøv å holde det saklig og til emnet. Så kan vi begge være vitenskaplig
Trådstarter
Mange gode innlegg som har kommet her!
http://norml.org/component/zoo/categ...ical-marijuana

For de med interesse for emnet

bare for å holde liv i tråden:P..
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Nei, det er ikke klassifisert som et legemiddel enda. Eller?
http://www.gwpharm.com/sativex.aspx Sativex, inneholder 2,7 mg THC og 2,5 mg CDB.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en urt, men et preparert legemiddel. Dette innebærer først og fremst en form for kvalitetskontroll og produksjon gjennom prosesser som vi kan kontrollere og som oppfyller krav til humanmedisin.
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Og hvilket legemiddel finnes i dag som ikke stammer fra en urt/plante? Til og med opiater kommer jo fra en urt. Kokain også, som brukes fordi det har en medisinsk hensikt med tanke på lokal bedøvelse. Og hvor lenge har
Vis hele sitatet...
Totalt irrelevant, man bruker ikke kokain lengre, men bruker derivater av det med færre bieffekter. Man bruker heller ikke råopium, man ekstakterer de aktuelle alkaloidene. I noen tilfeller skrives opiumsdråper ut enda, men jeg vet ikke om dette skjer i Norge
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Og hvor lenge har 1000 år? 4000 år? 10 000 år?
Vis hele sitatet...
Joda, men vi har jo kurert sykdom med alt fra trepanasjon til bønn. Ikke alt var like effektivt. At cannabis har sine bruksområder i medisinen? Helt klart har den det. Men den er ikke magisk.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
Forklar meg gjerne hvilken stoffer som virker mot sin hensikt i cannabis?=)
Vis hele sitatet...
Tjærestoffene som dannes ved røyking, ellers så har jeg rett og slett ikke satt meg godt nok inn i det. Hvor mange forskjellige kjemiske stoff finnes i cannabis? Viss du gir meg en liste, så skal jeg peke ut noen som ikke er helt heldig.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
Så merkelig at du mener det er verre å dossere. Da majoriteten av pasienter som mottar cannabis som medisin fremhever det at de kan røyke det som en av grunnene til at de foretrekker det fremfor piller.
Vis hele sitatet...
Jeg vil fortsett hevde det. Viss man kun ser etter en spesiell virkning og vi ungå ruseffekt.
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Raskere innsettende effekt, slipper at tablettene blir tatt opp via lever og utskilles via nyrer. Er det lik en bedre helse?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, man kan nok lage fentanyl inhaltorer. Alt du spiser går igjennom samme passasjen. Og det at det finnes flere forskjellige strains av planten må gjøre det slik at de hele tiden kan variere mellom strainsa slik at toleranse nivået slipper å bygges opp. Hvor mange forskjellige opiatpiller finnes det?[/quote] Tolleranse for den smertestillende effekten av opiater er langt fra så dramatisk som toleransen fra rusvirkningen. Den er i store hold uproblematisk, selv for tunge heroinavhengige.

http://www.medscape.org/viewarticle/581948[/url]
Det finnes fakisk også forskjellige "strains" av papaver somniferum også. Som produserer totalt forskjellige prosent av forskjellige alkaloider. Ikke at det har noe med saken å gjøre, da cannabis kun kanskje kan erstatte morfin ved cancersmerter. Dette er da ikke aktuelt for de fleste her inne, og har ingenting med generell legalisering å gjøre.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
THC is the main intoxicating ingredient in marijuana. Other active ingredients in marijuana reduce the intoxicating effects of THC, so patients using the pill become more intoxicated than patients using marijuana. Patients have more dosage control with marijuana because smoking produces immediate effects, providing relief without intoxication.

utsagnet ovenfor er hentet herfra: http://deasucks.com/essays/marimyths.htm
Vis hele sitatet...
Men her spiller jo tolleranse for ruseffekten inn igjen. Ihvertfall for de pillene du har nevnt til nå(opiater) Denne vil forsvinne etter man har vært på dem en stund, men man vil samtidig utvikle avhengighet.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
Ikke ment som noe negativt. Ville bare vise til hva du i grunn sier med innlegget ditt Forklar meg gjerne hvor jeg har feil da jeg prøver å se etter negative sider ved den planten hva medisinsk bruk gjelder. Og hver så snill, prøv å holde det saklig og til emnet. Så kan vi begge være vitenskaplig
Vis hele sitatet...
Tar ikke det negativt i det hele tatt. Dette er jo et diskusjonsforum. Nå er det diskusjon. Ikke en kollektiv sugefest for alle som vil legalisere for alle og enhver.

Min mening angående seriøs medisinsk bruk er helt klar, viss det virker så gjør det. Men ikke bland medisinsk pot inn i nærheten av noe som det som er tilfellet i USA.
Syke mennesker skal ikke nektes, men ikke bland dem inn i en kampanje for genrell legalisering(jeg vet mange av dere leser de trådene her, jeg var for legalisering før selv)
Som et A-preaparat så hadde det fungert kjempefint. Men jeg har mine tvil på at det noe slikt folkene som er for medisinsk pot ser for seg.

Ikke at jeg har noe imot stonere heller, det er bare det at jeg ikke har tro på å legitimere bruk av rusmidler for alle og enhver. Det er masse bra å si om det, men det er mange folk som ikke bør bruke dette. Og spesielt unge risikerer problemer med dette. Det virker avskrekkende på unge at det er forbudt.
endelig kom du med svar

et preparert legemiddel som inneholder? derivater av/syntetisk produsert thc og cdb? Noe jeg føler rører ved enda et tema vi ikke har tatt opp enda. Det at store legemiddel firmaer produserer innholdet i en plante som gud og hvermannsen kan plante og klare å få den ferdig. Hvis alle og enhver hadde plantet sin egen medisin, hva hadde da skjedd med disse firmaene som bruker utallige milliarder av kroner på medisiner og som får lisens/enerett på å lage en spesifikk type medisin i noen år? Hvordan hadde det gått med inntjening dems?

ehh, les det en gang til; hvilket legemiddel finnes i dag som IKKE STAMMER fra en plante? Det at farmasøyter og lignende har lagd derivater så det synger etter forandrer ikke det faktum at det stammer fra en plante/urt m.m. Mankind imitating nature?

Har du sett på den dokumentaren jeg postet litt lengre opp i tråden? Jeg sikter til intervjuet med Donald Tashkin hvor han på peker på 3 faktorer som er med å bremse/forhindre cancer utviklingen. Han peker på en tung vitenskapelig studie utført av N.I.D.A ( National Institute on Drug Abuse ) som finner en forbedret lungefunksjon om man røyker marijuana daglig? Ganske merkelig det der gitt?
Så må vi ikke glemme at n.i.d.a. som regel ikke gir støtte til vitenskaplig forskning som setter cannabis i et positivt lys. Så lenge du påpeker at du skal forske på de negative sidene ved cannabis så får du støtte. Igjen, ganske merkelig ikke sant?

http://www.articlesbase.com/alternat...a-3697378.html
her listen din, merk at dette er bare de aktive komponentene i cannabis, og listen tar for seg cannabinoids. Skal snart på jobb, hvis listen er for ufullstendig kan jeg godt finne en mer utfyllende for deg?

da cannabis kun kanskje kan erstatte morfin ved cancersmerter?? ehh hva med studiene som sier at det kan kurere alt dette ? Preliminary findings indicate that cannabis-based drugs could prove useful in treating inflammatory bowel disease, migraines, fibromyalgia, and related conditions.[8]
Medical cannabis has also been found to relieve certain symptoms of multiple sclerosis[9] and spinal cord injuries[10][11][12] by exhibiting antispasmodic and muscle-relaxant properties as well as stimulating appetite.
Other studies state that cannabis or cannabinoids may be useful in treating alcohol abuse,[13] amyotrophic lateral sclerosis,[14][15] collagen-induced arthritis,[16] asthma,[17] atherosclerosis,[18] bipolar disorder,[19][20] colorectal cancer,[21] HIV-Associated Sensory Neuropathy[22] depression,[23][24][25][26] dystonia,[27] epilepsy,[28][29][30] digestive diseases,[31] gliomas,[32][33] hepatitis C,[34] Huntington's disease,[35] leukemia,[36] skin tumors,[37] methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA),[38] Parkinson's disease,[39] pruritus,[40][41] posttraumatic stress disorder (PTSD),[42] psoriasis,[43] sickle-cell disease,[44] sleep apnea,[45] and anorexia nervosa.[46] Controlled research on treating Tourette syndrome with a synthetic version of tetrahydrocannabinol, (brand name Marinol) (the main psychoactive chemical found in cannabis), showed the patients taking Marinol had a beneficial response without serious adverse effects

hentet herfra https://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis

toleransen for opiatene forsvinner? men hva med bieffektene? de forsvinner de og?

Såklart finnes det mennesker som er totalt allergisk mot cannabis. Men skjønner ikke helt hva du mener med : ikke bland medisinsk cannabis inn i nærheten av noe som det som er tilfellet i usa.
I nærheten av hva da?

Virker avskrekkende på unger at alkohol har 18 års aldersgrense også ikke sant?
På Høy tid å avvike fra gamle tankemønstre og tenke nytt snart kanskje??:=)
Kan du prøve å svare punkt for punkt for meg.. Jeg orker ikke gå igjennom dette nå. Slik jeg gadd bruke tid på det sist gang.
Så skal jeg komme tilbake igjen til deg. Nå har jeg ikke orket å lese igjennom alt en gang enda. Men viss vi skal diskutere så bredt. Så vil jeg at vi skal ha litt orden..

Kom igjen med gode og ikke fult så gode argumenter. Ville ikke regnet med svar ikveld, da jeg allerede har begynt å ta meg solvarme pils.
Heldiggris som har sol Nå står det jo punkt for punkt jamført med rekkefølgen du svarte i da. At du ikke orker/gidder lese igjennom..
Trådstarter
Alt ser ut som en stor blokk...
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Heldiggris som har sol Nå står det jo punkt for punkt jamført med rekkefølgen du svarte i da. At du ikke orker/gidder lese igjennom..
Vis hele sitatet...
Sitat av InTrance Vis innlegg
Dette er ikke en urt, men et preparert legemiddel. Dette innebærer først og fremst en form for kvalitetskontroll og produksjon gjennom prosesser som vi kan kontrollere og som oppfyller krav til humanmedisin.
Vis hele sitatet...
et preparert legemiddel som inneholder? derivater av/syntetisk produsert thc og cdb? Noe jeg føler rører ved enda et tema vi ikke har tatt opp enda. Det at store legemiddel firmaer produserer innholdet i en plante som gud og hvermannsen kan plante og klare å få den ferdig. Hvis alle og enhver hadde plantet sin egen medisin, hva hadde da skjedd med disse firmaene som bruker utallige milliarder av kroner på medisiner og som får lisens/enerett på å lage en spesifikk type medisin i noen år? Hvordan hadde det gått med inntjening dems?


Sitat av InTrance Vis innlegg
Totalt irrelevant, man bruker ikke kokain lengre, men bruker derivater av det med færre bieffekter. Man bruker heller ikke råopium, man ekstakterer de aktuelle alkaloidene. I noen tilfeller skrives opiumsdråper ut enda, men jeg vet ikke om dette skjer i Norge Joda, men vi har jo kurert sykdom med alt fra trepanasjon til bønn. Ikke alt var like effektivt. At cannabis har sine bruksområder i medisinen? Helt klart har den det. Men den er ikke magisk.
Vis hele sitatet...
ehh, les det en gang til; hvilket legemiddel finnes i dag som IKKE STAMMER fra en plante? Det at farmasøyter og lignende har lagd derivater så det synger etter forandrer ikke det faktum at det stammer fra en plante/urt m.m. Mankind imitating nature?

Har du sett på den dokumentaren jeg postet litt lengre opp i tråden? Jeg sikter til intervjuet med Donald Tashkin hvor han på peker på 3 faktorer som er med å bremse/forhindre cancer utviklingen. Han peker på en tung vitenskapelig studie utført av N.I.D.A ( National Institute on Drug Abuse ) som finner en forbedret lungefunksjon om man røyker marijuana daglig? Ganske merkelig det der gitt?
Så må vi ikke glemme at n.i.d.a. som regel ikke gir støtte til vitenskaplig forskning som setter cannabis i et positivt lys. Så lenge du påpeker at du skal forske på de negative sidene ved cannabis så får du støtte. Igjen, ganske merkelig ikke sant?

Sitat av InTrance Vis innlegg
Tjærestoffene som dannes ved røyking, ellers så har jeg rett og slett ikke satt meg godt nok inn i det. Hvor mange forskjellige kjemiske stoff finnes i cannabis? Viss du gir meg en liste, så skal jeg peke ut noen som ikke er helt heldig.
Vis hele sitatet...
http://www.articlesbase.com/alternat...a-3697378.html
her listen din, merk at dette er bare de aktive komponentene i cannabis, og listen tar for seg cannabinoids. Skal snart på jobb, hvis listen er for ufullstendig kan jeg godt finne en mer utfyllende for deg?


Sitat av InTrance Vis innlegg
Jeg vil fortsett hevde det. Viss man kun ser etter en spesiell virkning og vi ungå ruseffekt. Ikke nødvendigvis, man kan nok lage fentanyl inhaltorer. Alt du spiser går igjennom samme passasjen. Tolleranse for den smertestillende effekten av opiater er langt fra så dramatisk som toleransen fra rusvirkningen. Den er i store hold uproblematisk, selv for tunge heroinavhengige.

http://www.medscape.org/viewarticle/581948[/url]
Det finnes fakisk også forskjellige "strains" av papaver somniferum også. Som produserer totalt forskjellige prosent av forskjellige alkaloider. Ikke at det har noe med saken å gjøre, da cannabis kun kanskje kan erstatte morfin ved cancersmerter. Dette er da ikke aktuelt for de fleste her inne, og har ingenting med generell legalisering å gjøre.
Vis hele sitatet...
da cannabis kun kanskje kan erstatte morfin ved cancersmerter?? ehh hva med studiene som sier at det kan kurere alt dette ? Preliminary findings indicate that cannabis-based drugs could prove useful in treating inflammatory bowel disease, migraines, fibromyalgia, and related conditions.[8]
Medical cannabis has also been found to relieve certain symptoms of multiple sclerosis[9] and spinal cord injuries[10][11][12] by exhibiting antispasmodic and muscle-relaxant properties as well as stimulating appetite.
Other studies state that cannabis or cannabinoids may be useful in treating alcohol abuse,[13] amyotrophic lateral sclerosis,[14][15] collagen-induced arthritis,[16] asthma,[17] atherosclerosis,[18] bipolar disorder,[19][20] colorectal cancer,[21] HIV-Associated Sensory Neuropathy[22] depression,[23][24][25][26] dystonia,[27] epilepsy,[28][29][30] digestive diseases,[31] gliomas,[32][33] hepatitis C,[34] Huntington's disease,[35] leukemia,[36] skin tumors,[37] methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA),[38] Parkinson's disease,[39] pruritus,[40][41] posttraumatic stress disorder (PTSD),[42] psoriasis,[43] sickle-cell disease,[44] sleep apnea,[45] and anorexia nervosa.[46] Controlled research on treating Tourette syndrome with a synthetic version of tetrahydrocannabinol, (brand name Marinol) (the main psychoactive chemical found in cannabis), showed the patients taking Marinol had a beneficial response without serious adverse effects

hentet herfra https://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis

toleransen for opiatene forsvinner? men hva med bieffektene? de forsvinner de og?

Sitat av InTrance Vis innlegg
Men her spiller jo tolleranse for ruseffekten inn igjen. Ihvertfall for de pillene du har nevnt til nå(opiater) Denne vil forsvinne etter man har vært på dem en stund, men man vil samtidig utvikle avhengighet.

Tar ikke det negativt i det hele tatt. Dette er jo et diskusjonsforum. Nå er det diskusjon. Ikke en kollektiv sugefest for alle som vil legalisere for alle og enhver.

Min mening angående seriøs medisinsk bruk er helt klar, viss det virker så gjør det. Men ikke bland medisinsk pot inn i nærheten av noe som det som er tilfellet i USA.
Syke mennesker skal ikke nektes, men ikke bland dem inn i en kampanje for genrell legalisering(jeg vet mange av dere leser de trådene her, jeg var for legalisering før selv)
Som et A-preaparat så hadde det fungert kjempefint. Men jeg har mine tvil på at det noe slikt folkene som er for medisinsk pot ser for seg.

Ikke at jeg har noe imot stonere heller, det er bare det at jeg ikke har tro på å legitimere bruk av rusmidler for alle og enhver. Det er masse bra å si om det, men det er mange folk som ikke bør bruke dette. Og spesielt unge risikerer problemer med dette. Det virker avskrekkende på unge at det er forbudt.
Vis hele sitatet...
Såklart finnes det mennesker som er totalt allergisk mot cannabis. Men skjønner ikke helt hva du mener med : ikke bland medisinsk cannabis inn i nærheten av noe som det som er tilfellet i usa.
I nærheten av hva da?

Virker avskrekkende på unger at alkohol har 18 års aldersgrense også ikke sant?
På Høy tid å avvike fra gamle tankemønstre og tenke nytt snart kanskje??:=)

Sånn, av RESpekt for trådstarters kommentar har jeg forsøkt å gjøre det litt lettere å lese for som ikke orker å lese så mye av gangen.

@ Intrance, lettere for deg nå?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
et preparert legemiddel som inneholder? derivater av/syntetisk produsert thc og cdb? Noe jeg føler rører ved enda et tema vi ikke har tatt opp enda. Det at store legemiddel firmaer produserer innholdet i en plante som gud og hvermannsen kan plante og klare å få den ferdig. Hvis alle og enhver hadde plantet sin egen medisin, hva hadde da skjedd med disse firmaene som bruker utallige milliarder av kroner på medisiner og som får lisens/enerett på å lage en spesifikk type medisin i noen år? Hvordan hadde det gått med inntjening dems?
Vis hele sitatet...
Sativex inneholder, ifølge wikipedia, ekstrakterte alkaloider fra cannabisplanten. Forskjellen er at et spray gir en dose, og samme dose hver gang. Cannabis er et nisjeprodukt innen medisinen. Kan du plante din egen acetylsalisylsyre, penicillin,morfin,ketamin eller ibuprofen?
Saken er at vi er avhengig av legemiddelindustrien, det er de som legger penger i research and develelopment av nye medisiner. Dette koster MASSE penger og det er ikke mer en rett og rimelig at de skal kunne tjene inn igjen investeringene sine med monopol i en viss tid. Viss ikke ville det ikke vært penger i å utvikle nye medisiner. Dette vet jeg som fakta da jeg har folk i nær familie som jobber med utvikling og salg for et stort internasjonalt legemiddelselskap.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
ehh, les det en gang til; hvilket legemiddel finnes i dag som IKKE STAMMER fra en plante? Det at farmasøyter og lignende har lagd derivater så det synger etter forandrer ikke det faktum at det stammer fra en plante/urt m.m. Mankind imitating nature?
Vis hele sitatet...
Det er mange typer medisiner, og mange kommer ikke fra planter i det hele tatt. Ketamin,paracetamol,alle vaksiner, alle benzodiazepiner,barbiturater,pregabalin,gabapentin,zyprexa,p rozac,GHB og en haug med andre.
Det er sant at vi etterligner naturen, men du glemmer tydeligvis at vi mennesker også er endel av naturen. Og uansett hva vi lager industrielt så er vi avhengig av råvarer. Alle de kommer jo fra naturen, enten i form av levende organismer eller i form av mineraler.

Ofte så har stoffer i naturen egenskaper som vi søker, men bieffektene av å bruke stoffene som de er veier ikke opp for nytten dem har. Dermed så må vi lage syntetiske stoffer som ligner. Et godt eksempel er giften til den brasilianske vandreedderkoppen. Den er en potent nervegift, men noe i giften gir en intens ereksjon. Det forskes nå nettopp på hva funksjonene bak denne effekten er. Tanken er at det kan bidra til å utvikle nye potensmidler.

Sitat av RESpekt Vis innlegg
Har du sett på den dokumentaren jeg postet litt lengre opp i tråden? Jeg sikter til intervjuet med Donald Tashkin hvor han på peker på 3 faktorer som er med å bremse/forhindre cancer utviklingen. Han peker på en tung vitenskapelig studie utført av N.I.D.A ( National Institute on Drug Abuse ) som finner en forbedret lungefunksjon om man røyker marijuana daglig? Ganske merkelig det der gitt?
Så må vi ikke glemme at n.i.d.a. som regel ikke gir støtte til vitenskaplig forskning som setter cannabis i et positivt lys. Så lenge du påpeker at du skal forske på de negative sidene ved cannabis så får du støtte. Igjen, ganske merkelig ikke sant?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sett dokumentaren, men jeg har lest utdrag fra en studie som hevdet at cannabis forbedret lungekapasiteten med mange %. Synes også det virker merkelig, og jeg har vanskelig for å tro det før det foreligger flere studier. Røyk i seg selv er jo et fremmedlegeme lungene våre ikke er ment for å håndtere. De er laget for å effektivt ta opp oksygen.
Det forbedrer ihvertfall ikke lungekapasiteten ved å røyke tørr norsk hasj, mekket med rød 3 og røykt fra en flaske.



Sitat av RESpekt Vis innlegg
http://www.articlesbase.com/alternat...a-3697378.html
her listen din, merk at dette er bare de aktive komponentene i cannabis, og listen tar for seg cannabinoids. Skal snart på jobb, hvis listen er for ufullstendig kan jeg godt finne en mer utfyllende for deg?
Vis hele sitatet...
Page Not Found

We apologize. We can't find the page you are looking for. We may have moved or removed it. We also recommend you check the address (if you typed in the page you wanted) and make sure that you didn't mistakenly mistype the address. We're sorry for the inconvenience, but you may use the menu to the left to find the information you are looking for or our friendly search option located at the top.

If you believe this error to be a fault in the web site, please contact our technical team.
Vis hele sitatet...



Sitat av RESpekt Vis innlegg
da cannabis kun kanskje kan erstatte morfin ved cancersmerter?? ehh hva med studiene som sier at det kan kurere alt dette ? Preliminary findings indicate that cannabis-based drugs could prove useful in treating inflammatory bowel disease, migraines, fibromyalgia, and related conditions.[8]
Medical cannabis has also been found to relieve certain symptoms of multiple sclerosis[9] and spinal cord injuries[10][11][12] by exhibiting antispasmodic and muscle-relaxant properties as well as stimulating appetite.
Other studies state that cannabis or cannabinoids may be useful in treating alcohol abuse,[13] amyotrophic lateral sclerosis,[14][15] collagen-induced arthritis,[16] asthma,[17] atherosclerosis,[18] bipolar disorder,[19][20] colorectal cancer,[21] HIV-Associated Sensory Neuropathy[22] depression,[23][24][25][26] dystonia,[27] epilepsy,[28][29][30] digestive diseases,[31] gliomas,[32][33] hepatitis C,[34] Huntington's disease,[35] leukemia,[36] skin tumors,[37] methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA),[38] Parkinson's disease,[39] pruritus,[40][41] posttraumatic stress disorder (PTSD),[42] psoriasis,[43] sickle-cell disease,[44] sleep apnea,[45] and anorexia nervosa.[46] Controlled research on treating Tourette syndrome with a synthetic version of tetrahydrocannabinol, (brand name Marinol) (the main psychoactive chemical found in cannabis), showed the patients taking Marinol had a beneficial response without serious adverse effects

hentet herfra https://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis

toleransen for opiatene forsvinner? men hva med bieffektene? de forsvinner de og?
Vis hele sitatet...
Jeg mener fortsatt cannabis ikke kan erstatte morfin. Hverken ved smertedemping,hostedemping eller for løs mage. Når en velger å skrive ut et medikament så gjør en lege dette basert på nytteffekt vs bieffekt. Har man ekstreme smerter, så veier det opp for kvalmen morfin vil medføre.
Cannabis mot hepatitt c og meticillinresistene gule stafylokokker? Det som står viss du leser studiene er at flere klarte å fullføre hepatitt c behandlingen og ble friske viss de røykte i tillegg. Angående stafylokokkene så var det et par cannabioder som viste å ha en svak antibakteriell effekt.
Jeg tror cannabis kan hjelpe mot symptomene og bieffektene ved mange sykdommer/behandlinger. Ofte bare ved at det cannabis gir velbehag og gjør en lettere til sinns. Jeg har selv opplevd cannabis sine positive effekter når jeg har vært nærmest deprimert.




Sitat av RESpekt Vis innlegg
Såklart finnes det mennesker som er totalt allergisk mot cannabis. Men skjønner ikke helt hva du mener med : ikke bland medisinsk cannabis inn i nærheten av noe som det som er tilfellet i usa.
I nærheten av hva da?
Vis hele sitatet...
I nærheten av butikker som selger cannabis og leger som skriver det ut til Tore-Stein fordi han har så vondt i kneskaden han pådro seg i gymmen i fjerdeklasse. At cannabis kan brukes medisin betyr ikke at det helsebringende for den generelle befolkning å røyke det.
Skal det bli medisin så bør det forskrives som andre preparater med stor fare for misbruk. Ikke fordi cannabis er så ekstremt farlig, men fordi det er for samfunnets beste at færrest mulig bruker rusmidler.
Alkoholpolitikken har jo vist oss at lettere tilgang fører til mer misbruk og større kostnader.
Full legalisering av cannabis vil muligens føre til at flere bruker det, og jo flere som bruker det jo flere tilfeller av psykiske problemer tror jeg at vi kommer til å se.
Spesielt blant unge.


Sitat av RESpekt Vis innlegg
Virker avskrekkende på unger at alkohol har 18 års aldersgrense også ikke sant?
På Høy tid å avvike fra gamle tankemønstre og tenke nytt snart kanskje??:=)
Vis hele sitatet...
Nei. Men man får ikke rulleblad, bøter og fengsel for å drikke når man er 16. Det er heller ikke forbudt for de under 18 å drikke alkohol. De kan bare ikke lovlig kjøpe det.
At det virker avskrekkende med forbud er jo ganske tydelig å se her på forumet. Folk blir jo paranoide som pokker viss de skal i avhør, eller tollen har stoppet noe de ikke skulle ha bestilt.




Sitat av RESpekt Vis innlegg
Sånn, av RESpekt for trådstarters kommentar har jeg forsøkt å gjøre det litt lettere å lese for som ikke orker å lese så mye av gangen.

@ Intrance, lettere for deg nå?
Vis hele sitatet...
Sorry surmulingen. Men takk uansett
Får si som den store Voltaire; Jeg er totalt uenig i det du sier, men vil forsvare til døden din rett til å si det. Ikke sikkert helt ordrett gjengitt men du skjønner tegninga?

Synes det er synd og skam at det er individer i dag som tviholder på gamle tankemønstre slik at progresjon og framskritt blir ganske så vanskelig.

Skal slenge inn en studie angående din hypotese om at flere unge utvikler psykiske plager på grunn av cannabis som motsier akkurat det. Og om du tar ca 45-50 minutter av din tid og ser på dokumentaren som jeg postet så tar de og for seg dette med psykiske plager, som en direkte konsekvens av et forbud mot cannabis. Men hvor mye ny informasjon du ønsker å tilegne deg er jo helt og holdent opp til deg.

Så du har indirekte tilknytning til det store medisinske industrielle komplekset? Da skjønner jeg litt mer av din holdning til medisinsk cannabis..