Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1758
jeg kjøpte en cola zero i dag, når jeg kom hjem og skulle åpne den hørte jeg ingen tssshhh (kullsyre) jeg helte litt i et glass og smakte på det, det var null kullsyre what so ever.. smakte som cola-saft.
så, hva kan årsaken være?
skal jeg levere den tilbake til butikken og høre hva de sier?
Antakeligvis feilprodusert. Ellers så har en eller annen luring skrudd opp korken litt (eller lagd et hull) så all kullsyra har sivd ut.

Vanskelig å bevise at det ikke var noen kullsyre i den. Men tipper du får en ny brus uansett.
Sitat av wasted16
jeg kjøpte en cola zero i dag, når jeg kom hjem og skulle åpne den hørte jeg ingen tssshhh (kullsyre) jeg helte litt i et glass og smakte på det, det var null kullsyre what so ever.. smakte som cola-saft.
så, hva kan årsaken være?
skal jeg levere den tilbake til butikken og høre hva de sier?
Vis hele sitatet...
Synes da alle smaker helt daut jeg . selv om det er kullsyre i de.
Men dette minnet veldig mye om en snikreklame for cola zero..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Robin1705
Men dette minnet veldig mye om en snikreklame for cola zero..
Vis hele sitatet...
Nå må du rulle inn.

1. "Hei jeg kjøpte et produkt og det sugde!"
2. "REKLAME!!!!"
du har ikke klart å riste den som et helvete på vei hjem?

eller at det er noen små drittunger som har mora seg med å riste den som et helvete inni butikken?

tviler på at butikken tror på deg når du sier " Hei, jeg kjøpte en Zero her i går og når jeg åpnet den idag var det ikke noe kullsyre, plx gief ett trailerlass med Zero, hvis ikke går jeg til mediene!"
Sitat av Silhouette
du har ikke klart å riste den som et helvete på vei hjem?

eller at det er noen små drittunger som har mora seg med å riste den som et helvete inni butikken?

tviler på at butikken tror på deg når du sier " Hei, jeg kjøpte en Zero her i går og når jeg åpnet den idag var det ikke noe kullsyre, plx gief ett trailerlass med Zero, hvis ikke går jeg til mediene!"
Vis hele sitatet...
Kullsyra ville fortsatt vært i flaska, med mindre han åpner korken. Og all kullsyra blir ikke borte med ett.

Hvorfor tror du ikke butikken vil glede en kunde med å gi ham en brus? Ingen av partene kan motbevise hverandre. Og siden butikken tjener på å beholde ham som kunde, så bruker de sikkert de usle 12-13 kronene på det Slik ser jeg det for meg.
Macca's Avatar
Trådstarter
altså jeg kjøpte den i dag rett før butikken stengte. og som de sier så vill jo uansett kullsyra ha vært igjen i flaska om den var blitt rista..:P
Sitat av nso
Nå må du rulle inn.

1. "Hei jeg kjøpte et produkt og det sugde!"
2. "REKLAME!!!!"
Vis hele sitatet...
Hehe jeg ruller langt inn. Jeg som leser alt for fort over og blander sammen visse ting.
Tingen er at å få seg en ny brus er jo ingenting. Om dette skulle være noe vits i å diskutere i det hele tatt, så må du kreve en liten kasse brus for dette.

Om du klager direkte til din nærmeste Coca-Cola Drikker AS, vil de teste brusen i sitt laboratorium, og om det er noe spesielt, vil du få en god slant med brus. Har jobbet i Coca-Cola, og tror nok du vil få det.
Du får en ny brus uten noe problem. Har opplevd akuratt det samme maaange ganger. Men om en ny brus er så mye å juble over er jo en annen ting.
Macca's Avatar
Trådstarter
er det for mye å kreve en kasse brus til coca cola drikker AS?

:P
Definitivt. Men du kan jo ringe inn og be de "kompansere for tapet".

Jeg gjorde det sist gang en cola-automat svelget mine 15 kroner, og fikk 4 gratis 0,5-litere. Eller, 4 til prisen av 1 that is.
ja.. (i følge norsk lov)
hadde vert gøy men er vell mest ønske tenkning.
Du skal ikke kreve noen ting. Du skal levere inn produktet med en formell klage. Du har jo faen ikke kidnappet noen heller... Eller?
Flasken var sikkert ikke godt nok forseglet. Cola Zero? Er ikke det noe makkverk, med identisk smak til Cola light?
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av vitenskapelig
Flasken var sikkert ikke godt nok forseglet. Cola Zero? Er ikke det noe makkverk, med identisk smak til Cola light?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det smaker likt, men det smaker ikke godt hvertfall. Kjenner greit at det ikke er vanlig god cola-smak
drQ
Egendefinert
Er det virkelig verdt å gjøre noe med saken? Hvis du er max heldig får du kanskje en kasse med brus, men det er jo ikke akkurat noen lottogevinst.

Then again, når man starter en tråd om at det var lite kullsyre i colaen så kan det kanskje være greit med et prosjekt og noe å gjøre...
Sitat av vitenskapelig
Flasken var sikkert ikke godt nok forseglet. Cola Zero? Er ikke det noe makkverk, med identisk smak til Cola light?
Vis hele sitatet...
Smaker faktisk relativt ulikt Cola Light. Personlig har jeg gått helt over til Zero av nødvendige grunner, og nå synes jeg faktisk vanlig cola smaker vondt i forhold... (:-\?)
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av drQ
Er det virkelig verdt å gjøre noe med saken? Hvis du er max heldig får du kanskje en kasse med brus, men det er jo ikke akkurat noen lottogevinst.
Vis hele sitatet...
Må si meg litt enig her. En brus til 10 eller 11 kroner er jo ikke akkurat store greiene. Hadde det dreid seg om en hel kasse full av brus uten kullsyre så hadde jeg skjønt det, men å lage en uinteressant post om dette er vel litt unødvendig. Men det er nå min mening
Joa, Mesna, men av threadmaster's nick så kan det kanskje være slik at det er langt til butikken, (eller noe sånt,) og at irritasjonsnivået av den grunn blir større..

(Heh, værre tråder startes hver dag, da, mann..)

EDIT: Ikke nick, men sted...
Sist endret av snudebil; 29. november 2006 kl. 00:09.
Sitat av Mesna
Må si meg litt enig her. En brus til 10 eller 11 kroner er jo ikke akkurat store greiene. Hadde det dreid seg om en hel kasse full av brus uten kullsyre så hadde jeg skjønt det, men å lage en uinteressant post om dette er vel litt unødvendig. Men det er nå min mening
Vis hele sitatet...
Sånn som jeg har forstått det, eller ser på det, så handler det her om å utnytte situasjonen grovest mulig, for å ende opp med et best mulig resultat
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av MannY
Sånn som jeg har forstått det, eller ser på det, så handler det her om å utnytte situasjonen grovest mulig, for å ende opp med et best mulig resultat
Vis hele sitatet...
Sånn å forstå. Da må jeg beklage på det sterkeste. Hadde nok prøvd å snylte til meg en kasse brus om anledningen bød seg jeg og
Kjøpte en Imsdal med sånn annen smak.. Jeg fikk byttet den inn bare fordi "Den smakte stygt."
Vanelig cola er best!!!
Sitat av Destroyer
Vanelig cola er best!!!
Vis hele sitatet...
Hva har det med saken å gjøre? Gutten spør oim hva han skal gjøre da brusen han hadde en usmak. Han spør ikke hvilken brus du liker best.

Nok offtopic: Hadde jeg vbært i samma situasjon så hadde jeg nok gått og klaga selv, for å kanskje fått noen brus ekstra, men lett å sitte å si på nette, nei du er så jalla fordi du klager på en vare som kosta deg 10 kroner.
Problemet her er ikke at butikken har gjort gutten fattig og ført han på utrygd resten av livet. Problemet har ikke noe med penger å gjøre. Faktisk, så har ikke problemet noe med brusa og gjøre heller. Dette er en prinsippsak! Når man kjøper noe, så foregår det en bytte handel, hvor kunde gir penger, og selger gir produkt. Når produktet mangler den avtalte kvalitet, så er det rett av han å reklamere på den. Det mener nå jeg.
Er du missfornøyd er det din rett å klage. Har ikke noe å si om det er fornuftige grunnlag eller ikke. Vi blir jo oppfordret i media hele tiden til å klage så hvorfor ikke. Det mest fornuftige å forlange er vel en ny brus, men du trenger ikke å forlange noe som helst. I butikken du kjøpte brusen vil du vel umiddelbart få en ny (kommer litt ann på hvilken butikk du handlet i), og den blir levert som brekasje til forhandler. Dersom du skal ha noe mer en en ny brus må du vel levere til et coca cola lager, eller eventuelt skrive mail til coca-cola norge as. Det med mail fungere. Du får da klaget rett til firmaet og går utenom butikken.
Lykke til med klagen. Du fortjener helt klart et år forbruk av cola
jeg hadde null penger og var skikkelig tørst på cola så jeg sprang opp på butikken og fikk en ny brus (halvliter)
Og i dag leste jeg i avisa at samme butikk hadde fått en klage om en bolle med en skrue i
og sånn off-topic så er jeg faktisk ei jente
Den eneste grunnen jeg kan komme på utenom en feil / lekkasje er at den har vært kjølt, så ikke kjølt, så kjølt..

Jeg hadde en gang en kald brus som ble varm og som jeg så kjølte ned igjen, bare for å drite meg ut og glemme å åpne den før den ble varm igjen. Så jeg kjølte den enda en gang og da fantes det ikke kullsyre når jeg åpnet den..