Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1496
jeg lurer på fælt på hva som gjør at disse hjemmesidene til piczo,freewebs osv. er så utrolig populære ??. er det ren å skjær påvirkning fra andre folk, elr er det en måte ungdommer flest uttrykker seg på? en måte å vise hvem de er ??

Hva mener du om "useriøse" hjemmesider ?? hva er grunnen til at så mange har dette ??
Grunnen er nok at de er utrolig lette å lage. Dvs at personer som kun sitter på msn og rocker på kabal kan lage slike sider.
Trådstarter
Sitat av nicks
Grunnen er nok at de er utrolig lette å lage. Dvs at personer som kun sitter på msn og rocker på kabal kan lage slike sider.
Vis hele sitatet...
hehe ja, du har vel et poeng der
Jeg vil tro det har litt med bruken, og ikke minst behovet. Når man er 14 (eller hva faen målgruppa er) er det ikke alltid like viktig at siden validerer som at resten av skolen kan se bildene dine, og se deg namedroppe alle du vet navnet på på skolen.
det er vel en fortiss trend også kan jeg tro. en stund var det freewebs som gjalt og nå er det piczo og allt sammene er like enkelt og ser like stygt ut
Sitat av capo_jd
jeg lurer på fælt på hva som gjør at disse hjemmesidene til piczo,freewebs osv. er så utrolig populære ??. er det ren å skjær påvirkning fra andre folk, elr er det en måte ungdommer flest uttrykker seg på? en måte å vise hvem de er ??

Hva mener du om "useriøse" hjemmesider ?? hva er grunnen til at så mange har dette ??
Vis hele sitatet...
Jeg lurer på hvorfor mennesker i en stadig økende grad velger å bruke overdrevne mengder tegn i sine setninger. Påvirkning fra andre folk? En måte å vise hvem man er? En ungdommelig måte å uttrykke seg på?
Trådstarter
Sitat av egeulf
Jeg lurer på hvorfor mennesker i en stadig økende grad velger å bruke overdrevne mengder tegn i sine setninger. Påvirkning fra andre folk? En måte å vise hvem man er? En ungdommelig måte å uttrykke seg på?
Vis hele sitatet...
Lurer på hvorfor folk stadig hakker på andre?
-Er dette en tvangstanke?
-Eller en måte å skryte av seg selv på?
-Eller har man rett å slett lite å gjøre?
Oioi. Se hvem som plutselig kunne skrive ordentlig. Ikke meningen å hakke(vel, ikke mye i hvert fall), men jeg blei litt pødden nå som jeg ser at du faktisk kan skrive ordentlig uten masse tegn og mellomrom i hytt og pine. Samma det...

Jeg syns piczo kan henge seg sammen med resten av konseptet. Det er så sjukt mange fjortisser som legger ut bilder fra festen der man drakk seg dritings på Munkholm og knuste vasene til mamma. Eller hva med alle jentene som skal legge ut bilder av ALLE venninnene sine og den stygge jenta i klassen og skrive noe som "ååHh jOseFinE eR bEstiSeN mIn LiKzOm!!! i sOmEr haDe vI dT gØi....!!"
Og hva er det med dikt? Wtf? Dikt er greit nok, men er det om å gjøre å finne mest mulig crap om bestissen din og whatnot, kopiere og lime inn?
Bakgrunnen.. Enten rosa eller så er du ut lkszom hvis du skjønner!

Sorry, men skriver i ren frustrasjon. Øynene mine verker, og jeg tror det har noe med faktumet at
de er firkantede.. Du fikk da svar på spørsmålet ditt ^^

Forresten høres problemstillingen din forferdeig ut som en hjemmelekse, men det skal det vel ikke være noe snakk om?
Sitat av capo_jd
Lurer på hvorfor folk stadig hakker på andre?
-Er dette en tvangstanke?
-Eller en måte å skryte av seg selv på?
-Eller har man rett å slett lite å gjøre?
Vis hele sitatet...
1. Nei
2. Ja
3. Ja

Fei for egen dør. Du hakker på andres (riktignok udugelige) hjemmesider selv.
Trådstarter
Sitat av hedning*
Oioi. Se hvem som plutselig kunne skrive ordentlig. Ikke meningen å hakke(vel, ikke mye i hvert fall), men jeg blei litt pødden nå som jeg ser at du faktisk kan skrive ordentlig uten masse tegn og mellomrom i hytt og pine. Samma det...

Jeg syns piczo kan henge seg sammen med resten av konseptet. Det er så sjukt mange fjortisser som legger ut bilder fra festen der man drakk seg dritings på Munkholm og knuste vasene til mamma. Eller hva med alle jentene som skal legge ut bilder av ALLE venninnene sine og den stygge jenta i klassen og skrive noe som "ååHh jOseFinE eR bEstiSeN mIn LiKzOm!!! i sOmEr haDe vI dT gØi....!!"
Og hva er det med dikt? Wtf? Dikt er greit nok, men er det om å gjøre å finne mest mulig crap om bestissen din og whatnot, kopiere og lime inn?
Bakgrunnen.. Enten rosa eller så er du ut lkszom hvis du skjønner!

Sorry, men skriver i ren frustrasjon. Øynene mine verker, og jeg tror det har noe med faktumet at
de er firkantede.. Du fikk da svar på spørsmålet ditt ^^

Forresten høres problemstillingen din forferdeig ut som en hjemmelekse, men det skal det vel ikke være noe snakk om?
Vis hele sitatet...
Vell, det var jo et nokså useriøst tema. (Jeg mener "fjortishjemmesider", er vell ikke akkurat det mest seriøse man kan få tak i, akkurat som du selv poengterte.)
Så tenkte jeg kunne være litt useriøs på min egen måte. Det er mange måter/taktikker man kan provosere mennesker på.

Btw, dette er ikke til noen lekse.
Sist endret av iNter^; 21. november 2006 kl. 16:47.
Hater Piczo. Bare fjortisser som ikke kan en dritt pc, untatt msn, som bruker det..
Trådstarter
Sitat av max-mekka
Hater Piczo. Bare fjortisser som ikke kan en dritt pc, untatt msn, som bruker det..
Vis hele sitatet...
Det er vel det som er hele poenget. Enkle ting for enkle mennesker.
åhh fy fader... Kan Piczo og Freewebs og det drittet egentlig kalles hjemmeside? Det eneste er at man har en drittfarge eller et bilde som repeterer seg over hele sida som bakgrunn, malplasserte linker som henger og slenger litt mellom bilder og blinkende kosebamser som gjør at øya dine svir i 10 minutter etterpå? Er det noe man vil ha frem? Nope! "OMFG! Jeg lagde en hjemmeside med 1000 skrivefeil og MASSE bilder på! Gå å sjekk den" *får alle på kontaktlista til å sjekke den* "Omfg du rocker ass!"

Pff Piczo suger. Skal du lage en ordentlig side, lær deg HTML og CSS! DET er hva gøy er, når man snakker hjemmeside.

Piczo og Freewebs er ut... Skal du ha vist deg fram, kan du lage en MSN profil eller whateva. Skal du ha en hjemmeside, lær deg html og css!
Det er enkelt.
Er noe enkelt, liker folk flest det.
Det er vel fordi det er gratis og er du 14 så bryr du deg egentli ikke om hvor stygt det ser ut, så lenge du kan skryte av at du har en hjemmeside.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Riktig exydo, e selv 14 jeg da. Men men, slår meg faktisk sammen med dere, er irriterende slikt, folk lager en hjemmeside på 10 min, så spammer de det rundt til alle på msn! omfg.

Jeg sporer litt av her da. Er det noen her som kan finne enkle guider til sider der jeg kan lære meg

-html
- css
- og muligens andre ting jeg kan drive og kose meg med?

Er sikkert masse inne på forumet her egentlig, så ikke bli irritert for dette herre. Da beklager jeg meg i største grad
Synes Stickam.com kanskje er den morsomste av de alle.. Her snakker vi jenter fra 14-16 års alderen som har streaming cam og chatten er rimelig slibrig. Om jeg blir far til ei jente skal jeg iallefall følge opp godt
Alle kan ikke være like flinke i alt. Riktignok så er vell piczo rettet mot personer fra 12-16 år. Men det er mange mennesker som benytter seg av piczo på en OK måte. Ikke sånne fjortiss jenter/gutter, men mennesker som ikke har kunnskap nok til å lage skikkelige hjemmesider. Så da ser de vell på Piczo som et greit alternativ og velger å benytte seg av gratis tjenesten.
Sist endret av shakin; 2. desember 2006 kl. 17:41.
Jeg er 15 år, har brukt piczo 1 gang... hadde ikke noe valg, det var et prosjekt med skolen.
Piczo er noe skikkelig DRIT, Bruk Dreamweaver.. hvis man vil lage eget design så begynn i photoshop

Det er det som er morsomt, ikke sitte å laste opp bilder til piczo og legge til venner

SKÅL FOR DREAMWEAVER
Ut med dreamweave - inn med notepad. Er det ikke det man skal si?
Man kan gjøre mye i dreamweaver som man ikke kan i notepad, men det er snakk om piczo idioter så jeg tror neppe de kunne klart å utrette mye med notepad...

ingen som er enig?
Er det bare meg som tenker emo med engang jeg hører piczo?
Formulerte jeg det riktig?
Sitat av Hallisvoris1991
Formulerte jeg det riktig?
Vis hele sitatet...
Det heter:
Noen som er enig?

Og joda Dreamweaver er et utmerket program, men notepad er jo ikke begrenset. I notepad kan du skrive akkurat det du vil, så vil tør å påstå at man kan gjøre mye mer i notepad. Nå sammenligner jeg med "what you see, is what you get" funksjonen til dreamweaver
Sist endret av shakin; 2. desember 2006 kl. 18:22.