Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1402
Jeg har sett at du kan stille inn maskinen til å kjøre som server med windows 2000, hvordan gjør jeg dette?
Hva er det du tenker på??
Går ut fra at du mener win 2k pro... Du har jo mulighet til å dele modem-oppkobling og sånt pluss at du kan kjøre sharing av mapper og skrivere, men hvis du skal kjøre en dedikert server med web, ftp, brukerautentisering++ bør du nok gå for Win 2k server.
Det var 3 forskjellige innstillinger mener jeg å huske.. den ene var desktop pc, den andre var server pc og den tredje husker jeg ikke.
høres ikke særlig kjent ut. du mener workstation og server går jeg ut i fra?

hva slags server vil du kjøre? hva skal du med den? .. får vi vite det kan vi litt lettere hjelpe..
Vet egentlig ikke helt, hadde bare vært kjekt å vite + jeg hadde lyst til å teste det.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Denne har du i Win 9x oxo.
Egenskaper for system | ytelse | filsystem
Men det er jo bare no tull da
Det var ikke der i win2k.
det er kanskje en grunn for det da, du trenger ikke gjøre det i win2k, pcen går ikke bedre av den grunn, tviler den gjør det i 98 for den del
Mener å huske at jeg har sett det der, win2k er bare rot !!
jeg husker faktisk at når jeg satt win98 pcen på slik nettverk shit låste den seg hele tiden
Better than thou.
Den gjorde noe med minneinstillingene i win9x. Det er det eneste.
Syntes å huske at jeg har lest at du økt disk ytelsen litt med å sette den til server, men at det krevd litt mere resusser.

Mulig jeg husker helt feil da.
Ja, det er sånn 1337 98-tweaking som gjør maskinen din _litt_ raskere. Men trenger ikke sånt i 2000.