Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1368
Under net send, så blir jo hostnavnet\maskinnavnet vist. Dette SKAL være mulig å kunne skjule ved å "spoofe hosten" sin. Vet om en metode å gjøre dette på, ved å bruke en firewall kalt Conseal, og deretter velge at all NetBios info skal holdest hemmelig. ( conseal fåest på www.download.com ).

Men, det hadde vært fint om noen hadde andre metoder?
skift maskinnavn til Microsoft eller til Kripos eller.no
personlig klarer jeg aldri å få net send til å funke...
må man ikke bestemme at det skal starte opp i oppstarten av dos eller.no? det hadde vært fint om noen posta kommandoene her, det er mange år siden jeg var innom det der...

meite
Originalt postet av meitemark
skift maskinnavn til Microsoft eller til Kripos eller.no
personlig klarer jeg aldri å få net send til å funke...
må man ikke bestemme at det skal starte opp i oppstarten av dos eller.no? det hadde vært fint om noen posta kommandoene her, det er mange år siden jeg var innom det der...
Vis hele sitatet...
1. I windows 9X vet jeg ikke hvordan man får det til å funke. Men jeg vet og har erfart at det er standard i Windows NT 4 og Windows 2000(?)...

Kommandoen er:
net send <maskinnavn> <melding>

Kan ikke skifte navn på maskinen sånn, det blir for... hmm... dumt... Må gjørest på en annen måte. Nå stikker jeg på skolen *EDB* *moahaha*
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
net send /d melding

sende til alle på nettverket
net send * melding
funker vel også til alle... ?