Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4513
Poster et par bilder jeg er relativt fornøyd med.


Det første er et bilde av fullmåne med HDR-Toning:

http://i43.tinypic.com/5ecuvp.jpg

Bildet er tatt med Casio's Exilim med høyhastighetsfunksjon (Husker ikke modellnummeret), er meget godt fornøyd med zoomen på dette kameraet.


Tenkte at dette bildet ville gjøre seg bra i svart/hvitt:

http://i39.tinypic.com/xcqk9j.jpg



Det siste bildet er jeg en smule usikker på.
Jeg syns ikke at solen og horisonten i bakgrunnen ble spesielt bra, men jeg liker hvordan bølgene har brutt over stenene i vannkanten.

Derfor har jeg to versjoner av det, hele bildet og en croppet versjon:

http://i39.tinypic.com/4t0qbn.jpg



http://i42.tinypic.com/uwi88.jpg


Hvilket mener du var det beste av de to versjonene av det siste bildet?

Blir dette for vanlig og kjedelig eller er bildene brukbare?

Legger du merke til noe som irriterer deg med bildene?
er det tiltenkt at månen ikke skal være sentrert?
Sitat av ulldott Vis innlegg
er det tiltenkt at månen ikke skal være sentrert?
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke.
Må ha hengt meg for mye opp i redigeringen til å passe på at månen var sentrert, men det var ikke helt på trynet heller da.
Har Photoshop noen brukervennlig funksjon for dette eller må det croppes?
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Nei, det er det ikke.
Må ha hengt meg for mye opp i redigeringen til å passe på at månen var sentrert, men det var ikke helt på trynet heller da.
Har Photoshop noen brukervennlig funksjon for dette eller må det croppes?
Vis hele sitatet...
Hvis det sorte rundt månen er fullstendig sort, kan du ikke bare kutte den ut, flytte den litt, fylle inn med sort?
Likte månen din veldig men tror du har "sharpa" den litt for mye ble littegranne kornete..
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Hvis det sorte rundt månen er fullstendig sort, kan du ikke bare kutte den ut, flytte den litt, fylle inn med sort?
Vis hele sitatet...
Jo, skal bare få noe kaffe i kroppen så skal jeg fikse det.


Sitat av DingoXo Vis innlegg
Likte månen din veldig men tror du har "sharpa" den litt for mye ble littegranne kornete..
Vis hele sitatet...
Var innom den samme tanken, men nevnte det ikke i påvente av svar fra dere her inne.
Kan softe den opp litt så kan jeg legge ut en ny versjon.
Hvilket mener du var det beste av de to versjonene av det siste bildet?
Jo, det første såklart.

men jeg har lest et par av brutterns fotomagasiner mens jeg har tatt nr. 2 hos han, og der står det at 1/3 burde være landskap og 2/3 burde være himmel...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Frister veldig å «lol fotomagasiner».

Prøvd med kvadratisk for månebildet?

Forøvrig også for den første av de to siste.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ja, da har jeg nok en gang prøvd meg på noe nytt.
Denne gangen ble det et bilde av en snegle som koser seg noe helt forferdelig med en sopp:

http://i47.tinypic.com/j6oi9y.jpg

Da jeg satt og studerte bildet la jeg merke til to ting som jeg syns var interessant.
Legg merke til den merkelige skikkelsen nede i høyre hjørne - ligner ikke det litt på en typisk samurai-fyr som tror han er überhaXor fordi han har samme ansiktstrekk som det man finner på en Guy Fawkes-maske?
Det andre jeg la merke til var at man kan skimte et ansikt på toppen av den største soppen om man legger godviljen til.

Hva mener dere om bildet?
Var bildet interessant eller "er det bare et kleint bilde av en snegle" ?
Sitat av Knask Vis innlegg
Hva mener dere om bildet?
Var bildet interessant eller "er det bare et kleint bilde av en snegle" ?
Vis hele sitatet...
Først må jeg si at det var noen flotte bilder i førsteposten! Likte spesielt godt månebildet.

Dette bildet var også severdig. Selv om mangelen på farger gjør at flere elementer på en måte går over i hverandre, så rettes fokuset med en gang på sneglen og soppene. Samuraifyren gjorde bare bildet mer komplett.

Apropos ting å se i bildet; jeg ser også et mutert Alien-ansikt i sneglen.
Hehe, takker.
Er det ansiktet i bunnen av sneglen som ser ut som det spyr du tenker på?
Sitat av Knask Vis innlegg
Er det ansiktet i bunnen av sneglen som ser ut som det spyr du tenker på?
Vis hele sitatet...
Nja, hele sneglen er ansiktet. I profil, vendt mot venstre. Merk deg at jeg sa mutert Alien-ansikt.
Sneglen er litt mørk, så tonene blir litt smurt ut i skyggene, og den greia nederst til venstre (som jeg forøvrig ikke ser samuraien i ) tar fokuset litt vekk fra sneglen.
Sitat av Knask Vis innlegg
Da jeg satt og studerte bildet la jeg merke til to ting som jeg syns var interessant.
Legg merke til den merkelige skikkelsen nede i høyre hjørne - ligner ikke det litt på en typisk samurai-fyr som tror han er überhaXor fordi han har samme ansiktstrekk som det man finner på en Guy Fawkes-maske?
Det andre jeg la merke til var at man kan skimte et ansikt på toppen av den største soppen om man legger godviljen til.
Vis hele sitatet...

Joda bildet var bra.

Men noen samurai ser jeg ikke, røyka mye eller?
På toppen av soppen ser jeg fantomets onde merke.
Sist endret av ompapa; 19. oktober 2012 kl. 05:27.
Bilde nummer to er nydelig! For et motiv. To ting kunne vært litt bedre: Kutt 1-2 cm av venstre side av bildet, og få med flere grå nyanser på himmelen neste gang. Det er min mening. Jeg mener for øvrig at du viser talent her!
Sitat av ompapa Vis innlegg
Men noen samurai ser jeg ikke, røyka mye eller?
Vis hele sitatet...
Nei, herregud! Det er jo ulovlig.

Sitat av Kaare P Vis innlegg
Bilde nummer to er nydelig! For et motiv. To ting kunne vært litt bedre: Kutt 1-2 cm av venstre side av bildet, og få med flere grå nyanser på himmelen neste gang. Det er min mening. Jeg mener for øvrig at du viser talent her!
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding!
Jeg kan prøve å få til et bedre bilde når høststormene begynner å herje.
første av dem to er best, ett vakkert bilde
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg gikk gjennom PC-en og snublet over noen naturbilder jeg tok i sommer.
Syns egentlig at bildene fikk en fine farger etter at jeg behandlet dem i PS, men det kan muligens være for mye av det gode?

http://i50.tinypic.com/ixywhs.jpg


http://i46.tinypic.com/2ztc9io.jpg



På bilde nummer èn - er forgrunnen for dominerende her? Burde det croppes?
Hvilket var best mtp. at bildene er tatt med forskjellig zoom?
Sitat av Knask Vis innlegg

Bildet er tatt med Casio's Exilim med høyhastighetsfunksjon (Husker ikke modellnummeret), er meget godt fornøyd med zoomen på dette kameraet.
Vis hele sitatet...
Casio Exilim EX-FH25 ?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Skyene er interessante. Jeg har lyst til å se #2 med #1 sine farger.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Casio Exilim EX-FH25 ?
Vis hele sitatet...
Ja, det var visst det.
Hadde kameraet innen rekkevidde så fikk sjekket det.
Kan ingenting om bilder generelt, men kan jo si hva jeg syns ...

Det andre bildet i førsteposten i tråden ville jeg betalt for å ha på veggen, det med steiner, havet og himmelen, virkelig suverent. Skaper en følelse av ensomhet og godhet. Bildet av månen appellerer sikkert til noen, men ikke så mye til meg. Av bilde tre og fire syns jeg dessverre ingen av dem appellerer særlig til meg .. blir bare rotete og skaper ingenting hos meg...
Den med sneglen og soppen er sikkert bra mtp bildekvalitet, men ville nok ikke hatt den på veggen ^^
De to siste du har lagt ut er fine, gir en følelse av ro. Tenker likevel at de er litt for rolige og kjedelige til å ha på veggen ...

Kanskje helt unyttig info for deg, men ville som sagt betalt for bilde nr to i første posten.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg syntes månebildet ditt var awesome, digget detaljene. sidene på månen ble gjerne litt kornete.

Jeg likte best det første bildet / av de to versjonene. Syntes det var finere å se hvor alt lyset kom fra.
Hadde helt glemt vekk å svare på denne tråden og jobbe videre med bildene etter å ha fått tilbakemeldinger, men jeg skal se hva jeg kan gjøre når jeg får tid.

Takk for tilbakemeldinger.