Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1256
Hei jeg har lett rundt på nettet etter gratis studio recording software
men finner ingen som jeg synes er sånn tålig bra. Har brukt Pro Tools noen år men gidder ikke betale i haugevis for oppgradering hvis det finnes noe brukbare freeware. Noen med anbefalinger?
Om du snakker om DAWs, så er jeg rimelig fornøyd med Reaper. Dette er riktig nok ikke ett gratis program sånn sett, men du trenger aldri å aktivere det for å bruke fullversjonen. Litt sånn som WinRAR, egentlig.

Ellers så er Pro Tools | First rett rundt hjørnet. Slik jeg har forstått det vil dette fungere likt fullversjonen med visse begrensinger, som du kan lese om på Avid sine sider.
Guttelim's Avatar
Trådstarter
Takk for svar! Fant et program som heter Mixcraft. Det var heller ikke et gratisprogram men kosta bare noen hundrelapper. Sjekker ut trialversjonen av det nå. Virker stødig og greit. Ingen latency på MIDI enheter vertfall. Det lover godt. Ellers skal jeg prøve ut Reaper i morgen!
Det er kanskje litt sent, men...Here goes.
Jeg bruker Cakewalk Sonar X1 LE, som kommer gratis med diverse Roland-produkter.
Det er kanskje ikke industri-standard, men jeg liker det ganske godt.