Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3048
Heisann! Under en diskusjon med en kompis så lurte vi - vil iZettle kassapparat/kortleser være tilstrekkelig ift. barvirksomhet? Kan ikke skjønne annet enn at det bør gå da systemet er up2scratch ift. Kassapparatforskrifta som tiltrådte ved starten av året, men min Google-Fu gav meg ingen konkrete svar.
Et iZettle-basert oppsett virker for meg å være helt innenfor, men du må da kjøre full pakke med skriver og hele greien, ref kassasystemforskrifta. Ser for eksempel at muligheten er tilstede for alle relevante rapporter og kvitteringer. Blir fort noen kroner skal du ha hele pakken, og det skal du nok ha. Merk også kravene til produkterklæring og systemmanual. Ville bedt om en bekreftelse fra iZettle før jeg gikk til innkjøp av noe som helst uansett, selv om de ikke har lov til å selge et system som ikke møter kravene (foruten til ikke bokføringspliktige).
Vet om flere butikker/spisesteder som benytter seg av et system.

Om det er godt nok til barvirksomhet er egentlig avhengig av hvor mange kunder dere vil måtte betjene på kort tid.
Er det snakk om en i ny og ne, så er det innafor. Om vi snakker om flere salg i minuttet, så vil det være en for treg løsning.
Studentsamfunnene bruker avogtil iZettle for å ta kort i barene sine. Ikke helt opptimalt for kunden, men funker bra
(Litt små terminaler og kan være litt trøblete tilkobling avogtil)