Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1773
Heisann

Har kjøp meg helt ny innmat til PCen, men etter bygging starter maskinen, vifter, Gpu HK, kjølere, CD-rom og HDD/SSD. men jeg får ikke liv i skjermen min, (er heller ikke lys i mus/tastatur så vet ikke om disse er i drift)

Har sjekket at alle komponenter sitter skikkelig, Testet hdmi og dvi både i GPU og HK. prøvd å stare i "barebone". resete BIOS. Har også demontert alt og sett etter evnt skader, ingen bøyde pinner på CPU eller skader på kortet. og repetert prossessen.

Her er lenke til komponenter:
https://www.komplett.no/wishlists/72...8-177055ae23d6

Takker for alle svar, Håper noen av dere har innspill før jeg blir skallet
Prøvd en annen skjerm?
Prøvd begge pc skjermene mine. Til og med tven
Ser at du allerede har prøvd å resete BIOS, men synes det er verdt å prøve en gang til. Når jeg hadde dette problemet fikset det seg når jeg resatte BIOS
Sjekket at både 24pin og 8/4 pin strøm er koblet til hovedkortet? 24 pin skal være på siden av hovedkontoret mens 8/4 pin skal være rundt CPU området et sted.
Kan være 2 årsaker:
Dette er jo klassisk hovedkort-feil. Har vært borti lignende 3-4 ganger. Nytt hovedkort gjør susen.

Ellers, så har du jo en saftig K-prossessor på ett B150 hovedkort. Hvorfor? Kan være BIOS som trenger en flash til
nyere versjon. Men hvis du skal ha budsjett hovedkort burde du gå for passende prossessor.
Hovedkortet støtter bare 6 gen cpu. Det vil si at du må ha nyere bios versjon enn B7 for at 7600k skal støttes. Den støttes fra bios B8. Hvilken bios versjon har du?

Ville uansett vurdert å brukt angreretten på hovedkortet og kjøpt ett Z270 i stedet, som passer prosessoren din litt bedre enn ett b150 hovedkort.
Sist endret av FranZe; 16. januar 2017 kl. 15:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.