Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1258
sertifisert idiot
Heisann,
Jeg har endel spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på, og siden jeg akkurat har flytta til Spania så kunne det jo tenkes at noen herfra har bodd/feriert her nede, så alle gode tips blir tatt imot med åpne armer!

1. Kan noen anbefale meg ett program som gjør at jeg kan ha forskjellige virtuelle "skrivebord" samtidig? f eks; jeg trykker på CTRL + 5 så kommer dokumentasjons desktopen opp med alt jeg trenger av One note, word, maps osv.

2. Laptopen jeg bruker for øyeblikket er en 3-4 år gammel skolepc, den har ssd og 12 gig ram så specsa er ikke så ille. Problemene oppstår f eks når jeg skal åpne en ny fane i firefox/chrome, skal skrive ett notat i One note, åpne en mappe osv. Dette er utrolig irriterende og merker at frustrasjonen bare stiger og stiger, noen som kunne sett på en "Info read out" fra maskinen for å se om noe mangler? kanskje jeg ikke har innstalert en driver som tar seg av multitasking e.l Jeg vet at det finnes en kommando for å få ut all info om maskinen, men vet bare ikke hva kommandoen er eller hvordan jeg skal lese ut og forstå informasjonen(liten innføring i det hadde også vært genialt!)

Model er HP Probook 6560b med følgende specs:
Operating System: Windows 7 Professional 64-bit SP1

CPU: Intel Celeron B810 @ 1.60GHz 53 °C
Sandy Bridge 32nm Technology

RAM: 12,0GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)

Motherboard: Hewlett-Packard 1619 (CPU 1) 42 °C

Graphics: Generic PnP Monitor (1600x900@60Hz) og Intel HD Graphics (HP)

Storage: 167GB INTEL SSDSC2CT180A4 ATA Device (SSD)

Jeg kommer sikkert på mer I farta, men dette er det jeg har til nå! 
På nummer 2 forteller du ikke HVA problemene er.
1. Dexpot er et program jeg har brukt tidligere og funker svært bra. Eller er det jo en mulighet å oppgradere gratis til Windows 10. I Windows 10 er det en innebygget løsning for flere skrivebord.

2. Som sagt av lumbricus, umulig å hjelpe hvis man ikke vet hva problemet er.
Sist endret av Likyhane; 11. februar 2016 kl. 10:43. Grunn: Formatering
Om Windows 10 er aktuelt har den mulighet for flere desktops.
sertifisert idiot
Trådstarter
Heisann alle sammen!
Skal prøve å svare så godt jeg kan:

Til de som ikke fikk noe ut av spørsmål 2: er det noen som kan gi meg den kommandoen som viser ALL informasjon om maskinen, vet at man skriver den i CMD, men der stopper kunnskapen

Likyhane: Jeg skal sjekke ut programmet og se om det kan hjelpe, forøvrig så har jeg brukt Ccleaner, uten at det gav nevneverdige resultater.

Problemene generelt er som følger:
- Ting går utrolig tregt
- Starte programmer tar 2-3 min
-Åpne en ny tab i nettleser tar fort 30 sek
-Når jeg skriver i ett dokument kan programmen/maskinen fryse helt opp og jeg kan fortsette å skrive men teksten popper bare plutslig frem når programmet har startet igjen


Det som jeg synes er litt rart er at oppstart og avsluttning av maskinen går som ett lyn, har såvidt rukket å trykke på "slå av" før den er død :S

Windows 10 er ikke direkte uaktuellt, men vil gjerne vente litt med å bruke det til alle "barnesykdommene" er tatt hånd om.

Kom på ett spørsmål til, er ikke noen som vet om ett program som går over alt av drivere/firmware osv, og spytter ut ei liste over hva som evt er utdatert og evt gir deg en link til hvor man kan laste ned siste versjon?


Mvh
Inder som sitter i Spania med maaaange spørsmål!
Sist endret av cyberlink93; 12. februar 2016 kl. 03:05. Grunn: Glemte av å svare på spørsmål ang win 10
For å sjekke forskjellige komponenter på PC'en så trykker på Windowstast + R og skriver enten: dxdiag eller msinfo32.exe

Her får du all informasjon du skulle trenge. Noen ganger kan det hende den ikke klarer å hente all info om HK, men det er bare ved et par tilfeller dette har skjedd meg.
Program som scanner maskinen og ser etter drivere som mangler ville jeg ikke tenkt på. Nå har jeg ALDRI brukt sånne programmer så jeg vet faktisk ikke om det finnes noe som ikke er virus der ute. Eneste jeg vet er at det finnes utrolig mange skadelige programmer som folk laster ned som de tror er en "driver-scanner".

Finn heller navnet på alle komponentene dine og last ned nyeste driver rett fra produsentens hjemmeside.


Nå syns jeg at alle barnesykdommene er borte i Windows 10. Er faktisk utrolig lenge siden jeg har opplevd en bug selv. Windows 10 er stabilt og fungerer knall. Skal over til Windows 10 i jobbsammenheng her nå og jeg gleder meg.

Du snakker generelt sett om treghet. At ting går tregt, åpne ny tab tar lang tid etc. Har du sjekket maskinen for virus? Brukt 1-2 programmer og søkt igjennom alt?
Hvis du har så ville jeg har sjekket harddisken og evt. RAM'en. Hvis disse er OK, så ville jeg ha formatert maskinen og installert Windows på nytt. (Evt. benytte sjangsen på å skaffe Windows 10)