Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1037
Hei folkens.


Har et problem som har vært før min tid her i jobben, men som jeg akter å finne en løsning på.

Alle nye datamaskiner vi har er Lenovo L450 og det er KUN med denne modellen at vi har dette problemet. L430, L420 etc har vi ingen problemer med.

Problemet er det at på 3 prosjektorer vi har her på bygget så "flimmrer" skjermen på prosjektoren. Har vi skjermen på 50-60 Hz så flimrer / vibrerer skjermen sidelengs og setter vi skjermen opp på 70-85 Hz så flimrer / vibrerer skjermen opp og ned.

Hva dette skyldes er det jeg gjerne skulle ha likt å visst.
Problemet er IKKE på de 15 andre prosjektorene vi har.

De prosjektorene vi har problemer med så er det 2 litt eldre modeller og 1 3D kino prosjektor (Så ikke noe billigmerke akkurat)

Ting som er prøvd:
BIOS er sjekket og oppdater til siste versjon.
Alle drivere er installert og oppdatert.
Retanket maskinene.
Stilt inn Hz på maskinen.
Prøvd forskjellige utganger fra datamaskinen.


Håper noen har noen tips til hva vi kan prøve.
Er disse prosjektorene av samme merke og modell som de 15 andre som fungerer??
Har du prøvd å bytte kabler?
Hei.

Dette er ikke samme merker. Vi har 4 forskjellige merker spredt ut over hele jobben.
Forskjellige kabler er brukt da forskjellige kabler også ligger på hvert rom.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du noen type for strømsparing på? Jeg vet Lenovo har noe man kan deaktivere i biosen.(gpu)
Kan du også prøve uten laderen i?
Sist endret av Fleff; 2. februar 2016 kl. 19:40.