Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1246
Har fiber fra Telenor på vei inn i leiligheten og har null lyst å bruke telenors drittmultimodem.

Har en ny Aurport Extreme som jeg tenkte la stå for wlan osv, men jeg må vel ha en form for modem mellom routeren og veggen, eller kan jeg hooke opp airporten rett i veggen? Evt hvilke innstillinger må gjøres?

Finnes det noe enkelt og stabilt å få kjøpt der ute?
Sett opp modemet i bridge og la Airport extremen ta seg av routing og den slags?
Det er en mulighet, men finnes det ikke et alternativ til det, som kun er et modem uten no piss?
Vel, fibermodem følger vel med i oppkoblingsprisen. Denne omformer fibersignalet til Ethernet. Er for øvrig automagisk DHCP. Du slipper altså multimodem og kan sette airporten med kabel fra Eternet på ONT til WAN på Airporten.
Aha, så det er det denne "fiberboksen" gjør altså.
Er jo så ræva dårlig med info fra Telehor at jeg blir kvalm.
Sist endret av Pope; 26. februar 2016 kl. 08:41.
Sitat av Muskedunderr Vis innlegg
Aha, så det er det denne "fiberboksen" gjør altså.
Er jo så ræva dårlig med info fra Telehor at jeg blir kvalm.
Vis hele sitatet...
Ring kundeservice, så får du kanskje svar på det du lurer på. De har klart å imponere med med overraskende god service flere ganger.