Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1817
Hei

Er det noen som vet om et verktøy som konverterer ost fil til pst?

Har funnet flere som først sier de er gratis for så å be om KR.

Kaizen
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Kan du ikke bare importere og eksportere?

.ost -> outlook -> .pst
Sist endret av Echuz; 21. januar 2016 kl. 17:21.
Uvaksinert 👍
ost kan ikke importeres inn i outlook. Det finne så langt jeg vet ikke noe gratisprogram som gjør det, men de som koster penger virker, men det enkleste er jo å koble outlook til den serveren hvor mailene ligger og så eksportere ut til en pst fil. Ellers må det jo bli en ulovlig nedlastning en eller annen plass, piratebay eller lignende.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Systools har et verktøy jeg mener jeg har brukt før i tida.
Du finner det enkelt i den svenske sjørøverbukta.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vet ikke om du har fått en løsning på dette eller ikke men her er hvordan du kan gjøre dette veldig enkelt

Jeg antar at filen du skal kopiere ut heter Outlook.OST og at du vet epost addresse, brukernanv og passord for denne kontoen

1. Åpne Outlook og set den i offline modus og lukk programmet.
2. Gå til kontroll panel -> epost -> profiler
Her lager du en nyprofil for outlook: jeg kaller min: "Backup" fyll inn infoen for den kontoen som er i den .OST filen du skal kopiere ut til .PST fil
3. Merk av for velg profil når outlook starter i kontroll panell -> epost -> profiler, bruk -> ok
4. Lag en ekstra kopi av Outlook.OST og gi den navnet kopi-Outlook.OST (backup er viktig i tilfelle noe skulle gå galt)
5. Endre navnet på Outlook.OST til Backup.OST
6. Flytt filen Backup.OST til mappen "C;\Brukere\BrukerNavn\AppData\Local\Microsoft\Outlook" hvis det ligger en annen fil kalt Backup.OST her så vil du overskrive den, dette var den filen som ble auto generet når du lagde Backup profilen
7. Åpne Outlook og velg profil: Backup, tast inn brukernavn og passord tilhørende den kontoen, hvis du blir spurt om å jobbe online eller fortsatt være offline modus så vil du være offline ellers så begynner outlook å laste ned ny elementer fra epost serveren og du mister kanskje det du skulle hatt kopi av.
8. Opprett PST arkiv med navn "Backup-av-OST.PST" på vanlig måte, kopier over alle dataene du vil ha ut eller bruk importer \ exporter funksjonen.
9. Gå til "C;\Brukere\BrukerNavn\AppData\Local\Microsoft\Outlook" og kopier ut PST arkivet "Backup-av-OST.PST" til en minnepinne eller nettverks disk.
10. Åpne Outlook med den kontoen og profil som skal ha tilgang på "Backup-av-OST.PST" arkivet og legg det til på en vanlig måte
11. Rydding etter at alt er testet ok, slette alle kopierte filer og stille tilbake de innstillingene du ønsker

Et siste tips er at når du har fått lagt til PST arkivet inn i riktig mappe og Outlook profil så set på skriverbeskyttelse så du kan lese filen men ikke gjøre endringer på den, da sipper man mye tull med at den skulle bli korrupt eller overskrevet ved uhell.
Sist endret av knutazz; 15. februar 2016 kl. 15:47.