Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  318 57292
Jeg har da jobbet intensivt med et Harry Potter RPG nettspill de siste seks dagene nå, og jeg er meget stolt over min egen fremgang, men - som alltid - når man et visst punkt i prosessen hvor man går tom for idéer og lurer på hva man skal lage av nye, spennende funksjoner til spillet.

Vil du sjekke det ut?
www.anjohan.net >>

Kunne du være interessert i å arbeide, vel og merke gratis, med meg i å gjøre dette til et unikt og ennå gøyere spillkonsept?
Kan du PHP, så ta gjerne kontakt!

Idéer
Har du en idé til nettspillet? Fyr løs! Bare la de passe inn i et Harry Potter univers!

Alt fra tips til hvordan jeg kan lage et tøft Rumpeldunk-system, eller en gøy duelleringsklubb etc.

--------------------------------

Hvorfor akkurat et Harry Potter RPG?
- Som ved Twilight, har Harry Potter blitt ingenting annet enn et fenomen, og det kryr av HP-fans der ute i verden, så hvorfor ikke lage et spill til de?

Jeg vet at det allerede faktisk er et norsk Harry Potter RPG nettspill, men det er nesten som jeg kommer til tårenes rand når jeg er innom siden deres. Det er nesten ingenting å gjøre på og det er derfor jeg har innsett at jeg kunne lage mitt eget - to please the fans
Sist endret av Anjohan; 24. juli 2010 kl. 09:08.
Pass opp for SQL injections.

Min tryllestav er laget av kukost. Sjekk om typen tryllestav faktisk finnes!
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ozma Vis innlegg
Pass opp for SQL injections.

Min tryllestav er laget av kukost. Sjekk om typen tryllestav faktisk finnes!
Vis hele sitatet...
Min feil! Hadde ikke sikret Ollivander's tryllestaver godt nok. Rett og slett glemt å legge til htmlspecialchars etc.

Jeg hadde satt pris på om dere rapporterte eventuelle bugs/SQL Injections og hvor dere fant de slik at jeg kan få fikset opp i det. Takk på forhånd!
Sist endret av Anjohan; 24. juli 2010 kl. 10:01.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
I Internet Explorer 8 får jeg bare opp en hvit strek der innholdet skal være.
A for effort :P
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
I Internet Explorer 8 får jeg bare opp en hvit strek der innholdet skal være.
Vis hele sitatet...
Det skyldtes nok at jeg oppdaterte noen filer eller noe slikt. Fungerer fint her!
Bra utganspunkt. Men skal dere jobbe med dette lenge ville jeg funnet på et annet kosept en Harry Potter. Prøv å finne en som kan tegne slik at det blir mere grafikk....

Kaizen
På fremsiden - Anjohan.net så bør du prøve å klippe ut humlesnurr en gang til :P Det ble ikke så lekkert x D
Uhm, kjapt spørsmål: Har du tenkt på copyright og trademark issues her?
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pantheon Vis innlegg
Uhm, kjapt spørsmål: Har du tenkt på copyright og trademark issues her?
Vis hele sitatet...
Neishj, men skulle jeg bli saksøkt for å lage et norsk Harry Potter fanbasert nettspill, så værsegod!
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Neishj, men skulle jeg bli saksøkt for å lage et norsk Harry Potter fanbasert nettspill, så værsegod!
Vis hele sitatet...
Hvis du har tenkt å tjene penger på det er det en liten sjanse for de kommer til å saksøke deg. Du tjener tross alt penger på andres arbeid.
Part time ninja
locked65's Avatar
Eneste jeg har å si at designet er fææælt.
Hadde vært greit med test/demo bruker?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Fikk litt vondt av å se på den fonten og utklippen av Dumbledore. Jeg har ikke vært kreativ, bare fikset litt.

The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
du bør kontrollere hva som blir postet i databasen. "Du har nå kjøpt Bangshot! ", og jeg tryllestave min kostet null, og heter kuk.
Jeg liker det! Fortsett utviklingen, så kan dette bli moro for barn i alle aldre
Sitat av DonSelf Vis innlegg
Hadde vært greit med test/demo bruker?
Vis hele sitatet...
user:test
passord: (mellomrom)
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
du bør kontrollere hva som blir postet i databasen. "Du har nå kjøpt Bangshot! ", og jeg tryllestave min kostet null, og heter kuk.
Vis hele sitatet...
Ditto. Man kan også skrive hva man vil som "hus" når man registrerer seg. Er ganske alene i Freakforum-huset... Burde ha en enkel integer som representerer dette.

Edit: SQL-feilmelding når jeg bruker enkeltfnutt ' i "ugleposten". Dette kan bli stygt.

Man kan også ta ut negative beløp fra 'banken', det er nesten ingen sjekking av variable eller escaping noen plass. Jeg er kanskje litt streng på akkurat dette, men siden jeg ikke har noen interesse av selve spillet så bidrar jeg i alle fall med mitt synspunkt på det som betyr noe for meg - sikkerhet. Det er veldig mye som må gjøres om på denne siden, men som konsept så er vel dette greit nok.

Designet er så-som-så, det er lite å gjøre foreløpig, og sikkerhetshullene så store at det kun vil ta timer før en eller annen bruker kjeder seg og bestemmer seg for å slette hele databasen din. Sanitering av input fra brukeren er det første du bør ta å gjøre om, sporenstreks. Du kan ikke forvente at brukeren sender gyldige data til deg. Du må legge det opp slik at det ikke er tvil om hva brukerens *intensjon* er, og så gjøre ditt server-side i etterkant.

Eksempel: En bruker vil kjøpe en tryllestav. Han får velge tryllestaver fra en liste. Du har laget denne listen, hvorfor ikke ha en kopi av den på server-siden? Da kan brukeren sende et tall 1-9 f.eks. og du kan finne fram en gyldig tryllestav i tabellen din og sette inn i databasen. (Eventuelt kan du sjekke at tekststrengen som sendes inn faktisk finnes i den lokale listen, men dette gir dårligere ytelse og er faktisk vanskeligere å få til skikkelig.) Nå trenger du bare å sjekke om det faktisk er et tall mellom 1 og 9 for å vite om dette er lovlig input, og du kan hente frem prisen lokalt også - fremfor å tro at brukeren prøver å sende deg den riktige prisen (det er veldig, veldig lett å endre POST-data).
Sist endret av Dyret; 24. juli 2010 kl. 18:07.
Kunne jo vært et gøy prosjekt, men som du kan se er det allerede mange som sikkert prøver å ødelegge diverse ting, for eksempel chatboksen som blir spammet.
Og det er svært mye igjen som må gjøres før siden i det hele tatt burde vært åpent for registrering.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
hele siden er blitt bugget pga chatboksen er blitt spammet med forplantningsorganet til gutter..

Og botter har auto registrert seg(?) og laget haugevis med fake users
Sist endret av Bombasa; 24. juli 2010 kl. 19:47.
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Husk at jeg har bare laget på dette spillet i SEKS dager og det er i BETA! Derfor det i det hele tatt er åpent for registrering er slik at jeg kan få snusen i bugs og få det fikset.

Hadde satt pris på eventuelle tips til hvordan jeg kan forhindre SQL injections enkelte steder også istedenfor gjentatte meldinger med "Spam i chat" og "spillet er bugget". Husk at de fleste nettspill der ute har brukt flere måneder på å forbedre sin sikkerhet, jeg har nettopp begynt. Sikkerhet tar tid, så all hjelp er hjertelig velkommen! Kan du PHP og SQL, hvorfor ikke gi meg en hjelpende hånd?

Så nok en gang: spillet er bare inni sin sjette dag, så gi meg tid folkens. Snusen ble ikke oppfunnet av en egypter!
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sikkerhet er noe du implementerer tidlig, ikke når produktet er langt på vei. Å lage et usikkert, half-assed system, og så gå rundt å lappe det sammen for å hindre exploits vil bare skape problemer. Bare et tips.
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av ticks Vis innlegg
Sikkerhet er noe du implementerer tidlig, ikke når produktet er langt på vei. Å lage et usikkert, half-assed system, og så gå rundt å lappe det sammen for å hindre exploits vil bare skape problemer. Bare et tips.
Vis hele sitatet...
Seks dager er ikke langt på vei, trust me. Jeg lagde funksjoner for å gi dere en smakebit av konseptet jeg tenker, og nå er jeg full i gang med å sikre det - før jeg så jobber videre og lager flere funksjoner.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er en stor fordel (men noe mange glemmer eller ikke tenker på) å ha sikkerhet i bakhodet gjennom hele utviklingsprosessen. For hver bit data som kommer fra klienten bør du tenke etter: hva skjer her? Hva om dette ikke er den dataen jeg venter? Hva avhenger av at dette er korrekt? Hva kan brukeren oppnå ved å kødde opp dette, og hvordan kan jeg forhindre det?

Man kan selvfølgelig ikke forutse alt, men denne "framgangsmåten" hjelper veldig mye siden du unngår veldig mange tydelige bugs og sikkerhetshull som du så må gå tilbake og lete etter og korrigere.
Sist endret av robhol; 24. juli 2010 kl. 20:21.
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Det er en stor fordel (men noe mange glemmer eller ikke tenker på) å ha sikkerhet i bakhodet gjennom hele utviklingsprosessen. For hver bit data som kommer fra klienten bør du tenke etter: hva skjer her? Hva om dette ikke er den dataen jeg venter? Hva avhenger av at dette er korrekt? Hva kan brukeren oppnå ved å kødde opp dette, og hvordan kan jeg forhindre det?

Man kan selvfølgelig ikke forutse alt, men denne "framgangsmåten" hjelper veldig mye siden du unngår veldig mange tydelige bugs og sikkerhetshull som du så må gå tilbake og lete etter og korrigere.
Vis hele sitatet...
Sant, så sant. Sikkerheten burde, og er forsåvidt, min førsteprioritet, men jeg ville gi dere en smakebit av konseptet snarest mulig sånn at jeg kunne få idéer og eventuell hjelp på veien.
Sist endret av Anjohan; 24. juli 2010 kl. 20:26.
Når tenker du å stenge for innlogging/registrering? Du vil jo etterhvert bruke mer tid på å rydde opp i alt rotet som folk lager enn å skripte.
Galleoner på konto: 123130 galleoner
Lett å tjene penger ved å ta ut -214124 eller liknende av Flirgott.
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av kakebak Vis innlegg
Galleoner på konto: 123130 galleoner
Lett å tjene penger ved å ta ut -214124 eller liknende av Flirgott.
Vis hele sitatet...
Takk til deg for å ENDELIG rapportere en bug å gi meg noe å jobbe med.

* Bug fikset!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Takk til deg for å ENDELIG rapportere en bug å gi meg noe å jobbe med.

* Bug fikset!
Vis hele sitatet...
Poenget er at det er gjennomgåande. Du sjekker jo ingen verdens ting serverside - du tar det klienten oppgir og stapper direkte inn i ei sql-spørring.

Gå gjennom alle sql-spørringer, og sørg for at DU velger kva du skal stappe inn i spørringa - ikkje klienten.
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Poenget er at det er gjennomgåande. Du sjekker jo ingen verdens ting serverside - du tar det klienten oppgir og stapper direkte inn i ei sql-spørring.

Gå gjennom alle sql-spørringer, og sørg for at DU velger kva du skal stappe inn i spørringa - ikkje klienten.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber jo med saken for ørtende gang!
Har omtrent brukt de siste to timene til å fikse opp i alle SQL-spørringer

Registrering er også nå beskyttet med en IP-sjekk, samt. at jeg holder på med en captcha.

Noen som har idéer til nye funksjoner?
registrerte meg nettopp men får beskjed om at passordet var feil selv om jeg VET at det er riktig...
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Noen som har idéer til nye funksjoner?
Vis hele sitatet...
Noe av poenget med Harry Potter er jo nettopp dette opplegget med en skole, så du må nesten ha forskjellige kunnskapsnivåer som representerer din ferdighet i de enkelte fagene. Høyt kunnskapsnivå i fag som «Trylleformler» vil gjøre deg bedre i dueller, mens høyt kunnskapsnivå når det kommer til fag som «Stell av magiske vesener» gjør deg flinkere til å behandle nettopp magiske vesener.

Noen av disse ferdighetsnivåene åpner for nye funksjoner, for eksempel bør man kunne samle og blande ingredienser, og bedre man gjør det i Eliksirer, dess bedre blir kvaliteten på miksturene du blander. I begynnelsen kan man for eksempel bare blande enkle miksturer som Wiggenweld-mikstur, mens man senere kan blande Feliksir og Polyksir.

Ferdigheter innen Stell av magiske vesener kan virke inn på hva slags kjæledyr du kan ta deg av. I tidlige nivåer har vi alminnelige dyr som katter, ugler, rotter og padder, mens man kan ta seg av hippogriffer og slikt noe senere.

I et så stort univers som Harry Potter, er det få grenser.
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Noe av poenget med Harry Potter er jo nettopp dette opplegget med en skole, så du må nesten ha forskjellige kunnskapsnivåer som representerer din ferdighet i de enkelte fagene. Høyt kunnskapsnivå i fag som «Trylleformler» vil gjøre deg bedre i dueller, mens høyt kunnskapsnivå når det kommer til fag som «Stell av magiske vesener» gjør deg flinkere til å behandle nettopp magiske vesener.

Noen av disse ferdighetsnivåene åpner for nye funksjoner, for eksempel bør man kunne samle og blande ingredienser, og bedre man gjør det i Eliksirer, dess bedre blir kvaliteten på miksturene du blander. I begynnelsen kan man for eksempel bare blande enkle miksturer som Wiggenweld-mikstur, mens man senere kan blande Feliksir og Polyksir.

Ferdigheter innen Stell av magiske vesener kan virke inn på hva slags kjæledyr du kan ta deg av. I tidlige nivåer har vi alminnelige dyr som katter, ugler, rotter og padder, mens man kan ta seg av hippogriffer og slikt noe senere.

I et så stort univers som Harry Potter, er det få grenser.
Vis hele sitatet...
Gode forslag! Setter pris på flere av disse

Rapporter også gjerne bugs til meg og hvor de er å finne slik at jeg kan fikse opp i det
Anjohan, er ikke helt interessert i selve spillet, men kan godt hjelpe deg med designet. Er ikke allverden å få bakgrunnen til å bli kontinuerlig, og ikke slik den er med deg at den starter på nytt når skjermen er større enn bildet...

Hvertfall, hvis du er interessert så kan jeg hjelpe deg med design.
Gi meg et pip på mail; eller add på msn(sjeldent på).
Hvorfor ble kontoen min slettet? (bruker: lollol)
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Jeg jobber jo med saken for ørtende gang!
Har omtrent brukt de siste to timene til å fikse opp i alle SQL-spørringer

Registrering er også nå beskyttet med en IP-sjekk, samt. at jeg holder på med en captcha.

Noen som har idéer til nye funksjoner?
Vis hele sitatet...
Litt av poenget folk prøver å komme fram til her er at når man programmerer/scripter bør man designe alt først, og skrive alle ting sikre fra starten av, ved å sjekke alle verdier som kommer inn fra bruker. Det blir bare tull om man skal gjøre det etterpå.
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Nå er jeg inni dag 12 hvor jeg jobber med spillet, og som dere kan se har det blitt gjort mye fremgang - både på design og spill.

Selvfølgelig er det fortsatt i BETA, men mye mer stabilt nå. Om noen er interessert i å hjelpe til, ta kontakt!
Sist endret av Anjohan; 28. juli 2010 kl. 12:54.
Nok en gang så må jeg få lov å spørre deg om hvorfor min brukerkonto blir slettet. Andre gangen nå.

Designet har forbedret seg kraftig nå forresten
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Nok en gang så må jeg få lov å spørre deg om hvorfor min brukerkonto blir slettet. Andre gangen nå.
Vis hele sitatet...
Min bruker "Derp derp" ble også slettet. Jeg skapte den på nytt, litt på trass.

Forøvrig:
  1. Hvis jeg sender en melding til meg selv, får jeg ikke lov til og lese den. Årsak: "Denne meldingen er ikke til deg!"
  2. Alle tekstfargene i chatten er grusomt tung og lese fordi de er altfor mørke.
  3. Serveren er i skrivende stund ned med meldingen "500 Internal Server Error".
Sist gang min ble slettet, så lagde jeg den på nytt, og da var alt slik det var før, så kanskje TS må finne en ny måte å slette brukere på? Eller bare hindre login?
Jeg hadde alle mine items faktisk, men fikk refill av penger :-D
Sist endret av MagicalTrevor; 28. juli 2010 kl. 13:47.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
OK Anjohan, jeg skjønner hva du prøver å gjøre. Artig konsept osv., tenk hvor kult.

Men så er det framgangsmåten. Den skranter det på.

I en ideell verden ville framgangsmåten din funket. Du kunne startet, skriptet en del, slengt det ut på et forum, og masse entusiastiske HP-fans med PHP-kunnskap ville hjulpet deg, spillet overtar hele verden og dere blir rike og lykkelige og slikt.

Det du gjør neste gang:
1: Planlegg det. Godt. Før du begynner med noe som helst koding. Jeg tipper det er veldig vanskelig å utvide det systemet du har nå, men det blir det ikke neste gang, for da har du en plan for hvordan dette skal gjøres når den tida kommer.

2: Skriv det (Den enkle biten).

3: Test det til døde, vet ikke om unit-tests er en mulighet i PHP og denslags, men disse bør du ha med i forrige punkt om mulig.

4: Få noen andre til å teste det skikkelig (på både punkt #3 og punkt #4 retter du såklart opp de feilene du får).

5: Polish.

6: Legg det ut på nFF. Akkurat nå har RPG-en din ingen kjente bugs.

7: Få superbra tilbakemelding og jobb med dette. Finn ut mye på egenhånd, og vær takknemlig til de som har tatt seg tid.

8: Overta verden, bli rik og lykkelig osv.

Det du gjorde nå var å slippe noe som var rundt omkring alpha-stadiet, der du visste det var mange bugs. Mange programvare-selskaper slipper programvare med kjente feil til sine beta-testere. Disse selskapene er dumme. For hva skjer? Masse betatestere rapporterer feil som selskapet allerede kjenner til. Selskapet melder tilbake om at "jammen vi vet om dette allerede, rapporter om andre ting i stedet!", betatesternes tolmod og godvilje er oppbrukt, de sier "FØKK ÅFF DIN USERIØSE BIAATCH!" og kommer aldri mer tilbake til disse klovnene.

You see?

nFF-ere er litt hyggeligere enn disse betatesterne tho.

En siste ting: Det at du takker kakebak "for å ENDELIG rapportere en bug å gi meg noe å jobbe med". Nei. Feil. Dette gjorde Dyret på side #1 i denne tråden. Du skal faen meg lese gjennom tilbakemeldingen din grundig nok.

Lykke til.
Jeg må jo lage en ny bruker for hver gang! Du burde fikse på den buggen.
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
Okei, wow, your ignorance is your weakness! Du har noen gode poeng, men du undervurderer meg i stor grad. Jeg har drevet med PHP en god stund og vet hva jeg driver med, og nei... jeg har på ingen som helst måte planlagt å bli rik og berømt på dette. Jeg burde kanskje aldri reklamert for noe jeg såvidt hadde begynt på, men jeg ville bare la dere få lukte litt på konseptet, maybe that was a bad idea? Jeg er faktisk en kreftpasient og derfor er hverdagen min veldig begrenset, så jeg lager dette spillet for å få behandlingstiden min til å gå

Du sammenligner meg med alle der ute i verden som skal lage det supertøffeste mafiaspillet evaaaahr! Not true!

Og Avatar: It ain't no bug! Jeg bare restarta for å få orden på alt fra de første fem dagene jeg laga på spillet, da var alt bare unødvendig surr. Nå har jeg rekoda en hel del, nytt design, ny sikkerhet, ny fremgangsmetode! It's a whole new level
Sist endret av Anjohan; 28. juli 2010 kl. 20:09.
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Okei, wow, your ignorance is your weakness! Du har noen gode poeng, men du undervurderer meg i stor grad. Jeg har drevet med PHP en god stund og vet hva jeg driver med, og nei... jeg har på ingen som helst måte planlagt å bli rik og berømt på dette. Jeg burde kanskje aldri reklamert for noe jeg såvidt hadde begynt på, men jeg ville bare la dere få lukte litt på konseptet, maybe that was a bad idea? Jeg er faktisk en kreftpasient og derfor er hverdagen min veldig begrenset, så jeg lager dette spillet for å få behandlingstiden min til å gå

Du sammenligner meg med alle der ute i verden som skal lage det supertøffeste mafiaspillet evaaaahr! Not true!

Og Avatar: It ain't no bug! Jeg bare restarta for å få orden på alt fra de første fem dagene jeg laga på spillet, da var alt bare unødvendig surr. Nå har jeg rekoda en hel del, nytt design, ny sikkerhet, ny fremgangsmetode! It's a whole new level
Vis hele sitatet...
du fremstår som slik jonta forklarer, om det er slik du er eller ikke kan jeg ikke svare på - men det er slik du fremstår i denne tråden. Og det er på dette grunnlaget vi vil dømmer deg (for vi har ikke noe annet å gå etter).
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
du fremstår som slik jonta forklarer, om det er slik du er eller ikke kan jeg ikke svare på - men det er slik du fremstår i denne tråden. Og det er på dette grunnlaget vi vil dømmer deg (for vi har ikke noe annet å gå etter).
Vis hele sitatet...
Vel, jeg må virkelig ha gitt feil inntrykk av meg selv, da! Men for all del, jeg tror jeg roer ned med reklamering osv. inntil spillet har mer å by på
Sist endret av Anjohan; 28. juli 2010 kl. 20:17.
Ville ønsket at du la inn flere ting å gjøre. Sier ganske fort stopp og du må vente x antall sekunder.
Sist endret av maxphone; 28. juli 2010 kl. 20:21.
Jeg liker spillet så langt.

Er en del problemer enda, og det mangler enda en del slik at det blir mye venting.

PS! Ser ut til at noen gir bort grunker om ikke lenge, haha.

NB! «MySQL Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'D', 'July 28th, 2010 6:16 pm')' at line 1» når jeg sender uglepost.
Sist endret av waf; 28. juli 2010 kl. 20:21.
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Okei, wow, your ignorance is your weakness! Du har noen gode poeng, men du undervurderer meg i stor grad. Jeg har drevet med PHP en god stund og vet hva jeg driver med
Vis hele sitatet...
Jeg har kodet i PHP siden jeg midten av 8klasse, starter nå i 3VGS, men vil fortsatt ikke kalle meg noe "proff", så ikke si at du "vet hv du driver med" når sikkering av SQL-spørringer og andre bugs er det siste som blir implentert.


edit:
men nå kanskje vi skulle vært litt snille og heller foreslå nye funksjoner.

et "skills"-system hvor man lærer ting som magiske drikker og annet hadde jo vært gøy, men er det noe ranking? noe som sier om jeg er bedre enn andre? ikke noen dueller hvor jeg kan utfordre folk å knuse de?
Sist endret av hayer; 29. juli 2010 kl. 09:53.
Vil ha mer å gjøre nå iaf.