Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7633
Jeg er på utkikk etter gode filmer eller dokumentarer om narkotika, mer spesifisert så tenker jeg på filmer som handler om f.eks noen som gjør det stort innen narkotika slik som Blow eller scarface, det trenger ikke være narkotika heller da, men det er som regel ekstra interessant, men generelt sånne "master mind" filmer/dokumentarer er fryktelig kult syntes jeg.

Jeg har jo sett det meste så derfor kommer jeg til dere for hjelp
Har dere noen gode forslag?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Tomme tønner.
Requiem For a Dream, Fear and Loathing in Las Vegas, Trainspotting, Pulp Fiction, half baked, Godfellas, Check and chong filmene (tror jeg har skrevet det feil).

Edit: Cheech and Chong*
Sist endret av Obster; 2. mars 2014 kl. 14:50.
Vil anbefale deg å se filmen Limitless.
Link til trailer.
Carlito's Way, True Romance, Bad Lieutenant (1992 og 2009), King of New York, American Gangster, Paid in Full, City of God, Goodfellas, The French Connection I & II
Cocaine Cowboys er jo en fin dokumentar på netflix om Miami på 80-tallet. Vurderte å få meg en sjarm og colombianske kontakter etter jeg så den.

Sitat av Mozzie Vis innlegg
Cocaine Cowboys er jo en fin dokumentar på netflix om Miami på 80-tallet. Vurderte å få meg en sjarm og colombianske kontakter etter jeg så den.
Vis hele sitatet...
Sjark** Titegn
Sist endret av Mozzie; 2. mars 2014 kl. 16:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Takker for gode tips

Da har jeg lagt disse filmene til på lista over filmer jeg skal se:
- Requiem for a dream
- Fear and loathing
- cheech filmene
- true romance
- bad lieutenant filmene
- cocain cowboys

Resten har jeg sett bortsett fra Enter the void, den så bare trippy ut ass!
Til info så var det akkurat sånn film/dokumentar som cocain cowboys jeg letet etter, merker at jeg gleder meg til å se den ikveld så takk mozzie for bra tips! du får kp av meg for den. nå håper jeg bare den infrir forventningene
Sitat av Maea Vis innlegg
Da har jeg lagt disse filmene til på lista over filmer jeg skal se:
- Requiem for a dream
Vis hele sitatet...
Her har du i hvert fall en skikkelig godbit å se frem til. En av de bedre filmene jeg har sett faktisk.
http://www.imdb.com/title/tt0180093/?ref_=nv_sr_1
Sist endret av Obster; 2. mars 2014 kl. 16:05.
The wolf of wall street er nykter som grovbrød. Ikke se den! Joda.. Sykt at den ikke har blitt nevnt.
Trådstarter
Sitat av subscribe Vis innlegg
The wolf of wall street er nykter som grovbrød. Ikke se den! Joda.. Sykt at den ikke har blitt nevnt.
Vis hele sitatet...
Ja mann, wolf of wall street skal sees. Jeg venter bare på at den skal komme ut i blu ray til nedlastning.
Jeg syntes Wolf of Wall Street var dritkjedelig. Helt enig i denne.
Jeg har hatt en såkalt "narko-mafia-penger-makt" film sesong i denne høstferien. Ser at alle de klassiske narko filmene allerede er nevnt og som jeg har sett. Kan i tilegg anbefale the counselor, the departed, Traffic og pusher trilogien. Ingen av disse handler direkte om narkotika da, men viss du liker narkotika filmer tror jeg du like de som jeg nevnte også.
Where the buffalo roam (1.ste filmen av Fear & Loathing)
Trainspotting
Drugstore Cowboy
Cookers
Spun
Half baked
Layer Cake
Remember the Daze
Permanent Midnight
Maria full of Grace
Harold and Kumar filmene
New Jack City
Sugar Hill
A Scanner Darkly
Dazed and confused
Jay and Silent Bob Strike Back
How High
Blue Hill Avenue
Adams Epler
I kina spiser de hunde
Blinkende Lygter
The French Connection (Brennpunkt New York)
Altered States
State property
The Salton Sea

Liste på wikipedia : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_drug_films
Trådstarter
Da har jeg lagt til:
- pusher trilogien
- traffic
og
- savages

Edit: jeg har ikke gått gjennom lista de enda Crazy_Bitch, men skal se gjennom etterpå
Sist endret av Maea; 2. mars 2014 kl. 18:26.
Sitat av Maea Vis innlegg
Jeg er på utkikk etter gode filmer eller dokumentarer om narkotika, mer spesifisert så tenker jeg på filmer som handler om f.eks noen som gjør det stort innen narkotika slik som Blow eller scarface, det trenger ikke være narkotika heller da, men det er som regel ekstra interessant, men generelt sånne "master mind" filmer/dokumentarer er fryktelig kult syntes jeg.

Jeg har jo sett det meste så derfor kommer jeg til dere for hjelp
Har dere noen gode forslag?
Vis hele sitatet...
"Master mind" er vel de absolutt siste ordene jeg ville ha brukt på slike! Som er mer eller mindre psykopatiske mennesker, som driter i om dem ødelegger fult av liv, for å gjøre seg rike.

Det jeg vil påstå er "master mind", er mennesker som lever for å gjøre verdenen et bedre sted å være for alle! Da helst innen vitenskap, medisin og fredsarbeid!
Trådstarter
jeg er ikke enig med deg amdb73, man kan være et geni eller "master mind" selv om man har dårlige hensikter.
Men jeg syntes det er veldig kult med historier om folk som Al capone, eller som oceans filmene. Hensiktene er ikke for å gjøre verden et bedre sted, men det er bare inspirerende å se hva mennesker kan få til og ikke bare er "fornøyd" med det de har.
Requiem for a Dream
Spun er deff en film som burde nevnes i en tråd som dette =)
Imho er lydsporet, skuespillet & generelt alt i den filmen så til de grader gjennomført
Hvis du liker Mickey Rourke som skuespiller så har du drøye 1.5 time med kos og se fremm til.
Har du sett Breaking Bad? Det er en serie, men jeg likte den veldig godt
Sist endret av ZigZag90; 2. mars 2014 kl. 23:46.
Sjekk ut Layer Cake

Drit bra film, en av Daniel Craigs beste, boken er ogsaa veldig bra!
Ikke nevn filmer som andre har nevnt da, prøv og finn de vi har glemt.
Trådstarter
Da var jeg akkurat ferdig med Cocaine cowboys, må si meg strålende fornøyd.
Den var midt i blinken av type film jeg var ute etter

Sitat av ZigZag90 Vis innlegg
Har du sett Breaking Bad? Det er en serie, men jeg likte den veldig godt
Vis hele sitatet...
Ja mann, jeg har sett alt av BB, kvalitet serie.




Da har jeg lagt til spun og layer cake i lista mi også, dette liker jeg
Sist endret av Maea; 3. mars 2014 kl. 02:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.