Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  596 62075
Sitat av Widow Vis innlegg
Du er klar over at de fleste religioner prøver å spre sitt budskap til flest mulig.
Det inkluderer Kristendommen.
Hvilken posisjon er du til å si at Imamer ikke er utdannete mennesker?
Der utdannet innenfor sitt yrke som Imam akkurat som en Prest er utdannet.
Skjønner ikke hvorfor du egentlig vinkler deg mot Islam, når det du sier gjelder for Kristendommen samt Jødedommen.
Er man hjernevasket fordi man tror på noe annet enn du gjør?
Jeg kjenner mange velutdannete mennesker, de er muslimer, kristne you name it. De prøver ikke akkurat å ta over Norge de.
Vis hele sitatet...
Du finner nok ikke noen som er mer utdannet enn prester/imamer.
Og nei jeg er ikke sarkatisk elns. Så jeg skjønner ikke hva du babler om.

Grunnen til at jeg vinkler meg mot islam er fordi tråden heter
"norge blir et muslimsk land".

Japp, jeg er ikke no større fan av kristendommen eller jødedommen, men som sakt, tråden handler om islam.

De er hjernevasket når de tror på tull ja.
samme tull som kristendommen og jødedommen.
Nemlig det Abrehamske religion.

Mohammed giftet seg med en 7-9 år gammel jente, men ventet med å pule hu til hu var 12+. Giftet seg også med en 40 år gammel dame da han var i 30 årene, hvor hu tilfeldigvis var i slekt med en rik katolsk nonne som sponset mohammed sine eventyrlige reiser.

for ikke nevne at alle som ikke tror på allah bør brenne i helvete.
koselig at de du forsvarer vil at du skal brenne i helvete. medmindre du er muslim da..

Jeg tror du bør ta også lese litt om islam,religion og koranen.

Som jeg skrev i en post over, er nok ikke de velutdannete religøse folka som vil ta over norge, men Islam/religion generellt. Ikke bare norge, men så mange som mulig.
Finland here i come sier bare jeg dersom noe sånt skjer.

Hjernevaska og aggresive,
kristne tåler i alle fall en spøk
om sin religion.
Gud og jesus i family guy
er vel litt mer blasfimi enn
en tegning i en dansk avis?
Sist endret av Ezzi; 1. februar 2009 kl. 01:17.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Du finner nok ikke noen som er mer utdannet enn prester/imamer.
Og nei jeg er ikke sarkatisk elns. Så jeg skjønner ikke hva du babler om.

Grunnen til at jeg vinkler meg mot islam er fordi tråden heter
"norge blir et muslimsk land".

Japp, jeg er ikke no større fan av kristendommen eller jødedommen, men som sakt, tråden handler om islam.

De er hjernevasket når de tror på tull ja.
samme tull som kristendommen og jødedommen.
Nemlig det Abrehamske religion.

Mohammed giftet seg med en 7-9 år gammel jente, men ventet med å pule hu til hu var 12+. Giftet seg også med en 40 år gammel dame da han var i 30 årene, hvor hu tilfeldigvis var i slekt med en rik katolsk nonne som sponset mohammed sine eventyrlige reiser.

for ikke nevne at alle som ikke tror på allah bør brenne i helvete.
koselig at de du forsvarer vil at du skal brenne i helvete. medmindre du er muslim da..

Jeg tror du bør ta også lese litt om islam,religion og koranen.

Som jeg skrev i en post over, er nok ikke de velutdannete religøse folka som vil ta over norge, men Islam/religion generellt. Ikke bare norge, men så mange som mulig.
Vis hele sitatet...
At de vil det betyr ikke at de skjer, en vesentlig forskjell der.
Nei jeg er ikke muslim.
Hva mener du med at de VIL at jeg skal brenne i helvete?
Vesentlig forskjell på at de VIL det, og mene at det vil skje.
Sitat av Ezzi Vis innlegg
Geiten: Ja stemmer nok det. Men forhåpentligvis med nok inflytelse utenifra når de tar høyere utdannelse så vil de forså hva som ikke stemmer med det de tror på. Islam er bare en trussel hvis de ignorante hardcore islamistene får fyret opp de som egentlig bare lever rolige vanlige liv, det er de som er farlige om de får makten i et samfun, de har så lett (virker det) for å manipulere andre muslimer.

Widow: Fordi kristandommen er mer akseptabel til andre religioner. Tror ikke at Iran hadde latt et kristent parti få lov til å oppstå? (Ja det finnes faktisk kristne i iran)
Vis hele sitatet...
Japp. saken er at jeg tror det er flere ikke utdannete muslimer enn utdannete muslimer i norge.

Selv 3generasjons muslimer. De fleste dropper ut for å bli mekanikere,drosjesjåfører, og andre yrker som ikke krever PH.d kan du si.(du skjønner)
Ikke misforstå jeg generaliserer dem ikke så klart.

men statistikken viser no annet, enn de vi kanskje håper på da..

Sitat av Widow Vis innlegg
At de vil det betyr ikke at de skjer, en vesentlig forskjell der.
Nei jeg er ikke muslim.
Hva mener du med at de VIL at jeg skal brenne i helvete?
Vesentlig forskjell på at de VIL det, og mene at det vil skje.
Vis hele sitatet...
Ta også last ned koranen og du vil finne dette:

You can look up the following passages in any Qur'an. The first number is the chapter or "sura" number, the second number is the verse. Here's what the Qur'an says about non-Muslims:

They (people of the book, meaning Jews and Christians) disbelieve in Allah and confound truth with falsehood (3:70-3:71). Christians lie when they talk about the son of God (18:4-5).

Jesus taught them compassion and mercy in the Gospels, but Christians turned to monasticism…many of them are evil-livers (57:27).

Fight against them, kill, convert, or subdue them and (only if it is beneficial to Islam) force them to pay a tax that Muslims do not have to pay (9:29-35). If they refuse to pay, kill them. (Other option is slavery).

Non-Muslims are condemned to hell/cursed/doomed/bad/evil/turned into swine or apes, etc. (2:61, 4:48, 4:50, 4:116, 4:47-52, 4:55, 4:157, 4:160, 5:12-5:13, 5:37, 5:51, 5:53, 5:59-60, 5:72-73, 5:79, 9:29-35, 18:52, 33:26, 59:14, 98:1).

Det inkluderer altså deg. en ikke muslim. Som du sikkert vet så er koranen den helligste boken for muslimene.

men som sagt, jeg har ikke noe imot pakistanere,somaliere eller marsboere, ikke liberale muslimer heller.
Men det islam står for liker jeg ikke.

og som sagt, jeg liker ikke kristendommen,jødedommen,scientologi eller jehovas vitner no bedre.
Det er religion jeg misliker. ikke folket. Desverre hvis en muslim mener at koranen har rett, da mener han også at jeg bør brenne i helvete. Hvordan kan du forvente at jeg skal like det?

Lag en tråd om kristendommen eller scientologi og jeg vil reagere på samme måte som jeg gjorde her.

Nå har jeg fyrt opp pipa og skal kose meg hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=BsAZ7...eature=related
chill sang btw hehe. OT hehe
Sist endret av Geiten; 1. februar 2009 kl. 01:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Selv 3generasjons muslimer. De fleste dropper ut for å bli mekanikere,drosjesjåfører, og andre yrker som ikke krever PH.d kan du si.(du skjønner)
Ikke misforstå jeg generaliserer dem ikke så klart.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at dette er bullshit?

http://studvest.no/tema.php?art_id=619

Jeg MENER også at jeg nettopp leste en artikkel, lurer på om det var i dagsavisen, der det var litt mer oppdaterte tall også. Jeg finner selvsagt ikke igjen den nå, men såvidt jeg husker var det akkurat samme trend der også - 2.generasjons innvandrere tar høyere utdanning i større grad enn "ola nordmann".

Hm, det var ikke denne, men her står det også litt mer:
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article265672.ece
Sist endret av atomet; 1. februar 2009 kl. 02:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av atomet Vis innlegg
Du er klar over at dette er bullshit?

http://studvest.no/tema.php?art_id=619

Jeg MENER også at jeg nettopp leste en artikkel, lurer på om det var i dagsavisen, der det var litt mer oppdaterte tall også. Jeg finner selvsagt ikke igjen den nå, men såvidt jeg husker var det akkurat samme trend der også - 2.generasjons innvandrere tar høyere utdanning i større grad enn "ola nordmann".

Hm, det var ikke denne, men her står det også litt mer:
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article265672.ece
Vis hele sitatet...

Tror du bør lese disse innlegene en gang til, den først er hvor mange som planlegger å ta høyere utdanning, ikke faktisk hvem som gjør det. Og den andre er om de som tar vidreutdanning etter vidregående, og dersom de følger trenden som de har hatt tidligere så får de tidlig unger og dropper ut. Jeg går selv på ingeniør og av de 10 muslimene som begynne på mitt kull er det nå 2 igjen og vi er bare 1 og et halvt år inne i studiene. Jeg vil gjerne se en oversikt på muslimer som gjennomfører høyere utdanning, ikke bare "invandrere". Hvis du finner det med at det er en god økning så skal jeg heller være mer enig med deg.
Sitat av atomet Vis innlegg
Du er klar over at dette er bullshit?

http://studvest.no/tema.php?art_id=619

Jeg MENER også at jeg nettopp leste en artikkel, lurer på om det var i dagsavisen, der det var litt mer oppdaterte tall også. Jeg finner selvsagt ikke igjen den nå, men såvidt jeg husker var det akkurat samme trend der også - 2.generasjons innvandrere tar høyere utdanning i større grad enn "ola nordmann".

Hm, det var ikke denne, men her står det også litt mer:
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article265672.ece
Vis hele sitatet...

Generellt hos ikke vestlige innvandrere så er det kun 2(3) jobber som gjelder.
Det er følgende : Advokat eller lege.(og noe med IT nå nylig).

Så ja, jeg vet at de sikter høyt.
Å bli musiker for eks er en slags tabu...
iværtfall hos de jeg kjenner.

Anyway. link nr 1 :
Quote:
Så fremt innvandrerungdom kommer seg gjennom videregående skole, tar de høyere utdanning i like stor grad som etniske nordmenn.

Det er heller ingenting i veien med målsetningene hos ungdom med minoritetsbakgrunn. Anders Bakken ved Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring (NOVA) har forsket på dette, og bekrefter at innvandrerungdom sikter høyt.

haha det kunne jeg fortalt han for lengst. som jeg sier, advokat,lege eller noe med IT.

ops der skrev han det selv.
"Høystatusyrker som ingeniør, lege, jurist og lederstillinger er svært populære blant minoritetsungdom."

"«Bare» 29 prosent av ungdommer med norskfødte foreldre har de samme ambisjonene"

Er vel fordi det ikke er så strengt i de norske hjem. Litt mer frihet kan du si..
ikke fordi vi er "slackers".

Hans tall viser at 59 prosent av innvandrerungdom planlegger å ta utdanning på høyere nivå.

Enough said. Ja de fleste barn planlegger også om å bli astronauter,brannmenn,superman whatever. ALLE planlegger noe.
Virker som de har tatt en slags spørreundersøkelse om hva de vil bli. that's it.
og resultatet var ikke overaskende i det heletatt, bare meningsløst.


Link nr 2 :
"Over én av tre ikke-vestlige etterkommere mellom 19 og 24 år er i gang med høyere utdanning. Det er en økning på ti prosent på ti år."

Er i gang ja.hvor mange har fullført? Uansett. over 1/3 er i gang,
DVS 2/3 er ikke igang? så da hadde jeg rett likevel?

"Dette gjør de «mot alle odds» ifølge forsker Liv Anne Støren "
Litt som da hellas vant VM i 2004 ?
Hvorfor er det så sjokkerende for oss at det er "mot alle odds" ?

Orker ikke å sitere mer, linkene var prettymuch pointless.
virker som de smisker med dem elns siden de lager en rapport om drømmene dems elns.

Uansett, poenget mitt heleveien har jo vært at selvom de får seg en høy utdanning så betyr ikke det at vil gi slipp på sin religion.
Når det er flere som er i gang, enn av "ola nordmann" som er "i gang", så er det nok også fler som fullfører. I alle fall er det bullshit det du sa.

Sitat av studvest
Andregenerasjons innvandrere tar høyere utdanning i like stor grad som befolkningen ellers.
Vis hele sitatet...
Sitat av atomet Vis innlegg
Når det er flere som er i gang, enn av "ola nordmann" som er "i gang", så er det nok også fler som fullfører. I alle fall er det bullshit det du sa.
Vis hele sitatet...
Legg merke til at det står "andre generasjons innvandrere"
DVS innvandrere fra europa,afrika,sør amerika og asia for eks.
Ikke bare muslimer.

Nå diskuterer vi vel islam/muslimer og norge, ikke alle.

Dessuten så er overskriften blåst opp spør du meg. Matcher ikke artikkelen i det heletatt.
Står jo bare om hva de håper,sikter og drømmer om.
Sist endret av Geiten; 1. februar 2009 kl. 12:08.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Legg merke til at det står "andre generasjons innvandrere"
DVS innvandrere fra europa,afrika,sør amerika og asia for eks.
Ikke bare muslimer.
Vis hele sitatet...
DVS. Barna til innvandrerne som først kom til norge, det har ikke noe med hvor de kommer fra å gjøre. Dessuten kommer da mange muslimer fra Afrika og Asia
Vri og vend på det hvordan du vil, men det der er fakta.

Hva det er som er "mot alle odds"? Tja, det står der det også, men du så det kanskje ikke? Generelt er det vanlig at barn av foreldre med lavere utdannelse, bare tar lavere utdannelse selv også. Er pappa håndtverker, så er det større sjanse for at guttungen også blir håndtverker, osv.

Blant innvandrere er det generelt mye større andel av 1.generasjon(foreldrene) som kun har lavere, eller ingen, utdannelse enn det er blant "ola nordmann". Da er det veldig spesielt at så mange i 2.generasjon(barna), også av foreldre med ingen/lav utdannelse velger å ta høyere utdannelse. Dette matcher ikke mønsteret vi ser ellers i samfunnet i det hele tatt, og må sies å være veldig positivt, derfor en så positiv vinkling som "mot alle odds".

Hvorfor folk skal "droppe religionen" bare fordi de får høyere utdanning? Tja, det er nå engang veldig ofte sånn. Jo høyere utdannet et samfunn blir, jo mindre viktig blir religionen.

Her, fra 2003 - "Andregenerasjons innvandrere ligger bare noen få prosentpoeng bak nordmenn hvis vi ser på hvor mange som tar utdanning, påpeker Østby (fyr fra SSB)"
http://www.klassekampen.no/artikler/...icle/item/null (mange andre interessante tall her også)

http://www.ssb.no/emner/02/sa_innvan.../sa83/sa83.pdf
Mer enn 30 prosent av landets 19-24-åringer var i høyere utdanning i 2005. Etterkommernes deltakelse var høyere enn gjennomsnittet, 33 prosent.
Vis hele sitatet...
("etterkommerne" brukes her om 2.generasjons innvandrere)

Geiten: Poenget med utdannelsen, det som gjør dette relevant, er at når et folk får høyere utdannelse, så blir religion mindre viktig. Dette har vist seg gang etter gang, overalt.
Sist endret av atomet; 1. februar 2009 kl. 13:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av woff Vis innlegg
Kanskje ved å stemme FRP får vi iallefall REDUSERT invasjonen?
Vis hele sitatet...
Stemmer du på FrP, blir ikke Norge et muslimsk land, men et amerikansk land, grunnet FrP's politikk ved å senke skatten drastisk; gjøre hospitaliserte tjenester kostnadbart, slutte å støtte den norske kulturen, m.m. (ramser ikke opp all FrP's politikk, studer heller gjerne litt selv, så forstår du min påstand. Dette er amerikanske faktorer.)
Mao mister Norge sin identitet.

Det er opptil deg å velge.
Sitat av atomet Vis innlegg
Vri og vend på det hvordan du vil, men det der er fakta.

Hva det er som er "mot alle odds"? Tja, det står der det også, men du så det kanskje ikke? Generelt er det vanlig at barn av foreldre med lavere utdannelse, bare tar lavere utdannelse selv også. Er pappa håndtverker, så er det større sjanse for at guttungen også blir håndtverker, osv.

Blant innvandrere er det generelt mye større andel av 1.generasjon(foreldrene) som kun har lavere, eller ingen, utdannelse enn det er blant "ola nordmann". Da er det veldig spesielt at så mange i 2.generasjon(barna), også av foreldre med ingen/lav utdannelse velger å ta høyere utdannelse. Dette matcher ikke mønsteret vi ser ellers i samfunnet i det hele tatt, og må sies å være veldig positivt, derfor en så positiv vinkling som "mot alle odds".

Hvorfor folk skal "droppe religionen" bare fordi de får høyere utdanning? Tja, det er nå engang veldig ofte sånn. Jo høyere utdannet et samfunn blir, jo mindre viktig blir religionen.

Her, fra 2003 - "Andregenerasjons innvandrere ligger bare noen få prosentpoeng bak nordmenn hvis vi ser på hvor mange som tar utdanning, påpeker Østby (fyr fra SSB)"
http://www.klassekampen.no/artikler/...icle/item/null (mange andre interessante tall her også)

http://www.ssb.no/emner/02/sa_innvan.../sa83/sa83.pdf

("etterkommerne" brukes her om 2.generasjons innvandrere)

Geiten: Poenget med utdannelsen, det som gjør dette relevant, er at når et folk får høyere utdannelse, så blir religion mindre viktig. Dette har vist seg gang etter gang, overalt.
Vis hele sitatet...
Vri og vend på det hvordan jeg vil?
Jeg vrir ikke en dritt og jeg holder meg til fakta.

innvandrere er ikke bare muslimer, men alle untatt nordmenn.(I norge altså)

Så medmindre du har noen artikkler om muslimer i norge så slutt å link meningsløs crap.

Du sier at jo flere som utdanner seg jo mindre viktig blir religion.

det er 1.2 milliarder muslimer verden over som tilsvarer 22% av verdens befolkning. Neststørste religion rett etter kristendommen.(som dekker 33% av verdens belfolkning)

Islam vokser med 2.9% hvert år. det er mer enn verdensbefolkningen som vokser med 2.3%.

En av lederne for Hizab Altahrir (Det islamske befrielsespartiet) Sheik Issam Amira proklamerte dette og la til at etter revolusjonen i Oslo vil navnet på hovedstaden bli forandret til Medina.
I neste fase vil de kjempe en hellig krig for å spre islam til resten av Europa. "

Danmark og Norge er de første målene for den islamske revolusjonen i Europa. Dette ble for kort tid siden kunngjort fra moskeen på tempelplassen i Jerusalem.

"Det er ingen overraskelse at det har lykkes våre brødre i Danmark å bringe islam til ethvert hjem i dette landet. Allah vil gi oss seier i deres land til å opprette en islamsk revolusjon i Danmark.
Etter Danmark vil partiet føre revolusjonen til Oslo og endre navnet til Medina."

Som jeg sier, 20 år med hjernevasking siden de ble født VS alt fra 3-8års utdanning.

Kjenner mange muslimer, de fleste av dem er utdanna og sånt.
innen IT, nettverk, programmering og sånt.
De snakker aldri om religion. de sier ikke engang "wollah koran" lol.
Norsken dems er pretty much perfekt.
De er pakistanere så de kan ikke engang arabisk.

men de vil aldri forlate sin religion sier de.
De elsker islam og vil gjøre alt for islam.
da sa jeg bare "ok".

Men du kan tro hva du vil, så får jeg lov å tro hva jeg vil. Orker ikke å forsette denne lille duellen mellom oss to.
Det er stor forskjell på å FORLATE en religion, og at den får mindre betydning, spesielt i dagliglivet. Du ser jo nettopp det på kompisene dine, f.ex.

At du ikke ser relevansen, spesielt hvis du faktisk LESER de artiklene jeg har linket til, og ser hvilke innandrergrupper som blir nevnt spesielt, sier ganske mye om deg. F.ex. står det at 45% av "etterkommerne" i SSB-artikkelen/undersøkelsen, har pakistansk bakgrunn, noe som gir et visst hint om hvilken religion som er dominant i den gruppen. Leser du mer finner du også mye annet som er direkte relevant.

At religion vil bli mindre viktig er heller ikke noe som skjer "i løpet av 3-8 års utdanning". Det er noe som skjer over lang tid, etterhvert som større deler av gruppen får høyere utdanning.
Sist endret av atomet; 1. februar 2009 kl. 14:37.
Tydelig at du fikk med deg ang det med kompisene mine, så jeg regner med at du fikk med deg siste del også ?

"men de vil aldri forlate sin religion sier de.
De elsker islam og vil gjøre alt for islam.
da sa jeg bare "ok"."

aldri forlate islam og vil gjøre alt for islam.

Ellers kan du lese resten av det jeg skrev hvor det faktisk står om islam sine planer for norge.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Vri og vend på det hvordan jeg vil?
Jeg vrir ikke en dritt og jeg holder meg til fakta.

innvandrere er ikke bare muslimer, men alle untatt nordmenn.(I norge altså)

Så medmindre du har noen artikkler om muslimer i norge så slutt å link meningsløs crap.

Du sier at jo flere som utdanner seg jo mindre viktig blir religion.

det er 1.2 milliarder muslimer verden over som tilsvarer 22% av verdens befolkning. Neststørste religion rett etter kristendommen.(som dekker 33% av verdens belfolkning)

Islam vokser med 2.9% hvert år. det er mer enn verdensbefolkningen som vokser med 2.3%.

En av lederne for Hizab Altahrir (Det islamske befrielsespartiet) Sheik Issam Amira proklamerte dette og la til at etter revolusjonen i Oslo vil navnet på hovedstaden bli forandret til Medina.
I neste fase vil de kjempe en hellig krig for å spre islam til resten av Europa. "

Danmark og Norge er de første målene for den islamske revolusjonen i Europa. Dette ble for kort tid siden kunngjort fra moskeen på tempelplassen i Jerusalem.

"Det er ingen overraskelse at det har lykkes våre brødre i Danmark å bringe islam til ethvert hjem i dette landet. Allah vil gi oss seier i deres land til å opprette en islamsk revolusjon i Danmark.
Etter Danmark vil partiet føre revolusjonen til Oslo og endre navnet til Medina."

Som jeg sier, 20 år med hjernevasking siden de ble født VS alt fra 3-8års utdanning.

Kjenner mange muslimer, de fleste av dem er utdanna og sånt.
innen IT, nettverk, programmering og sånt.
De snakker aldri om religion. de sier ikke engang "wollah koran" lol.
Norsken dems er pretty much perfekt.
De er pakistanere så de kan ikke engang arabisk.

men de vil aldri forlate sin religion sier de.
De elsker islam og vil gjøre alt for islam.
da sa jeg bare "ok".

Men du kan tro hva du vil, så får jeg lov å tro hva jeg vil. Orker ikke å forsette denne lille duellen mellom oss to.
Vis hele sitatet...
En artikkel fra 2005 er ikke akkurat den beste kilden du kan finne.

Uansett de er en radikal islamistisk gruppe, da er ikke dette planene Islam har for verden, heller planene "partiet" har.
Du skjærer alle over en kam her.

Hvis noen vil lese artikkelen så : http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/11/24/450311.html
og
http://www.jihadwatch.org/archives/008990.php
Sitat av Geiten Vis innlegg
En av lederne for Hizab Altahrir (Det islamske befrielsespartiet) Sheik Issam Amira proklamerte dette og la til at etter revolusjonen i Oslo vil navnet på hovedstaden bli forandret til Medina.
I neste fase vil de kjempe en hellig krig for å spre islam til resten av Europa. "

Danmark og Norge er de første målene for den islamske revolusjonen i Europa. Dette ble for kort tid siden kunngjort fra moskeen på tempelplassen i Jerusalem.

"Det er ingen overraskelse at det har lykkes våre brødre i Danmark å bringe islam til ethvert hjem i dette landet. Allah vil gi oss seier i deres land til å opprette en islamsk revolusjon i Danmark.
Etter Danmark vil partiet føre revolusjonen til Oslo og endre navnet til Medina."
Vis hele sitatet...
Dette er ikke annet enn det er. Nemlig et parti med ekstreme standpunkter. Å bruke det mot islam som helhet faller på sin egen urimelighet.

Uttalelsene kan sees som en paralell til hvordan muslimer opplever "Pax Americana".

Forskjellen er jo at det er et islamistisk parti på den ene siden og verdens mektigste land m/følge på den andre..
Sist endret av DeMenT; 1. februar 2009 kl. 16:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Dette er ikke annet enn det er. Nemlig et parti med ekstreme standpunkter. Å bruke det mot islam som helhet faller på sin egen urimelighet.
Vis hele sitatet...
Jeg vil hevde at islam i utgangspunktet innhar mer ekstreme standpunkter enn eksempelvis kristendommen. Ektreme handlinger som blir begått i religionens navn, møter i mye større grad aksept blandt selv den moderate muslimske befolkningen. Hvor ofte ser vi for eksempel muslimer gå i fakkeltog for å demonstere mot terrorhandlinger, tvangsekteskap eller æresdrap?

Et annet aspekt er den holdningen styresettene i mange muslimske land har til straffereaksjoner som er i tråd med eldgamle muslimske skikker som uten tvil bryter med menneskerettighetene. Irak/Iran/Afghanistan/Sudan/Saudi Arabia/Pakistan osv. Selv om myndighetene offisielt fordømmer steining/henretting av homofile/æresdrap you name it, så ryddes det aldri opp i egne rekker. Hadde de gjort det så hadde de gått rett til de lokale domstolene som handler etter Sharia og stilt dommerne for retten. Dette skjer aldri. Den muslimske befolkningen og myndighetene i muslimske land godtar slikt i altfor stor grad.
Sist endret av Homercide; 1. februar 2009 kl. 20:40.
Jeg vil hevde at islam i utgangspunktet innhar mer ekstreme standpunkter enn eksempelvis kristendommen. Ektreme handlinger som blir begått i religionens navn, møter i mye større grad aksept blandt selv den moderate muslimske befolkningen. Hvor ofte ser vi for eksempel muslimer gå i fakkeltog for å demonstere mot terrorhandlinger, tvangsekteskap eller æresdrap?

Et annet aspekt er den holdningen styresettene i mange muslimske land har til straffereaksjoner som er i tråd med eldgamle muslimske skikker som uten tvil bryter med menneskerettighetene. Irak/Iran/Afghanistan/Sudan/Saudi Arabia/Pakistan osv. Selv om myndighetene offisielt fordømmer steining/henretting av homofile/æresdrap you name it, så ryddes det aldri opp i egne rekker. Hadde de gjort det så hadde de gått rett til de lokale domstolene som handler etter Sharia og stilt dommerne for retten. Dette skjer aldri. Den muslimske befolkningen og myndighetene i muslimske land godtar slikt i altfor stor grad.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg sånn at jo mer utdannet befolkningen er, jo mindre heller de til religion. Størsteparten av muslimer holder da til i asia og afrika, og der er det få nasjoner som er like langt fremme i generell utvikling som mange Europeiske og Amerikanske nasjoner. De er desverre bare lengre etter oss. Det er ikke lenge siden kristendommen var på akkurat det samme nivået, der de brant hekser fordi kirken ikke godtok det. Der de forfulgte hedninger (og med hedninger menes alle ikke-kristne religioner) og de drepte de hvis de ikke ville sverge til korset. Jeg prøver ikke å si at midtøsten generellt har blitt igjen på middelalder-stadiet, men deres syn på religion har ikke utviklet seg i like stor grad som mange muslimer, kristne og jøder i vesten. Det er drøye 100 år siden kvinner fikk stemmerett i Norge og i USA. Grunnen til at dette skjedde såpass sent, var på grunn av et foreldet kvinnesyn, satt av flere religioner. Man må gi de landene med muslimsk majoritet tid til å utvikle seg, noe som blir vanskelig siden vesten prøver å gripe inn fra tid til annen.
Du tenker vel ikke på det at hvis en muslimsk jente gifter seg med en norsk mann. Da tror du ikke at om 1-2 generasjoner vil de være norske?
En jente som er muslim og født i Norge er norsk uten å gifte seg.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
En jente som er muslim og født i Norge er norsk uten å gifte seg.
Vis hele sitatet...
Ja, men da vil hun ennå klassifiseres som utlending. Foreldrene er jo fra et sted i *****.
Sitat av Federal Vis innlegg
Ja, men da vil hun ennå klassifiseres som utlending. Foreldrene er jo fra et sted i *****.
Vis hele sitatet...
Eh, nei. Norsk med ******sk opprinnelse i så fall. Men det står nok bare norsk i passet.
Sist endret av DeMenT; 2. februar 2009 kl. 18:42.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Eh, nei. Norsk med ******sk opprinnelse.
Vis hele sitatet...

Hvis en med norsk med ***** bakgrunn har voldtatt en jente. Da står det ikke norsk, da står det la oss si pakistansk bare for å si noe. Da står det pakistansk mann på 43 år voldtok bla bla bla.

Men hvis han har reddet en jente fra å bli voldtatt så kommer medianene med tåpelige utsagn som norsk-pakistaner. Nå gikk jeg litt ute av temaet, og det beklager jeg for.

Heter du Ali, og foreldrene dine er fra Irak. Hvem vil da kalle Ali for norsk? Det ville ikke jeg gjort, for han kommer jo teknisk sett fra Irak.
Sitat av Federal Vis innlegg
Hvis en med norsk med ***** bakgrunn har voldtatt en jente. Da står det ikke norsk, da står det la oss si pakistansk bare for å si noe. Da står det pakistansk mann på 43 år voldtok bla bla bla.

Men hvis han har reddet en jente fra å bli voldtatt så kommer medianene med tåpelige utsagn som norsk-pakistaner. Nå gikk jeg litt ute av temaet, og det beklager jeg for.

Heter du Ali, og foreldrene dine er fra Irak. Hvem vil da kalle Ali for norsk? Det ville ikke jeg gjort, for han kommer jo teknisk sett fra Irak.
Vis hele sitatet...
Vel, de avisene jeg leser skriver ikke det. Til og med VG er vel mer eller mindre politisk korrekte, er de ikke? Selv om de fokuserer enormt på at div. kriminelle personer har annen etnisk opprinnelse.

Neida jeg vet det er vanlig å kalle Ali for Iraker, eller å kalle alle som ikke er etnisk norske for utlendinger, men det er ikke noe mer riktig fordet.
Er det noen som kan gi meg et eksempel på hva som gjør oss til en gruppe nordmenn? Hvis du fjerner det at alle norske nordmenn på en dag MÅ forholde seg til det norske språk, enten skriftlig eller muntlig, så er det ingenting ALLE "nordmenn" gjør i løpet av en dag som kan definere oss som en spesifikk gruppe. Vi har en genpool som har vært utvannet siden vikingene voldtok irske nonner og tok dem med hjem, så det finnes ingen renrasede nordmenn heller. Synes det er latterlig å forsøke å være politisk korrekte, og like latterlig å prøve å holde på "det norske". Som OP sa, naturlig utvalg. Så sett i gang og knull, FrP
Vi er født og oppvokst i Norge?

Skal man kommunisere på et seriøst nivå så er man nødt til å bruke riktige ord og utrykk sånn at andre forstår hva man mener. Det handler ikke om å være politisk korrekt egentlig, men å bruke riktig ord til riktig mening. Det finnes vel en mellomting mellom å forkaste alt norsk og å avvise all påvirkning (for sent). Jeg mener det er viktig å ta vare på norsk kulturarv samtidig som vi utvikler oss til et mer moderne og internasjonalt samfunn.
At norge blir et muslimsk land tviler jeg på. En vakker dag vokner patriotismen hos befolkningen i europa. Europa united. Ikke la europa bli ødelagt av en religion som som steiner, henger, nekter befolkningen ytringsfrihet, terror osv..
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Vi er født og oppvokst i Norge?

Jeg mener det er viktig å ta vare på norsk kulturarv samtidig som vi utvikler oss til et mer moderne og internasjonalt samfunn.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Og jeg synes de bør la damene få jobbe, jeg har til gode å se EN kvinnelig muslim på min arbeidsplass.
Alle muslimske kvinner bør få mulighet til å jobbe, det vil hjelpe dem mye med å bli integrert, de bruker det norske språket aktivt hver dag, hva kan være bedre enn det?
Med integrert mener jeg: Ha norske venner, snakke godt norsk, vite i hvertfall litt om norsk historie, og at de deltar i samfunnet på lik linje som en annen nordmann.

De må gjerne beholde religionen sin, og videreføre noen muslimske skikker, men det handler litt om å tilpasse seg landet de kommer til.

Hvis noen kan forklare meg hvorfor muslimske kvinner ikke jobber, så er jeg takknemlig.

Sitat av voids Vis innlegg
At norge blir et muslimsk land tviler jeg på. En vakker dag vokner patriotismen hos befolkningen i europa. Europa united. Ikke la europa bli ødelagt av en religion som som steiner, henger, nekter befolkningen ytringsfrihet, terror osv..
Vis hele sitatet...
Jeg tror de fleste muslimer er vanlige fredelige mennesker.
De eneste som får oppmerksomhet i media er jo de "slemme", f.eks. de som flyr inn i World Trade Center. De utgjør sikkert ikke så mange i forhold til hvor mange muslimer som finnes. Derfor synes jeg det er rett å la tvilen komme til gode for de 44,090,366 muslimene som finnes BARE i Europa. Hvor mange av de var med på å kapre fly 11. sep. 2001?

Jeg har også lest om mange muslimer som tar avstand fra angrepene den 11. sep.
Shaykh Muhammed Sayyid al-Tantawi, imam of al-Azhar mosque in Cairo, Egypt: “Attacking innocent people is not courageous; it is stupid and will be punished on the Day of Judgment.... It is not courageous to attack innocent children, women and civilians. It is courageous to protect freedom; it is courageous to defend oneself and not to attack.” (Agence France Presse, September 14, 2001)
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.crescentlife.com/heal%20t...to_sept_11.htm
Sist endret av Keni; 3. februar 2009 kl. 05:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Federal Vis innlegg
Heter du Ali, og foreldrene dine er fra Irak. Hvem vil da kalle Ali for norsk? Det ville ikke jeg gjort, for han kommer jo teknisk sett fra Irak.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hva du baserer teknikken (?) din på, men nei, han er da teknisk sett (?) norsk, fordi han er født i Norge. Ergo, du burde kalle han norsk, eller evt. norsk-iraker. Han er ikke irakisk statsborger, han er norsk. Han bor ikke i Irak, men Norge. Han er ikke født i Irak, men Norge. At han er muslimsk vil ikke bety at han er mindre Norsk, noe jeg føler mange blander sammen. En nordmann med to italienske foreldre vil bli sett på som mer nordmann enn Ali. Jeg tror dette er på grunn av kulturlikheten og religionen (som i og for seg også bare er et stykke med virkelig seig kultur).
Ali kommer ikke fra irak, ali kommer fra irakere, og han er et lite mirakel fordi han (helt ufrivillig) er både europeisk og midtøstelig samtidig. Er midtøstelig et ord?
Jeg tror islam som statsreligion definitivt er noe vi må forvente!
Ungdommen nå tildags sier jo schpaa og wolla og dessuten hører jeg at det sirkulerer buttons med påskrifter som "Gris er fis", "Muslims are explosive lovers" og "Jeg kan være din kebab kæbe" for jentene.

Seriøst så høres dette litt ut som en veldig moderat form for den samme islamofobien som har vært tilstede i europa siden tusentallet, men for guds (eller allah om noen år???) skyld det er jo en mulighet.
Sist endret av CaptainP; 3. februar 2009 kl. 08:48.
Sitat av Keni Vis innlegg
Helt enig. Og jeg synes de bør la damene få jobbe, jeg har til gode å se EN kvinnelig muslim på min arbeidsplass.
Alle muslimske kvinner bør få mulighet til å jobbe, det vil hjelpe dem mye med å bli integrert, de bruker det norske språket aktivt hver dag, hva kan være bedre enn det?
Med integrert mener jeg: Ha norske venner, snakke godt norsk, vite i hvertfall litt om norsk historie, og at de deltar i samfunnet på lik linje som en annen nordmann.

De må gjerne beholde religionen sin, og videreføre noen muslimske skikker, men det handler litt om å tilpasse seg landet de kommer til.

Hvis noen kan forklare meg hvorfor muslimske kvinner ikke jobber, så er jeg takknemlig.
Vis hele sitatet...
Skal være enig i at man ikke ser så veldig mange godt voksne 1. generasjons innvandrerkvinner i arbeid, men noen er det. Når det gjelder 2. og 3. generasjon stiller saken seg annerledes. Det er nok ikke like vanlig som blandt etnisk norske men utviklingen går i riktig retning. Har ikke noen spesielle statistikker på dette, men jeg veit om flere i tillegg til at det er godt synlig i Oslo. Kvinnefrigjøringen er ikke så veldig gammel her i landet heller, så jeg mener at vi må tillate at moderasjonsprosessen innen Islam henger litt etter oss på bla. det området. De fleste muslimske menn jeg kjenner i 20-30årene nekter ikke/ville ikke nektet sin kone å jobbe. Skal sies at de ikke er så veldig religiøse flesteparten, men ser på seg selv som troende muslimer. Et sted må man starte.
det er viktig å huske i diskusjonen om islamsk overtakelse, flertall osv:

ISLAM er ikke bare en religion.
islam er OGSÅ en religion.

det kan nesten regnes mer som ideologi, det er religion og statssystem og moralsystem osv som trenger inn på alle samfunns- og menneskeområder.

når man diskuterer trusselen fra islam og kun diskuterer utifra at det kun er religion, overser man det viktigste ved det - at det omfavner alt, at det er en ideologi som går på hvordan samfunnet skal styres, hvordan du skal gå kledd, hva du skal spise, tenke, føle osv

om integrering.
et viktig spørsmål å stille seg er: vil de integreres.
hvis du nå husker at islam er mye mer enn religion og de er opplært til at vært levesett er feil.
eller snu det på hodet. om du flytta til saudi-arabia ville du fullintegrert deg der?
trodde ikke det, nei.

mer om integrering.
hva hjelper en eventuell integrering om de som hjernevasker ungene (imamene) blir importert rett fra bygda i pakistan eller saudi-arabia?
Sist endret av uenord; 3. februar 2009 kl. 21:04.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Til de som ikke fikk det med seg, så gikk faktisk Steinar Lem - tidligere i Fremtiden i våre hender - ut i forgårs og sa mye av det samme som jeg påstod i min opprinnelige post:

http://www.dagbladet.no/2009/04/15/n...itikk/5750828/

«Oslo får snart et flertall med ikke-vestlig bakgrunn, med stø kurs vil det samme kunne skje med hele landet i løpet av dette århundret. De fleste ikke-vestlige vil ha muslimsk bakgrunn. Konsekvensene vil bli dramatiske».
Vis hele sitatet...
SSB var kjapt ute med å si at det i 2060 kun ville være mellom 4 og 11 prosent, men de tar da ikke med 2. og 3. generasjonsinnvandrere - som mange mener er helt vesentlig. Man mister jo normalt sett ikke kulturen og den opprinnelige identiteten sin i løpet av 2 generasjoner; de blir gjerne overført fra generasjon til generasjon.

http://www.dagbladet.no/2009/04/15/n...islam/5756098/

Personlig mener jeg ikke at dette er negativt. Slike ting er aldri objektivt positivt eller negativt - de er hva de er, og må evnt. fortolkes i en subjektiv kontekst. Videre er dette bare et bevis på at vi nordmenn er ikke er produktive nok, rent folketallsmessig, og dersom man syntes utviklingen er trist, vel, så får man bare sette i gang med å knulle (og dermed produsere barn for å motvirke utviklingen).
Sist endret av Stormen; 17. april 2009 kl. 16:58.
En kommentar i Dagbladet sier det bedre enn jeg klarer selv, så jeg limer den inn her:
------------------------------------------------------------------------
Kilde: Dagbladet

Så har Steinar Lem kommet med en ny undergangsprofeti. Denne gangen handler det ikke om klimakatastrofen eller overforbrukskatastrofen, men om muslimkatastrofen – du vet den som «sniker» seg innpå oss, og som det «ikke er lov å snakke om».

Lem har nemlig sluttet seg til rekken av halvradikale norske menn som nå har sett shariaskriften på veggen. Hege Storhaug og Human Rights Service jubler over enda en rekrutt til kampen, og har fått den nyfrelste Lem til å utdype sine tanker på deres nettside. Der advarer han i kjent stil om at muslimene snart er i flertall – først tar de Oslo, så tar de hele Norge. Han boltrer seg sånn i islamofobe klisjeer og merkverdige utlegninger om blant annet «buskmennene i Kalahari» som representerer «en sjelden, spirituell kultur», at han helt glemmer å forklare hvor han har det fra at muslimene snart får flertall her i landet. Hvorfor hører han på Frp’s propaganda og ikke på profesjonelle demografer? Det får vi ikke vite. I stedet får vi vite at «taket på ikke-vestlige innvandrere må begrenses sterkt», ellers vil samfunnet rakne. Men vi trenger ikke vente til de blir majoritet, det holder at det blir flere av dem. I Aftenposten skrev han før påske at: «et økende antall muslimer [min utheving] betyr mer konflikter, mer vold og et svekket nasjonalt fellesskap.»

Da dagbladet.no i går intervjuet Lem eksploderte debatten. Forestillingen om at muslimene føder barn i et vanvittig tempo, og at hvite, kristne, n’te generasjonsnordmenn er utrydningstruet, har nå blitt en «sannhet». Lem bør skamme seg over å spre påstander som ikke har noen som helst rot i virkeligheten.

Den mest radikale utregningen til SSB tilsier at det i 2060 vil være 11 prosent i Norge som har bakgrunn i muslimske land. Og hva vet vi om folk med muslimsk bakgrunn? Jo, at de, akkurat som folk med kristen bakgrunn, er og kan bli alt mulig rart. Men Steinar Lem forholder seg til barn av muslimer som om de var en slags fremmed ugress, genetisk kodet til å slå ut i blomst på én bestemt måte: Som kvinneundertrykkende, ytringsfrihetshatende og voldelige konfliktskapere. Dermed må vi luke i den menneskelige hagen, og sørge for at denne spesielle arten ikke får vokse fritt. Jeg vet ikke hvor eller hvordan Lem vil sette «taket», hans nye humanøkologi er kanskje uferdig på det punktet.

Etnisk og religiøs bakgrunn er viktige faktorer for å forme folks identiteter, men det bør være åpenbart at ingen av oss er forhåndsprogrammert med verken verdier, politiske synspunkter eller livsstil. Som Hadia Tajik så fint uttrykte det i Dagbladet på mandag: «Vi snakker så ofte om det å høre hjemme, om det å ha røtter et sted. Men vi mennesker har jo ikke røtter, vi har føtter og kan bevege oss fritt.»

Å få til et velfungerende flerkulturelt samfunn handler ikke om å kontrollere at det ikke blir for mange av «dem». Det handler, som Lem burde vite, om å sammen ta framtiden i våre hender.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
DonTomaso, den kommentaren syntes jeg var helt svada. Den kritiserer Steinar Lem for at han lener seg på feil statistikk, også siterer den selv ukritisk SSB sin statistikk som kun dreier seg om 1. generasjons innvandrere. Som jeg sa i posten min ovenfor, så er det ikke slik at 2. generasjons innvandrere nødvendigvis er noe mindre i konflikt med våre vestlige verdier - og det er vel poenget til Steinar Lem.

I tillegg, og kanskje verre: Kommentaren forsøker å latterligjøre det faktum at muslimer føder flere barn enn etniske nordmenn. Dette blir helt tullete, fordi det ER fakta; det er ingen vits i å forsøke å hovere seg over det faktum. Etniske nordmenn føder i gjennomsnitt 1,6 eller 1,7 barn, mens snittet ligger på 2,4 eller 2,5 hos 1., 2. og 3. generasjonsinnvandrere. Så sånt blir bare piss å forsøke å motsi.

Jeg driter fullt i etnisitet selv, men jeg er opptatt av å bevare de verdiene som vi har kjempet frem i dette samfunnet; som bl.a. ibefatter menneskerettighetene. Nå er ikke jeg en person som pleier å generalisere, men jeg tror absolutt at det er elementer i innvandrerbefolkningen - blant annet hos somalierne, som jeg selv har hatt mye med å gjøre - som står i steil konflikt med disse rettighetene. Dersom disse vinner innpass, så mener jeg - akkurat som Steinar Lem - at dette er farlig for samfunnet som vi har bygget opp. Det er så enkelt som det; dette handler ikke om rase, men om verdier.
Det som var poenget med Dagbladets kritikk av Steinar Lem er at han drar slutningen at hvis man er muslim i Norge, eller blir født som muslim i Norge, så får man automatisk verdier som strider mot norsk lov, etikk og moral. Poenget er vel at hvem som helst som vokser opp i Norge kan bli hva som helst, uavhengig av hvilken bakgrunn man har. Hvis man blir kriminell tror jeg f.eks klassebakgrunn og fattigdom er betydelig viktigere enn at man har muslimske foreldre.

Det som jeg tror er aller farligst hvis man vil argumentere og motvirke antidemokratiske verdier hos innvandrerbefolkningen er å snakke om "oss" og "dem" da dette er det verst tenkelig utgangspunktet hvis man vil snakke om integrering og påvirkning. Problemet er at mange stempler slike tanker som "snillisme" og gud-vet-hva. Hvis man vil kvinneundertrykking og tvangsgifting til livs, så er ikke løsninga å utelukke disse folka fra samfunnet ved å fjerne oss fra dem.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det som var poenget med Dagbladets kritikk av Steinar Lem er at han drar slutningen at hvis man er muslim i Norge, eller blir født som muslim i Norge, så får man automatisk verdier som strider mot norsk lov, etikk og moral. Poenget er vel at hvem som helst som vokser opp i Norge kan bli hva som helst, uavhengig av hvilken bakgrunn man har. Hvis man blir kriminell tror jeg f.eks klassebakgrunn og fattigdom er betydelig viktigere enn at man har muslimske foreldre.
Vis hele sitatet...
Jeg ser absolutt poenget, men vi må huske på at Steinar Lem er en intelligent fyr som har talt FrP i mot i alle år. Han er, for å si det på en morsom måte, venstresidens trojanske hest, når han nå går ut og sier dette. Jeg tillegger ham såpass intelligens at jeg mener at han absolutt ikke skjærer alle over en kam; han bare roper varsko over at han tror at noen innvandrerelementer har verdier som strider sterkt i mot de norske grunnverdiene. Han sier jo ikke noe sted at han mener dette gjelder alle innvandrere?

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det som jeg tror er aller farligst hvis man vil argumentere og motvirke antidemokratiske verdier hos innvandrerbefolkningen er å snakke om "oss" og "dem" da dette er det verst tenkelig utgangspunktet hvis man vil snakke om integrering og påvirkning. Problemet er at mange stempler slike tanker som "snillisme" og gud-vet-hva. Hvis man vil kvinneundertrykking og tvangsgifting til livs, så er ikke løsninga å utelukke disse folka fra samfunnet ved å fjerne oss fra dem.
Vis hele sitatet...
Her er vi helt enige. Generaliseringer er alltid farlig, men allikevel må det være lov å si at "dersom 80% av alle i Oslos fengsler er innvandrere, og innvandrere kun står for (eksempelvis) 30% av Oslos befolkning, så er innvandrere overrepresentert på krimstatistikken - og disse trenger derfor ekstra oppmerksomhet og oppfølging".

Dersom man blir så redd for å generalisere at man ikke lenger tørr peke ut enkeltgrupper som helt klart har problemer, så får man til slutt et langt større problem enn selve generaliseringen
Sitat av Stormen Vis innlegg
Jeg ser absolutt poenget, men vi må huske på at Steinar Lem er en intelligent fyr som har talt FrP i mot i alle år. Han er, for å si det på en morsom måte, venstresidens trojanske hest, når han nå går ut og sier dette. Jeg tillegger ham såpass intelligens at jeg mener at han absolutt ikke skjærer alle over en kam; han bare roper varsko over at han tror at noen innvandrerelementer har verdier som strider sterkt i mot de norske grunnverdiene. Han sier jo ikke noe sted at han mener dette gjelder alle innvandrere?
Vis hele sitatet...
Jeg synes han roter i argumentasjonen, og at han blander begreper som "norsk kultur" med demokratiske verdier. Jeg synes islam er en drittreligion på samme måte som jeg synes kristendommen er det, men jeg synes samtidig det blir urettferdig å stemple fremtidige muslimer som en trussel mot nordmenn og det vi står for.

Sitat av Stormen
Her er vi helt enige. Generaliseringer er alltid farlig, men allikevel må det være lov å si at "dersom 80% av alle i Oslos fengsler er innvandrere, og innvandrere kun står for (eksempelvis) 30% av Oslos befolkning, så er innvandrere overrepresentert på krimstatistikken - og disse trenger derfor ekstra oppmerksomhet og oppfølging".
Dersom man blir så redd for å generalisere at man ikke lenger tørr peke ut enkeltgrupper som helt klart har problemer, så får man til slutt et langt større problem enn selve generaliseringen
Vis hele sitatet...
Det er åpenbart at enkeltgrupper i innvandrerbefolkninga har større behov for oppfølging, som du sier, og det er det bl.a opptil skolevesenet, politiet og PST å gjøre noe med. Problemet er når oslopolitiet går ut med statistikk som sier at samtlige etterforskede overfallsvoldtekter i Oslo hadde en utenlandsk gjerningsmann, når en person sto for 20% av disse. (41 voldtekter totalt sett), når det anslås at det er 40.000 voldtekter som aldri blir anmeldt. Svina som sto bak overfallsvoldtektene i Oslo bør havne i fengsel, men en slik generalisering gjør samtidig at man lett kan glemme det som skjer bak veggene på nachspiel i hvite, norske hjem.
"Personlig så mener jeg dette er en bra ting. Det høres kanskje rart ut, men jeg syntes det er en vakker og helt naturlig ting - at vi blir utradert. Dersom man har lest Charles Darwin, så vil man vite at den sterkeste rasen overlever; naturen er helt blind for menneskelige konstruksjoner som "nasjonalitet", "landegrenser" og "verdisett" - den tenker kun på å videreføre genene fra sterke, fruktbare individer."

Synes dette blir litt feil da vi ikke er noe svakere på noen måte enn muslimene. Det er vel heller vi som tar de til oss for å være greie, fordi de er stein stokk dumme å kriger å herjer å ødelegger. nekt dem adgang å den biten av verden vil gå under. Det er min mening.
Flerkulturelt samfunn? Gjerne det hvis det faktisk hadde vært mulig. Det nærmeste jeg tror man kommer et flerkulturelt samfunn idag er faktisk USA. Hvor man finner mennesker fra hele jordkloden. Hvor det i f.eks. California eller Miami halvparten er ikke-amerikansk. Dette fungerer faktisk helt fint. Det er vanskelig for en amerikaner å bo i Miami uten å kunne spansk, på samme måte som det er vanskelig for en spansktalende å ikke kunne amerikansk/engelsk. Men dette tror jeg faktisk er på grunn av at det ikke blir et så voldsomt "kulturkræsj". Spanjoler og amerikanere er ikke så veldig forskjellige. Flertallet av den spansktalende befolkningen i verden er ateister, akkurat som flertallet av amerikanere er ateister. Integrering og "sammenslåing av kulturer" blir mye vanskeligere når det er religion med i bildet.

Jeg tror ikke at muslimer har til noen som helst hensikt å gi slipp på sin religion. De kommer til å stå fast på den så lenge de lever. Det er det de alltid har gjort. Mens nordmenn generelt er ikke så opptatt av religion. Religion for nordmenn flest er idioti, og vi bryr oss ikke så veldig med hva alle andre tror og gjør på så lenge det ikke ødelegger for vår hverdag. Det er nettopp derfor jeg er litt redd for denne såkalte islamiseringen i Norge. Man ser rart på en muslim med niqab fordi vi synes det er "teit" eller rart. Det er ikke en del av vår kultur; enda. Jeg er mer enn gjerne for et flerkulturelt samfunn så lenge det er et norsk parti som styrer landet vårt, og så lenge vi slipper å få muslimenes leveregler trykket over oss. Jeg nekter å ha noe sharialover, jeg nekter å la mine jentebarn bli omskjært, og jeg nekter å forandre de små tingene som gjør det enkelt og fint for meg å leve i Norge. Det høres kanskje ut som jeg har dobbeltmoral i dette tilfellet siden jeg på samme måte som muslimene ikke har lyst til å forandre meg til noen andres fordel, men jeg har ihvertfall rett til å ha det. Jeg har skrevet i tidligere tråder som er innvandringsrelatert at jeg gjerne kan forandre meg til muslimers fordel hvis det er en sak som gjør det "vanskelig" for dem å bo her. Men ingen skal få ta fra meg det som gjør dette landet så perfekt i mine øyne - nemlig den så altfor avslappede holdningen til alt. Noe muslimske land så altfor meget ikke har, føler jeg.

Det jeg prøver å si er at jeg er for et flerkulturelt samfunn i Norge, så lenge det går på nordmenns prinsipper. Muslimer i Norge kan gjerne be til alle mulige tider på dagen, de kan gjerne gjøre det muslimer gjør ellers på dagen, så lenge det ikke ødelegger for måten jeg eller andre nordmenn lever på. Det er jo ikke til å legge under en stol at muslimer faktisk har fått de "ryktene" de har på seg for en grunn. At det er ekstreme muslimer som har gjort det er jo greit. Men innvandrerne er faktisk de som gjør mest "ugagn" i Norge statistisk sett. Det er ingen unnskyldning at det er vanskelig å integrere seg, og derfor kommer de automatisk inn i miljøer som avler vold og kriminalitet. Jeg vet at ikke alle er slik, men når innvandrerne er så få i Norge, og fortsatt klarer å komme over nordmenn på kriminalitetstatistikken (iforhold til folketall), så ser jeg faktisk et problem. En av løsningene på dette slik jeg ser det, selv om det kan være en smule brutalt, er at vi kan ta inn barn uten foreldre. Altså at barna får lov til å være med i vårt flotte samfunn uten foreldrene, og da bo hos nordmenn som enten vil adoptere eller trenger en eupeer eller lignende. På den måten kommer de lettere inn i nordmenns levemåter og normer.

Selvsagt, det finnes sikkert mange muligheter. Men det er ihvertfall sikkert at kriminalitetsraten må gå ned. Jeg tror uansett at vi ikke kommer unna denne såkalte islamiseringen uten å gå over til en proteksjonistisk politikk, noe jeg antar ingen har lyst til. Løsningen, hvis vi da ikke vil ha en muslimsk regjering, er å "fornorske" utlendingene litt mer.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Spanjoler og amerikanere er ikke så veldig forskjellige. Flertallet av den spansktalende befolkningen i verden er ateister, akkurat som flertallet av amerikanere er ateister.
Vis hele sitatet...
Hadde virkelig likt å se no statistikk på det du.
Han har nok misforstått kildematerialet. Ateister er den største minoriteten i USA (større enn jøder, svarte, osv). Det betyr likevel bare at noe sånt som 15% av amerikanere ikke er religiøse.
Sist endret av xtapolapocetl; 18. april 2009 kl. 01:28. Grunn: typo
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Han har nok misforstått kildematerialet. Ateister er den største minoriteten i USA (større enn jøder, svarte, osv). Det betyr likevel bare at noe sånt som 15% av amerikanere ikke er religiøse.
Vis hele sitatet...
Igjenn er jo dette statestikker som er klin umulige å få på en virkelighetsskala. Hvis man til dels tar en kikk på statistikken over hvor mange kristne det er i Norge - og tar som eksempel hvor mange det faktisk er, så tror jeg man fort vil finne ut hvor feil slike statistikker er. Nå blir det jo forresten endret på dette, ettersom man fra i år ikke automatisk blir meldt inn i statskirken.
Kan eksempelvis ta meg selv, som er meldt inn i statskirken, uten at jeg er kristen i det hele tatt. Egentlig bare latskap som er grunnen til at jeg ikke har meldt meg ut, og jeg tror dette gjelder ekstremt mange. Også i USA.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Han har nok misforstått kildematerialet. Ateister er den største minoriteten i USA (større enn jøder, svarte, osv). Det betyr likevel bare at noe sånt som 15% av amerikanere ikke er religiøse.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke misforstått noe kildemateriell, jeg. Jeg har ikke kilder på det da, men jeg er ganske sikker på at det er rett. Helt ekstremt mange i Norge er meldt inn i statskirken uten at de er kristen i det hele tatt. Og slik er det i USA også. Nå tror jeg ikke USA har noe statskirke heller da. Men det er ihvertfall fortsatt en stor tradisjon å døpe barna sine inn i kristendommen. Og som restyle, så er det mange som ikke "gidder" å melde seg ut igjen.

Som sagt så har jeg ikke kilder, men jeg har stor familie i USA og jeg følger ellers godt med på det meste som skjer der nede; og ettersom jeg har forstått så er faktisk mesteparten av amerikanerne ateister, selv om de kanskje er meldt inn i en kirke. Uansett. Det er som med Norge. Mange her til lands er kristen fortsatt, men bryr seg ikke så veldig om andre religioner eller om noen "gjør narr" av kristendommen. De fleste i USA, som i Norge, har en litt diskré tro. Selv er jeg kristen med den samme diskré troen.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Boo-Boo, du er utrolig langt ute på jordet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Religio...es#No_religion
https://www.cia.gov/library/publicat...us.html#People

Protestant 51.3%, Roman Catholic 23.9%, Mormon 1.7%, other Christian 1.6%, Jewish 1.7%, Buddhist 0.7%, Muslim 0.6%, other or unspecified 2.5%, unaffiliated 12.1%, none 4% (2007 est.)
Vis hele sitatet...
Jeg tør også påstå at den gjennomsnittlige amerikanske kristne, er MYE mer "aktivt religiøs" enn den gjennomsnittlige norske kristne, og det samme for de fleste andre religioner. USA er i det hele tatt et ganske mye mer religiøst land enn Norge. Dette er da min erfaring etter å ha bodd der borte i et par forskjellige familier, i ett år.
Sist endret av atomet; 18. april 2009 kl. 10:49.
Sitat av atomet Vis innlegg
Jeg tør også påstå at den gjennomsnittlige amerikanske kristne, er MYE mer "aktivt religiøs" enn den gjennomsnittlige norske kristne, og det samme for de fleste andre religioner. USA er i det hele tatt et ganske mye mer religiøst land enn Norge. Dette er da min erfaring etter å ha bodd der borte i et par forskjellige familier, i ett år.
Vis hele sitatet...
Men er ikke den gjennomsnittlige amerikaner veldig "overfladisk" kristen, omtrent alle går i kirken på søndager, men det blir med det? Var nettop på en 3-ukers roadtrip (Montana - San Diego), og det var iallefall inntrykket jeg fikk. Artig å høre inntrykket du fikk av kulturen, mtp av at du var der et år.
Sist endret av Butchern; 18. april 2009 kl. 11:14.
Både ja og nei.

Jeg fikk et inntrykk av at flere faktisk reelt trodde på en gud. Det er jo også en viss grad av indoktrinering av dette, i form av "pledge of allegiance", som man bl.a. sier hver eneste morgen gjennom hele skolegangen ("...one nation, under god..."). Presidentene avslutter stort sett også alle taler osv med "god bless america", og i det hele tatt - "gud" gjentas i hytt og pine overalt. Hører man noe så ofte og konsekvent, så er det jo ikke rart at mange flere faktisk tror at det finnes en gud.

Samtidig vil jeg si at relativt få "practiced what they preached", i form av å virkelig følge opp ting man ser på som kristne kjerneverdier.

...så, tja... overfladisk - på en måte, men samtidig ikke...
kjedelig streiting
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hei,

tenkte jeg skulle komme med en djerv påstand, som sannsynligvis vil virke kontroversiell og/eller støtende for mange - men som allikevel langt på vei er støttet opp av (det jeg anser som) bevis. Samtidig er vel dette debattert noe tidligere - men kanskje ikke så dyptpløyende som jeg skulle ønske.

Jeg søker med denne tråden å rette oppmerksomhet mot temaet, høre eventuelle motargumenter mot at scenariet skulle inntreffe - og starte en diskusjon om hvorvidt dette er en positiv eller negativ greie.

Min påstand: Norge er et muslimsk land innen 60-70 år.

Definisjon: Med 'muslimsk land' menes at Stortinget styres av et muslimsk flertall, og/eller at flertallet av populasjonen i Norge bekjenner seg til muslimsk religion og/eller sharia.

Argumenter for:
  • Fødselsraten for nordmenn i Norge er på bare 2,1-2,2 barn per par. Blant par som er eller har innvandrerbakgrunn, så er dette tallet langt høyere (cirka 4, mener jeg å ha hørt). Uansett nøyaktig tall, så vil den norske populasjonen helt uungåelig (over tid) assimileres inn i den nye, muslimske populasjonen. Dette gjelder forøvrig ikke bare i Norge, men i verden generelt; muslimske land har mye høyere fødselsrate enn vestlige land - og vil derfor over tid, om det ikke skjer noe drastisk, vokse seg større enn den vestlige verden.
  • Uten at jeg har noe konkret tall å vise til, så tror jeg en stor andel av innvanderne til Norge ikke integreres nok i det Norske samfunnet (slik f.eks tilfellet er med Somalske kvinner - hvor flertallet holdes totalt utenfor det Norske samfunnet). Dette medfører at de fortsetter å "sokne" til sitt hjemland - fremfor å bli en del av det norske samfunnet, og således tar til seg vårt nordiske verdisett.
  • Parallellt med dette, så fortsetter innvandringen til Norge - og bidrar således til å øke de to førstnevnte faktorene.

Resultatet? Uansett hva vi gjør og sier, så blir Norge - slik vi kjenner det - et muslimsk land. Spørsmålet er bare når.

Min påstand støttes opp av blant annet dette:


Så kommer det utfordrende spørsmålet: Hva mener vi om dette?

Personlig så mener jeg dette er en bra ting. Det høres kanskje rart ut, men jeg syntes det er en vakker og helt naturlig ting - at vi blir utradert. Dersom man har lest Charles Darwin, så vil man vite at den sterkeste rasen overlever; naturen er helt blind for menneskelige konstruksjoner som "nasjonalitet", "landegrenser" og "verdisett" - den tenker kun på å videreføre genene fra sterke, fruktbare individer.

Det at nordmenn ikke klarer å matche fødselsraten til muslimske kvinner og menn, skyldes først og fremst vår higen etter ego-tilfredsstillelse; vi skal få en god jobb, reise jorden rundt, treffe noen søte jenter - og så, hvis vi får tid, også få noen barn.

Problemet er at denne livsstilen er helt uforenelig med å videreføre "Norge" i sin eksisterende form; med alle de tingene vi liker og endog elsker ved Norge.

Det er uugåelig at vi egosentriske nordboere vil bli utradert av den - etter naturens mening - mye bedre muslimske befolkningen på jorden. De har retning, er determinerte og beslutsomme - og vår lille skute av et land, Norge, er på kollisjonskurs med naturen selv. Dette er ikke noe nytt fenomen; slike assimileringer har skjedd titusenvis av ganger i verdens historie, og vil utvilsomt skje nye titusenvis av ganger i fremtiden. Det er grunnen til at tyrkere ikke lenger kaller seg Ottomanere, og det er grunnen til at italiere ikke lenger kaller seg romere. Fordi verden, nasjoner og landegrenser er alltid i bevegelse - det er kun fordi vi lever så korte og ubetydelige liv at det virker som om ting er uforanderlige.

Avslutningsvis understreker jeg igjen at jeg faktisk syntes dette er en god ting; jeg er slett ingen fryktspredende, "hate-mongering" islam-hater - kun en beinhard realist. For i dette spørsmålet har vi kun oss selv å takke, og naturen har alltid rett.

Mitt ensomme håp er at det blir den fredselskende, moderate vingen av Islam som overlever oss; og ikke fundamentalistiske sharia-tilhengere. Fordi jeg er virkelig overbevist om at en del av våre verdier er til det beste for mennesket; lav fødselsrate eller ikke.

Kjør debatt
Vis hele sitatet...
Er sånn halveis enig med deg der. Dog er Norge fremdeles et kristent land? Ja vi har jo statskirken osv, men hvor mange går i kirken hver søndag osv?
Man ser jo også fler å fler muslimer, som ikke er så veldig "muslimske" lengre. Så kan jo hende at det møtes på midten.