Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4194
-.- Det har seg sånn at jeg har røyka 1-2 Gram hverdag i en uke nå - (Fy faen, så lett det er å skaffe, men Noia." Jeg lurer bare på om jeg er Imun det nå, for jeg får ikke noen effekter lengre :O - Hvis jeg f.eks stopper 4-5 uker, vil jeg få effektene da - Btw, Røyka Blanda hverdag, Cocktail - Altså Brunt og Grønt sammen.

du har blitt narkoman... start med sterkere stoffer... det hjelper!
t33zr: Ja det er jo den ene måten å gjøre det på=) Men mitt tips er å slutte helt med hasj hvis du har tilgang på bra, og da mener jeg bra pot! Det er alt for store mender THC, CBD i hasj for at kroppen klarer å ta det opp, ingen vits å bruke mer enn kroppen kan ta opp. Og menden CBD øker ved hasjfremstilling, hvis du røyker planten som den er(trimmet og curet), skal ikke morningsen være noe anderledes. Jeg røykte samme pot hver dag i 4 måneder med samme effekt(høy og stein). Og vi snakker om hyppig trekking fra jeg sto opp til jeg la meg, jobbet ikke den perioden en gang så det var konstant trekking. Et annet tips er hvis du kjenner han som dyrker plantene om hvilken strains det er eller om det er en blandig. Det er mye større mengder THC i sativa strains enn i indica. De som tror at man blir stein av THC, tar feil. Det er 2 dominante virkemidler i cannabis. THC som gjør deg høy hjelper på smerter, får deg til å føle deg litt lettere, og andre medisinske egenskaper, så er det CBD som gir den sløve, narkotiske effekten(stein)."flytt" til nederland, finn en god sativa plante og begynn å dyrk sjøl, du vil etter et par høstinger vite alt der er å vite om strainsen din og hvordan du kan få det meste ut av den.
Tungaa's Avatar
Trådstarter
-.- Jeg er ikke Narkoman, og kommer ikke til å bli det - Nei, skal ikke starte med Tyngre stoffer, Too Risky, Ikke verdt det - Har det fint som det er -.- Men lurer på om jeg kan få effektene tilbake, om jeg holder meg unna på en stund, noe jeg klarer helt fint.
um, meget mulig at jeg går inn på et område jeg ikke har peiling på... men shit au:

jeg røyker ikke, men noen ganger når kompiser byr meg på en sigg, hender det at jeg noen ganger takker ja.
de ytterst få gangene jeg røyker, er effekten enorm.

en gang fant jeg ut at jeg skulle teste dette, siden det var flere måneder siden sist jeg hadde røyket, var jeg sikker på at jeg ville oppnå "full effekt"...
så jeg tok én sigg, røyka den med store magedrag, og ventet...
10 sekunder etter var alt i gråtoner...
et kvarter etterpå var alt tilbake til det normale...

røyker du sjelden, får du større effekt.
røyker du ofte, får du lav effekt.

just my 2 øre.
En ukes pause skulle være tilstrekkelig for å merke stor nedgang i toleransen.
Du klarer vel en uke?
1-2gram hver dag i 1 uke er da ikke nok for og bli innrøyket. Men det kan hende det kjenner ut som om du ikke blir like stein som du ble første gang pga du har blitt vant med cannabis rusen. 1-2dagers pause så prøv på nytt igjen.
Røyker du nå skal du bli skækk også! Hvis ikke så har du dårlig kif
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
rbt: Det å ikke bli skikkelig skev fordi man er vant med cannabisrusen er jo det samme som å være innrøyket, og jo- det kan da absolutt være mer enn nok. Hvor fort man blir innrøykt kommer ann på hvor mye man røyker, hvor ofte man røyker og hvilken strain man røyker på. Sistnevnte har veldig mye å si.

Så, ta en pause som resten sier, eller kjøp hasj / marihuana fra en annen strain. Med et så heftig forbruk ville jeg nok vurdert å ta en pause uansett, og kutte ned på røykingen.
Det med at man er vant med rusen og kroppens toleranse for dopet er 2 forskjellige ting. Hvis du venner deg til rusen så er det psykisk.

Eksempel:
Du røyker 2gram per dag og du ikke fyrer alt med en gang, men fyrer litt og litt sånn at du er skækk halve dagen.
Du røyker 2gram per dag og du fyrer opp alt på ett tidspunkt så du er fjern i en liten periode per dag.

Den første måten kjennes det ut som om man blir fortere innrøyket pga at man er vant til og være skækk. Det ligger i hodet, mens den andre måten ligger det i kroppen.
Så skal man ta pause for og bli enda mere skækk. Første måten trenger man bare 1-2 dagers pause for at man skal "glemme" hvordan det er og være skækk hele tiden. Men hvis man blir innrøyket på den andre måten må man ta lengre pause for at thc prosenten i kroppen skal bli lavere.

Første måte blir man fortere "innrøyket", men trenger kortere pauser for og bli like skækk.
Andre måte tar lengre tid for man blir "innrøyket", og man trenger lengere pauser for og bli like skækk.


Håper du forstod hva jeg mener.
Sist endret av rbt; 10. juli 2007 kl. 08:29.
Når du lever for lenge i strekk med røyking sånn hver dag, så vil du bli vandt med rusen å godta den som en "normal" virkelighet. Altså, går du vekk fra den en uke, så vil du nok synes det er lit sjipt.. men så vil du å få større efekt etterpå.
Dette er nå min teori...
Røyk maks en gang i uka, så har du selv en følelse av kontroll over det å
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
rbt: Okey, skjønner hva du mener. Akkurat dette har jeg ikke greie på så det kan godt være at du har rett her - men 1-2g om dagen er i alle fall nok til å gjøre deg innrøykt på en uke; naturligvis avhengig av strain. Jeg har opplevd sort hasj som er skikkelig, skikkelig potent - men gjør deg innrøykt etter den første pipen (uten at selve materialet i seg selv har blitt degenrert av flammer eller lignende); mulig dette bare er dritthasj?
Hvis du har fyrt 7-14g på en uke og får 0 funk etter det vil jeg si at det er dritthasj.

Uansett hvor innrøyket man er på god kif så blir man jo skækk. Seffølgelig ikke like skækk som normalt, men skækk blir man uansett hvis det er gode varer.

Eller tar jeg feil her?
Sist endret av rbt; 10. juli 2007 kl. 09:50.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Joda, men ikke på samme måte som første gang - med mindre man tar en pause. Derimot fungerer andre typer like godt hver gang for min del, men dette er noe jeg helst har erfart med pot.
Sitat av Tungaa
-.- Jeg er ikke Narkoman, og kommer ikke til å bli det - Nei, skal ikke starte med Tyngre stoffer, Too Risky, Ikke verdt det - Har det fint som det er -.- Men lurer på om jeg kan få effektene tilbake, om jeg holder meg unna på en stund, noe jeg klarer helt fint.
Vis hele sitatet...
Ja. Pause funker...
Tungaa's Avatar
Trådstarter
Takker for alle svar Tror jeg tar en Pause, Hvertfall en uke, Noe jeg klarer utmerket Så får vi se om jeg Fyrer opp en joint til - Tror det er gode saker, for en vennine av meg som ikke hadde røyka på en uke eller noe, prøvde den for 2 dager sia, og hu ble jævlig skækk -.- På en god måte
Du kan no og kjøpe deg litt sprit og drikke deg brisen og så røyke på.. hvis du absolutt vil bli skeiv, funker fett det.
Tar du en pause på 3-4 uker å så røyker du god hasj så blir du like stein som de første gangene du røyker.
Jeg har selv vært innrøykt en god del. Jeg å enkamerat røyka sammen 50 g på 2,3 dager å 100 g på 5-6 dager. Den sommeren/høsten hadde vi ca 600-800 g. å vi betalte ikke en dritt omtrent. Arendals beste hasj. 6000 for hekkeren men vi fikk det gratis, betalte kun 900 euro tilsammen.
Da røyket vi kanskje 20-30 piper i timen.Da ble vi så innrøkt at det var ikkevits i å ta trekk lenger. Bare for kickets skyld. Men ta deg en god 3ukers pause å du føler de gode gammle tidene kommer tilbake
du trenger ikke ta pause egentlig mer enn et par dager eller en ukes tid.
men hvis du skaffer en annen type kif/pot så får du mer effekter av den, enn den du har røyka i en uke ;D
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har du god shit skal du bli kakka uansett hvor mye du har røyka, du blir egentlig ikke mindre borte, du er bare mer vant til det, og når du røyker hyppig hver dag blir du mer eller mindre vant til å være litt borte hele tia.

Det eneste du bygger opp toleranse for når det gjelder røyking er fysiske symptomer, f.eks økt puls, dårligere motoriske evner, det blir toleransen bygd opp så jævlig for at symptomene blir helt borte.
"Cocktail - Altså Brunt og Grønt sammen."


Brunt og grønt sammen kalles trollmekk. Og nei du er ikke imun. Prøv heller og røyk kun grønt i et par dager. Da får du tilbake effekten. Eller du kan kjøpe bedre hasj. Røyker du den samme hasjen lenge blir du innrøykt på den hasjen og da merker du det omtrent ikke. Prøv og finn en med bedre varer du
Sitat av SixOneFo
"Cocktail - Altså Brunt og Grønt sammen."


Brunt og grønt sammen kalles trollmekk.
Vis hele sitatet...
Blir feil å bastant påstå at det kalles trollmekk og ikke cocktail. Kjært navn har mange barn. Denne kombinasjonen har forskjellige navn på forskjellige plasser rundt i Norge.
I Hønefoss og Hadeland kaller mange det "trollmann" men også "trollmekk", i Oslo går det mye i "coctail", mens i Asker og Bærum kalles det "eventyrmix" og "eventyrblanding". Jeg kan vedde skjorta mi på at for eksempel Bergen og Trondheim bruker andre navn.
jeg har røyka hver dag i 3,5 år omtrent, med visse untakk :P
men jeg blir fortsatt fjern, men røyker jeg for mye blir jeg liksom så fjern jeg kan bli,
du blir liksom så chill at du ikke klarer og bli verre :P
kommer seff an på varerne du røyker og da, er det sånn elva-bøff fyrings så skjønner jeg du ikke kjenner stort :P
litt offtopic her men har et lite spørsmål angånde røyking, det har seg sånn at jeg har røyket grønt to ganger og brunt fire, og har har alltid fått god effekt av poten men på brunt er det seg slik at hver gang jeg røyker kjenner jeg kun de første trekkene og etterpå kjenner jeg ingenting er det noen som har opplevd noe av det samme og vet hva grunnen er.
ta ein pause i noen dager og prøv igjen. eller kun røyk grønt og se om effekten er betre da.

torfis: har følt det samme med at når du røyker brunt reint så får du ikkje skikklig effekt før etter 5-10min. på grønt kommer du mykje fortere opp og du blir ikkje så trøtt meiner eg. vertfall slik eg har opplevd det.
OT: i bergen kalles det for trollmekk når du blander.
Sist endret av itZsaiN; 18. august 2007 kl. 18:17.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg trodde det var trollbom jeg?


EDIT: Litt seint ute ja vet det:P
Sist endret av magziii; 19. juni 2008 kl. 19:19.