Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5301
Hei, jeg har et rom i huset mitt jeg har pusset opp som skal bli mitt gutterom. Rommet måler ca 4,5m*2,8m. Man har inngang på kortsiden i det ene hjørnet. Rett innenfor døra er et ildsted. Rett frem ved motsatt kortvegg står en treseter med sjeselong og et bord foran. Ved siden av døra har jeg en TV og en DVD-spiller. Parkett på golvet, lyse vegger og hvite lister. Ingenting på veggene foreløpig.

Hvordan ville DU utnyttet dette rommet til å bli ditt ultimate gutterom med denne litt beskjedne plassen? Jeg har frie tøyler og grei økonomi, så jeg ønsker å høre andres drømmer for å få inspirasjon! :-)
Sist endret av sjuken; 16. januar 2015 kl. 22:36.
Guttedrømmen er en liten bar, sofa, tv, og div. men det krever kjeller. Ellers har du jo alltids Rom for en big ass TV, full surround, minibar (lite kjøleskap), og en sofa, og et lite bord. =) Slipp deg fri!
Sleng opp en boksesekk i hjørnet, for de uunngåelige frustrerende dagene!
Få opp en prosjektor i taket, og velg en vegg der du har et lerrett. Hvis det er plass, få opp en stressless stol. Hook up anlegget og en spillkonsoll, og etter det skaffer du en minibar. Hadde to lenestoler med koppholder, vi sloss om å sitte i de.
Sist endret av Heisenberg1; 16. januar 2015 kl. 23:21.
En kraftig fin bar, verdens diggeste soffa/soffastol og et heftig anlegg
Bar er vel obligatorisk for "mancaves" i allefall En bokhylle hvis du liker sånt? Plakater fra playboy kanskje? Ordentlig hi-fi anlegg som rister spikerne fra veggen? Poenget er vel å stappe inn mest mulig ting som DU digger å drive med.

Skulle jeg hatt en "MANNEMANN" hule hadde jeg hatt noen form for bacon-dispenser i allefall!
Sist endret av jorwax; 16. januar 2015 kl. 23:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde tegnet rommet inn i sketchup, der kan du legge inn møbler eller egne konstruksjoner og så se hvordan det ville sett ut.
Trådstarter
Takk for svar!

Bar blir det nok ikke plass til, men en minibar gjør jo nytten. Tenker også å inn med en fet lenestol, sofaen som står der nå er ganske ny men bare en billig sak som ikke er særlig god å sitte / ligge i. Stikker vel å kjøper en PS4 etterhvert. Litt usikker på hvordan jeg ska ha stilen på veggene enda, men det var kult med innspill :-)
Har også et rom i huset som ikke brukes til noe.. Har alltid hatt planer om å lage sydenstrøk der, varme elementer med, et vindu på 42/50 tommer LCD/LED med utsikt over stranden, sorround med syden lyder og bølger.
Strandbar med sandkasse og vifter som lager litt friskt bris, virtuel sollys lamper som kanskje kan lage litt placebo effekt.

Dette er kanskje ikke sterotypisk mancave med bar, dart, plakate av megan fox, billijardbord og 60tommers tv.
Sist endret av justastonedhuman; 17. januar 2015 kl. 12:40.
For min del ville i alle fall en kegerator vært pris 1, ( nå brygger jeg øl da)
Sjakkbrett og bibliotek med bøker og vinyler skal jeg hvertfall ha i mancaven når jeg er ferdig i militæret. Ellers som andre sier, gjør det til ditt rom med ting som du digger og som kanskje ikke tåler dagens lys i stua?
VR-setup, med blant annet oculus rift og virtuix omni.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Globusbar, winchestermøbler (eller hva det nå heter), hylle med gode bøker, whiskey/cognac karaffel samt skikkelige glass, gjerne en humidifier med noen fine sigarer. Et skikkelig flott stort bilde på veggen.
Sitat av mkey Vis innlegg
Globusbar, winchestermøbler (eller hva det nå heter), hylle med gode bøker, whiskey/cognac karaffel samt skikkelige glass, gjerne en humidifier med noen fine sigarer. Et skikkelig flott stort bilde på veggen.
Vis hele sitatet...
Chesterfield..
Måtte ivertfall hatt en big ass reol med plass til alle retro spillkonsollene mine
Jeg tenker typ "gate/urban" tema, med murstein vegg(er) med en fet grafitti piece på. En god sofa med tilhørende bord som passer til tema, samt et konge mediaanlegg med xbox, film-pc, svær tv og bra lydannlegg. Billiardbord og bar.
En veldig stereotypisk mancave mao.
Dette trenger jo litt plass, da, så trenger nok en hel kjeller til dette. :P
Et lite verksteds rom er også noe jeg tenker på.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Når det gjelder projektorer, er det noen som kan anbefale en god projektor til spill og film i ca 5k-10k klassen?
Har sett litt på benQ W1070, er det noen som har erfaring med denne?
Sløydbenk.....
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Når du sier
•gutterom.
•ca 4,5m*2,8m.
•ildsted.
•Parkett på golvet, lyse vegger og hvite lister.
•Ingenting på veggene foreløpig.

...så vet jeg hva jeg ville gjort selv om det ikke blir helt man-cave.

På veggen er det surround med dempeplater, selv om det sikkert ikke blir all verdens med klang. Foran ildstedet skal man ha teppe (på god, ikke-brannfarlig avstand selvsagt) som man kan kose seg på med spesielle utvalgte. Barry White lol. Ja, og forresten... på Pinterest er det masse gode idéer, alt fra faktiske huler og ha man-caves i til kreativer coasters.
Sist endret av Duckie; 21. januar 2015 kl. 18:41.