Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2412
Hei alle sammen!

Jeg vil først starte med å si at jeg har et helt cleant rulleblad. Aldri blitt tatt for noe som helst før, og alt ser bra ut.

Jeg røyker veldig sjeldent, men det kan hende det blir litt røyking i ferier og om anledningen er fin.

Anyways, for noen dager siden ville jeg bare chille med en liten jonas for meg selv. Jeg rullet opp hjemme og tok meg en tur ut for å fyre den. Jeg har et spot et lite stykke ifra meg som jeg vil si er meget safe. Jeg fyrte og tenkte jeg skulle spasere hjemover. 100-200m fra spottet mitt, på vei hjem ser jeg at en bil kommer oppover en bakke til høyre for meg. Det var mørkt, men bilen kunne minne om en politibil, for jeg så noe som lignet sirener på taket(disse var altså ikke på).

Jeg fortsetter å gå min vei. Jeg hadde egentlig tenkt til å ta en liten omvei hjem for å bare tenke litt og få meg litt luft. Men jeg merket at bilen kjørte rett bak meg. Jeg var dritredd for å se meg tilbake, men jeg kastet et kjapt blikk bakover og så at dette var en politibil. Jeg fikk sinnsykt noia og hadde sikkert over 190 i puls mens jeg prøvde å gå helt normalt og late som ingenting. De fortsatte å kjøre bak meg en liten stund, men så kom jeg inn på en vei hvor det er forbudt med kjøretøy. Derfra økte jeg farten litt og tok snarveier til jeg kom meg hjem.

Helt siden den gang, har jeg tenkt tanken om razzia. Er dette mulig? Jeg er 18, men bor fortsatt med foreldrene mine. Selvom jeg ikke har noe hjemme, hadde det vært kjipt med razzia. Ser jo ikke så bra ut akkurat.

Og hva skjer med syk noia når jeg røyker? Føler at jeg veldig ofte møter på politiet når jeg har røyket, men ellers møter jeg sjelden politiet. Når jeg røyker føles det ut som om jeg tiltrekker meg all mulig oppmerksomhet. Føler liksom at tilstedeværelsen min skriker "HEY ALLE SAMMEN! JEG ER DRITHØY!". Og da føler jeg at alle rundt meg, fremmede og foreldre, vet at jeg er høy, selvom jeg ikke gjør noe spesielt som tilsier at jeg er høy.

Føler det ble litt rotete, men håper dere skjønner
For det første så tror jeg ikke noen av politibilene i norges parker har sirener på taket, foruten de gamleste av de gamleste, er nok blålys armaturene du tenker på For det andre, slapp helt av. Tror neppe at snuten (kommer ann på hvor du bor?) bryr seg om en attenåring som fyrer seg en jonas i ny og ned. De var trolig kun nysgjerrig på hvem som var ute å gikk der og da og tok en ekstra titt. Noen razzia blir det nok aldri hos deg med mindre de du kjøper hos er i det store søkelyset, får razzia og at politiet evt. tror/finner ut at du er en stor kjøper gjennom meldinger el.l.

Men hvis du etterhvert begynner å gå rusa på byen, fest, kommer i kontakt med politiet eller blir satt i fyllearresten med en grammer på deg, kan det bli razzia hjemme hos deg for å evt. finne mer rusmidler. Det eller at du begynner å røyke hver dag, henge med feil folk som er helt idiot.

bare vær smart, tenkt på bedre tanker så drar nojaen sin vei tilslutt. Funker også å ha en trygg plass å røyke på. Når du får noja av å gå igjennom gata ifra spoten din og hjem, burde du kansje tenke på en annen plass å røyke. Det er jo ikke et stooort pluss å gå drit stein igjennom gata mitt på lyse dagen evt.
Sist endret av Hutch; 17. februar 2014 kl. 15:51.
Jeg har bare ett råd til deg: Ikke røyk noe mer enn tobakk. Du er atten år, framtida foran deg, ikke avhengig av substansense og et rent rulleblad. Dom eller forelegg etter narkotikalovgivning vil kunne gi deg store utfordringer i forbindelse med ulike jobber og utenlandsreiser som eks. Og da må du selv stille deg spørsmålet hvorvidt det å røyke en gang i ny og ne faktisk er verdt konsekvensene med å kunne bli nektet innreise til ulike land og ei heller har fri mulighet til å kunne søke opptak til alle mulige skoler eller innskrenke jobbmuligheter (eks. forsvar, politi, lufthavn (ja, selv det private cateringbyrået som har lokaler på lufthavna) + mange flere). Tenk selv hva som gir størst verdi. Og fortsetter du å røyke så må du gjerne bli tatt av politiet for min del.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Simplex Vis innlegg
Jeg har bare ett råd til deg: Ikke røyk noe mer enn tobakk. Du er atten år, framtida foran deg, ikke avhengig av substansense og et rent rulleblad. Dom eller forelegg etter narkotikalovgivning vil kunne gi deg store utfordringer i forbindelse med ulike jobber og utenlandsreiser som eks. Og da må du selv stille deg spørsmålet hvorvidt det å røyke en gang i ny og ne faktisk er verdt konsekvensene med å kunne bli nektet innreise til ulike land og ei heller har fri mulighet til å kunne søke opptak til alle mulige skoler eller innskrenke jobbmuligheter (eks. forsvar, politi, lufthavn (ja, selv det private cateringbyrået som har lokaler på lufthavna) + mange flere). Tenk selv hva som gir størst verdi. Og fortsetter du å røyke så må du gjerne bli tatt av politiet for min del.
Vis hele sitatet...
Sjansene for å bli tatt om du faktisk ikke er en idiot er jo MINIMALE.
Røyker du i ditt hjem eller går deg en tur med en joint så skal det vanvittig mye til for å bli tatt.

Du virker ikke til å ha helt kontakt med virkeligheten eller kanskje du er veldig ung og uerfaren?
Ihvertfall henger det ikke helt på greip det trusselbildet du legger opp her.


Til TS, det er bare å slappe av du får ikke razzia fordi de har sett deg røyke noe. Kjenner de deg i det hele tatt?

Det vises heller ikke på deg at du har røyka på avstand sånn uten videre. Gir ned noiaen ti hakk og slapp av. Sjansene for at du blir tatt er minimale, om det plager deg sånn, sett deg litt avsides i en park? Gå ti meter fra en vei opp i et skogholdt og røyk?

Så lenge politiet ikke ser deg med en joint i handa vil de jo ikke stoppe deg for å sjekke deg opp med mindre du sjangler rundt full eller gjør noe annet som tiltrekker deg oppmerskomhet.

Eller gjør som simplex sier. Dropp det om du ikke takler faren. Simplex har kanskje ikke helt bakkekontakt, men det er ikke løgn at enkelte karrierevalg kan bli sperret.
Sitat av Hutch Vis innlegg
For det første så tror jeg ikke noen av politibilene i norges parker har sirener på taket, foruten de gamleste av de gamleste, er nok blålys armaturene du tenker på For det andre, slapp helt av. Tror neppe at snuten (kommer ann på hvor du bor?) bryr seg om en attenåring som fyrer seg en jonas i ny og ned. De var trolig kun nysgjerrig på hvem som var ute å gikk der og da og tok en ekstra titt. Noen razzia blir det nok aldri hos deg med mindre de du kjøper hos er i det store søkelyset, får razzia og at politiet evt. tror/finner ut at du er en stor kjøper gjennom meldinger el.l.

Men hvis du etterhvert begynner å gå rusa på byen, fest, kommer i kontakt med politiet eller blir satt i fyllearresten med en grammer på deg, kan det bli razzia hjemme hos deg for å evt. finne mer rusmidler. Det eller at du begynner å røyke hver dag, henge med feil folk som er helt idiot.

bare vær smart, tenkt på bedre tanker så drar nojaen sin vei tilslutt. Funker også å ha en trygg plass å røyke på. Når du får noja av å gå igjennom gata ifra spoten din og hjem, burde du kansje tenke på en annen plass å røyke. Det er jo ikke et stooort pluss å gå drit stein igjennom gata mitt på lyse dagen evt.
Vis hele sitatet...
Hehe, var nok de jeg tenkte på, ja

Har prata med en del kompiser, og det er visst noen som dyrker her i området. Har hørt at det har vært en del politi her i det siste, men dette har ikke jeg lagt merke til. Er ikke så mye i området her uansett.

Noiaen forsvinner helt når jeg VET jeg er 100% safe. F.eks i sommer fyrte jeg og noen kompiser opp på hytta til en venninne og satte oss i en liten robåt og så solen gå ned og slappet helt av. Det var herlig Det er slike stunder jeg har lyst til å oppleve. Føler så og si aldri jeg får slappet helt av her i byen med mindre man gjør det inne.

Sitat av Simplex Vis innlegg
Jeg har bare ett råd til deg: Ikke røyk noe mer enn tobakk. Du er atten år, framtida foran deg, ikke avhengig av substansense og et rent rulleblad. Dom eller forelegg etter narkotikalovgivning vil kunne gi deg store utfordringer i forbindelse med ulike jobber og utenlandsreiser som eks. Og da må du selv stille deg spørsmålet hvorvidt det å røyke en gang i ny og ne faktisk er verdt konsekvensene med å kunne bli nektet innreise til ulike land og ei heller har fri mulighet til å kunne søke opptak til alle mulige skoler eller innskrenke jobbmuligheter (eks. forsvar, politi, lufthavn (ja, selv det private cateringbyrået som har lokaler på lufthavna) + mange flere). Tenk selv hva som gir størst verdi. Og fortsetter du å røyke så må du gjerne bli tatt av politiet for min del.
Vis hele sitatet...
Jeg må si jeg har tenkt mye over dette, og jeg har kommet frem til at det du sier er nok det beste for meg. Det er rett og slett ikke verdt det. Jeg har et helt cleant rulleblad, går sisteåret på vgs og får meget gode karakterer. Etter vgs skal jeg inn i forsvaret, for så å ta en høyere utdanning. Mtp. at jeg faktisk ikke har kost meg noe særlig de siste gangene jeg har røyket, er det absolutt ikke verdt det.

Får holde meg til snus og alkohol. Funker fett det

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Sjansene for å bli tatt om du faktisk ikke er en idiot er jo MINIMALE.
Røyker du i ditt hjem eller går deg en tur med en joint så skal det vanvittig mye til for å bli tatt.

Du virker ikke til å ha helt kontakt med virkeligheten eller kanskje du er veldig ung og uerfaren?
Ihvertfall henger det ikke helt på greip det trusselbildet du legger opp her.


Til TS, det er bare å slappe av du får ikke razzia fordi de har sett deg røyke noe. Kjenner de deg i det hele tatt?

Det vises heller ikke på deg at du har røyka på avstand sånn uten videre. Gir ned noiaen ti hakk og slapp av. Sjansene for at du blir tatt er minimale, om det plager deg sånn, sett deg litt avsides i en park? Gå ti meter fra en vei opp i et skogholdt og røyk?

Så lenge politiet ikke ser deg med en joint i handa vil de jo ikke stoppe deg for å sjekke deg opp med mindre du sjangler rundt full eller gjør noe annet som tiltrekker deg oppmerskomhet.

Eller gjør som simplex sier. Dropp det om du ikke takler faren. Simplex har kanskje ikke helt bakkekontakt, men det er ikke løgn at enkelte karrierevalg kan bli sperret.
Vis hele sitatet...
Vil ikke si sjansene for å bli tatt er MINIMALE dersom man ikke er idiot. Det er flere faktorer som spiller inn her. Det trenger ikke å være din feil at du blir tatt. Flere kompiser av meg har blitt tatt. I noen av tilfellene har politiet spanet på dealeren, og ikke kjøperne. Begge blir tatt. Er det da de som kjøper som har vært idioter? Man vet aldri hvilke faktorer som spiller inn. Spesielt her i Oslo.

Altså, spotsa jeg har atm. er faktisk gode spots. Men det er veien hjem som blir sketchy. Føler jeg alltid møter på noen jeg ikke vil møte på. Og siden jeg ikke røyker så ofte, er jeg som oftest høy som et fly de gangene jeg røyker.

Tanken av at jeg setter mye på spill hver gang jeg røyker(ute), gir meg mye mer noia enn det jeg fikk i begynnelsen. Spesielt mtp. at jeg skal i forsvaret til sommeren.
Sist endret av PurpleDrank; 17. februar 2014 kl. 23:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjansene for å bli tatt er kanskje minimale, men konsekvensene når man først blir tatt er ganske greit skildret av Simplex.
Jeg noyet akkurat like mye som deg ca de 50 første gangene jeg røykte, så gikk det over. Nå koser jeg meg akkurat like mye som alle andre
De aller fleste opplever nok denne noiaen når det ikke føles trygt nok.. Tanken ligger i bakhodet hele tiden så lenge du gjør dette (utrolig nok) ulovlige. For meg så må jeg laaangt inni skauen for å føle meg trygg, langt ifra folk.. langt ifra hvor noen kunne tenkt seg å gå.

Når noiaen er der så er det ikke noe gøy, en får ikke slappet av.. Så anbefaler at du finner ett sted hvor du føler du er 100% trygg, men som nevnt av Simplex så må en passe på å ikke bli busta, en kan ødelegge fremtiden ganske så bra da..

Men å drikke seg fullstendig bananas på alkohol... det er helt greit
Sjansene for å bli tatt er nok varierende og som det sies her så er det flere involverte i eks. En handel. Konsekvensene er den samme. Risiko = sannsynlighet x konsekvens.

Jeg har verken til hensikt å være moraliserende, bedrevitende eller ta stilling til noen legaliseringsdebatt. Men, basert på min rasjonalitet ga jeg trådstarter et tips som jeg synes virker fornuftig basert på for meg en logisk drøfting så får trådstarter selv velge hvilke alternativer vedkommende ønsker.

At jeg i følge et par innlegg skulle ha mista bakkekontakten? Vel, det er vel som regel andre som flyr bedre...
Nei, jeg er verken ung eller uerfaren. Jeg er erfaren nettopp med å pågripe, beslaglegge, avhøre, gjennomføre bekymringssamtaler og ransake både i Forsvaret og ved et lite lensmannskontor i dette landet (og for de som nå får noia kan jeg lette til at jeg slutta i politiet i 2010).

Det har gitt meg en erfaring sånn at jeg vet hvordan det er å bli tatt i den alderen TS er og med rent rulleblad, hvilke konsekvenser det får. Jeg vil bare TS vel, om han skulle ta et valg om å fortsette å røyke så tar han samtidig et aktivt valg som innebærer en viss risiko med potensielt store konsekvenser avhengig av hans framtidsplaner.
Har også hatt en del noia når jeg røyker. Har vel med at man plutselig blir oppmerksom på politiet siden man gjør noe ulovlig. Husker jeg hadde røyket i Frognerparken en gang, på vei hjem tenker "håper jeg ikke møter på noe politi nå" og 5 sek etterpå ser jeg et helt korps av uniformerte politimenn gå over parkeringsplassen ovenfor. Sikkert 12 stk, og av alle ganger så måtte jeg se de når jeg hadde røyket. Var jo rett ved siden av Majorstua politikammer

Sånne episoder hjelper ikke akkurat
Sist endret av Heisenberg1; 18. februar 2014 kl. 03:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.