Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  188 24834
Ja, igjen er politiet på hasjraid blant ungdom i alderen rundt 15 år i mitt lokalområdet. Nabojenta her ble sist igår oppsøkt av politiet mens hun var alene hjemme og konfrontert med at hun hadde røyket hasj på en fest. Hun ble så tvunget til å ta pisseprøve, testen viste at hun ikke hadde gjort det. Grunnen til at de dukket opp var at noen hadde sagt hun røyka hasj på den festen, uten at det er av relevans.

Utallige slike hendelser har skjedd her i området nå, og politiet har gått ut i media og sier de vil stoppe bruk av stoffet fordi det er mye farligere enn folk tror, og støtter seg bak forskning i Oslo. De sier også samtidlig at det er mye lettere å stoppe en 15 åring som har røyket ett par ganger, enn en 40 åring som har røyket mye, fra å ødelegge livet sitt.

Hva mener dere om dette? Prater politiet bullshit når de sier hasj er farlig? Diskuter.
Sist endret av flexx; 13. juni 2009 kl. 18:07.
forskning utført i Oslo? Hvilken forskning? Det de ser av gateselgere?
Det finnes nok veldig mange tråder på dette området fra før. Hasj er i alle fall uten diskusjon usunt. Hvorvidt det er like farlig som staten vil ha oss til å tro det er en helt annen sak. Det er mye propaganda ute og går for å skremme ungdom fra sprøytehasjnarkomani!

Men igjen! Som Myth sier. Klart det er farlig.
Sist endret av connubialis; 13. juni 2009 kl. 18:10.
Neutral Good
Mith's Avatar
Hasj er farlig. Å tro noe annet er naivt, dumt og ødeleggende for diskusjonen rundt rusmidler.
Spørsmålet er hvor farlig det er og hvordan man kan begrense skadevirkningene, siden man ikke kan stoppe at folk ruser seg. Det er viktig å få med både de psykiske og "sosiale" skadene som kan oppstå.
Sist endret av Mith; 13. juni 2009 kl. 18:09.
Mens hun var alene hjemme? Tar jeg ikke feil har politiet ingen rett på urinen hennes uten foreldrenes samtykke?
slettmeg
Trådstarter
Sitat: "Alle seriøse stemmer, sier at hasj er mer skadelig enn vi har trodd. Proffesor Willy Pedersen ved Universitetet i Oslo er en av de som er klar på hvor skadelig hasj er. "
slettmeg
Trådstarter
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Mens hun var alene hjemme? Tar jeg ikke feil har politiet ingen rett på urinen hennes uten foreldrenes samtykke?
Vis hele sitatet...
Det fikk de nok, ved å ringe moren hennes.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Det som virkelig er farlig med hasj, er miljøet man kan havne i. Det miljøet vil alltid eksistere så lenge det finnes forbud mot hasj, men det blir en annen diskusjon.
Har sett på en tidligere jobb hva et trekk hasj kan føre til... Så det er på alle måter farlig, kanskje ikke direkte, men inndirekte.

Hasj i seg selv skader nok også en del i kroppen hos ett menneske, og fører nok med seg mye mer vondt enn godt. I allefall i ettertid.

----------

Men reagerte igrunn mer på om det du sier stemmer om framgangsmåten til politiet? Høres nå ikke rett ut på noen som helst måte, da det er ulovlig å ha en slik framgangmetode... Så må nå være noe bullshit i det hele!
slettmeg
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Har sett på en tidligere jobb hva et trekk hasj kan føre til... Så det er på alle måter farlig, kanskje ikke direkte, men inndirekte.

Hasj i seg selv skader nok også en del i kroppen hos ett menneske, og fører nok med seg mye mer vondt enn godt. I allefall i ettertid.

----------

Men reagerte igrunn mer på om det du sier stemmer om framgangsmåten til politiet? Høres nå ikke rett ut på noen som helst måte, da det er ulovlig å ha en slik framgangmetode... Så må nå være noe bullshit i det hele!
Vis hele sitatet...
Hvilke skader mener du kan komme? kilder?

Helt klart, foreldrene har vært der å stilt spørsmål til fremgangsmetoden så vidt jeg vet.
Har sett på en tidligere jobb hva et trekk hasj kan føre til... Så det er på alle måter farlig, kanskje ikke direkte, men inndirekte.
Vis hele sitatet...
Lyst til å utdype?
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
hasj er farlig på samme måte som alkohol etter mitt syn

vil nok tro staten kjører samme propoganda som de gjorde med E
kjedelig streiting
Politiet har for lengst mistet all troverdighet de har når man snakker om rusmidler. De virker som noen desperate j*vler som kun er ute etter å beskytte sin egen jobb, koste hva det koste vil.

Helsevesenet må få ta seg av alle typer rusmiddelskader, at onkel prøver å skremme deg og putter deg på glattcelle hjelper ikke en dritt...

Når det er sagt, så er det ingen tvil om at hasj er farlig. Når man er så ung som 15år så bør man ikke bruke rusmidler. Dog så forsvarer ikke dette politiets makmisbruk. De skal bl annet ha tilatelse fra en jurist for å ta urinprøve på en person. Og det skal mer til enn noen rykter for å få det. Tenker dog de har skremt denne jente/foreldra hennes til å gå med på det uten å fortelle om rettighetene hun har.
Sitat av sengetøv Vis innlegg
hasj er farlig på samme måte som alkohol etter mitt syn

vil nok tro staten kjører samme propoganda som de gjorde med E
Vis hele sitatet...
Så du mener at misbruk av hasj over lengre tid vil gå hardt og skadelig utover leveren?
Hasj er farlig!

Men ikke for alle. Noen kan røyke hver uke og fortsatt leve et oppegående liv, men så er det noen som får dårlige virkninger av det, derav psykiske problemer.

Folk = forskjellig
Alkohol er farlig, melk er farlig, syre er farlig, jord er farlig, vann er farlig, salt er farlig, sukker er farlig, sko er farlig, stikkontakt er farlig, mat er farlig, hva er det som ikke er farlig ?



"det er farlig å leve, du kan dø av det"
Sist endret av Spelly; 13. juni 2009 kl. 19:10.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Lyst til å utdype?
Vis hele sitatet...
Regner med han mener rusutløst psykose. I noen tilfeller kan et trekk være nok hvis lidelsen ligger latent.
Seriøs medisinsk forskning lagres i sentrale databaser med linker til tidsskriftene hvor den fulle teksten ble publisert. Standard i det medisinske miljøet er databasen MEDLINE, som kan søkes v.hj.a søkemotoren PubMed. Et wikipediasøk på disse to navnene gir informasjon.

Når dere søker MEDLINE kan dere finne masse seriøs info om dop og skadevirkninger. F.eks om du står i økt fare for varige vrangforestillinger og halliser av å røyke hasj, eller om dette kun er noe folk med spesiell predisponering kan få, og hvor stor prosent det er snakk om. Jeg vet at det i sommer 08 ble publisert en stor studie i Melbourne som hadde gått over lang, lang tid, hvor de slo fast en (ca 20%?) krymping av hippocampus, et område som er ansvarlig for korttidshukommelse. Hasj er ikke uten bivirkninger, og å sammenlikne hasj og alkohol blir ofte som å sammenlikne epler og pærer, bortsett fra at det er mange mange flere som dauer av pærer.

Jeg bryr meg veldig lite om hvem som sier hva, ettersom jeg er glup nok til å sniffe fram riktig info selv. Så om en eller annen mediehorete professor ønsker å klistre trynet sitt i avisa med noen utsagn om hasj som ikke er spesifisert nærmere, så driter jeg i det. Forøvrig så røyker jeg ikke hasj, og har heller ikke tenkt å prøve det, da er jeg mer keen på ritalin, (rimte, he he) for å booste yteevnen min. Ikke faen om jeg skal sløve hjernen min, det er det eneste jeg har som jeg setter pris på.
Du er min venn
niigu's Avatar
Hasj er forbudt og ikke et anbefalt rusmiddel pga lovverk og regler. Man kan havne i alle mulige gode miljøer når det kommer til stykket, men mange tar en feilsving og ender opp i gale sirkler. Dette kan også ha en ringvirkning i form av andre venner som blir trukket inn. Ingen rusmidler er snille med kroppen din. Sånn er det bare. Hasj, ifølge meg, hadde ikke trengs å bli sperret inne i låste miljøer. Dette er et rusmiddel som burde ha blitt legalisert for lengst, på lik linje med alkohol. Hasj har eksistert lengre enn alkohol, ergo ligger det like mye kultur i det som alkohol sosialt sett. Disse to ringrevene kan man diskutere fordeler og ulemper med til langt på natt. Det handler ikke om hvor mange folk som dør av hvilket rusmiddel, det handler om hva andre konsekvenser som oppstår - dette i form av jobb, venner og psyken din. Til slutt vil jeg bare meddele at jeg selv ikke røyker hasj, men syns det allikevel er et rusmiddel som bør stille seg på samme nivå som alkohol, og beklage for en litt out-of-bounds-post.
Hasj er ikke farlig i seg selv.
Som det blir sagt tidligere her i diskusjonen er det miljøet hasjen drar med seg som er farlig.
Alkohol er mye farligere enn hasfj for eksempel.
Vil kunne påstå at INGEN ar dødd av hasj.
Alkoholen derrimot, har drept mange og fått folk til å drepe.
Jeg har røyket hasj i over 1 år (sluttet for 2 mnd siden), alle bivirkningene hasj har gitt meg har forsvunnet, og nå er jeg samme person som før.
Så det me at hasj er farlig er bullshit etter min mening!
Politiet er akkurat som mora di. Vet så og si nesten ingenting om fakta rundt hasj. Henger meg på innlegget over.
Neutral Good
Mith's Avatar
Dere som "hater" snuten fordi de opprettholder ett elendig regelverk, dere retter raseriet feil vei. Husk maktdelingsprinsippet og la heller politikerne få høre hva dere mener.
Ikke at jeg er noe fryktelig fan av snuten sjøl, men de gjør tross alt bare jobben sin og som arbeidstakere flest så blir de styrt av de på toppen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
nFF sitt rusmiddelforum er heller ikkje ei god kjelde til kunnskap. Det har vore ei stadig forherling av alternative rusmiddel, av ein eller annan merkeleg grunn. Det er kontraproduktivt om målet er legaliseringsdebatt.

Kvifor ikkje ta innover seg at sannheita ligg mitt imellom det muradi propagerer, og det politiet propagerer? For ingen rusmidler er jo utan skadeverknader. I beste fall har ein kun sosiale skadeverknadar av rusen - i verste fall har ein meir permanente skader også, som psykoser.

Det muradi og andre her driv med er ikkje mindre propaganda enn det politiet driv med - det er berre det motsette ytterpunktet.
Jeg har merket at hasj eller THC er skadelig på kroppen. Vel, på sinnet egentlig.

Etter å ha røyka i 1 år i strekk ble jeg apatisk, følelsesløs og veldig simpel.
Man bryr seg ikke, og utvikler seg ikke i den grad man egentlig ville gjort uten.

Er du en som røyker hasj hver dag og leser dette innlegget, sitter du sikkert og rister på hodet, men det er fordi du er naiv og har hue opp i ræva.

Hasj skader psyken over langvarig bruk, det kan jeg bekrefte.
Sitat av slashdot Vis innlegg
nFF sitt rusmiddelforum er heller ikkje ei god kjelde til kunnskap. Det har vore ei stadig forherling av alternative rusmiddel, av ein eller annan merkeleg grunn. Det er kontraproduktivt om målet er legaliseringsdebatt.

Kvifor ikkje ta innover seg at sannheita ligg mitt imellom det muradi propagerer, og det politiet propagerer? For ingen rusmidler er jo utan skadeverknader. I beste fall har ein kun sosiale skadeverknadar av rusen - i verste fall har ein meir permanente skader også, som psykoser.

Det muradi og andre her driv med er ikkje mindre propaganda enn det politiet driv med - det er berre det motsette ytterpunktet.
Vis hele sitatet...
Ja, for Lancet er jo et kjent propagandablad for narkonisser. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17382831

Det er ikke alltid det riktige svaret er et kompromiss. Noen ganger tar den ene parten rett og slett feil. Og snuten er ikke til å stole på. Hvilket kanskje var litt av poenget mitt med å fortelle hvordan du selv kan gjøre research slik leger og forskere blar i publikasjoner.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av b0mbefly Vis innlegg
Ja, for Lancet er jo et kjent propagandablad for narkonisser. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17382831

Det er ikke alltid det riktige svaret er et kompromiss. Noen ganger tar den ene parten rett og slett feil. Og snuten er ikke til å stole på. Hvilket kanskje var litt av poenget mitt med å fortelle hvordan du selv kan gjøre research slik leger og forskere blar i publikasjoner.
Vis hele sitatet...
Ikke alltid nei, men i denne sammenhengen.
Politiet sier at hasj er dritfarlig på alle måter. Det er mindre farlig enn de påstår.
Mange her på forumet sier at hasj er helt ufarlig. Det er farligere enn de påstår.
Altså blir svaret en mellomting av påstandene.
Som du sier hender det at den ene siden tar helt feil. I denne sammenhengen vil jeg si at begge partene tar feil til en viss grad.
Hvem som har mest rett skal jeg ikke uttale meg om, men det er 100% sikkert at hasj er farligere enn helt ufarlig, og mindre farlig enn politiet påstår.
Hasj endrer psyken din. Når du bruker store deler av ditt våkne liv i denne rusen er det klart at det endrer noe. Det er ingen hemmelighet at du blir mer distansert fra verden rundt deg hvis du røyker mye. Og dette er ikke noe som går bort etter en uke uten. Moderasjon er alltid viktig. Mange forstår ikke dette og tror man bare kan fylle på med mer og mer hasj fordi det er "ufarlig". Det bør dere her inne tenke på når dere sier hasj er ufarlig. Eller det som nesten verre er, at det bare er farlig for noen få personer. Alle kan få problemer.

Det er ingen som helst tvil om at politiet og norske aviser ikke er noen gode kilder for informasjon når det gjelder cannabis. Eller for den saks skyld alle andre rusmidler. Men det betyr ikke at andre kilder, som dette og diverse andre liknende fora, er bedre. Det eneste som ikke juger er skikkelige, som i godkjente og velutførte, vitenskapelige rapporter og statistikk. Ikke artikler om disse undersøkelsene. Se alltid etter kilden til artiklene og les kilden isteden. Let også etter kommentarer til denne kilden, som artikler. Vær alltid kritisk. Dette gjelder spesielt på internett.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Jeg har merket at hasj eller THC er skadelig på kroppen. Vel, på sinnet egentlig.

Etter å ha røyka i 1 år i strekk ble jeg apatisk, følelsesløs og veldig simpel.
Man bryr seg ikke, og utvikler seg ikke i den grad man egentlig ville gjort uten.

Er du en som røyker hasj hver dag og leser dette innlegget, sitter du sikkert og rister på hodet, men det er fordi du er naiv og har hue opp i ræva.

Hasj skader psyken over langvarig bruk, det kan jeg bekrefte.
Vis hele sitatet...
Helt motsatt på meg. Jeg blir mer følsom, (Griner når jeg ser filmer) er mer kjærlig mot dama, tenker kreativt, og får skikkelig lyst å lage mat

Jeg hater ikke politiet, men blir litt sur når folk kommer med falske påstander. Det kunne likegodt vært mannen på gata.
Sitat av spelley Vis innlegg
Alkohol er farlig, melk er farlig, syre er farlig, jord er farlig, vann er farlig, salt er farlig, sukker er farlig, sko er farlig, stikkontakt er farlig, mat er farlig, hva er det som ikke er farlig ?



"det er farlig å leve, du kan dø av det"
Vis hele sitatet...
Samme jævla røtne stonerholdningen jeg alltid hører i en sånn diskusjon. Det finnes flere grader av "farlig". Det er desverre sånn med stonere at de ikke ser hvordan livet går til helvete og psyken begynner å rulle baklengs før det er alt for seint, dette er en av de tingene som er så nifst med cannabis... Enkelte tåler det, men det er langt ifra like mange som tåler det, som det er som påstår at de tåler det.
å røyke mye hasj er ikke sunt, og man bør ha fornuft om man skal bruke det, akkurat ssom med alle andre stoffer. Det er ikke noe å tulle med, og røyking hver dag i lengden ødelegger bare livet ditt. Du får ingenting godt ut av hyppig bruk, du bør heller unne deg det ved mer sjeldne anledninger.

Ellers er eneste grunnen til at hasj er farlig at man blir blakk av bota man får av politiet før eller siden, og det er ikke ufarlig med prikker på rullebladet.

Dette naturlige stoffet burde vært lovlig for lenge siden.

Så skal det allikevel nevnes at alle ikke burde røyke, akkurat som at alle iikke burde drikke...
Sist endret av Aceface; 14. juni 2009 kl. 03:30.
Ifølge en politimann her så er cannabis farlige enn heroin, og han begrunnet at dette kom fra sikre kilder og seriøs forskning. Man ble avhengig og tja.. ødelagt..
Samme person så på en pose med noen rester hasj og trodde det var amfetamin.
Heh..

Ikke at jeg er noe fryktelig fan av snuten sjøl, men de gjør tross alt bare jobben sin og som arbeidstakere flest så blir de styrt av de på toppen.
Vis hele sitatet...
Alt noen mennesker kan gjøre på bakgrunn av at de "bare" gjør jobben sin..
Sist endret av sneipen; 14. juni 2009 kl. 12:22.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
nFF sitt rusmiddelforum er heller ikkje ei god kjelde til kunnskap. Det har vore ei stadig forherling av alternative rusmiddel, av ein eller annan merkeleg grunn. Det er kontraproduktivt om målet er legaliseringsdebatt.

Kvifor ikkje ta innover seg at sannheita ligg mitt imellom det muradi propagerer, og det politiet propagerer? For ingen rusmidler er jo utan skadeverknader. I beste fall har ein kun sosiale skadeverknadar av rusen - i verste fall har ein meir permanente skader også, som psykoser.

Det muradi og andre her driv med er ikkje mindre propaganda enn det politiet driv med - det er berre det motsette ytterpunktet.
Vis hele sitatet...
Har ikke sagt at hasj er uten skadevirkninger. Alt er jo farlig. Jeg vet at man kan få psykoser etter langvarig bruk, og jeg vet at det kan ødelegge liv, men jeg mener også at forbudet er med på å ødelegge livet til mange hasjrøykere. De eneste som tjener på forbudet er de kriminelle som også driver med droger som er 10 ganger verre enn hasj og marijuana, og taperne er resten av folket.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hasj i seg selv skader nok også en del i kroppen hos ett menneske, og fører nok med seg mye mer vondt enn godt. I allefall i ettertid.
Vis hele sitatet...
Det spørs hvilket forhold du har til hasj. Det er faktisk noe som heter bruk og misbruk. Ved vanlig bruk, så kan det ha flere gode enn dårlige effekter på kroppen.
Sist endret av Mexxy; 14. juni 2009 kl. 13:48.
Man kan sammenligne hasj med en nøkkel.
Nøkkelen i seg selv er ikke farlig, om man får den i hånden. Men man blir nyskjerrig på nøkkelen, og lurer på hvor den fører.

Når man har prøvd nøkkelen på mange nok dører, uten hell (eller uhell for den saks skyld), så blir man overbevist om at nøkkelen ikke fører noen vei vidre.

Men den dagen man finner den rette døren, åpner den med nøkkelen, så vet man ikke hva man kan møte på innenfor døren.
Det er det som er bak døren som kan være/er farlig, ikke nøkkelen i seg selv.

Om man åpner døren, og finner noe nytt der (nye nøkler?) så kan man fort havne ute å kjøre, med å starte å lete etter nye dører med de nye nøklene man har funnet, og til slutt å blir man enten sittende på gaten med et umettelig sug etter flere nøkler, og har div kjønnssykdommer og psykiske problemer. Eller så havner man på en institusjon som har som mål å få avhengigheten din til å forsvinne. Neste stopp etter det, er gjerne et mental-sykehus, og etter det så kommer du inn på et rehabiliteringssenter for tidligere rus avhengige, som har en psykisk lidelse vedsidenav...

Det blir bare yngre og yngre personer som havner på slike plasser, og det som er fellestrekk med alle sammen, er at de startet med det ufarlige stoffet hasj. Det er en gjenganger hos de aller aller fleste.
Og man innser kanskje ikke hvor farlig det egentlig kan være, før i ettertid.

Hasj er for ekstremt mange, nøkkelen til alt vondt som det er mulig å bære på 2 stk skuldre. For noen få, er det veien til lykke. Heldigvis kommer de fleste ut av sirkelen før det går for galt...
slettmeg
Trådstarter
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Samme jævla røtne stonerholdningen jeg alltid hører i en sånn diskusjon. Det finnes flere grader av "farlig". Det er desverre sånn med stonere at de ikke ser hvordan livet går til helvete og psyken begynner å rulle baklengs før det er alt for seint, dette er en av de tingene som er så nifst med cannabis... Enkelte tåler det, men det er langt ifra like mange som tåler det, som det er som påstår at de tåler det.
Vis hele sitatet...
Så så. Det han prøver å få frem er at det er et evig mas med hva som er mer farlig enn det andre, det gjelder ALT.
- Er pomfri mer dødelig enn burgere?
- Er pærer farligere for potensen enn epler?
- Bruk hjelm, uten den dør du!

You get my point. Vi i norge er verdens reddeste befolkning, og ekstremt gode på å miste hodet når det kommer til hva som er farligfarligfarlig.

Enkelte ganger gjelder det å ta til fornuften, alt dette maset blir for mye av det "sunne".
Det er så mye rar moralisering i samfunnet at det er ikke måte på. Folk må være kritiske til hva de putter i seg uansett. Folk i vesten spiser seg f.eks ihjel på feit mat som er produsert på en lite moralsk måte. Hvorfor legger ikke staten inn forbud mot de store kjedene som forpester verden med sine uetiske måter?

Når det kommer til alle rusmidler så er det såklart ikke ting som burde missbrukes. Men brukes det med måte til rett tid så kan det gi opplevelser som kan være positive for egenutvikling som menneske. Det er synd man må bli stemplet som kriminell fordi man er nysgjerrig.
Tro om noen har fått kols av å røyke hasj? Da er det jo farlig
Det er nok isåfall tobakken du bruker som gir deg kols, ikke hasjen
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Tro om noen har fått kols av å røyke hasj? Da er det jo farlig
Vis hele sitatet...
Faktisk så kan ikke hasj gi deg kols, med mindre du blander det med tobakk.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Faktisk så kan ikke hasj gi deg kols, med mindre du blander det med tobakk.
Vis hele sitatet...
Utrolig opplagt og dum ting å si. Det blir som: man blir ikke blind av etanol, men mindre man blander det med metanol.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Jeg har merket at hasj eller THC er skadelig på kroppen. Vel, på sinnet egentlig.

Etter å ha røyka i 1 år i strekk ble jeg apatisk, følelsesløs og veldig simpel.
Man bryr seg ikke, og utvikler seg ikke i den grad man egentlig ville gjort uten.

Er du en som røyker hasj hver dag og leser dette innlegget, sitter du sikkert og rister på hodet, men det er fordi du er naiv og har hue opp i ræva.

Hasj skader psyken over langvarig bruk, det kan jeg bekrefte.
Vis hele sitatet...

Jeg har tatt opp igjen hasjbruk nu, med utelukkende positive resultater. Skjønt, jeg trener også nå 1 1/2 time daglig (røyker før og etter trening + sunn mat og mye vann). Jeg elsker det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi Vis innlegg
Faktisk så kan ikke hasj gi deg kols, med mindre du blander det med tobakk.
Vis hele sitatet...
Har du ei kilde på den påstanden, eller er det bare en tom påstand?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Har du ei kilde på den påstanden, eller er det bare en tom påstand?
Vis hele sitatet...
Står faktisk i "Den store cannabis tråden" og på Wikipedia.
tobakk er jo heller ikke farlig for kolsen sin skyld, om man ikke røyker den... Så sånn sett er jo hasj like farlig som vanlig tobakk... Bare at hasj normalt tilføres i såpass mindre doser at det ikke vil ha samme påvirkning når det kommer til røyke delen, som det tobakk har.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Faktisk så kan ikke hasj gi deg kols, med mindre du blander det med tobakk.
Vis hele sitatet...
Røyker du 10 fulle piper med tørket gress eller mose i to år i strekk, så har jo ikke dette noen god effekt på lungene, men heller tvert imot. Hvorfor tror du det er så veldig annerledes med cannabis-planten enn andre planter? Varm røyk i lungene er ikke naturlig og heller ikke godt for helsa.

Men sammenligner du cannabis-røyk med giftige sigarett-røyk som er tilsatt det ene og det andre så ser du jo selvfølgelig sigarettene gir mer skader, fysisk sett så klart.
Om 20 år så tipper jeg mange av mine bekjente, kanskje også meg, sliter med lungekreft.
▼ ... over en uke senere ... ▼
tja det som er komisk (har et kynisk syn på ting) er at Politiet sier de vil hjelpe? Merkelig åssen kan straffeforfølgelse "hjelpe" noen? men er håpløst og diskutere/protestere vi bor i et hjernevaska nisseland hvor en hver logisk/rasjonell handling blir slått ned på.

veit ikke om jeg skal le/gråte
Sist endret av Shellshock; 24. juni 2009 kl. 22:10.
fortell meg hva som er trygt her i verden!
Kan det på noe vis være farligere å bruke en vaporizer enn å spise hasjen?
Hasj dreper ingen direkte, men misbruk kan føre til psykoser som angst, bipolar lidelse, schizofreni etc. Dette er ikke bevist direkte ved at det er gjort vitenskaplige forsøk, men en stor prosentandel av unge med psykiske lidelser har erfaring med dop. For meg blir det litt døvt og naivt å neglesjere at dop var en avgjørende faktor i mange av tilfellene.

Nå litt mer on-topic: Det er da liten tvil om at det å røyke en joint i ny og ne er, i så og si alle tilfeller, harmløst, men det er desverre også liten tvil om at en stor anndel av de som begynner å røyke hasj utvikler det fra bruk til missbruk og røyker flere dager i uken, og dette er ikke harmløst. Selv forskere som er pro-cannabis er enige om at hasj kan/er skadelig ved missbruk, og at man ikke burde røyker mer enn et par jointer i uka. Dette blir bl.a. nevnt under den seriøse dokumentaren "The history of marihuana".

Og hvorfor er det så mange som røyker tjall som røyker flere dager i uken? Fordi det er psykologisk avhengihetsdannende, og de som mener/tror noe annet burde basere konklusjonene sine på fakta og ikke ønsketenking.