Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 6552
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Du kommer nok til å bli klar i hodet igjen, det tar ofte litt tid å bearbeide en tripp. Var jeg deg ville jeg prøvd å konfrontere det du opplevde, f.eks. frykten du opplevde når kjæresten din sluttet å være ansvarlig, og tenke litt over hva som gikk galt.

Det høres ut som en forferdelig dårlig set og setting, og du er IKKE den første som går i den fellen. Sopp er et av de kraftigste entheogenene vi har, og det er ikke noe som bør tas lett på - en heisatur er det definitivt ikke. Jeg tror ikke du er ødelagt på noen måte, men jeg kan forstå veldig godt at du er ganske sjokket - føler selv en fantastisk respekt for sopp og andre hallusinogener etter å ha opplevd et par dårlige tripper, så jeg kan relaterte til frykten du opplevde :-).

Gi kjæresten din bank for uansvarlig oppførsel!
Tusen takk, nå føler jeg meg litt bedre(selv om jeg ikke er klar i hodet haha).. Nei det begynte jo så bra. Det som gikk galt var vel at han ikke var oppegående nok til å ta seg av meg da jeg begynte å frike ut. Jeg hadde nok ikke nok kunnskap om sopp. Jeg trodde dette var noe som "alle" prøvde og som var nesten som å være full/høy. Hadde jeg visst hvordlan det egentlig var, hadde jeg nok prøvd å finne mer fakta før jeg muligens hadde prøvd. Det jeg mente med heisatur var at jeg liksom skulle reise på tur, være alene og ha barnefri som jeg ikke har hatt siden jeg ble mamma. Og jeg skulle prøve noe jeg aldri før hadde prøvd. Jeg synes nå det var uansvarlig av meg, men jeg har aldri vært uansvarlig før så shit la gå :P.. Jeg har alltid vært svært måteholden med det meste.

Jeg er glad jeg traff på erfarne folk her inne. Den siste uka har slitt forferdelig mye på meg. Jeg skal rope hurra når jeg føler meg normal igjen
Du føler deg aldri normal :P Men tilnærmet ;p

Flein er vel en god sopp som er "snill", med mindre man tar to dager etterhverandre, fyfy!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg vet ikke helt hva du prøver å si cryo, men kroppen bygger opp en tolleranse mot psilocin, noe som gjør hvis man spiser sopp flere dager på rad vil man ha redusert effekt den andre dagen.

pølsa22: Det er godt, ting faller nok på plass. Nei, sopp er ikke noe leketøy og det er definitivt ikke noe "alle" prøver, så du kan i alle fall være tilfreds med at du har opplevd noe de ferreste får oppleve - til tross for at det ikke gikk så bra. :-)
så det du sier cyro er at jeg aldri vil føle meg normal igjen? Det hørtes veldig betryggende ut. Det var forresten ikke flein da,men mexicansk sopp. Og jeg gjorde det kun en gang,ikke to dager på rad. Og hvis man aldri føler seg normal igjen etter å ha prøvd sopp,.hvorfor prøver folk det da?

Men på hvordan måte er det farlig? Snakket med han som solgte meg det, og han sa at det ikke er noe man får varige men av, såfremt man ikke har store psykiske problemer fra før, men at det er veldig skummelt bare å ta det, i og med at man ikke vet hva man blir istand til. Er det det du mener? Jeg blir litt forvirret for først sier noen at det ikke er noen varige men, så er det noen som sier at joda det er det.
Joda, man blirjo normal, der erjo definisjonssak, men man har liksom noe med seg etterpå :0 Snakker ikke for alle selvfølgelig
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
pølsa22: Han mente det nok med litt humor, la meg forklare:
De aller fleste som tar et hallusinogen, får en følelse av å ha 'våknet opp', å ha oppdaget noe de fleste andre ikke har, et blikk inn i universets hemmeligheter.
Jeg opplevde dette selv etter min første tur.

Grunnen til at folk flest ikke prøver eller har prøvd sopp vil jeg personlig si at det har mye med kultur å gjøre. Men iforhold til våre vanlige rusmidler (nikotin, alkohol, koffein etc) så er en tripp aldri lik den neste. Set og setting, humør og mye annet spiller inn på resultatet,
og de fleste som driver med psykedelika over tid er vel enig i at: Man tar ikke en tripp bare for å ruse seg, man kan få intens personlig innsikt, lære nye ting om seg selv og sine venner.

Jeg personlig tar bare etpar tripper i året, jeg kan egentlig ikke skjønne behovet for å gjøre det oftere.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, jeg er helt sikker på at cryo ikke mener det sånn. At man blir påvirket eller kan bli forandret av en tripp er én ting, men at man ikke "føler seg normal" er noe helt annet, og jeg kjenner ingen som noensinne har opplevd sistnevnte.

Det kan være farlig fordi du kan få en opplevelse som du fikk (og mange andre her inne har fått), som ikke nødvendigvis er bra for psyken - men det kan jo for all del være det hvis man bearbeider det på ritkig måte. Det kan også være farlig i den forstand at man kan skade seg under en tripp, ved å kjøre bil eller lignende. Jeg er sikker på at dette går fint.
Sist endret av Tias; 19. mai 2007 kl. 19:46.
Uff ja jeg håper det. . Så det at jeg fikk angst og panikk, skal ikke gjøre noe permanent skade?Det beste jeg bør gjøre nå er å bearbeide?Huff har det så trasig. Har aldri vært så redd jeg
Men hva er det de som "aldri kommer ned igjen" har tatt da*? Har hørt om sånne
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Du må ikke tro på alt du hører. Alle kommer ned igjen fra en tripp.

Det finnes imidlertid personer med latente lidelser som schizofreni som får disse trigget (utløst) av f.eks. en tripp, men dette er naturligvis også noe som kan trigges av de fleste rusmidler, inklusivt alkohol. Ellers er det noen som blir diagnosert med lidelser som HPPD (Hallucinogen Persisting Perception Disorder), der de går rundt med synsforstyrrelser ala de man får fra en LSD-trip i lengre perioder - kanskje til og med ut livet. Blant annet xtapolapocetl her på forumet har lidd av HPPD, men det har tilsynelatende gått over nå :-)

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=62527

Dette er uhyre sjelden, og rammer de færreste. Du har ikke noe av dette
Sist endret av Tias; 19. mai 2007 kl. 21:26.
Mener at om man inntar større doser på kort tid så tar det lengre tid for å få bearbeidet dette, derfor tar det kanskje laang tid før man føler seg "normal" igjen. Men man ser da mye på en ny måte? Opplever sånt opptil hver dag :0
pølsa22, mulig du å har fått en traume av din opplevelse, på samme måte som folk i ulykker får traumer.

Det beste ville vært å ta en prat med legen din, han/hun har taushetsplikt og skal ikke være noe forhåndsdømmende ovenfor deg.
Pølsa22: Det største problemet her er vel at du rett og slett tenker for mye, du bekymrer deg for mye, og at det i tillegg er forvirrende når folk/kids som cryo kommer med slike ugjennomtenkte innlegg om noe han egentlig ikke har peiling på. (tør jeg påstå)

Virker som du tenker på eventuelle skader som "fysiske", at dvs tror du kanskje at soppen har endret noe i kjemien i hjernen, eller lagd sår eller andre skader? Isåfall ikke vær redd for det, psilocybin-sopp inneholder ikke noen egenskaper som kan gi deg fysiske skader i det hele tatt, hverken i hjernen eller resten av kroppen(med mindre du prøver å kjøre bil på sopp da eller lignende) så du kan fint slappe av.

Som sagt, den største "skaden" er vel all den forvirrende infoen du har fått og at du henger deg opp i de tankene som disse skaper, bare slå deg til ro med at ingenting er i veien, så er det heller ingenting i veien.
Det finnes ingenting som heter "evhighetstripp" selv om jeg har hørt det flere ganger selv og, og flere jeg har pratet med prøver å backe det opp med at de kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen som har hørt om noen som har havnet på evighetstur.. Catch my drift?

Hvis man har hørt man kan få "evighetstripp" og faktisk tror det går ann kan det skape mye problemer i hodet til det mennesket, og man vil hele tiden gå rundt og innbille seg at man ikke er normal, og på den måten kommer man på en liten evighetstripp likevel, selv om det er fysisk umulig.
It`s all in your head.

Er masse skremmende som er blitt sagt om psykedelia som sopp/LSD osv som har skapt problemer for folk, som har skremt folk unødvendig mye slik at dem har gått med angst i lang tid senere, og det virker som du er nok ett eksempel på det.

Feilinformasjon kan være farligere enn Heroin!!

Bare husk; du hadde en bad-tripp, men nå er den over.. punktum!
Forresten; Du skriver ikke noe om det men jeg regner med det IKKE var tørka sopp du spiste? 30gram mexican er en sinnsykt stor dose, og det er 12gram hawaiian og.
Selv om det var fersk sopp vil jeg si det var en ekstrem dose i og med at det var første gangen din.
Ikke rart du var sårbar for tankekjør da, og ikke rart typen din var ute av stand til å passe på noe som helst!

Legen din vill jeg ikke prata med enda hvertfall, isåfall hvis du abolutt ikke klarer å legge vekk tankene, men vil tro dette ikke blir noe problem.
Er riktig at legen har taushetsplikt men han har ikke det ovenfor seg selv, kjenner ikke legen din, men han kan fort endre syn på deg om du forteller om dette(selv om det ikke burde være sånn) så ikke tenk på det.

Er det heisatur på psykedelia du er ute etter vil jeg heller anbefale 2c-i/2c-e, disse gir lite til ingen mindfuck i moderate doser.. MODERATE doser..
vil anbefale deg å titte på www.erowid.org og slik at du kan sjekke opp alle mytene man hører i dopmiljøer, beste info siden om psykoaktive stoffer som finnes!
Sist endret av Juno; 22. mai 2007 kl. 09:25.
Sitat av pølsa22
Uff ja jeg håper det. . Så det at jeg fikk angst og panikk, skal ikke gjøre noe permanent skade?Det beste jeg bør gjøre nå er å bearbeide?Huff har det så trasig. Har aldri vært så redd jeg
Vis hele sitatet...


Nei du skal bare ta det med ro, angst er ikke farlig men kan være veldig ekkelt.. Grunnen til att du ikke føler deg normal er kanskje fordi du har hatt en traumatisk opplevelse, kanskje skyldfølelse? En trip er en opplevelse som er like ekte som andre opplevelser, f.eks om du har en god venn som har gått bort vil dette ha en innvirkning på deg, det er noe du opplever ikke sant. Det samme gjelder tripper, det er en opplevelse som kan være ekstremt positiv men også ekstremt negativ! og du vil selfølgelig bli påvirket ettersom. Men ta det med ro, tenk videre, tiden leger alle sår

Tenk på noe annet og sett deg nye mål
Juno: det jeg mener erjo netopp det, soppen planter masse tanker i hodet som må behandles, men hvor lang tid det tar avhenger av hvor mye og hvor ofte? Sett at man tok feks copelandia fem ganger på et par måneder, da tar det uendelig mye lengre tid enn en trip på flein. Uansett vil jeg mene at fra man tar den første trippen er man ikke "ferdig" før etter et par år, man sier ikke at det tredje øyet blir åpnet for ingenting! :P

Er meeeeget vanskelig å forklare egentlig
Sist endret av Dodecha; 23. mai 2007 kl. 15:35. Grunn: Rydde
▼ ... noen måneder senere ... ▼
For de av dere som har erfaring med LSD både i form av lapper og dråper, lurer jeg på hva deres formening er om disse to forskjellige inntaksmåtene i forhold til rusens styrke, samt deres personlige synspunkt på hva som er å foretrekke. For eksempel, gir dråpeformen en villere tripp kontra lappene? Da mener jeg generelt sett, ettersom styrken varierer fra parti til parti.

Jeg ble nemlig fortalt at lapper er anbefalt for uerfarne brukere, ettersom syre i form av dråper er mer potent og, ja, anbefalt for de mer erfarne.
Sitat av peta
For de av dere som har erfaring med LSD både i form av lapper og dråper, lurer jeg på hva deres formening er om disse to forskjellige inntaksmåtene i forhold til rusens styrke, samt deres personlige synspunkt på hva som er å foretrekke. For eksempel, gir dråpeformen en villere tripp kontra lappene? Da mener jeg generelt sett, ettersom styrken varierer fra parti til parti.

Jeg ble nemlig fortalt at lapper er anbefalt for uerfarne brukere, ettersom syre i form av dråper er mer potent og, ja, anbefalt for de mer erfarne.
Vis hele sitatet...
tjaa...det er så veldig opp og ned det der!
en kompis av meg hadde 2flasker, en partysyre ogen soffasyre, men likte best lapper når han skulle trippe skikkelig.
det er det dumme med at LSD er ulovlig, det er vanskelig å vite, om ikke noen du kjenner har prøvd, om hvor intenst en lapp/dråpe er...
blotterart.net gir noenganger en pekepin på hvor sterk enkelte lapper er..
Hvorvidt syra kommer i flytende form, eller om den har trukket inn i en papirlapp har ingen ting med hvor sterk den er å gjøre. Det er løsningen av lsd som bestemmer det. Altså hvor høy konsentrasjon av lsd som er i det løsemiddelet som benyttes. Det kan være alt fra 50 til 500 µg pr lapp/dråpe etter min erfaring, og så klart mer enn det og..

Personlig liker jeg dråpene bedre, for da slipper jeg å tygge på en liten lapp som gjør meg tørr og rar i munnen. Uansett, poenget er å få det inn i blodet gjennom munnen, så du ikke mister så mye av syra i fordøyelsessystemet. Sånn praktisk sett funker både dråper og lapper fint til dette..
Sist endret av mentalmelt; 14. august 2007 kl. 15:42.