Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 12652
Hei, jeg er veldig interessert i psykedelika og vil derfor prøve spiss fleinsopp. Har tenkt til å plukke litt i august og september. Det jeg lurer på er hvor mye fleinsopp bør jeg spise? og bør jeg tørke den?
De smaker best tørket mener nå jeg (minner om hasselnøtter), samt at de er holdbare lenger. Tørket holder det vel med 1-2g for å få effekt, ferskt må du vel spiste en drøyt 20-30 stk om jeg husker riktig. Forutsetter relativt tom mage.
Det er vel ikke så stor sjanse for å finne fleinsopp i august?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Joda, det skjer titt og ofte. Gjerne før også, juni for den saks skyld. Men altså hovedsakelig høsten.
Vil du se hallusinasjoner eller bare bli mindfucka?
Mindfucka, spis 20-30.
Hallusinasjoner, spis 50-80 ferske.
Men du får annerledes hallusinasjoner av tørket fleinsopp.
Spiser du ferske blir bare verden veldig annerledes å virker som en tredimensjonal verden. Jeg spiste 55 å så ingen halliser, synet ble bare ekstremt heftig fett!
Men prøv deg litt frem. søk litt på forumet så finner du hundrevis av fleinsopp emner.
Jeg selv skal spise 100-150 fleinsopp til høsten for syns selv det funka alt for lite med 55. Men jeg liker store utfordringer å da
Sitat av (-(-_(-_-)_-)-)
Spiser du ferske blir bare verden veldig annerledes å virker som en tredimensjonal verden.
Vis hele sitatet...
så du lever i en todimensjonel verden til vanlig?
Ok, 4 dimensjonalt da? Kan kalle det å være i den fjerde dimensjonen.
Vi er i fire dimensjoner. Du mener kanskje fem?
Ha i bakhodet at det tar tid før soppen kicker inn. Om du spiser 50 ferske og med siste måltid for en time siden vil det ta lenger tid før det virker, samt at oppturen blir lengere. Så om rusen er for mild for deg etter en 30-60 min, kan det godt hende at oppturen enda ikke er ferdig, og da kan du fort angre hvis du hiver i deg 50 til.
Sist endret av peta; 11. juli 2007 kl. 20:29.
1000!?!?!

DAMN! Du er tøff mahn Jeg skulle likt å se et slags trip-rapport.referat av det du husker fra denne opplevelsen, dette høres bare helt sinnsykt ut mahn
- Hvor i oslo finner man flein, og åssen kjenner man dem igjen, i forhold til andre sopper, litt skummelt å plukke feil å hive i seg det, å dø av leversvikt liksom - Noen gode steder i oslo du har Plukka? :P


- Haha, Glemte forresten å svare deg - Første gang vil jeg råde deg til å ikke ta mer enn 50 - En Venn av Meg tura Heftig på bare 40-50 liksom :P
Sist endret av Tungaa; 15. juli 2007 kl. 00:26.
Vet ikke om dette gjelder bare for amanita muscaria(rød fluesopp), men det er flere av de giftige stoffene som fordamper under tørking, syns det er mer relevant enn smaken jeg da=) Vi var fire som lagde fire kopper te med 200 flein, skulle gjerne hatt litt flere halliser, men jeg har bare prøvd flein en gang og syntes rusen var rimelig ulik cubensis, som jeg har putta i meg fem ganger eller noe.

Mulig jeg er helt ute å kjører, men jeg mener at det som skjer når det gjelder sopp er at virkestoffene i soppen "bruker opp" et stoff som vi har i hjernen, når det er tomt for det stoffet, har det ikke lengere noen hensikt å dytte innpå noe mer. Har også lest på en sånn selvmord-side at det er umulig å ta overdose på LCD pga akkurat dette med at stoffet allerede er brukt opp. (for en hvis tid seff)
Du er rimelig flink om du tar en overdose på LCD.

LSD (Lysergic acid diethylamide) virker svært likt som psilocin på 5-HT2A reseptor i hjernen. Vel, alt er giftig og dødelig om man bare får nok av det, men om man skal 'ta en overdose' på et hallusinogen bør man definere en overdose. Hvis det er snakk om å få så mye at man opplever rene negative hendelser, eller får uønsket effekt, er det nok relativt lett å få mer enn nok av LSD, om man bare vil. Du ender ikke opp med å dø av disse agonistene, men du kan nok i værste tilfelle bli svært så ødelagt mentalt. Men om du vil ta livet av deg med psilocin, er du visstnok nødt til å spise noe tilsvarende din kroppsvekt i sopp. Innenfor en svært kort tidsramme.

Virkestoffet i psilocybe-soppene er psilocin, og forgjengeren psilocybin. I tørket sopp er psilocin/psilocybin-nivået skjøvet mot psilocin, mens i fersk er den skjøvet mot psilocybin. Psilocybin brytes fort ned til psilocin i kroppen. Psilocin går over blod-hjerne-barrieren og inn til hjernen. Psilocin slår seg til ro ved serotonin-reseptorene, hvor det blir en god del timer før det er helt nedbrutt av monoamin-oksidase. Her virker psilocin som en delvis agonist, dvs. stoffet aktiverer delvis reseptorene (5-HT2A), på samme måte som serotonin, som er svært så naturlig og en viktig del av våre liv. Stoffet påvirker reseptorene på en slik måte at man blant annet opplever endret sanseinntrykk, og mye annet rart.

Serotonin er en viktig del av oss som mennesker, og er med på å gjøre oss oppføre oss som mennesker. Det vises koblinger blant annet mellom serotonin-nivået og aggresivitet, sex-drift, humør, søvn og appetitt. Det fins flere sykdommer hvor årsaken er et lavt serotonin-nivå i kroppen. Man blir aggressiv, dårlig i humør og sover lite. Tvangslidelser (OCD) er resultatet av et lavt serotonin-nivå, og det har blitt vist at man kan fjerne symptomene i flere dager ved hjelp av psilocin.

Hvis man bruker en MAOI, brytes monoamin-neurotransmittere (blant annet serotonin, LSD og psilocin) ned senere eller ikke i det hele tatt. Dette kan fort bli skummelt, men noen bruker dem for å forlenge eller øke 'styrken' på stimuli av stoffer som virker àla serotonin. Man trenger mindre stoff for å føle samme effekter, men man kan ende opp med en svært sterk dose om man ikke er klar over at man går på MAOI-medisiner mot depresjon osv.

Anbefaler alle som har planer om å prøve noe om å gjøre god research i forkant. Uttrykket 'Knowledge is power' er definitivt viktig når det kommer til hallusinogener, egentlig alle stoffer. Man forstår bedre hvorfor røyk brukes og misbrukes, blant annet. Jeg anbefaler alle om å lære mer om det de får i seg, om det påvirker sentralnervesystemet.

Edit: Og ja, kroppen blir immun eller mer resistant mot effektene av psilocin om det brukes (spesielt hyppig), dette varer vanligvis en uke.

Mesteparten av informasjonen er luket ut fra wikipedia, så ikke skyt meg om jeg misforstår noe, og jeg oppfordrer til generell forsiktighet og skepsis til alt som er skrevet på nettet, fine sopper og wikipedia spesielt:

5-HT reseptorer på wikipedia
Psilocybe-sopp effekt på Erowid
MAO-Inhibitor wikipedia
Serotonin-syndrom wikipedia
OCD disorder wikipedia
Norsk OCD nettsted

Og en viktig person som fortjener en applaus, Albert Hofmann
Sist endret av ProZhen; 18. juli 2007 kl. 15:13.
Søk på bilder av "Psilocybe Semilanceata" på erowid eller google, skal være noen passe detaljerte bilder å finne. Ha med bildene når du går på sopptur og sammenlign hver sopp så burde alt gå bra.

Du kan også spørre på et forum (som jeg ikke husker navnet på) om sopp identifisering hvis du er sterkt i tvil, finner forumet sikkert ved å søke.
Sist endret av Archj; 18. juli 2007 kl. 19:44.