Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2570
Hei medfreaks,

Tenker på å lage en julekalender til partneren min. Vært sammen i ca 10 år, og forholdet er litt satt på prøve akkurat nå pga meg. I førjulstiden tenkte jeg å gi henne en kalender med små gaver, oppmerksomheter, ord og diverse. Men, det er 24 dager før jul, så jeg trenger noen ideer 🙂

Har en del allerede, men tenkte å spørre dere. Fyr løs med ting jeg kan skrive, gi bort, gi av meg selv etc i førjulstiden og hjelp en stakkar et skritt videre med forholdet 🙂👍
Kjæresten min skal få snus, kaffe, garn(hun strikker), et par øl, sokker, noe sånn hudpleie-greie, og så fyller jeg på med sjokolade/godis de resterende dagene.
Hjemmelagde gavekort pleier å være en vinner
Takk for svar! Har noen tanker på gavekort på en massasje, vaske badet, etc. Tenker også å lage noe som bare går direkte på henne, noe som går på oss familien sammen (har barn) osv, men jeg er fortsatt bare halvvegs til 24 så keep em coming ��
Noen få forslag:

Morgenkåpe
Duftlys
Stasj til bilen
Fuktighetskrem
Pledd
Gode sokker
God lipsyl
Lue
Votter
Bilder av dere i ramme
En sikkelig god lakris
Undertøy
Skjerf
Øl eller vin
Øredobler
Tøfler
Lage spilleliste på spotify
Et hyggelig brev eller lapp
Powerpointprestasjon over hvorfor dere hører sammen
En liten vibrator /glidemiddel
Varmeflaske
Gavekort på drivstoff
Kopp fra bensinstasjon med kaffepåfyll
Blomster
Fotbadsalt fra apotek
God shampo eller balsam
Hårmaske
Ansiktsmaske
Pose popcorn med kobling til filmkveld
Kniv og gaffel fordi du skal lage en fin middag
Sist endret av Snusmus; 21. november 2019 kl. 15:44.
Liten vin (20-35.7cl), f.eks. Chardonnay, cava, prosecco.. Du vet best hva hun eventuelt liker.

Flaxlodd slår aldri feil

Hvis hun bruker ansikts servietter for å fjerne sminke, kjøp en pakke av merket hennes, billig og praktisk

Kino gavekort for enten kun dere to, eller for hele familien.

Hvis hun bruker en fast hårkur, så finner du den billig på de kosmetikk sidene på nettet (blivakker.no/blush.no).

Ummmm..
Favoritt ølen

På den 24. kunne hun fått et gullsmykke med et hjerte? Tror bjørklund har mange rimelige priser, om du bor i nærheten av en.

Ble brått litt stein nå, men jeg bare fortsetter jeg :

Parfymen hun bruker?
(sjekk ut blivakker eller cdon, eventuelt vita)

Uuummm, favoritt snopet hennes?

Kom på mer! Gavekort fra frisørkjeden hun bruker.

Umm, kjøp en mascaraen hun bruker, den blir nok veldig billig på blivakker eller blush, siden det er sånn blackfriday, fredag om en uke. Så da kan du egentlig se etter både sjampo, balsam, hårkur, mascara, og andre pleie produkter hun bruker fast. Husk å gi henne det samme merket, blir nok ikke så koselig om du dukker opp med ting fra et helt annet merke, men så langt klarer vel du også å tenke. Mulig jeg loker litt her nå, men håper noe var til hjelp. Lykketil kompis!

Gavekort på change lingerie!

En av de der boksene med sjokolade hjerter, fra freia?

Hårstrikk, TANGLE TEEZER børste som skal være veldig god (finnes også på blivakker). Men ville som sagt ventet til fredag i neste uke dersom du skal bestille et par ting, da sparer du nok en god del.

Skulle steine for å få rydde litt i kåken, men det traff meg akkurat når jeg satt å skrev her så nå klarer jeg ikke fokusere på noe annet, oh well..

Du kan kjøpe gavekort på favoritt restauranten til familien, om mulig, og hvis ikke kan du kjøpe gavekort på en av de større kjedene som Egon, Friday's, Peppes, osv. Dersom dere bor inærheten av de nevnte.

Kanskje kombinere det med kinoen dersom du går inn for de kino gavekortene jeg foreslo.
Sist endret av Cocktail; 21. november 2019 kl. 16:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Supert, Her har det kommet til en del enkle ting som passer og som jeg ikke har tenkt på ��
Gi ho ei ordentlig runde «jul(ing)», hver dag i advent
Sinful julekalender er jo ikke så verst. Er både ting til han og henne i den, hvis dere vil piffe opp sengekosen litt

https://www.sinful.no/sinful-julekal...UaAq2-EALw_wcB
På Tiger/TGR har de sånne små hefter som ligner litt på sjekkhefter eller lignende. På disse er det flere sider hvor alle er perforert, så man lett kan rive de løs. Hver side er et "kjæreste-opplevelse" gavekort. Hvor den som har heftet kan gi den som gav heftet forskjellige av disse kjæreste-kupongene. Noen kuponger er typ sånn "Du lager middag til meg i dag", "Jeg bestemmer hva du skal ha på deg i dag", ++++
Fikk sånn i bursdagsgave av dama. Veit ikke om det er noe som de alltid har på Tiger, eller om hva, men om de fortsatt har det kunne det vært en god ide. Generelt mange artige ting på Tiger, verdt en titt.
Sitat av 3mma Vis innlegg
Gi ho ei ordentlig runde «jul(ing)», hver dag i advent
Vis hele sitatet...
Skulle det være morsomt? Nå er jula, i likhet med når det er world cup i fotball, en tid hvor vold i hjemmet øker. 1 av 10 damer lever i grovt voldelige forhold og krisesenterne og hjelpelinjene ringes ned ekstra mye i desember. Du prøver sikkert å kalle det mørk humor osv men det fins ingenting humoristisk med det så kutt ut de møkkaholdningene der, du bidrar til å bagatellisere familievold, som traumatiserer og skader flere hundre tusen barn og voksne.
Sitat av abcdeff Vis innlegg
Skulle det være morsomt? Nå er jula, i likhet med når det er world cup i fotball, en tid hvor vold i hjemmet øker. 1 av 10 damer lever i grovt voldelige forhold og krisesenterne og hjelpelinjene ringes ned ekstra mye i desember. Du prøver sikkert å kalle det mørk humor osv men det fins ingenting humoristisk med det så kutt ut de møkkaholdningene der, du bidrar til å bagatellisere familievold, som traumatiserer og skader flere hundre tusen barn og voksne.
Vis hele sitatet...
Har på følelsen av at det ikke var snakk om juling, men "juling".

For noen høres vel ti dask på rumpa bak luke 14 ut som den perfekte starten på en mørk, kald desemberdag.

Hadde klarert dette med partneren først, da. Smaken er som baken!
Hehe, hjemme hos oss er både sexlivet og forholdet uten dask og juling �� Men mange gode tips her, og jeg tar gjerne fler, men nå ser det kanskje ut som jeg kan klare å sy sammen ganske mange luker i hvert fall!
Generelt tips: Hvis du har gjort noe dumt og prøver å reparere, sats på gjennomtenkte småting og ikke dyre parfymer o.l. Du vil at gavene skal vise at du kjenner og bryr deg om henne, og vet hva hun liker og trenger. Du vil ikke signalisere at du prøver å kjøpe deg fri ved å handle dyre og lettvinte gaver. Eksempel: Du kan gå til stampuben hennes og få dem til å skrive et personlig gavekort på favorittølen hennes på en lapp, eller legge en hundrings bak luka og be henne gå og kjøpe seg det selv. Det er i prinsippet samme gave, men det ene virker lettvint og overfladisk, det andre viser at du har brukt tid og innsats på å gjøre noe koselig.
*pi: godt poeng og det er noe slikt jeg prøver å få til mest mulig av. Mye derfor denne tråden er kommet i stand, så jeg må tenke meg godt om videre!